Ik strijk ook altijd de handdoeken en theedoeken. Ik geniet altijd van het moment dat ik ze uit de kast pak en ophang. Als ik een theedoek zou ophangen die niet gestreken is kan ik mij daar vreselijk aan irriteren.
Ik heb en kinderen en werk, maar strijk best veel. Strijk hoort er gewoon bij vind jk en ik heb er gelukkig geen hekel aan. Ik vind het erg slordig als shirts bv niet gestreken zijn.
Ik heb hier praktisch alleen de overhemden van mn man, meer niet of echt heel uitzonderlijk wat anders. Gebruik overigens geen droger voor bovenkleding en hang t binnen over de lijnen gelijk glad zonder knijpers. Als mn man de was ophangt, dan sta ik te strijken als ik t te laat zie maar die lijkt de waslijn te bombarderen met een tshirt kanon ofzo op elkaar gefrummeld enzo.
Zal in januari eens een maandje strijken, allicht dat ik tot inkeer kom (heb een strijkunit dus dat is phhssst klaar)
Het duurt bij mij ook altijd wel een paar wasbeurten voordat de nieuwe theedoeken vocht opnemen en daarna doen ze dat ook. Ik was de theedoeken overigens op 60 graden.
Ik heb eigenlijk nooit last van gekreukte shirts, theedoeken etc. Dat zal dan wel komen doordat ik de machine niet op een hoog toerental laat centrifugeren en alles buiten laat drogen.
Af een toe op 95 graden wassen met waspoeder en ipv wasverzachter azijn in het speciale bakje. Apart zodat het azijn de zeepresten verwijdert. Nieuwe spullen was ik altijd eerst een keer koud en dan nog een keer op de advies temperatuur, voordat ik ze gebruik.