wat voor soort eten op welke dag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Apart, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apart

Apart Actief lid

19 apr 2015
    125
    0
    0
    Nederland
    Hi, ik ben enorm benieuwd op welke dag jullie iets 'standaard' eten.

wij hebben standaard hier op zondags patat, en vrijdags brood

jullie een bepaald schema? door de weeks klojen we altijd wat aan haha. :D

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier vrijdag meestal frietjes.
    Meestal woensdag bami/nasi/macaroni/spaghetti.
    Verder aardappelen, groente en vlees.
    Vaak staat hier wel elke week een keer bieten op het menu.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Nee hebben wij totaal niet. Ik werk in de zorg en werk dus heel onregelmatig. Vind ook niet zo leuk eigenlijk vaste dagen. Als ik zin in patat heb wil ik dat kunnen eten en niet moeten wachten :p Thuis bij mijn moeder at ik wel elke woensdag pasta en bij mijn vader was zaterdag patat dag.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben geen vaste dagen, maar op maandag eten we wel altijd makkelijk, zoals spaghetti of een ovenschotel (ivm zwemles en voetbal). De rest van de week gewoon waar we zin in hebben.

5. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ik moet er altijd een beetje om lachen om die standaardmenu's 'woensdag gehaktdag', enz.! Beetje inspiratieloos, maar wel o'zo praktisch.

Ik wil daar niet aan. Maar soms zou het goed voor me zijn hoor. Wij hebben het namelijk niet en ik vind het soms echt lastig te bedenken wat we nu toch weer eens zullen gaan eten. De enige richtlijn waarmee ik werk is dat ik één keer p/week vis wil eten, en wat variatie in vlees/geen vlees, keer soepje, keer rijst, aardappel, pasta, of iets van couscous, ristotto. Afwisseling dus.

Ben benieuwd hoe dat bij anderen gaat inderdaad.

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Zondag=soepdag.

7. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ma: aardappels vlees groente.
    Di: brood (wel uitgebreid)
    Wo: zelf samengestelde maaltijdsalade
    do: pasta of roerbak
    vrij: pizza of patat
    Za: uitgebreid waar we zin in hebben (wel gezond)
    Zo: uitgebreid waar we zin in hebben (wel gezond)

meestal komt het zo gewoon het makkelijkste uit. soms word er wel gewisseld, maar dan is het meer omdat ik dan trek heb in iets anders die dag, we hebben overigens wel weekboodschappen

edit: Ook wij stellen het uiteindelijke menu samen met vis, kip, gehakt en vlees. en aardappels rijst en pasta. en zoveel mogelijk soorten groenten.

8. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    woensdag is vaak patat-dag.. en zondag is de 'lekker-makkelijk-niet-koken-maar-wat-bestellen-dag' :D

9. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Aaah, wat lees ik nu!
    Meer mensen met een brooddag!!
    Ik voelde me een lichtelijk ontaarde moeder dat ik dit laatst heb ingevoerd, maar er zijn er dus meer, fieuw ;)

10. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Maandag en dinsdag vaak een schotel waar je meerdere dagen mee doet in verband met sporten in de avond. Vrijdag vaak pizza. Zondag vaak soep.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee gelukkig niet! Ik wil veel afwisseling en variatie in/met mijn eten en moet er niet aan denken op elke vrijdag bvb brood te eten of op elke zondag soep met broodjes en op woensdag vissticks met worteltjes. Brrrr, heb daar zo'n schurft hekel aan....jeugdtrauma. 😅

12. tuc

tuc Niet meer actief

haha ik had hier laatst ook een topic over...meest verrassende dingen kwamen eruit;)

Maar nee wij hebben dat dus totaal niet.
    Wel 1 ding is dat wij op zondagavond het liefst hollandse pot eten...kan stamppot zijn of agv. Maar bijna altijd stamppot..om een nieuwe week te beginnen ofzo;)

Maar verder helemaal niks waar een bepaald ritme of gewoonte in zit.

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Zondag uit eten. Dan weiger ik te koken :p

14. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Dat vond ik altijd zó suf en burgerlijk...maar inmiddels is bij ons maandag vegadag en vrijdag visdag :D
    Omdat ik me wel altijd voornam om eens per week vis en vleesloos te eten, maar er kwam nooit iets van terecht. Met vaste dagen gaat het min of meer vanzelf, dus stiekem toch wel handig.

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Is er een reden voor een brood dag? ( algemeen hoor niet alleen bij jullie?)

En wat moet ik me daar bij voorstellen?
    Gewoon broodje kaas of echt iets uitgebreider?

16. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Gewoon nieuwschierig hoor, maar eten jullie dan dus 5 dagen per week aardappels, groenten, vlees?

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij eten op zaterdag altijd met de hele familie bij elkaar en in principe eten we dan soep met broodjes.
    Maar de laatste jaren eten we regelmatig iets anders, hangt er ook vanaf wie er kookt.

18. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Wij eten in het weekend vaak wat ongezonder dan doordeweeks.
    Verder totaal geen vaste dingen op vaste dagen. Zou ik vreselijk vinden.

19. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb het trouwens ook van vroeger dat ik niks heb met vaste eetdagen, nooit eens een verrassing ofzo.
    En weinig verschillende dingen eten, dat sluipt er volgens mij ook in als je vaste dagen hebt.
    Er zijn zoooooveel lekkere gerechten te maken, wij eten niet eens wekelijks hetzelfde. Kan wel voorkomen hoor deze week nasi en volgende week bv weer, maar soms helemaal niet.

20. tuc

tuc Niet meer actief

echt boterhammen s avonds doen wij nooit. Maar icm een grote pan verse soep bv wel hartige taartjes erbij (ook een brood idee) of stokbrood met allerlei tapas en smeerseltjes bv. Kindjes vinden bij de soep broodje knak ook het einde. Of broodje hamburger (vers uiteraard)

Deel Deze Pagina