In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Hallo ik ben Dobbermama,

Na vele onderzoeken is er naar boven gekomen dat mijn mannetje weinig zwemmers heeft (600 duizend).
    3 maanden geleden heeft hij een operatie gehad die ervoor moest zorgen dat er meer zwemmers bleven leven.
    13-11 is er in het ziekenhuis besloten om toch maar te gaan starten met IVF-ICSI. De operatie heeft geen verschil gemaakt.
    Zoals alles nu gepland staat starten wij 4-1-2012 met de eerste hormoonspuit.

Kom gezellig mee je ervaringen delen zodat we elkaar kunnen steunen in dit moeilijke proces.

2. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Hallo dobbermama,

Wij hebben vorige week ons 1ste gesprek gehad voor IVF/ICSI.
    We zijn sinds sep 2008 bezig voor een wondertje met tot heden helaas geen resultaat. Ook bij mijn man is ontdekt dat hij weinig zwemmers heeft, resultaten wisselen erg tussen de 1miljoen en 4miljoen. Wel goed beweegelijk en goed van vorm. We hebben 10 IUI pogingen gehad en zijn nu eindelijk doorgestuurd. Ik vindt het wel erg heftig. Had nooit verwacht dat het zo ver zou komen en ben nog bezig om aan het idee te wennen. Ik zou het daarom heel fijn vinden om ervaringen uit te wisselen.

Morgen mag ik voor een inwendige echo en en mijn man voor een zaadonderzoek. Volgende week hebben we de informatieavond en begin december een vervolggesprek. Hier zullen we dus waarschijnlijk in januari starten.

Ik heb nu alleen een probleempje :(
    Doordat ik erg aan het idee heb moeten wennen heb ik totaal niet aan de onthoudingsperiode gedacht voor het zaadonderzoek morgen..
    Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan! Mijn man mag minimaal 2 en maximaal 7 dagen geen zaadlozing hebben gehad. Nou doordat mijn libido afgelopen weken erg min is geweest heeft hij dus al 12 dagen geen zaadlozing meer gehad! Ik weet eigelijk niet goed wat ik moet doen..

Wanneer start jij met je 1ste spuit? 4-12? Er staat 4-1-2012 maar dit klopt volgens mij niet hihi

Het is in ieder geval fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen!
    Hopelijk zijn er meerdere dames en kunnen we elkaar steunen!

3. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik start vermoedelijk ook eind dec/begin jan met de eerste IVF. We gaan nu de laatste (6de) IUI in, maar ik verwacht er niet heel veel meer van.
    Ook bij ons is de zaadkwaliteit niet top (zit meestal rond de 1 miljoen, maar laatste keer was dit 4 miljoen) en daarnaast heb ik een laag AMH (0.9) en een te korte luteale fase.

Wij zijn nu bijna 2.5 jaar bezig voor een tweede kindje en hadden nooit verwacht in dit traject terecht te komen aangezien de eerste na 5 maanden zelf proberen lukte. We hebben dus de mazzel dat we al een kindje hebben, maar helaas maakt dat het verdriet van dit hele traject niet minder :(

In december hebben wij de infoavond en het protocolgesprek met de arts. Daarna is het afwachten tot de menstruatie komt.

Succes dames!!

4. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hoi dames,

Hier ook door naar IVF/ICSI. Na ruim 2 jaar en 4 IUI's bleek dat het zaad veel te slecht is voor IUI. Ze wilden eerst toch IUI proberen vanwege mijn jonge leeftijd, maar zaad varieerde van 0.4 t/m 1.3 miljoen, dus dat had geen zin. We zijn overgestapt naar een ander ziekenhuis, dus daarom moeten we nog 1 zaadonderzoek doen. Hieruit zal dan blijken of het IVF of ICSI wordt. Wel weet ik al dat we het korte protocol mogen doen tijdens de behandelingen, dat vind ik zelf erg fijn. De informatieavond hebben we in september al gehad, we hebben bewust de tijd genomen om na te denken of we wel door wilden gaan naar deze behandelingen.

@dobbermama: Wat naar dat de operatie niet heeft geholpen. Start je 4 januari? Heb je het lange of korte protocol?

@liz21: Ik zou de poli bellen als ik jou was. 12 dagen is echt veel te veel en een zaadonderzoek heeft dan weinig zin. Anders vragen of ze het een dagje op kunnen schuiven en in ieder geval vandaag 'zorgen' voor een zaadlozing. Zou het in ieder geval even snel gaan overleggen.

@mariska: Wat naar dat het dan voor een 2e kindje niet lukt :( Hoe kort is je lf? Ik hoop voor je dat er nog een wondertje gebeurt bij de 6e IUI, maar kan me voorstellen dat je zelf weinig hoop meer hebt.

5. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden, ik kom ook hier meeschrijven als jullie het goed vinden.

Ik ben al de gelukkige moeder van een dochtertje (eigenlijk 2) en een pleegzoontje. Maar de wens voor nog een kindje is nog altijd erg aanwezig. We zijn nu 3 jaar aan het proberen, helaas zonder resultaat.

Ik heb wat gekke dingen, zoals een halve baarmoeder, te hoge waardes van homocysteine en mijn linkereierstok ligt erg hoog, net onder mn ribben. We starten in januari met ivf, dan hebben we gesprek, dus het wordt erg spannend. Of mijn rechter eierstok uberhaupt wat gaat doen en als alleen links eitjes geeft, of ze die dan kunnen aanprikken.

Heel verhaal. sorry.

Hopelijk mag het ons allemaal brengen waar we zo naar verlangen!!!

6. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Liz ik zal idd kijken of je het een dag kan verzetten en zorgen dat er vandaag nog een zaadlozing plaats vindt.
    Klopt zie dat de datum niet klopt starts 4-1-2013 met de eersTe spuiiten.

Mariska 6de iui dat zijn er wel veel geweest dan! Hoop voor je dat je nie te lang hoeft te wachten voordat je kan starten met de ivf. En dat je al een kind hebt maakt dit alles niet makkelijker of minder heftig

Babyliz zo jullie zijn al lang bezig dan idd, wel goed dat je de tijd hebt genomen om na te denken of je dit traject wel wilde.
    Wij zijn in april gestart in het ziekenhuis maar hebben 3 mnd niks kunnen doen ivm de operatie van mijn man. Als die operatie er nie was geweest waren we 3mnd geleden al gestart. Hebben in aug al de voorlichtingen gehad.

Kick o bij jou spelen er iDd wel heel veel zaken mee! Wel jammer is dat dan als de eerste wel gelukt is maar nu moet je er zoveel voor doorstaan.

7. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 kickk, 15 nov 2012
    Laatst bewerkt: 15 nov 2012
    Liz, dat lijkt mij inderdaad ook een goed idee ja. Lijkt me dat een dagje verzetten geen probleem zal zijn.

Dobbermama Ja vreemd he. 4 keer zwanger geweest en allemaal binnen een half jaar. 3 keer zelfs binnen 3 maanden. Alhoewel ik wel weet hoe het komt. Sinds ik hormonen heb gespoten doet mijn rechter eierstok helemaal niks meer. Links daarintegen is blijkbaar op een of andere manier gestimuleerd door de hormonen, want daar heb ik nu iedere maand een eisprong. En met links kan ik niet zwanger worden helaas. Hoe dit kan weten ze niet, de gyn staan voor een raadsel. Raar lijf...:cool:

8. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Heb gebeld naar de poli. Aangezien we morgen later op de dag een afspraak hebben stelde ze voor om vandaag nog te zorgen voor een zaadlozing. Gelukkig is mijn man vrij van zijn werk! Dit is al de 2de keer dat me dit gebeurd:) Hebben dit ook al eens voor een iui poging gehad. Ik ben dan zo druk in mijn hoofd dat ik het belangrijkste vergeet (schaam schaam). Toen hadden we met maar 1 1/2 dag ertussen de beste uitslag!

Gezellig dat er dames zijn bijgekomen.
    Ook voor jullie heel veel succes!

9. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liz, nou gelukkig maar!

Enne...veel succes! (of moet ik zeggen plezier;))

10. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    kick ja echt heel raar haha die het moet doen doet niks en die niks kan die doet het juist goed......

liz goed van je dat je hebt gebeld. mijn mannetje mocht ook elke keer maar max 3 dagen geen zaadlozing hebben. Haha en idd wat kick zegt veel plezier/succes

11. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel raar ja, maar vooral errrruug frustrerend:x

12. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    ja lijkt me ook wel een heel moeilijk iets om te kunnen accepteren/begrijpen. Je wordt eigenlijk voor de gek gehouden door je eigen lichaam...

Ik heb soms ook dat ik zo boos kan zijn op mijn eigen lichaam omdat hij/zij ;) me zo voor de gek kan houden.
    Heb echt zo vaak zwangerschapsklachten gehad (zelf overgeven) en dat er uiteindelijk niks was.

o liz trouwens helemaal vergeten te zeggen succes morgen met je echo. ik had wel bij de informatie avond dat ik niet gek veel nieuwe dingen te horen kreeg maar dat komt omdat ik wel veel al zelf had uitgezocht en twee mensen in me omgeving heb die hetzelfde hebben gehad.

babyliz helemaal vergeten te zeggen ik weet niet onder welk protocol ik vak hoef niet aan de pil. Ik moet op mijn 21ste cyclusdag beginnen met decapeptyl, krijg op 15-1 de uitgangsecho en dan hoor ik wanneer ik kan starten met de puregon.

13. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Hallo dames,

Gisteren de echo gehad. Hierop was niets vreemd te zien. Dat is al positief.
    Onderzoek van man 's zwemmertjes krijgen we 4 dec de uitslag van.

14. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Hoi dames,

Heftig allemaal zeg! Ook wij gaan waarschijnlijk januari starten met IVF. Ik vind het heel spannend allemaal. Heftig jaar achter de rug met 1 mk en 2bbz's waarbij beide eileiders zijn verwijderd. Dus spontane zwangerschap is niet meer mogelijk. Mijn verhaal in het kort. Veel geluk allemaal, ik klets ''gezellig'' mee.

15. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    Knuffel voor jullie! Na 2 mislukte ICSI's nemen wij pauze ...ik hoop dat jullie meer geluk gaan hebben ondanks het jaar 2013;)

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Liz beter dat er op je echo niks vreemds te zien was... Wel spannend 4 december uitslag van je mannetje. Neem aan dat je dan naar het ziekenhuis moet komen voor de uitslag en dan verder hoort wat er gaat gebeuren.

R1981 welkom en wat een kort maar heftug verhaal. Wij staan allemaal nog op het punt om te gaan starten. Ik start 4 jan met de eerste spuit. Succes

Nana wat erg voor jullie dat er 2 mislukt zijn. Wel goed dat je samen hebt besloten om even een pauze te nemen. Veel sterkte!

17. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    het is maar stil hiero....

18. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    dat vind ik ook! Hier alles oké. nog niets veranderd maar wel zelf weer wat positiever geworden. Gister wel weer geconfronteerd met mensen die dan doen alsof ze zoveel rekening met je houden en er GEEN BAL van menen. Mijn schoonzusje is zwanger en staat er totaal niet bij stil dat dit voor mij nogal dubbel is. Nou ja, je hebt mensen en je hebt potloden....

19. Carla83

Carla83 Nieuw lid

1 dec 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen!!
    Wij gaan ook het icsi traject in. De eerste spuit wordt gezet op 4 januari. Wel spannend. Heeft er al iemand ervaring met spuiten?
    Heel veel liefs

20. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Hi Carla83, nee ik heb nog geen ervaring met spuiten. Deze week naar het Radboud Nijmegen en dan horen we meer. Ik verwacht ook in januari te beginnen (?). Spannend ja!!!!

Deel Deze Pagina