Iemand ervaring met Seat Cordoba-Vario?

Discussie in 'De lounge' gestart door mvthijs, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Wij zitten eraan te denken om onze huidige auto in te ruilen voor de Seat Cordoba-vario.

Heeft iemand ervaring met deze auto? Dus hoe rijdt hij, heb je er veel problemen mee gehad etc?

2. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

wij hebben geen vario, maar een signo.
    Heb hem in oktober gekocht en tot nu toe rijdt hij perfect en geen problemen mee gehad tot nu toe:)

3. janineke

janineke Actief lid

15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Wij hebben er 1, sinds 4,5 jaar, de eerste 3,5 jaar geen problemen mee gehad, het afgelopen jaar is hij al 4 keer stuk geweest

4. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Bedankt voor de snelle antwoorden!
    Janineke, is het bij jullie ook zo raak geweest deze winter? Bij ons bij de huidige auto ook.
    De golf is uit '94 en heeft ong 200.000 gelopen, en de Seat is uit '98 en heeft 150.000 gelopen. Moet neem ik aan wel een heel verschil zijn.
    Uit welk jaar is die van jullie?

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

Wij hebben nu 2 jaar een Seat Altea en alleen maar gezeik mee gehad, ik kan de keren dat ie naar de garage is geweest niet meer op 2 handen tellen :x

Als we nog eens een andere auto kunnen aanschaffen wordt het zeker geen Seat

6. janineke

janineke Actief lid

15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Dat moet ik dadelijk even aan mijn man vragen, ik heb geen rijbewijs, dus weinig verstand ervan hahaha. Wij willen ook geen seat meer.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.161
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

wat voor verschil denk je dan aan?Km stand zegt namelijk geen ene reet.

Bij seat zijn de problemen vaak gerelateerd aan koppakkingen, luchtmassameters en olieverbruik verder goed opletten op de injectoren. Als er iets stuk gaat aan een seat, is het gelijk ook een dikke kostenplaat. Seat is nu trouwens van VAG (vw, audi etc) en daarom zijn de onderdelen nu 2x zo duur omdat alles uit Duitsland moet komen en in de VW fabriek worden gemaakt.

8. janineke

janineke Actief lid

15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Onze seat is van 2001, 145.000 op de teller. De auto is in februari, juli, december en januari kapot gegaan. We zijn er onderhand wel klaar mee... Daar voor geen problemen, we hebben hem in 2006 aangeschaft.

9. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Nou ik heb een opel gehad en die heeft flink wat gekost , lekke koppakking enz en nog veeeel meer. Ik hoorde dat de opel daar juist bekend om staat dat die 4e cillinders snel verslijten enzo.

De seat die ik nu heb is uit 2003 en ben dr superblij mee , eindelijk een merk wat goed bevalt haha.

10. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij hebben een seat cordoba Vario gehad. Bouwjaar was 1998. Regelmatig wat mee gehad, maar kan ook gewoon pech zijn. Na 3,5 jaar hebben we hem weg gedaan. Er moest een nioeuwe versnellingsbak in en dat kostte meer als wat de hele auto waard was.

11. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Bedankt voor alle reacties! Heb het doorgegeven aan vriendlief.

12. Moonflower

Moonflower Actief lid

16 nov 2010
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou als ik iets een but auto vind is het een Seat Cordoba-Vario :x Die wij hadden is echt wel tig keer stuk geweest en had nog geen 100.000 op de teller staan en dus zegt dat inderdaad geen ene reet.

Echt het ene na het andere ging kapot aan die auto.

Geen aanrader van mijn kant dus

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik zal er nog even 1 aan toevoegen:
    Als het lange tijd veel geregend heeft dan gaan je lichten ook snel stuk en kun je die ook om de haverklap vervangen omdat er vocht achter komt.

dit schijnt ook een bekend algemeen Seat kwaaltje te zijn :(

14. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Ik denk dat we er nog eens heeeeeel goed over na moeten denken.. :)

15. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Hier een Seat Ibiza; die is echt kei fijn! Rijd zooo lekker :D

16. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    hier een seat cordoba gti... 3 deurs hatchbak (kleine kofferdeksel)

heerlijk om in te rijden maar zoals devils chase al aangaf zijn de onderdelen van VW en dus erg duur!
    (wij hebben er trouwens een VW motor inliggen!!)

het is een januari 1997 en heeft net over de 2 ton gelopen...

wij hebben m nu ruim 1,5 jaar en hij is 3 keer gerepareerd.. 1e keer was met de keuring (o.a. ABS systeem kapot die ze d.m.v. een omleiding hebben gemaakt waardoor het goedkoper was dan vervanging!) en dat was ruim 600 euro.. 2e keer bobine (185 euro) en 3e keer kleine dingetjes a 400 euro!! de auto heeft ons aan reparatie bijna net zoveel gekocht als de auto zelf!!!

17. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    We rijden nu vw golf, dus qua onderdelen zouden we het zelfde betalen. Maar op dit moment geven we per maand minimaal 100 euro uit aan onderdelen. Is elke keer wat mee. Dat is ook 1 van de redenen dat we echt wat anders willen.
    Maar als ik het zo lees, dan wordt het hem niet... ik heb geen zin in het zelfde verhaaltje als met de golf!

18. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Op verzoek gesloten

Deel Deze Pagina