Hoe laat avondeten?

Discussie in 'Voeding' gestart door MinnieJ, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik ben erg benieuwd hoe laat de meeste mensen eten.

Mijn zoontje eet om 18u, meestal komt mijn man rond 18.30-19.00u thuis en dan kook ik gauw voor ons. Soms heb ik 's middags al de aardappelen geschild of zo.

Ik overweeg om samen met mijn zoontje te eten maar het probleem is eigenlijk dat hij eind van de middag wat jengelig wordt en het dus moeilijk is voor mij rustig te koken, vandaar dat ik kook zodra man thuiskomt, houdt hij zich met kind bezig. Voor mijn zoontje koken is in 5 min gebeurd, alles in de babycook:p en stomen maar!

Ik moet ook zeggen dat ik het heel erg saai zou vinden om niet met mijn man samen te eten. Maar het zou natuurlijk gezellig zijn als mijn zoontje op een gegeven moment echt met ons mee-eet, nu krijgt hij als wij eten een rijstewafel.

Ik heb pas geprobeerd te rekken tot 19u maar toen werd hij dus echt chagrijnig dus ik denk dat hij echt trek had.

Maar ik herinner me dat ik vroeger vaak genoeg bij vriendjes of vriendinnetjes ging eten die rond 19u aten, dus vanaf welke leeftijd kan een kind het dan wel volhouden tot 19u?

Overigens eet mijn zoontje best veel overdag, na zijn dutje nog een boterham rond 15u, en dan eind van de middag soms nog een rijstewafel..

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier eten we altijd tussen 17.30-18u. En als papa dan niet thuis is, dan eet ik samen met mijn dochter.
    Hier gaat ze rond 19u naar bed en het zou hier sowieso geen optie zijn om het tot zo laat te rekken! Dan heb ik een heeeel vervelend kind, dat honger heeft maar te moe is om nog te eten...

Thuis aten wij vroeger altijd al rond 17u! Dat red ik persoonlijk niet qua koken en zo...
    Je kunt misschien ook al wat eten als je kindje eet en dan de rest zodra je man thuis is en gaat eten?? Zo is het voor je kindje ook gezellig om samen met mama te eten...
    Persoonlijk vind ik 19u erg laat om nog te gaan eten voor zo'n kleintje...

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Wij eten meestal tussen 17.30 - 18.00 en de kleine man eet dan gewoon mee.

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Wij eten rond 18.30 als mijn man thuis is, als mijn man later thuis komt eet ik samen met Mart alvast

5. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Wij eten meestal altijd om 18.00. Als mijn man wel later is wacht ik soms en anders begin ik alvast met mijn zoontje.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tussen 5 en 6, behalve als ik heb gewerkt. Dan half 7.

7. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

En is hij dan erg hongerig? Wanneer geef je hem voor het laatst een tussendoortje?

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    'hij slaapt soms nog even rond 4 uur. Hij krijgt soms om 5 uur nog wel wat, een stukje komkommer of fruit of een soepstengel. En wat drinken.
    Gelukkig ontbijten we pas om 0830, middageten rond 13.00-13.30 dus dan zit het niet zo ver van elkaar af qua tijden

9. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Om 17.30 en als ik tot 18.00 werk dan eet zij al eerder.....vind het anders te laat worden voor d'r want ze gaat om 19.00 naar bed met nog een klein flesje melk

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij eten vanaf dat de oudste 6 maanden is om ongeveer 18:00. Soms haalt één van de twee dat niet, dan eten de kinderen eerst rond 18:00 en eten wij nadat ze in bed liggen.
    Om 19:00 is het hier bedtijd

Ontbijt tussen 8:00 en 8:30
    lunch tussen 12:00 en 13:00
    avondeten tussen 18:00 - 18:30

11. Bri

Bri Niet meer actief

Wij gaan meestal tussen half zes en zes uur aan tafel. Als het laat is met werk, wil het nog wel eens iets later worden maar dat is meestal niet zo'n succes omdat vooral zoonlief dan gewoon te moe is om goed te eten.
    Wij hebben beide enorm flexibele werktijden en kunnen ook vanuit huis werken. Het lukt bijna altijd dat minstens één van ons vroeg genoeg thuis is om op dat tijdstip voor het eten te zorgen, en meestal ook om met z'n vieren aan tafel te gaan. En dan werken we 's avonds nog even door, als de kinderen in bed liggen.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier eten we meestal rond half 6/6 uur. Mijn man komt om 16.45u thuis. Als ik vrij ben, begin ik rond die tijd met eten maken.
    Als ik laat ben met mn werk, haalt mn man onze dochter op bij de oppas en kookt daarna, dan wordt het 6 uur.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier een heel anders ritme.. man komt thuis om 18.45 en dan eten we ook. Heel soms redt shannon het niet dan krijgt ze wat anders. colin gaat er meestal tussen half acht/kwart over 8 in. slaapt s ochtends tot 7 - 9.30 en shannon gaat er om dezelfde tijd in meestal , soms eerder als ze dus ook eerder gegeten heeft, die komt s nochts nog 9 van de 10 x dus afhankelijk van hoelaat dat was slaapt ze tot 6.00-9.00 .

colin laat ik liggen totdat hij zelf wakker word als hij niet naar psz moet Die dagen is hij meestal ook al eerder wakker ingebouwd ritme. hij slaapt soms smiddags ook , geeft dat zelf aan en vraagt dan om zijn knuffel, zegt dan mama ik ga ook even slapen. :D:D:D makkelijk he.. echt ideaal.

s middags om 16 a 16.30 is hier fruit of rozijntjes/ koekje tijd + drinken.

dus als je het wil gaan rekken totdat je man thuis is zou ik die boterham gaan verleggen, eerst naar 15.30 en dan 16.00.

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij eten hier vaak om 18:30-18:45 (vriend is dan pas thuis). Tycho kan dit nu prima volhouden. Maar er waren ook tijden dat hij om 17:30/18uur al at en dan om 18:30 in zijn bed lag. Dan kookte ik voor mezelf en voor mijn vriend als hij thuiskwam. Vond dit wel sneu voor mijn vriend want die zag Tycho niet als hij uit zn werk kwam. Maarja Tycho ophouden vond ik zieliger. xx

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wij eten tussen half 7 en 7 uur, onze dochter nu om 6u. Als ze echt mee gaat eten moeten we echt om half 7 aan tafel, maar dat is niet zo'n punt. Nu zit onze dochter wel met ons aan tafel en eet ze nog een soepstengel, dus als ze wat later eet, mag ze die soepstengel wel voor het eten.
    Eerder eten is gewoon niet haalbaar hier ivm werktijden.
    Het is al heel wat verbeterd, vroeger aten we meestal pas rond half 8.

16. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij eten tussen 17.15 en 17.45. Thijs heeft dan honger, ik heb honger en mijn man heeft honger. tja, zit toch in de genen denk ik. Ik moet er niet aan denken om elke dag pas om 19.00 te eten. Thijs ligt dan al lang en breed in bed, en hij is ook nog in bad geweest voor die tijd!

17. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja wij aten vroeger ook om 20u ongeveer, ik kwam meestal pas om 18 u thuis en dan moest ik nog boodschappen doen :p

Mijn man is italiaans dus hij is gewend rond 21u te eten! Zijn ouders kunnen het maar niet begrijpen dat ons zoontje om 20u naar bed gaat, dit vinden ze zo vreemd

nou ik zie het wel even aan, bedankt voor alle tips, gelukkig zijn we niet de enige die met dit "probleem" zitten.

Overigens is het niet de vermoeidheid waar ik me zorgne om maak als hij later eet, want ons zoontje die kan vrolijk tot 22u door spelen als ik hem niet naar bed zou brengen, maar het is meer dat ik denk dat er teveel tijd zit tussen de laatste boterham en de maaltijd als hij tussen 18.30-19u zou eten

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Rond 17.00 uur. Ze gaan om 19.00 uur naar bed en wil dan wel dat het eten gezakt is, daarbij hebben ze gewoon honger om 17.00 uur. Mijn man komt pas rond 21.00 uur thuis dus daar hoef ik niet op te wachten.

Deel Deze Pagina