Hallo! Tamara wordt de laatste tijd 's nachts vaak wakker omdat ze helemaal klem in haar ledikantje ligt. Al slapende pakt ze met haar handje een van de spijlen van haar ledikantje vast en trekt zich zo op. Op een gegeven moment ligt ze niet meer in de lengte van haar ledikantje, maar in de breedte. Zo ligt mevrouw helemaal klem en als ze zich dan beweegt, komt ze met haar koppie tegen de spijlen aan en wordt ze wakker. Dan is het huilen geblazen, wij naar haar toe...troosten, recht in bed leggen en 2 uren later ligt ze weer klem. Uit pure wanhoop (en slaapgebrek... ) laten we haar sinds een paar dagen in het campingbedje slapen, wel met haar eigen matrasje overigens. Nu slaapt ze lekker als vanouds door en wordt niet meer wakker... Tamara blij en wij ook blij... Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze vanaf nu altijd in het campingbedje gaat slapen. Maar we hopen dat ze zich zo afleert dat ze zich op kan trekken en straks weer lekker in haar ledikantje slaapt...zonder dat ze weer klem komt te liggen. Tamara slaapt in een combisleeper overigens... Wie herkent mijn verhaal en wat hebben jullie eraan gedaan? Liefs Elly.
Hmm heel vervelend. Ik heb geen ervaring maar ik kan me wel voorstellen dat je dit na een paar nachten niet meer trekt.. Heeft ze in haar ledikant een slaapzakje aan? Zo niet, dan zou je dat in ieder geval kunnen proberen. Hopelijk voor jullie is het gewoon een fase en is het snel over. Succes!
Hallo Manuela! Bedankt voor je reactie! Tamara slaapt al in een slaapzakje, dat is die combisleeper. Het is een slaapzak en dekbedje in 1, zeg maar... Het is idd te hopen dat het een fase is... Tamara is echt een heel beweeglijk meisje...als ze wakker is en als ze slaapt... Liefs Elly.
Misschien van de bedrand kussentjes kopen? Weet niet hoe ze heten eigenlijk. Je kan ze langs de randen van het bed vastmaken. Snap je wat ik bedoel?
ja alkievalkie, dat is denk ik ook de oplossing, wij hebben ook zo'n ding, maar nog niet in het bedje gedaan, (het is een beetje een oude) mijn moeder had hem ooit gekocht voor haar eerste kleinkind maar daar hadden ze al zo'n ding. Het is een soort kussentje die je zo langs de spijlen kan doen, en vast kan zetten aan de buitenkant, lekker zacht stoten ze hun hoofdje ook niet! Ik weet trouwens niet of je ze hebt voor het hele bed, die van ons is meer voor de kopkant en een stukje zijkant, maar je zou ze natuurlijk ook langs de kant kunnen doen en dan dus 2 kopen elke kant 1! heel veel succes Henriette
Hmm, ik lees ook even mee want mijn dochter wordt ook 's nachts een paar x wakker omdat ze met haar koppie tegen de spijlen ligt.. Ze trekt zich niet op maar gaat gewoon liggen wurmen tot ze dus scheef komt te liggen.. Gaat eigenlijk al weken zo, nooit bij nagedacht dat er misschien wat aan te doen is
Die randen langs het bedje NIET doen! Die dingen zijn niet voor niks verboden! Levensgevaarlijk. Ben bang dat geduld de enige oplossing is. Esmee gaat ook haar hele bed door, maar zij slaapt gelukkig wel gewoon door.
Hier nog zo'n draaitol alleen draait Skye zich gelukkig wel terug als ze vast ligt. Ik hoor regelmatig "kloink"en vervolgens een hoop boos gemurmel Omdat je dochtertje nog zo klein is weet ik eigenlijk geen tips om ervoor te zorgen dat ze niet klem komt te liggen. Veilig slapen is belangerijk dus je kan er ook niets in leggen waardoor ze misschien zoiets heeft oke ik kan niet draaien. Ik heb niet zo heel erg veel met het CB maar soms hebben ze wat dat betreft wel goede bruikbare tips. Je kan het eens na gaan vragen bij hen. Ondanks dat het misschien niet fijn is en je haar liever in de ledikant wil hebben zou ik er voor jullie rust en die voor haar toch nog eventjes in het campingbedje laten slapen . Succes en ben erg benieuwd hoe het verder zal verlopen.
gewoon een touwtje vastnaaien aan de onderkant van de slaapzak en deze aan de spijltje knopen (je kunt ook veiligheidsspelden gebruiken maar dat lijkt mij een beetje eng).
Eva doet hetzelfde, wordt ook wakker, maar gaat dan zelf weer goed liggen, tenminste, niet meer met haar hoofd helemaal klem . Ik ging vanavond toevallig kijken terwijl ze met haar hoofd tegen de spijlen aan het bonken was en wakker werd . Ik weet niet hoe hard ze huilt als ze klem ligt, maar misschien even laten huilen? Dan bedoel ik dus jengelen he, dat doet Eva ook wel eens. Ze moet dan gewoon weer even haar draai vinden. Ze moet nu ook oud genoeg zijn om zelf goed te gaan liggen, maar of ze het doet is natuurlijk de vraag .
Hallo! Nou bedankt voor de reacties en de tips. Tamara wordt dus echt wakker als ze klem ligt en zet het op het huilen. Laten huilen is dan ook geen optie, want dan wordt ze helemaal overstuur en duurt het nog langer voordat ze weer in slaap valt...been there, done that... Overdag kan ze zelf weer terugdraaien, maar 's nachts doet ze dat dus niet...eigenwijsje... Ik wist wel dat die bedomranders niet mogen, die zijn inderdaad verboden hier en ben ook niet zo'n fan van vast maken, dat raden ze ook af overigens. Nou, ja...ze slaapt heerlijk in haar campingbedje en slaapt lekker door 's nachts. We houden het dus nog maar even zo. Over een tijdje leggen we haar weer in het ledikantje en zien we wel hoe het dan gaat. Misschien is ze het dan verleerd... Nogmaals bedankt voor de reacties! Liefs Elly.
Wij hebben bij Esmee een lange slaapzak aan die we onder de matras leggen. Ook stoppen we haar strak in met een lakentje over de breedte....
hier ook een jongetje dat overdwars ligt. Maar die trekt zich er niets van aan. Blijft gewoon liggen en heeft dan s ochtends strepen van de spijlen op zijn hoofd staan.... haha
Ik vind je campingbed oplossing wel slim eigenlijk. Zolang het eigen matrasje erin ligt zal dat toch niet zo'n kwaad kunnen? Straks draait ze misschien weer wat minder en kan ze makkelijker goed gaan liggen. Dan weer lekker in haar eigen bedje. Maar zo heeft ze in ieder geval een goede nachtrust.
misschien helpt t om een grote trappelzak aan te doen en dan de onderkant onder het matrasje stoppen. Maar ja ligt er natuurlijk aan hoe bewegelijk je kindje is.