@ spaghettibandjes, Hema idd. Ik heb er een aantal wit en rose, aar ook met bloemenprint. @ loki, hartstikke leuk met die hotpants!
Bedankt allemaal! Ik vond het ook heel stoer staan! Hier ook hema spaghetti bandjes (2 voor 5 of 6?) roze en wit. Ze hebben ook hele leuke bij de zeeman, heel druk gestreept met een roezeltjes bij de borst (voor als het echt heet is, minder fijn voor onder een jurkje, vind ik).
Ik zit nu toch te twijfelen in welke maat ik het jasje moet kopen.. Ik lees nu op internet weer dat het juist groot en breed valt? Dat staat trouwens ook op de site.. Gewoon een 74 nemen of toch 80?
@ Honeyy: Oh joh, geeft toch niks. Kan jij ook niet weten van mijn dochter. Wij hopen ook gewoon nog dat ze uiteindelijk gewoon gaat lopen (en praten) en dat er niks aan de hand blijkt te zijn. @ merk/non-merk: Hm, vind ik moeilijk om zo te bedenken uit mijn hoofd, maar ik denk dat het een beetje 50/50 is. Ik combineer merk vaak met non-merk en heb zeker niet alleen merk in de kast hangen. Overigens valt H&M, Bakkaboe/Persival, Just Small en H&M bij mij onder non-merk. @ Loki: Mijn dochter is dus vandaag 2 geworden (HOERA! ) en heeft qua grove motoriek altijd achtergelopen op leeftijdsgenootjes. Vooral in het laatst half jaar is de achterstand alleen maar opgelopen. Toen ze 18 maanden was kon ze zelfs nog niet zelf gaan zitten vanuit liggende positie. Ik ben toen begonnen met fysiotherapie en de fysio heeft toen hypermobiliteit in voornamelijk haar onderlichaam geconstateerd. We zijn er toen vanuit gegaan dat de achterstand in de motoriek daardoor kwam. Maar inmiddels zijn we 6 maanden verder en kan ze nu sinds een maandje zelf gaan staan. Daar komt bij dat ze ook niet praat. Het enige woord wat ze zegt is hebbuh (hebben dus), maar dat gebruikt ze voor eigenlijk alles. Als ze iets wil hebben zegt ze het, maar ook als ze iets aan wil geven, als ze iets wil bekijken, als ze een boekje voorgelezen wil krijgen en zelfs als ze opgetild wil worden. Het is dus een combinatie van factoren (motorische achterstand, trage ontwikkelingen in de motorische vooruitgang en een taal-/spraakachterstand) dat ervoor heeft gezorgd dat de fysio ons heeft doorgestuurd naar de kinderarts. Daar zijn we half maart geweest en is er gelijk urine opgevangen en bloed afgenomen dat onderzocht gaat worden en hebben we dus een doorverwijzing naar het Audiologisch Centrum Utrecht gekregen waar we 22 mei een afspraak hebben voor het KITS-spreekuur (http://www.acutrecht.nl/?page_id=93). De uitslagen van het urine- en bloedonderzoek krijgen we 18 juni te horen, dan hebben we een belafspraak met de ka. @ Stopcontact: Welkom! @ KimV: Jij ook welkom! Lekker ventje heb je. @ Debby: Mooie LoFff-jurk zeg. Dat had je goed verkocht voor 60,--! @ Caro: Oh ja! Die LoFfff-jurk die jij linkte is ook erg leuk zeg! @ Jessi: Ik koop altijd van die stretchrompers met spaghettibandjes bij de Hema. Zo, hèhè bijgelezen . Dagje Efteling was leuk. A.tje vond het sprookjesbos geen kont aan, dus daar zijn we snel doorheen gewandeld . Veel attracties waren toch niet zo geschikt voor haar, aangezien ze dingen snel eng vindt, maar de attracties die we wel hebben gedaan vond ze erg leuk! Met de Droomvlucht als hoogtepunt. Vanavond dus lekker pannenkoeken gegeten bij mijn moeder. Nu zitten we allebei garig op de bank en liggen de kids lekker te slapen.
Amethist; Wat spannend dan zeg, jeetje. Hopelijk is ze 'gewoon' niet zo snel maar uiteraard wel heel erg goed dat je er achter aan zit en andere oorzaken uit wilt sluiten! Hou je ons hier op de hoogte? Fijn dat de efteling (oke op het sprookjes bos na, vond ik vroeger ook geen moer aan, kreeg er pas intresse in toen ik 19 was ) een succes was, en de pannekoeken, natuurlijk
@Minaa: Het Macy vestje valt niet heel groot maar ook niet extreem klein, vind ik... J. draagt normaal 104 en heeft dat vest in 104/110 en die past goed. En anders inderdaad Billy & Lilly. Rompers met spaghettibandjes kocht ik altijd bij de Hema. Ik ga weer even verder aan J. haar 'prinsessenjurk' (zo noemt ze hem zelf ). Vrees alleen dat het patroon te breed valt...beetje jammer... (Met opmeten bleek dat ze qua breedte voor een groot deel precies in 92 viel...maar net niet helemaal... Dus toch voor 104 gegaan (98 stond er niet bij, dus dat ging niet), maar ik denk dat ie vrij breed gaat worden...)
@ Loki: Ja, ik hoop natuurlijk nog steeds dat ze gewoon langza(a)m(er) is, maar als ik heel eerlijk ben geloof ik daar inmiddels niet meer zo in. Ze is namelijk helemaal gewoon anders dan leeftijdsgenootjes. Het mate van dingen begrijpen is bijvoorbeeld ook veel minder en het is over het algemeen best een angstig kind. Geen dingen die natuurlijk persé iets hoeven te betekenen, maar ja, gecombineerd met de rest...
@amethist lijkt me moeilijk om niet te weten wat/of er iets aan de hand is met je kindje! Hopelijk hebben jullie snel antwoord!
Sluit me hier bij aan! @ Niekekris; heb maatje 80 besteld. Als het toch te ruim is retour ik hem weer en haal een 74
@ Sandra & Minaa: Ja, dat is idd moeilijk. Ik klets ook bij de april 2010 mama's en dan is het soms ook best confronterend om te lezen wat de andere kindjes allemaal al kunnen.
Amethist..Heel veel succes met de verdere uitslagen/onderzoeken met jullie dochtertje..lijkt mij niet niks allemaal. Hopelijk snel duidelijkheid. Minaa, super leuke setjes heeft je meisje aan. Hier ook rompers met spagettibandjes van de hema. Morgen naar prenatal en ikea gezellie snuffelen.
@ Tukker: hahaha, ja ik ben er ook bang voor. Nou ja, ik heb op MP weer een jeansjurkje van Vingino verkocht en een harembroekje van Bakkaboe, dus weer 14,-- verdiend .
@ Amethist, heavy zeg, ook vanuit hier succes gewenst met verdere onderzoeken! @ Minaa, toch niet voor het jasje van Z8? @ Bloem, mooie foto en mooi jurkje! Ben ook wel benieuwd waar die van is. @ Loki, ook mooie kleertjes. Noppies vind ik ook een leuk merk. @ Debbie, ik dacht al dat het aan mij lag haha.. Ja, de iPhone knalt er wel eens rare dingen uit..