Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Zo ik ben weer onder mn steen vandaan!

Wat een fijn nieuws Jordan... Wel minder dat je lichaam het zover heeft laten komen, maar we duimen en hopen dat het weg blijft :D

Marlies alles goed met mini-jullie?

En poppetje met jullie ook alles goed?

Hier school afgesloten. Nu volop bezig met mijn ding heerlijk :D
    Druk druk druk...

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    't is ook lekker weer om even onder je steen vandaan te komen! ;)

Hier alles goed hoor, vanavond weer bij de vk geweest, kleintje doet het nog steeds prima! En (met 95% zekerheid) krijgen we een meisje! :D (dus een écht prinsesje ;))

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hoe gaat het met jullie meiden?

Hoe voel je je Marliesje?

Poppetje, hoe gaat het nu met je?

En Danoon, alles daar ook goed?

4. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik moet morgen naar de kliniek. Laten nakijken waarom ik vanaf maart al niet meer menstrueer. En nee ben niet zwanger ;)

Word vast weer op m'n overgewicht gegooid.

Morgen meer nieuws....

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Succes vandaag Danoontje!!!!

Dat over een steen liggen ken ik hoor ;) gisteren een positieve ovulatietest. Ik zou dus over twee weken ongesteld moeten worden. De cyclus erna mag ik een cryo en zoals het nu gaat, red ik het voor kroatie precies!!

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Succes vandaag Danoontje. Wel te makkelijk om meteen te beginnen van die artsen over overgewicht. Ze moeten dat gewoon verder onderzoeken. Vind ik! :) Keep us posted?

Poppetje, spannend meid. En voor de vakantie, kun je lekker 2 weken relaxen :D Leuke vooruitzichten!

Ik vermaak me prima in de gedwongen wachtperiode. We doen allemaal leuke dingen en ik heb Ibiza wat er aan zit te komen en daar heb ik ook zó'n zin in! :) Ben benieuwd wat er uit komt, komende september. Of ik door mag of dat ik weer behandeld moet gaan worden. Ik wacht het maar af maar heb nog steeds af en toe tussentijds bloedverlies. I wonder, I wonder! Nog maar 2 dagen bikkelen dan is het weer weekend.

7. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    hoihoi! Ik ben weer terug van weggeweest! Heb daar wel eea meegelezen maar de wifi kwam in vlaagjes dus reageren ging niet altijd even soepel. Maar we hebben het super gehad! Heb de hele vakantie onder mn hoedje in de schaduw gezeten (was wat bang voor vlekken) maar ben toch best bruin geworden, en geen vlekken.

Danoontje hoe ging het in de kliniek? Hebben ze wel serieus gekeken naar wat er aan de hand is, ipv het op overgewicht te gooien?

Poppetje, spannend niet? Ik hoop dat je het voor de vakantie red! Wanneer vertrek je? Ben je al eens eerder in Kroatië geweest? Ik niet maar schijnt heel mooi te zijn!

Jordan, fijn dat jullie veel leuke dingen doen, lekker genieten, heb je wat afleiding en maak je nog 'es wat mee ook! (hoewel jij volgens mij altijd wel vanalles meemaakt... :)) Ibiza lijkt me ook heerlijk; hoe lang gaan jullie?
    Wel balen dat je nog steeds tussentijds bloed verliest, je zou verwachten dat dat op zou houden. Hopelijk word het toch steeds minder.

8. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    hoihoi! Ik ben weer terug van weggeweest! Heb daar wel eea meegelezen maar de wifi kwam in vlaagjes dus reageren ging niet altijd even soepel. Maar we hebben het super gehad! Heb de hele vakantie onder mn hoedje in de schaduw gezeten (was wat bang voor vlekken) maar ben toch best bruin geworden, en geen vlekken.

Danoontje hoe ging het in de kliniek? Hebben ze wel serieus gekeken naar wat er aan de hand is, ipv het op overgewicht te gooien?

Poppetje, spannend niet? Ik hoop dat je het voor de vakantie red! Wanneer vertrek je? Ben je al eens eerder in Kroatië geweest? Ik niet maar schijnt heel mooi te zijn!

Jordan, fijn dat jullie veel leuke dingen doen, lekker genieten, heb je wat afleiding en maak je nog 'es wat mee ook! (hoewel jij volgens mij altijd wel vanalles meemaakt... :)) Ibiza lijkt me ook heerlijk; hoe lang gaan jullie?
    Wel balen dat je nog steeds tussentijds bloed verliest, je zou verwachten dat dat op zou houden. Hopelijk word het toch steeds minder.

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Hi Marliesje, wat goed om te horen dat jullie het lekker hebben gehad én dat je vlekvrij terug in NL bent aangekomen :D Je stormt op de 20 weken af. Wat gaat dat snel he. :D We maken altijd wel van alles mee, gelukkig nu ook veel leuke dingen. Weer een festival morgen, hopelijk blijft het droog. En Ibiza, 8 dagen maar omdat er verder niets vrij was, maar ik vind het allang best. Lekker eruit. Ik heb nu 3 dagen geen bloedverlies gehad dus dat is echt fijn. Hopelijk blijft het zo :D

Danoontje, hoe is het gegaan?

Ik heb wel weer een kneus actie hoor. Ik had sinds dinsdagavond pijn in mijn rug ter hoogte van mijn rechter nier. Echt heavy pijn. Toen ik ging liggen ging het beter en de volgende ochtend was het weg. Maar woensdagavond was het er weer. Weer zo heftig. Dus ik balen maar weer liggen en donderdagochtend weer weg. Maar rond 10.00 uur kwam het ineens weer terug. Ik zat op mijn werk. Dokter gebeld, kon meteen terecht. Het blijkt geen nier te zijn maar een ontstoken gewricht!?? Ik zit nu aan de Dyclofenac, ontstekingsremmend + pijnstillend. Maar woensdag heb ik een afspraak bij een reumatoloog staan om te spreken over auto immuunziekten en mijn huisarts vond het een strak plan als ik dit meteen mee zou nemen want gewricht ontsteking hoort bij o.a. Reumatoïde Artritis... een auto immuunziekte. Dat naast het feit dat ik sinds die aanrijding meer dan 2 jaar terug met opgezette plekken in mijn rug loop wat ook bij dat ziektebeeld hoort, wie weet zijn dit wel de aanknopingspunten. Ben erg benieuwd wat er uit komt al zit ik absoluut niet te wachten op een reuma. Wordt vervolgd ;)

10. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow wat naar... Het zit jou ook echt niet mee zeg, lichamelijk. Heb je net het ene gehad, krijg je dít weer. Hopelijk valt het mee... En is die ontsteking snel over.
    Heb je je wel eens verdiept in voeding en auto-immuumziektes? Suiker en graan uit je voeding halen kan heel veel schelen, omdat beide stoffen bevatten die je immuumsysteem activeren en ook omdat beide chronische ontstekingen veroorzaken.

Ik ga duimen voor heeeel mooi weer morgen! Wanneer vertrekken jullie naar Ibiza?

20 weken komen idd snel dichterbij, maandagavond 20 weken echo... heel spannend!

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ohhh maandagavond. Super spannend. Maar ook heel leuk. Het kan niet anders, het móet gewoon goed zijn! Maar kan me voorstellen dat iedere echo steeds spannend is.
    Over auto immuunziekten heb ik enorm veel gelezen. Ben zo'n beetje ervaringsdeskundige hahaha. Qua voeding daarentegen nog niet gelezen dat het kan bijdragen maar het rare is dat ik vanaf februari al geen suiker meer binnen krijg en graan zo sporadisch. Eet zelfs geen brood. En nu krijg ik dit. Ik heb wel 4 dagen op hakken gelopen om te kijken hoe dat zou gaan, misschien daardoor. Weird.

En tja, ik ben momenteel echt mega-kneussie. Steeds denk je dat je het nu wel ff gehad hebt, komt het volgende weer opduiken. Maar goed, dan hebben we het maar weer achter de rug.

We vertekken de vierde. Over precies 2 weken. En was het maar al zover ;)

12. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voor je het weet is het zover! (en voor je het weet ben je alweer terug in het grijze, druilerige NL :()

Het is wel raar ja... Draag je normaal geen hakken? Dan kan het dat idd wel zijn, maar toch, je verwacht toch van je lichaam dat het niet ineens instort als je 4 dagen op hakken loopt. Laten we hopen dat het hierna nou eindelijk eens een keer ophoud!!

13. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb veel te vertellen!! Hihi wou ik ff kwijt. Morgen lees en schrijf ik bij!!!! Trusten lieverds

14. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Trusten! Lees ik morgen ff bij :)

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ik krijg steeds geen meldingen bij nieuwe posts. Furfelont (oftewel, vervelend ;)). Maarrr, na die aanrijding is mijn rug best brak en is hakken lopen niet zo'n spektakel maar het ging best goed dus lekker zo gehouden. Maar ja, gestopt met de Dicolfenac, wat een zooi. Nu nog steeds pijn + schouder pijn (zelfde kant) maar zometeen afspraak reumatloog voor die auto-immuun. Toeval bestaat niet maar ik ga dit toch echt meenemen in het gesprek. Ben benieuwd.
    En een meid Marliesje, wat leuk!!!!! :D

Danoon, ben benieuwd :)

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Danoontje, vertel!?! Zwanger?!?!

Jordan, als alles goed is mag jij over krap drie maanden verder toch met een cryo? Ik hoop voor mijn vakantie nog iets terug te krijgen!

Marliesje, een meid is super, maar ging zo van een knul bij jou uit! Gezondheid is echt het belangrijkste ;)

17. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Wij zijn deze week in de kliniek geweest omdat ik al 3 maand geen menstruatie had. En toen hebben we besloten na onze vakantie weer een poging op te pakken.
    Ik heb van mijn arts groen licht. Rond eind augustus beginnen we!
    Ze zei ook je hebt een jaar stil gestaan ( tijd vliegt)!!!! En alles ziet er top uit. Ik heb gewoon altijd al onregelmatigheid gehad.

Ik ga dan deca en menopur spuiten. Dat moet het gaan doen. Gezien telkens mijn overstimulatie. Ik was niet aangekomen en dat vond ze perfect. Nu ga ik zorgen dat ik gezond eet zodat m'n lijf in top conditie is. Heb er weer 'zin' in!!

Ga ff bij lezen

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Danoontje, goed nieuws zeg. En ook super om te horen dat je er weer zin in hebt, niet aangekomen ook. Netjes hoor. Nog even dus en dan mogen jullie ook weer.

Poppetje, wanneer gaan jullie op vakantie? Halverwege juli toch? En ik mag in september alleen door als ik geen afwijkende cellen heb zitten. Anders moet dat weer verder onderzocht en verholpen worden. Kan alle kanten op.

Heel lang verhaal maar gisteren ben ik bij een reumatoloog geweest i.v.m. de positieve ANA die eerder is vastgesteld. Haar onze situatie uitgelegd van de miskramen en ook gevraagd wat een positieve ANA nu precies inhoud. Is dit altijd een auto immuunziekte of hoeft dit niet altijd (mijn fertiliteitsarts zei dat het niet altijd wat zegt, de positieve ANA terwijl een vriend van mij die klinisch geneticus is zegt dat een positieve ANA altijd staat voor een auto immuunziekte). Ze legde uit dat positieve ANA inderdaad altijd een auto immuunziekte betekend. Dat je deze uitslag hebt betekend dat er iets in je lijf niet goed gaat/goed zit. Maar soms word er niet gevonden om welke ziekte het specifiek gaat óf de symptomen zijn er bijna niet waardoor een patiënt niet echt heel ziek is. Sommige artsen zien het dan dus ook niet als ziekte en daardoor ontstaat soms verwarring. Duidelijkheid dus, ik heb sowieso een auto immuunziekte. Ze heeft me vervolgens helemaal onderzocht (gewrichten) en ze heeft me onderworpen aan een vragenlijst die gerelateerd zijn aan diverse auto immuunziekten. Ik heb 3 kwartier bij haar gezeten en ze nam uitgebreid de tijd dus echt blij mee. Vervolgens moest ik bloed prikken voor uitgebreid bloedonderzoek, echt veel buisjes, argh, maar heb me goed gehouden en er wordt ook een urineonderzoek gedaan (nierfuncties enzo). Maandag krijg ik een echo van mijn schoudergewricht, die doet toevallig veel pijn momenteel dus ze gaan kijken of het een ontsteking is (auto immuunziekten kunnen ontstekingen in gewrichten veroorzaken) en ze gaan een onderzoek doen waarbij ze via een microscoop de bloedvaatjes in mijn nagelriemen gaan bekijken, daar foto's van maken en dit weer gaan onderzoeken. 14 juli krijg ik de uitslagen. Benieuwd. Ik dacht maanden terug aan SLE maar omdat ik in een bloedtest een negatieve Lupus Anticoagulans had zien staan dacht ik geen Lupus te hebben (SLE is een vorm van LUPUS). Maar dat blijkt dus geen verband te houden met elkaar. SLE staat dus ook weer op de lijst van mogelijke auto immuunziekte. We wachten het maar af :) Ze zei trouwens ook dat als we weten welke ziekte het is dit niet per see hoeft bij te dragen aan een oplossing tot zwanger blijven maar als het daar niet aan bijdraagt ik iig weet wat ik heb voor nu en de toekomst.
    Dus dat ;)

19. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hehe, was ik ook weer... Gisteren 600 km gereden, bij mn nichtjes in Cappelle op visite geweest, via Barneveld, waar ik manlief moest afzetten. Wat een reis zeg. Maar wel heel gezellig. Nu een grote pan stoofvlees aan het maken, echt iets voor in de zomer maar niet heus :) maar ben het zat dat mn vriezer zo vol zit, dus maak wat ruimte.

@Poppetje, ik dacht ook echt een jongetje, raar niet? Maar we hadden het toch mis dus. Schijnbaar zegt het dus allemaal niets...

@Danoontje, goed nieuws!! Wat spannend zeg! Hopelijk komen er nou weer eens meer dan 2 eicellen. Ga je eerst aan de pil en dan 2 weken alleen deca? Of weer verkort traject? Misschien is alles weer wat tot rust gekomen in je lijf nu, na een jaar zonder behandelingen. Jouw eerste icsi ging immers wel goed, qua stimulatie enzo. Hoop dat het nu weer eens tot een tp komt!!

@Jordan, ze duiken er nu echt wel goed in dus. Fijn, want het lijkt me zo naar om 'iets' te hebben maar niet precies te weten wat dan. En ookal hoeft het niet per sé tot een oplossing ivm zwanger worden bij te dragen, het kan wel denk ik. En hopelijk is er sowieso iets mee te doen, qua medicijnen, want steeds allemaal klachten en ontstekingen is ook niks. Moest even googelen wat ze precies kunnen zien aan je nagelriemen, maar daar kunnen ook weer een paar opties mee worden aangetoond of dus ook uitgesloten zie ik. Wist niet eens dat je daar haarvaatjes had. Moet je ook je hand 1 minuut in ijswater dompelen dan? Brrr.... koud....
    Ben heel erg benieuwd of en wanneer ze nou eindelijk met een definitieve uitslag op de proppen komen. 't is zo raar, de medische wetenschap is zo ver, en toch zijn er soms dingen die zo moeilijk uit te vinden zijn.

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Jordan, wij gaan begin augustus weg. Dus schiet wel op. Ik hoop zo dat je september verder mag!! Over auto immuun weet ik heel weinig. In het Gent forum is iemand die er alles van af weet!

Danoontje, wat spannend weer, heb je er zin in?

Deel Deze Pagina