Nieuwe tijds kinderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlademira, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb 0 x ja, haha nog gevoellozer, haha.

Ik ben verder eens met Jalea. En verder vind ik dat er tegenwoordig ook zo snel een stempel gedrukt wordt op mensen. Ben je een een beetje druk, dan heb je al snel ADHD, ben een beetje in jezelf gekeerd dan moet je oppassen of je niet autistisch bent. Ben je een gevoelig mens, dan ben je hoogsensitief.

Nuchterheid is tegenwoordig ver te zoeken.

2. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    16 x ja...en nu?

heb toch niet het idee dat ik hoog gevoelig ben ozo....

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik kom ook uit op 16x ja, maar zoals guppie aangeeft dat de adhd een indicatie kan zijn voor die score, is voor mij de chronische vermoeidheid waarschijnlijk een indicatie voor de wat hogere score.

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Dat mag, ook zonder sorry ;)

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Nieuwetijdskindjes zijn de kinderen die verandering brengen in de omgeving (en later soms ook in de hele wereld).

De een brengt overal liefde, laat een ruimte stralen als die binnenkomt/is. Brengt mensen bij elkaar (in het begin onbewust, later meer bewust), werkt mee aan het gezond houden van de aarde enz.

De ander doet het op een heel ander niveau,nl: die zorgt voor de onbewust vastzittende "problemen" die mensen of bevolkingsgroepen hebben. Deze kunnen ontzettend gemeen overkomen omdat ze heel raak dingen kunnen aanvoelen en zeggen tegen mensen. Door zelf heel veel problemen te veroorzaken in de ogen van de meeste mensen, zorgen ze ervoor dat mensen anders gaan kijken naar dingen..... Men ziet ze wel eens als bezeten,maar deze maken heel veel dingen los die al heel lang vastgeroest zitten....

6. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Bij die test staat: "Door het invullen van bijgevoegde vragenlijst weet je binnen 5 minuten hoe hoog je scoort op de sensitiviteitsladder (stap 1). Scoor je 14 of hoger dan ben je zeer waarschijnlijk hoogsensitief. "

Testen waarbij vooraf al wordt aangegeven wat het resultaat zal zijn, zijn volgens mij helemaal niet betrouwbaar. Erg makkelijk om in te vullen dan naar wat je zelf wilt horen. Wil je horen dat je "hoogsenstief" bent, dan vul je sneller "ja" in en ben je niet meer objectief. Dus ik kan er niet zoveel mee.

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het lijkt mij niet dat als je de test vaak met 'ja' invult je ineens hooggevoelig bent, zoiets 'bepaald' een psycholoog, psychiater. Voor mij was de test juist heel fijn omdat ik veel herkenning vond bij iets waar ik op dat moment erg tegenaan liep en in het verleden tegenaan ben gelopen. Het ligt er ook aan in welke mate je het herkent. Sommige zullen denken 'hmm ja, heb ik ook wel' en vullen ja in en ik had echt bij zommige vragen 'jaaaaaaaaa! zie je nou wel! het is niet raar dat ik me zo voel of daar last van heb'. Snappie? :)
    En wat ik ook al zei en ik ben het helemaal eens met sommige meiden, er wordt tegenwoordig zo gegooid met 'stoornissen' en termen, iedereen moet wel wat hebben lijkt het. Het is denk ik belangrijk hoe je er zelf mee omgaat en of je wat wil doen met de dingen waar je tegenaan loopt.
    Ik ben ook veel te nuchter om ' er mee te koop te lopen' dat ik wat gevoeliger ben dan de gemiddelde mens. Ik hou er voor mezelf (soms) rekening mee en ik noem de term 'hoogsensitief' of wat dan ook voor mezelf ook nooit (behalve hier dus even voor dit topic).

Nogmaals, als blijkt dat je problemen krijgt naar een psych gaan en niet door het maken van deze test denken dat je ineens hooggevoelig bent en je ernaar gedragen. Ofzo. Nou, ik kom er even niet meer uit :)

Deel Deze Pagina