Hi girls, de hitte een beetje uit te houden? Danoontje, jij hebt weer een hoop ellende over je heen gekregen zeg. Wat achterlijk, het besluit van een arts lijkt me toch boven het besluit van een verpleegkundige te staan? Vreselijk. Wat is er uit het telefoongesprek van de 17e gekomen? En Menzis, ik heb ze ook, 1 van de reden dat ik eerst ben gaan proberen om tóch verder te komen in NL. Vind de bedragen die Duitsland en België rekenen erg hoog en de vergoedingen die Menzis uitkeert erg laag. Hopelijk weet je inmiddels meer. Poppetje, krijg jij nog een tp voor de vakantie? Jullie gaan bijna weg toch? Marliesje, hou jij het vol met deze temperaturen? Het is aardig warm. Leuk om te lezen dat de kleine jij al zo lekker levendig is! Ik ben niet meer naar LUMC geweest. In september moet ik toch weer voor controle dus tenzij het echt heel heavy wordt ga ik bellen anders kan ik denk ik toch niet anders dan afwachten. Wel ga ik met mijn fertiliteitsarts praten omdat ik bij de tp'en ook veel hormonen gebruik en voor een eerst volgende nog meer moet gaan gebruiken en hormonen wakkeren juist de SLE aan dus misschien wil hij er vanaf stappen en over naar bloedverdunners. Verder heb ik, uiteraaaaaard, veel bijwerkingen van de medicijnen maar er vallen wel steeds meer puzzelstukjes op hun plek. Waarom ik zo moe ben inclusief keelpijnen en klierzwellingen, waarom ik periodes van haaruitval heb, waarom mijn huid jeukt enz enz enz. Ik kom er nooit meer vanaf maar heb nu wel antwoorden. En de reden dat het nog erger lijkt te zijn geworden afgelopen weken ligt dan ook waarschijnlijk bij de hormonen... Adventures hahaha.
Poppetje, idd, jij hebt tp vandaag toch? Spannend, ik hoop dat alles goed gaat en dat je een mooi plakkertje aan boord krijgt!! @Jordan, het lijkt me allemaal wel heel naar, dat het zo opspeelt, en dat nog in combinatie met de pijn/bloedverlies van je bmm. Hoe gaat dat nu trouwens? Aan de andere kant, na al die jaren antwoorden, ik kan me zo voorstellen dat het wel een soort van rust geeft. Ben je alweer wat gewend in NL? Of mis je Ibiza nog heel erg? Hier alles goed hoor, het is idd wel heel heet, maar so far hebben de kat en de man er meer last van dan ik, haha. Jammer dat we het zo druk hebben momenteel, dagje strand zit er niet in helaas... Dat zou ik toch wel lekker vinden nu, of gewoon een dagje zwembad, chillen onder een boompje, af en toe lekker afkoelen. Mjah, ik fantaseer er wel over tijdens het werk
Hahaha Marliesje, ik zie je al zitten. Wel beeeeetje rustig aan he (sprak moeder overste hahaha). Oef, ik ben wel jaloers, ik heb ook zo'n last van de warmte. Slaap al een week lang enorm slecht en weinig en nu met het werken erbij is dat niet zo relaxed. Maar ja, shit happends, de dagen met zon maken een hoop goed Ik mis Ibiza nog steeds. Nu ik het typ betrap ik mezelf zelfs op een flinke zucht hihi. Het SLE verhaal is heel dubbel. Het is heel naar om te hebben want het is een rot ziekte maar dat er een auto immuunziekte zat was duidelijk, nu heeft het beestje een naam. Het nadeel van SLE is dat het diverse organen (longen, nieren, hart, bloedvaten, huid enz) aanvalt i.p.v. de focus op 1. Die baarmoedermond, echt iedere keer dat ik wat bloed zie (al is het licht, het hoort gewoon niet) zit ik echt op de wc met tranen in mijn ogen omdat ik toch wel bang ben voor wat een nieuw uitstrijkje brengt. Ik hoop maar dat het stom toeval is ofzo. Time will tell Ohh Poppetje, vandaag tp. Spannend. Dat is aan me voorbij gegaan. Ben benieuwd hoe het gegaan is!
Slapen gaat hier gelukkig wel aardig, maar met onderbrekingen. Voor we gaan slapen ga ik eerst op oorlogspad, vermoord ik ongeveer 15 steekmuggen op de hele bovenverdieping. Dan is het rustig, kan ik slapen. Maar gedurende de nacht, komen ergens nieuwen vandaan. Dus rond 5 uur word ik weer wakker van het gezoem en jeuk. Dan azaron smeren, weer opnieuw op jacht (vannacht toch weer een score van 3) en dan weer verder slapen, wat dan weer prima gaat. Mensen zeggen allemaal, koop horren, maar ja, we hebben van die kantelramen, dus dan moeten ze aan de buitenkant, en dan moet ik op een ladder gaan staan balanceren; spreekt me ook niet aan. En dit werkt ook prima, min of meer. Ik kan me voorstellen dat het dubbel is, je hebt nu antwoorden, maar aan de andere kant, je hebt ook gelijk een toch wel niet zo leuke ziekte waar je voor de rest van je leven mee opgescheept zit. En dan nog de dreiging van de uitstrijkjes. En idd, iedere keer dat je bloed ziet word je er nog even met je neus ingewreven (niet letterlijk gelukkig) en moet je er weer aan denken. In alle eerlijkheid, het lijkt me echt heel erg verschrikkelijk, en het zou gewoon fijn zijn als dát stukje iig in september toch opgelost blijkt te zijn.
O... never mind... ik plaatst iets wat je al gezien had... maar kan de post niet verwijderen schijnbaar
Jordan, snap jouw angst heel goed. Maar september is alles gewoon goed! Dat moet. Kunnen ze wel verder dan met je cryo's ondanks de sle? Hier een cryo aan boord, helaas geen aa maar 4bc. Maar lees gelukkig ook verhalen van vrouwen die hiervan zwanger zijn geworden..
Wat fijn poppetje! Jammer dat het geen aa is, maar idd, je hoort best wel heel veel vrouwen die zwanger zijn geworden van een cryo met zgn mindere kwaliteit. Ik had altijd aa embryo's, en er is er nooit één blijven zitten. Dus vraag me af hoeveel het zegt. We gaan gewoon keihard duimen voor deze!!
Marliesje, wat had je geplaatst dan? Zie niets staan behalve je berichtje m.b.t. het slapen en het wrijven in de uitstrijkjes (waar ik overigens best om moest lachen hahaha). Muggen zijn zoooo irritant. Wij hebben gelukkig wel horren. Toch was er gisteren 1 binnen geglipt. Ik hoorde hem toen ik het licht uitdeed. Wij zoeken, niet te vinden. Grrrr. Wist het toch echt zeker. Ik dacht, dan nog maar ff keertje naar de wc voor het slapen gaan zie ik hem ineens vanuit mijn ooghoek op de dichte slaapkamerdeur zitten, gelukkig! Maar wel lekker dat je verder goed slaapt. Ik heb dus geen muggen maar echt last van die hitte onder ons platte slaapkamer dak. Poppetje, wat fijn toch nog een tp voor de vakantie. Ik ga weer volle toeren duimen voor je. Volgens mij maakt de kwaliteit weinig uit. Super kwaliteit kan een foutje hebben of stoppen met delen, matige/mindere kwaliteit kan hartstikke sterk zijn en hartstikke goed gaan delen en komt gewoon wat later op gang. Zou er niet teveel bij stilstaan. Lekker ontspannen vakantie gaan vieren, die vakantie hebben jullie zo ontzettend verdiend. Geniet ervan. Wanneer gaan jullie? Ik hoop dat september goed nieuws brengt maar door bloedingen en contactbloedingen hou ik een enorme slag om de arm. Ik reken op bad news. En met de SLE mag ik door maar de vraag is of de medicijnen de SLE genoeg temperen om zwanger te blijven en of mijn arts aan de bloedverdunners wil en of die dan helpen zwanger te blijven. Zodra mijn bm-hals goed is kunnen we dus iig z.s.m. wel weer verder, de vraag is dan met wat voor behandeling mede omdat de hormonen die ik ook met terugplaatsingen krijg de SLE kunnen verergeren. En voor jou: ZET 'UM OP LICHAAM VAN LIEVE POPPETJE, ZE IS EEN SUPER MAMA, GO-GO-GO!!!!!!!
Wat ben je toch een lieverd!!! Ik zou gent bellen wat zij aanraden met sle, heel genoeg zijn zij wel heel ervaren met auto immuunziekten. En toch hoop ik zo dat alles in september goed is maar begrijp je angst ook!!! Denk dat ieder mens dat zou hebben. En idd kwaliteit is geen garantie, Mia was aa en zie mijn onderschrift.. Dit is ook eb expanded blasto dus we hebben een kans... Maar blijft spannend. We gaan niet dit weekend maar dat erop weg, 2,5 week! Kan 1 augustus gewoon bloed prikken hier
Omdat ik het had weggehaald en had vervangen door de tekst waarin stond dat ik de post niet kon verwijderen. Een linkje naar een topic, waarvan ik dacht, dat is interessant voor jou, maar toen ging ik naar de volgende pagina, en zag ik dat je er al in meeschreef. Ik weet trouwens niet eens wat het verschil precies is, tussen goede en slechte kwaliteit embryo's. Ik werd ook nooit echt wijzer uit wat het ziekenhuis me liet zien; want dan kreeg ik een lijstje met de embryo's, en dan dacht ik, die lijkt toch mooi? Waarom kan die niet ingevroren worden? En dan zei de gyn zoiets als "er kan iets mee zijn wat niet op het formulier staat", tja, dan weet je nog niets. Maar ik dacht dat ze alleen aa embryo's invroren. Of kan een aa embryo dan weer uit de vriezer komen als een 4bc? Ingewikkeld. Maar wat ik me nog het meest afvraag of de kwaliteit echt uitmaakt voor de slagingskans. Ik krijg namelijk altijd wat het idee van niet.
Ze vriezen alle mooie blasto 's in op dag 5 in Gent. De arts vond deze ook prima maar niet perfect. Maar er zijn dames zwanger geworden van matige kwaliteit en niet zwanger van perfecte. Gewoon afwachten, enige wat ik kan..
Precies, meer dan afwachten kan je niet doen... het blijven moeilijke dagen, die je eigenlijk het liefst zou overslaan. Gewoon maar hopen op het beste, vrijdag over een week weet je het.
Hoe voel je je nu Poppetje? Kun je een beetje ontspannen of vraagt het veel van je aandacht? Ik hoop dat je de dagen door komt. Wanneer wil je gaan testen? Ik moet morgen naar de gyn. Nog contactbloedingen maar ook bloedverlies als ik bijv veel loop en ook veel afscheiding weer. Alles wat ik toen ook had. Ze gaat kijken of het wondje niet goed genezen is of dat er meer aan de hand is. Ben benieuwerd Liefs!
Ben ook wel benieuwd poppetje, nog een paar daagjes! Nog geen ongi? Jordan, heel veel succes morgen, hoop dat het nu voor de verandering eens meevalt... laat je het ff weten?
Jaaaa daar was ik weerrrr... De arts heeft gekeken. De wond is dicht dus daar komt het bloedverlies níet vandaan. Maarrr, er zijn wel wat celletjes uit mijn baarmoedermond gegroeid. Baarmoedermond is aan de binnenkant ook bekleed met celletjes en die horen daar te blijven, in dit geval steken ze er dus zeg maar uit. Oorzaak kan tweeledig zijn. OF het zijn foute cellen die de verkeerde kant op groeien (woekering ofzo) OF het zijn goede cellen die na de lysexcisie opnieuw zijn aangegroeid maar dan verkeerde kant op. Ze kon er weinig over zeggen en het is te vroeg om nu al een uitstrijkje te doen dus ik moet echt wachten tot in september. Als het uitstrijkje fout is dan gaan die cellen hoe dan ook weg, is het uitstrijkje goed en blijft hij goed na meerdere halfjaarlijkse controles dan gaan ze de cellen weghalen middels bevriezing omdat het erg kwetsbaar weefsel is gaat het ook erg snel bloeden. Afwachten dus maar weer maar daar zijn we inmiddels goed in geworden hahaha. Marliesje, hoe voel jij je? Je zal al aardig zwanger zijn aan de buitenkant ook. Leuk!!!! Tijd gaat snel. Nog maar ca. 15 weken. Poppetje, hoop dat alles goed gaat met je. En Danoon, jij al nieuws?
Hmmm, dus je weet nog niks en moet toch nog tot september wachten. Balen zeg... Maar het is dus eigenlijk bm slijmvlies wat naar buiten toe is gegroeid? Of begrijp ik het dan verkeerd? Kan me voorstellen dat dat veel bloed iig, als het cellen zijn die van binnen horen te zitten en nu dus naar buiten komen. Poppetje ben zo benieuwd hoe het met jou gaat! Hou je het nog vol of loopt de spanning inmiddels erg hoog op? Hier alles goed, buik begint idd flink te groeien, merk dat ie op sommige momenten al wat in de weg begint te zitten, bijvoorbeeld met veters aantrekken. (klink zo raar maar ik strik ze nooit, prop ze altijd aan de zijkanten) Vind het aan de ene kant heel leuk, maar aan de andere kant stoort het me soms hoe mensen erop reageren. Bijvoorbeeld vandaag, 2 keer achter elkaar. Eerst was ik een accu aan het vervangen, ga ik naar de automaterialen winkel om een nieuwe accu te halen, (een accu is best wel heel zwaar) vraagt die jongen "lukt het wel of zal ik even mee naar de auto lopen". Heel lief, maar 1. ik kom toch net ook met de lege accu binnen lopen? Die weegt even veel, dus het lijkt me duidelijk dat het wel lukt. En 2. toen ik nog niet zwanger was vroeg hij dat soort dingen ook niet. Dus werd ik toen eigenlijk gediscrimineerd. Hetzelfde een uur later toen ik met velg+lekke band bij het bandencentrum was. Ik til de boel zelf naar binnen, maar dan moet het terug ineens naar de auto gebracht worden door de meneer die daar werkt. Ik vind het natuurlijk heel lief, en misschien komt er straks ook wel een moment dat ik echt niet meer zelf die dingen kan tillen, maar ergens doet het me zeer. Ik zag altijd om me heen dat vrouwen die zwanger waren door iedereen verwend waren. Mensen stonden voor ze op, tillen alles voor ze, hoeven zelf niets meer te doen. En toen deed me dat echt pijn omdat ík dat ook wilde. Dan werd er wel gezegd door mensen dat ik het me inbeeldde. Maar het is echt niet zo. Nu ik zwanger ben staan mensen ook voor me op, krijg ik de beste stoelen, zeggen ze 'blijf maar zitten, ik pak het wel'. En ik vind het helemaal niet leuk. Ik kan het ook niet precies uitleggen... Alsof ik nu ineens meer waard ben dan toen. Terwijl ik er nooit een vrije keuze in gehad heb. Ah, misschien spoor ik zelf wel gewoon niet of zijn het de hormonen. Maargoed, van de week zaten we op tv 'Friends' te kijken, die aflevering waarin Rachel bevalt en Monica en Chandler besluiten dat ze ook een kindje willen. En Monica dan berekent dat ze op dat moment haar eisprong heeft en zegt "ok Chandler, fertilize me!!". En ineens zat ik echt keihard te huilen, gewoon omdat ik wist dat ze nooit zwanger zou worden, en toen realiseerde ik me dat het ergens gewoon nog steeds pijn doet. Ik ben dolgelukkig dat we toch een kindje krijgen, maar die hele MMM, en de periode daarna, dat je echt de hoop wel kwijt bent en stapje voor stapje gaat wennen aan een leven zonder kinderen, dat verdwijnt schijnbaar toch niet zomaar. Ik denk ook zoveel aan jullie, hoop zo erg dat het voor jullie toch ook een keer gaat lukken, alleen al omdat ik weet hoeveel pijn het doet als het maar niet lukt. Nou, pfoe, genoeg emotioneel gedoe nu... Verder gaat alles goed hoor
Lieve Marliesje, je bent een schatje en dat zeg ik niet omdat je zwanger bent Je BENT gewoon hartstikke lief, dat je zo over ons nadenkt. En ik begrijp je gevoel, maar je hebt altijd dat gevoel van 'bijzonder zijn als je zwanger bent' willen voelen. En nu wordt die kans je geboden. Vandaag alleen al 2x! Geniet er gewoon dubbelop van, geniet er anders ook een beetje voor ons van ! Evengoed als dat jij aan ons denkt zijn wij super blij voor jou. Ik durf echt voor ons alle 3 te spreken dat we het je enorm gunnen. Hoe hebben we met je meegeleefd toen jullie klaar waren met de behandelingen. Tuurlijk bleef er de kans op een natuurlijke optie (evengoed gegund) maar aangezien die kans al die tijd uitbleef leken de kansen na de behandelingen helemaal 0,0! Gelukkig is het tegendeel bewezen. Hoe wonderlijk was het toen je het bericht postte zwanger te zijn. En tuurlijk raak je nooit het gevoel kwijt dat je hebt ervaren van 'wat als het niet lukt'. Jullie stonden op het punt dat jullie afscheid hadden genomen van die mega grote wens. Neem het jezelf niet teveel kwalijk dat je jezelf zo voelt!!
Lieve poppetje, VERDORIE!!! Hopelijk kunnen jullie toch lekker van de vakantie genieten, even alle zorgen opzij! Knuffel... Jordan, ook een knuffel voor jou, voor je lieve woorden. Je hebt gelijk en ik neem het mezelf gelukkig niet kwalijk, het is nou eenmaal zo. Gelukkig geniet ik ook een hele hoop!
Ahhh Poppetje Balen! Het klinkt misschien een beetje ongepast maar je begrijpt me wel denk ik: Dat je nu vakantie hebt is ook wel lekker. Normaal is het altijd doorrennen. Het leven staat niet stil, nu kun je lekker de tijd voor jou/jullie nemen en kun je fris en uitgerust aan voor nieuwe cryo gaan! Dikke knuffel! Marliesje graag gedaan en woord voor woord gemeend! Fijn om te horen dat je wel geniet want dat verdien je! Ik: Heb een tattoo afspraak staan voor eind augustus maar nu vraag ik me ineens af of dit 1. wel kan met SLE dus daar ga ik de arts voor bellen maar 2. of dit ook niet nadelig is met zwanger worden (willen blijven). Kan zo snel niet iets bedenken maar meer dat de inkt wel in je bloedbaan zit en of dit niet schadelijk kan zijn voor een kindje... Ik denk teveel na