Doodeng zoontje zelf uit vuist laten eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 19831, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik vind het doodeng om mijn ruim 8 maanden zoon iets groters te geven. Bijv korstje, dit gaat paar seconden goed en dan duwt hij het hele stuk in zijn mond. Probeer het regelmatig omdat ze dat ook moeten leren. Dus vandaag mini rijstewafes gekocht hetzelfde binnen paar seconde helemaal in zijn mond. Mama hartverzakking.

Hoe deden jullie dat?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Gewoon laten gaan. Kijk eens wat hij ermee doet. Het zal je verbazen hoe goed hij het zelf kan regelen. En ja, hij zal soms eens kokhalzen, maar dat is alleen maar goed, daar leert hij ook weer van.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Lekker laten gaan.
    En vooral niet te veel.boven op zitten.
    Je kindje heeft een prima kokhals reflex waardoor het eten wat hij te veel naar binnen krijgt wel weer naar buiten werkt.
    Hoe meer jij schrikt van zijn prop acties hoe angstiger hij er op den duur van kan worden.

4. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ik zou dan juist een gewone rijstwafel geven die kan die vast niet in 1 keer in zijn mond krijgen. Maar gewoon laten gaan hoort denk ik bij het leren. Maar ik snap het goed hoor tis eng maar ook dat went.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Ik lees mee, hier ook regelmatig rolberoertes... En mijn dochtertje is al 14 mnd...:)

Vandaag ook, draai me even om, kijkweer, koekje weg! En zij heel triomfantelijk handjes omhoog "op"!;)

6. Onje

Onje Niet meer actief

Laten gaan en rustig blijven.
    Hoe vaak ik Lemmy wel niet 'lachend' heb aangekeken terwijl hij zat te kokhalzen, maar ik merkte wel dat als ik mij rustig houd hij het netjes oplost zeg maar. Ze hebben een verschrikkelijke goede kokhals reflex.
    Maar blijf rustig als jij paniekerig gaat doen dan schrikken ze.

Succes !

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het helemaal niet eng, mijn zoontje van 6 maanden doet dit ook. Gewoon laten gebeuren, hoe gekker jij erover doet hoe meer dat je kindje opvalt. Hier vanmiddag een kwart peer helemaal naar binnen, hij sabbelt een stukje af en de rest komt weer keurig naar buiten.

8. Humava

Humava Niet meer actief

Ik vond het in het begin ook doodeng maar toch een beetje laten gaan en tot nu toe is er nog nooit iets fout gegaan.

9. MamavanLena

13 feb 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nu ook aan het oefenen met ons meisje van 6 maanden. Kleine begon ook te kokhalzen met eten van broodkorst, schrok er best van. Maar begrijp uit de berichten hier dat ik er niet van hoef te schrikken en dus kan blijven oefenen/proberen.

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik doe het voorlopig nog even niet .
    Vind stukjes brood al erg genoeg , dat doe ik wel maar niet met plezier .
    Bij een rijstewafel gaat de halve wafel er in , niks sabbelen .
    Een Nijntje koekje hetzelfde . En dan wil hij wel gaan slikken om de kleine stukjes die hij toevallig achter in zijn mond heeft weg te slikken, maar slikken lijkt me niet verstandig met een halve koek in je mond !

Ik vind dat je gewoon nog kan wachten . Met 7 maanden begin je officieel met brood en meer stukjes hoeven ze voorlopig niet . Tenzij je voorkeur uitgaat naar de rapley methode .

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hoe deed ik dat?

Ik ben een kinder EHBO cursus gaan volgen..

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Met Rapley begin je met 6 maanden met stukjes.Dit is volkomen veilig dus met 8 maanden moet het geen probleem zijn.
    Dat het spannend is...ja absoluut!
    Maar die kokhalsreflex is er gelukkig niet voor niets :)

13. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Misschien is het fijn om te weten dat het kokhals reflex van een kleintje anders ligt dan bij een volwassenen. Ze gaan eerder kokhalzen.

14. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ja maar kokhalzen is niet hetzelfde als dat wanneer het in het verkeerde hals gat schiet. Het kan ook zomaar vast komen te zitten in hals/luchtweg? Daarvoor hoef je kindje niet eerst te kokhalzen toch? Ik vind het ook doodeng, mijn dochter is negen maanden., maar het liefst geef ik haar gewoon de fles. Ook heb een kinder ehbo cursus gedaan, toch blijf ik het eng vinden

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ze zullen doorgaans eerder kokhalzen als zich verslikken. Kokhals reflex ligt ver voorin de mond. Ze moeten leren dit naar achter te verplaatsen.

Ik vind 't eng hoe weinig vertrouwen veel moeders hebben in hun kind! Die kleine stukjes van bv brood die mensen in hun kindjes mond stoppen, dat vind ik pas gevaarlijk. Ze verslikken eerder in een klein stukje als in een hele rijstwafel...

16. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Pff, herkenbaar en die van mij is al bijna 16 maanden! Ik voer haar nog steeds stukjes brood, als ze het zelf doet gaat ze proppen en idd kokhalzen. Ik ben ook o zo bang dat het in het verkeerde keelgat komt :( Hartverzakkingen genoeg gehad dus deze mama voert nog even ;)

17. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt hoor.
    je MOET niks omdat dat 'hoort'.
    mijn broertje was ook echt een propper;) , alles ging in ze mond kokhalzen altijd bijna stikken echt tot eng aan toe.
    dus me moeder heeft daar ook lang mee gewacht en hij eet nu prima.
    en ze krijgen ook kiesjes enzo;) dan is het toch alweer anders .

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Let it go:)
    Ik kan niet wachten tot zoontje 6 maand en is zelf kan beginnen met stukken, vind dat juist een hele prettige manier van eten.

Vloeibaar voedsel verslik je je eerder in als stukken, tenminste.. Ikzelf verslik me wel eens in drinken maar nooit in een broodkorst;)

19. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Gewoon geven en je zult zien dat er eigenlijk niks gebeurd. Ze leren zo zelf doseren en en hun grenzen verkennen. Het kokhalsreflex zorgt ervoor dat het er altijd weer uitkomt. Hier altijd vooral grote stukken gegeven en ook al ging het allemaal in de mond, het komt er ook weer uit als het teveel is.

20. tuc

tuc Niet meer actief

hoe langer je wacht met eten uit het vuistje hoe lastiger het wordt. En dat is echt zo, hoeveel moeders ik hier al niet voorbij heb zien komen die met 10 maanden nog gepureerd eten gaven en met een jaar een topic openen over een kind dat geen stukjes wil;)

Kleine stukjes in de mond stoppen is trouwens veel enger en gevaarlijker dan je kindje zelf laten doseren. Jammer dat er zo weinig vertrouwen in de kindjes is.

Deel Deze Pagina