Nieuwe toeslagensite Belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairy Tale, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik had het al eerder doorgegeven maar dan met de ingangsdatum 31/12/2011.........omdat 1/1/2012 toen nog niet beschikbaar was.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik vind de nieuwe site juist super super handig

alle beschikkingen die lopen staan mooi in een overzichtje, gegevens van het verzamelinkomen, hoeveel zorgtoeslag en KGB je vanaf 2012 maandelijks krijgt, je kinderen, etc. veeeel beter dan hoe het eerst was

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Even wat anders: als er niks veranderd bij ons aan kdv en inkomen, moet ik dan zelf wat wijzigen aan de kinderopvantoeslag of gaat dat gewoon automatisch vanaf 1 januari?( dat je minder toeslag krijgt)

4. SeaShell

het inkomen is met een paar honderd euro naar boven afgerond hier. komt denk ik omdat ze incalculeren dat mensen meer gaan verdienen en dus automatisch een percentage aanpast

hier ook iets van een paar honderd euro verschil met wat ik heb ingevuld

hoe je het kan wijzigen staat oa bij veelgestelde vragen

edit: mijn gegevens -> inkomen en vermogen ->inkomen opgeven en wijzigen

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als er niks veranderd hoef je ook niks door te geven.

6. wonderteam

Ok Dankje ik begon ineens al te zweten haha.

Overigens wordt ons kdv per uur wel iets duurder ,maar dat zit sowieso al ver boven het maximaal vergoede uurtarief. Dat hoef ik toch ook niet aan te passen? Heb ik vorig jaar ook niet gedaan.

7. Marijke1982

Dat heb ik gedaan, maar er blijft hetzelfde bedrag staan. Maar dat komt dan omdat de uurprijs die vergoed wordt voor het kdv niet veranderd maar gelijk blijft aan dit jaar. Ik hoefde voor aankomend jaar alleen de uurprijs van het kdv te veranderen, maar dat veranderd dan niks aan mijn toeslag.

8. Marijke1982

Ik weet niet of ze daar moeilijk over doen. Ik heb het maar wel aangepast, het is en blijft de belastingdienst...

9. wonderteam

Ja daar heb je wel een punt. Alleen per 1 mei moet ik het ook al aanpassen, want dan stopt de kinderovangtoeslag voor 1 kind. Dan wijzig ik wel gelijk het uurloon. Ach anders bel ik morgen even voor de zekerheid:D

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    dames,ik ben leek.
    levi gaat sinds augustus naar het kdv,wat er veranderd is ,is het ntarief omhoog van het kdv.
    moet ik nu voor 2012 opnieuw aanvragen? of loopt het automatisch door??

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Belasting dienst ''makkelijker kunnen we het niet maken'' deze tekst mogen ze wat mij betreft direct van de reclames afgooien :D :D....

12. Marijke1982

Het loopt automatisch door, je moet (nou ja of het moet weet ik niet) alleen het tarief van het kdv wijzigen. Het gaat dus alleen om een wijziging.

13. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    mijn kot staat voor 2012 ook op 0,- dus ik mag de 600 euro ook voorschieten. Dat bedoelde ik idd ook.

14. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Als alle gegevens kloppen wel ja. Hier hadden ze mijn man en mij van elkaar gescheiden. ;)

15. SeaShell

weet niet of het al geplaatst is, aangezien sommige vragen hoe het kan dat de wijziging nog niet zichtbaar is, anders ben ik echt spuit 11 :p

Wijzigingen binnen 24 uur verwerkt
    Als u een wijziging hebt doorgegeven, zijn de gegevens binnen 24 uur aangepast in Mijn toeslagen. Als u na 24 uur opnieuw inlogt, is uw wijziging op de volgende manier verwerkt:
    Op het tabblad 'Statusoverzicht' ziet u de status van uw wijziging.
    Als uw toeslagbedrag verandert door de wijziging, dan ziet u het nieuwe bedrag op het tabblad 'Mijn toeslagen'.
    De gewijzigde gegevens staan bij 'Mijn gegevens'. Gaat het om een wijziging die in de toekomst ingaat? Dan staan de gewijzigde gegevens bij 'Mijn gegevens' zodra de wijziging is ingegaan.

ps: duurt het dan ook geen 8 weken meer voordat alles is afgerond zoals nu? nu moet je 8 weken wachten op een beschikking,etc

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben ook een leek.

Wie kan mij dit uitleggen?

Ik heb KOT aangevraagd voor dit jaar moet ik het dan ook voor 2012 aanvragen?
    En ik heb nu ziektewetuitkering heb ik dan wel recht op KOT?

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb net de kdv toeslag voor 2012 gewijzigd.
    Toen heb ik een wijziging aangebracht die ingaat per februari
    En ik heb onze inkomens gewijzigd.

Ik vond het goed te doen.
    En alles staat nu al op verwerkt!

18. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Erg overzichtelijk, die nieuwe site! Heb gelijk m'n wijzigingen doorgegeven en dat stond na nog een keer inloggen gelijk al als verwerkt. Wilde alleen ook ons inkomen omhoog zetten, maar dat werkt op de één of andere manier niet. Ik krijg de cursor wel in dat vakje, maar hij pakt niet wat ik typ. Naja, later nog maar es proberen.

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Dat had ik ook maar je moet de knop rekenhulp erboven gebruiken dan komt daaruit een bedrag en die plaatsen ze in dat vakje.

Ik moest er wel aan wennen, maar het is idd wel overzichtelijk zo.
    Aangezien ik tussen de 4,5 uur en 9 uur werk in de week moest ik het aantal uren ook flink aanpassen, dus we krijgen nu veel minder toeslag.

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik vind die vernieuwde site ook erg fijn hoor...beter als voorheen. nu kan je echt alles zien dat je hebt gewijzigd, aangevraagd enz.

Deel Deze Pagina