Weglopen vanwege service winkel/restaurant..

Discussie in 'De lounge' gestart door Buitenleven, 10 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Vanmiddag in de rij bij de kassa vd supermarkt was een vrouw het niet eens met de prijs die de caissière aansloeg, toen zei de vrouw: " nee, dan wil ik het niet ". Waarop zij blijkbaar vond dat de caissière niet vriendelijk reageerde en zei: " nou, laat dan alles maar zitten, wat een klantvriendelijkheid" en " hier kom ik nooit meer". Ze liet de wagen met boodschappen gewoon staan( wel aan de kant gereden) en liep weg. De caissière en andere klanten (waaronder ik) leken het nogal een bijzondere situatie/reactie te vinden maar gingen bijna meteen over tot de orde ( wachten in rij etc) zonder er woorden aan vuil te maken.

Zijn jullie weleens weggegaan bij een winkel of restaurant /café omdat je de service niet goed vond/ vond dat je niet klantvriendelijk geholpen werd? Of omdat je het te lang vond duren?

Ik denk dat ik het zelf niet zou durven om zo weg te lopen terwijl je boodschappen in je wagen hebt of al iets besteld hebt.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Nog niey, maar ik kan het mij wel voorstellen, soms wordt je zo onbeschoft geholpen. Vanmorgen nog in de hema, ging er met de kids een broodje eten. Er was niemand, maar het duurde een eeuwigheid voordat ik geholpen werd en toen waren de broodjes ook nog eens keihard. Kon ook geem vriendelijk woord af. Dan ben ik ook wel in staat om weg te lopen hoor. Niet gedaan vanwege de kids, maar mijn man zou het gewoon gezegd hebben.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wel eens in de horeca, na de drankjes weggegaan door de service ( wel betaald maar we zouden er gaan eten)

4. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Toevallig laatst bijna gedaan op een terras. De service was echt belabberd, zelden zo slecht meegemaakt. We moesten enorm de aandacht trekken om uberhaupt te kunnen bestellen (zagen al meerdere mensen zo druk bezig om aandacht te krijgen) en dat bleef eigenlijk de gehele tijd zo (voor een tweede drankje, bestellen broodje, de rekening). Mensen aan een tafel naast ons zijn weggelopen zonder te betalen omdat ze zo lang op de rekening moesten wachten en geen contact konden krijgen met de bediening. Dat zou ik zelf dan weer niet doen, maar ik snapte het ergens wel, zo slecht was het!

5. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Nou niet mijn kar met boodschappen laten staan. Maar ik heb wel eens gehad dat ik allemaal spulletjes had in een winkel en dat de eigenaresse daar zo als een viswijf tegen iemand (een klant) te keer ging dat ik dacht bekijk het ff ik ga hier sowieso niet op zitten wachten en toen heb ik mijn mandje ook zo ergens op de grond gezet en ben gegaan.

En in een restaurant dat we hadden besteld (drankjes) en dat duurde 3 (!!) kwartier voordat we een drankje kregen (ook nog om gevraagd na een kwartier) toen ben ik ook weggegaan. Drankje was er toen nog niet dus wie weet had ik er anders wel 2 uur dorstig gezeten :D

6. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Niet in een supermarkt, dat is mijn eer te na, maar ik ben in het verleden meerdere malen weggelopen uit een winkel waar ik voornemens was (veel) geld uit te geven en waar ik dan vervolgens genegeerd, of gewoonweg niet geholpen werd.
    Toen ik voor de eerste keer trouwde was ik 25 en in mijn zoektocht naar trouwringen bezocht ik een winkel waarvan ik wist dat ze aparte ringen verkochten. Ik was de enige klant en ik vroeg naar de de trouwringen, "oh, daarachter" zei de winkelmevrouw ongeïnteresseerd, en ze ging door met iets anders. Het is goed met je 'daarachter' dacht ik en ik liep maar meteen weer naar buiten.
    En wat ik al zeg, genegeerd worden nadat ze je zien binnenkomen vind ik ook vervelend, met name in een winkel waar ze duurdere producten verkopen. Wachten vind ik logisch als het druk is, maar het is een kleine moeite om je klanten te groeten.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ja dit inderdaad. Liep een winkel binnen, staan 3 medewerkster mer elkaar te kletsen, ze zien mij binnenkomen, maar zeggen niks en kletsen rustig verder, dan ben ik gelijk weer weg hoor. Gewoon fatsoen.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier kreeg dochter een keer een zure pannenkoek in een restaurant. We vonden 'm wat dik en niet gaar, ik nam voor de zekerheid een hap en het ding was dus echt niet goed. Kok werd erbij gehaald, sorry sorry, blabla. We mochten iets nieuws uitkiezen voor haar. We gingen voor een eenvoudige tosti. Komt er een enorm bord vol kaas aan, daaronder twee slappe stukjes witbrood... beschimmeld!
    We zijn opgestaan en vertrokken.

Echt té bizar gewoon. Achteraf bleek dat de zaak echt net was overgenomen, de oude eigenaar was echt prima, de zaak zag er dus ook prima uit met prima recensies, maar de nieuwe eigenaar heeft 't helemaal om zeep geholpen...

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb wel is 6x om de rekening gevraagd na anderhalf uur ofzo ben ik weggegaan. Doei dan niet.

10. Veera

Veera Niet meer actief

Nee, zeker niet in een supermarkt. En ruzies om prijzen zijn zo genant, ik vind dat soort mensen altijd een beetje treurig :) weglopen omdat je je zin niet krijgt is iets voor kleuters.
    Maar bij beschimmeld eten ed of onbeschoft personeel in restaurants kan ik mij heel goed voorstellen dat je op een gegeven moment opstaat en vertrekt

11. Deliana

Deliana Niet meer actief

Jaren geleden 1x weggelopen zonder te betalen bij een restaurant, waar we met 8 personen hadden gegeten. Het eten & drinken was allemaal prima, maar de rekening.... die kwam niet. We hebben er 7x om gevraagd, ik ben zelfs nog naar de bar gelopen om daar te betalen, maar er zou echt iemand met de rekening komen...... na 1 uur opgestaan en weggelopen. Ze wensten ons zelfs nog een fijne avond ;)

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ja hoor, bij de HM. De rij van de kassa was niet erg lang, maar de meisjes achter de kassa hadden wel lange gesprekken... Ik ben naar voren gelopen, heb mijn stapeltje kleding neergelegd en gevraagd of ze er een kopje thee bij wilden. Na de verbaasde blikken ben ik weggelopen.

13. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij zijn een keer om 1:00 snachts weggegaan uit een hotel. Wat een flop was dat. Luxe suite geboekt. Overal spinnewebben, voeze vloer, haren in het bad en een groot spinneweb van het raam over het bad heen. We hebben nog geprobeerd te slapen maar de veren van het matras stonden in onze ruggen en we lagen knus bij elkaar vanwege de kuil in het midden. Het was van een goed bekend staande keten. ze hebben het ook netjes afgehandeld door ons ons geld terug te geven en een cadeaubon erbij van 100 euro. De dag erna werden we gebeld dat we volledig in ons recht stonden, het schoonmaakbedrijf een flinke reprimande kreeg en het matras per direct vervangen was omdat dat echt niet meer kon.

14. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Gatver, wat een smerige kamer zo te lezen.

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Wij zijn een paar maanden geleden weggegaan in een restaurant na de drankjes. Overigens wel betaald want ik zou niet zo durven weg te gaan. We hadden onze drankjes besteld en het duurde zeker 25 minuten voordat we ze kregen. Vervolgens om de menukaart gevraagd maar die kregen we maar niet. Er was gewoon veel te weinig personeel dus we zijn weggegaan.

16. beccie

beccie Niet meer actief

Ik ben ook wel eens weg gelopen, niet met veel boodschappen maar 1x in een speelgoed winkel wilde ik iets uitzoeken voor mijn zoontje. en iemand vroeg of hij kon helpen. ik zei nee dankje ik kijk zelf wel even. en hij bleef constant achter me aanlopen en bij alles waar ik naar keek zei hij dat ik beter een andere kon nemen ( een duurdere ) ik kon niet eens zelf iets rustig bekijken. ik denk ik ga wel naar een andere winkel en ben toen ook weg gegaan.

en een keer ergens stond ik met 2 dingetjes bij de kassa en na 5 min wachten kwam er nog niemand. terwijl ze mij wel hadden gezien want ze waren vlakbij vakken aan het vullen. toen dacht ik ook laat maar zitten heb alles laten liggen en ben weg gegaan.

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    In een supermarkt zou ik het niet gauw doen. Ik ben wel eens weggelopen bij mijn (destijds) vaste kapsalon hier in het dorp. Ik was met een peuter en een hele jonge baby daar, voor het knippen van de peuter. Ik had een afspraak en ze lieten me 3 kwartier wachten. Op een gegeven moment was de baby aan het bleren, de peuter kon ik nauwelijks meer rustig houden en toen kreeg ik de opmerking of het niet wat stiller kon.
    Ja hoor, heb ik gezegd, ik ben al weg en kom ook niet meer terug. Heb ik ook niet gedaan (en gelukkig heb ik nu een veel leukere kapper waar ik nooit hoef te wachten).

En ook wel eens bij een restaurant waar het allemaal vreselijk lang duurde. We wilden er eigenlijk gaan eten, maar zijn na het eerste drankje vertrokken.

Maar verder ben ik best een geduldig persoon hoor, haha.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oooh hier bij de Blokker ook een keer weggelopen. Personeel loopt hier gewoon altijd naar achteren, dan is er dus totaal geen personeel meer in de winkel zelf. Ik stond bij de kassa te wachten, personeel had me zien binnenkomen en was daarna naar achteren gewandeld, vervolgens kon ik dus niks afrekenen. Nou, doei! Spulletjes mooi laten liggen en vertrokken.

Maar ze hebben er niks van geleerd...

19. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Dat heb ik ook eens gedaan. Zo vaak gevraagd, niet gehad. Toen was ik er klaar mee

20. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    ja...ik heb met zulken dingen een heel kort lontje.
    trouwens niet in een supermarkt. Ik ben daarin iets te heftig maar kan zo slecht tegen niet klantvriendelijk behandeld te worden. Tot frustratie van mijn man loop ik dan altijd hard mopperend en mijn mening te verkondigen naar buiten.

Deel Deze Pagina