Nieuwe tijden peuteropvang

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bloempje01, 25 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Dit ben ik inderdaad aan het nagaan. De meeste hebben (helaas) allemaal nog jongere kindjes. Een enkele heeft een kindje op de basisschool zitten.

2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

volgens mij heeft het met de veranderingen van de VVE te maken, dat ze langere dagen moeten gaan maken. Dus ik denk dat ze ook niet zo heel veel keus hebben om het anders te doen? Maar het is het vragen waard natuurlijk, wie weet kunnen ze het toch nog veranderen.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier ook een jaar gehad; jongste was om 11.30 klaar op de psz, oudste om 12u vrij van school. Ik nam dan de kinderwagen mee, wat te eten, jongste in de kinderwagen, beetje rondwandelen en dan de oudste halen - vaak viel de jongste dan in slaap. Heen en weer naar huis leverde niks op, ik wilde de jongste toch niet in bed leggen en dan alleen thuis laten terwijl ik de oudste zou gaan halen, dus dan zou heen en weer eigenlijk precies hetzelfde zijn als even in de buurt van school rondwandelen.

Bloempje01 vindt dit leuk.
  4. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Dat is nog het leuke van het verhaal. In onze gemeente is de oude VVE regeling geheel komen te vervallen. Stom voorbeeld, eerder met een VVE verklaring betaalde je 2 keer een x bedrag, van +\- 90,- en hoefde je daarna niks meer te betalen. Want de rest werd gesubsidieerd door de gemeente. Dat is dus totaal komen te vervallen. Want voor die 3 dagen, betalen wij ons nu scheel. Omdat er geen subsidie meer voor is. Vanaf 2 jaar mogen ze ook maar 1 dag gaan. En vanaf 3 jaar, mag je hier dan zelf kiezen hoevaak je ze wilt brengen, 1 of 4 dagen. Als je maar betaald. Nu hebben wij er dan voor gekozen onze zoon 3 dagen te laten gaan, omdat het wel gewoon ‘nodig’ is voor z’n spraak. Vraag me niet precies hoe ze het hier in de gemeente + kinderopvang voor zich zien. Want niemand snapt er uiteindelijk ook maar iets van. Ik heb me er uiteindelijk maar bij neergelegd, omdat het nog maar voor een x maanden is. Met het VVE verhaal was ik voor de zomervakantie al bezig, maar ze houden allemaal voet bij stuk. Dat het geheel ( in deze gemeente ) is komen te vervallen.

Heb vanmorgen iig aangegeven, dat we de woensdag willen vervangen voor de donderdag. Ik hoor hier zsm de wachttijd van.

Sopje1234 vindt dit leuk.
  5. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hmm, klinkt als een vreemd verhaal. Woon je in een kleine gemeente? Of zijn er meerdere opvangcentra? Begrijp ik dus goed dat alles wat een VVE locatie was, dat nu niet meer is?

6. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Klopt helemaal. Het hoofdkantoor heeft locaties in 2 gemeentes. In de ene gemeente is wel nog het oude VVE bestaan. In de onze dus niet. Regio zuid-Limburg. Zegt waarschijnlijk genoeg:confused:.

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.221
    12.232
    113
    Ik vind het echt het toppunt van bureaucratie. ‘We moeten de uren halen’ nee het kind moet de juiste begeleiding krijgen, daar zal een half uur meer of minder geen invloed op hebben. Dat terzijde :)

Ik snap hun punt omtrent onrust, maar ik vind jouw situatie niet te doen. Ik zou vragen hoe zij dit zien en hoe zij dit zouden oplossen, aangezien je op deze manier niet je kind naar de psz kunt brengen.

Bloempje01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina