Ik vind het niet te gek, voor mij valt het onder hetzelfde idee als een nieuwe fiets, nieuwe kleding, enz. Ja, die dingen heb je op een andere manier, en in onze ‘oude ogen’ misschien harder nodig, maar zonder mobiel kom je in de huidige tijd ook niet heel ver op het VO… School gaat er ook vanuit dat kinderen een goedwerkende mobiel hebben, ik vind dat o.a. daarom dus wel belangrijk.
Een telefoon is tegenwoordig bijna noodzakelijk, ook op school. Daarbij is het ook voor ons als ouder een groot voordeel dat hij er een heeft. Contact onderhouden zeg maar En dat hij altijd kan bellen/appen als hij ons nodig heeft. Het is dus niet zomaar een speeltje/voor de leuk. Maar daarom dus het instapmodel. Het 'voor de leuk' betaalt hij zelf.
Ik heb zelf nog geen kinderen maar ik heb mijn eerste telefoon gekregen van mijn ouders en daarna altijd zelf telefoons gekocht á 200-300 euro. Ben dat zelf later ook zo van plan, daar krijgen ze zakgeld voor. Als er accuut iets vervangen moet worden, kunnen we het voorschieten. Versleten of onvoorzichtig maakt voor mij denk ik niet uit. Juist als de telefoon na lange tijd versleten is, heb je lang genoeg gehad om een nieuwe bij elkaar te sparen, denk ik dan. Spullen moeten nou eenmaal af en toe vervangen worden, en dat kost geld, hoort erbij.
Eentje uit de Samsung Galaxy A1x serie. Volgens mij is het nu de A13. Tussen 150 en 200 euro. Wil hij een A2x of hoger, dan betaalt hij maar bij.
We zitten nog niet in de telefoonfase, maar ik zou ook gaan voor een instapmodel van ons en wil je meer dan leggen ze dat zelf bij. En inderdaad een telefoon wel 'op maken'. Doe ik trouwens zelf ook.
Mijn zoon had nog een hele oude telefoon van mijn man toen hij naar brugklas ging, in de eerste week kwamen we er al achter dat deze telefoon veel te traag was. Het duurde eeuwen om somtoday te laden. Hij kreeg van ons toen €200 en de rest heeft hij er zelf bijgedaan van zijn spaargeld. Hij heeft nu een Samsung A52.
Mijn dochters krijgen 2 euro zakgeld per week (10 jaar) en 15 euro per maand (13 jaar), dan kunnen ze zo ongeveer alleen nog maar voor een mobiel sparen en dat vind ik dan juist weer niet het doel van zakgeld. Natuurlijk kan meer zakgeld, maar dat vind ik dan ook weer niet nodig (want dat gaat dan vaak op aan andere dingen). Daarom maken wij een andere keuze. De jongste heeft een Samsung A20e. De oudste een Xiaomi poco x3 pro (die was iets duurder dan 200 euro, zie ik nu).
Mocht je een Samsung toch echt te vinden kun je ook over naar Motorola is de zelfde besturing. Ik had ook jaren Samsung en vond ze toch te duur en ben gaan vergelijken en kwam op Motorola uit g 20 en een prima toestel ook veel ruimte. (16gb) Kan makkelijk Facebook en Messenger wtsap en nog 3 spellen aan. Dochter maald er nog niet om maar die krijgt denk ik onze oude en kopen dan nieuw.
Hier heeft ze ook de a20e, weet jij wat een goede opvolger is toevallig (zelfde prijsklasse en formaat)
Nou, het lijkt er op dat onze zoon ook een nieuwe nodig heeft. Dit is al een oudje die eerst van mijn man was, toen van mijn dochter en van hem sinds hij zijn vorige heeft laten vallen. Maar nu hebben we geen reserve meer om over te kopen, dus hij zal wat meer uit moeten geven. Hij gaat er niet netjes mee om en nu zit die knop aan de zijkant gewoon vast . Die bui zagen we al hangen, dus we hadden al wat van zijn geld opzij gezet, hij kan zelf slecht sparen. Komende dagen daar maar achteraan. Zal alsnog een goedkoop model worden.
Het ligt eraan. Hier hebben ze altijd onze oude telefoons gehad maar de oudste liet laatst zijn telefoon in het water vallen en had dat na een half uur pas door. Die deed het dus niet meer.. Aangezien hij wel vaker nonchalant met zijn spullen omgaat (en wij beide nog niet toe zijn aan een nieuwe telefoon) heeft hij zelf een nieuwe mogen kopen. Maar hij zit in groep 8, ik vind het hebben van een telefoon nu ook nog geen noodzaak. Dat wordt straks anders als hij naar de brugklas gaat denk ik.
De Xiaomi poco x3 pro is ietsje duurder (de Samsung is nu ook duurder dan toen winnen kochten, volgens mij, inflatie…) en ietsje groter, maar ook ietsje beter. Mijn man zoekt altijd de op dat moment beste telefoon voor de beste prijs uit. De oudste heeft hem nu denk ik een jaar.
Hier gelukkig nog geen telefoon maar vind t over de top duur. Ik heb zelf een Samsung die 800 eur koste. Vind ik al veel geld maar via fisc free en retour actie viel t mee maar nieuwe iPhone zit je al op 1500 eur ofzo ? En dan iedere 2 jaar vervangen per kind? Nee dan moeten ze maar gaan werken als ze 15 zijn ofzo .
Gelukkig zijn er ook (heel veel) goedkopere telefoons te vinden. Ze hoeven echt niet het nieuwste van het nieuwste. Heb ik zelf ook niet trouwens (wel een iPhone, maar de 12 mini is geen 1500 euro).
Telefoons zijn wel duurder geworden zag ik, maar onder de 300 Euro is er ook genoeg keuze. Nog een hoop geld, maar niet zoveel als IPhone of een duur model van Samsung ofzo.
Iphones zijn duur maar ze gaan wel echt bizar lang mee en ik heb nog nooit meegemaakt dat er iets anders aan kapot ging dan scherm of accu. We hebben er nog nooit 1 “versleten”: we hebben Iphones die 10 jaar oud zijn en het nog gewoon doen. Behalve dan dat je het besturingssysteem niet meer kunt updaten naar een hogere versie en moderne apps er dus bijna niet op zullen draaien. Maar mijn jongste zoon heeft nu een iphone van 6 jaar oud en die doet het nog uitstekend. Als we geen oude op voorraad hebben zou ik toch aanraden aan mijn kind een refurbished iphone te zoeken. Of inderdaad zelf een betere kopen en de oude doorschuiven.
Bij mij zijn de accu’s van refurbished iPhones na twee jaar wel op (als in: ik kom er geen hele dag meer mee door). Ik heb na twee keer een refursbished iPhone te hebben gekocht om die reden een paar jaar terug een nieuwe gekocht, daar doe ik, hopelijk, wel langer mee. Doordat ik er hopelijk (minstens) dubbel zo lang mee doe, is het uiteindelijk vermoedelijk net zo duur.
Nou, dit vind ik zelf toch wel een harde eis voor een telefoon: dat hij te updaten is, alsmede de apps.