Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    mijn eitje was vammorgen ruim 14 mm, dus begonnen met spuiten, waarschijnlijk zondag de punctie.... :(

2. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
  3. hope2Bmama

hope2Bmama Actief lid

20 jun 2012
    246
    8
    18
    Noorden v/h land
    @Deb27

Bedankt voor de link! Heb het gevonden....

Heel veel succes allemaal!

4. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @hope2bmama - welkom, en wat een vervelend verhaal weer - helemaal geen zaadcellen... Wat is eigenlijk het verschil tussen PESA en TESE?

Ik kan je helemaal begrijpen, dat je het moeilijk hebt met babies, zeker als het idd in de familie is, en opa en oma degenen zijn die ook de opa en oma van jouw kindje zouden moeten zijn. Dat lijkt me heel pijnlijk. Gelukkig is mijn man een heel erg nakomertje (het jongste kleinkind van mijn schoonouders is nu 14) en ik heb alleen een broertje die een eeuwige vrijgezel is, dus ook aan die kant verwacht ik voorlopig niks. Maar het doet mij al pijn als het vriendinnen of familie verder weg is. En dan lijkt het me zoals het bij jou is nog erger. Ik kan me in ieder geval voorstellen dat het je heel erg hoog zit!! Maar dit is dan wel de ideale plaats om het er allemaal even uit te gooien, hopelijk helpt dat een beetje!

@deb - Spannend! Had jij de vorige keer achteraf nog veel last van de punctie? Kan ik me even niet meer herinneren, maar omdat het maar 1 follikel is. Nu maar duimen dat er een goed groeiend en plakkend embryootje uitkomt!

5. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Goed nieuws deb, een nieuwe kans. We gaan weer duimen!

hope2bmama, ik herken het gedeelte van de schoonzus. Mijn schoonzusje is zwanger geworden alsof het niets is, op een drietal maanden tijd was het zo ver. Ik voelde me jaloers tov haar, want ik wilde ook zo graag zwanger worden en een klein mensje in mijn armen houden. Familieleden gingen helemaal op in haar gelukkig verhaal, en verwachtten dit van mij ook, dat ze niet zagen hoe moeilijk ik het er allemaal mee had. Jammer dat we hier allemaal door moeten.
    Ik kan je helemaal niet helpen met PESA. Ik weet eigenlijk niet eens wat dat is :p

Ik mag vandaag voor de tweede echo. Hopen dat alles nog steeds goed zit. Ik heb niets last van symptomen, maar dan ook echt niets. Voel me helemaal niet zwanger. Ik blijf echt bang dat dingen mislopen, maar dat lijkt geheel normaal te zijn :)

6. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Goedemorgen dames! Ik zou graag met jullie meeschrijven, lees al een paar dagen jullie verhalen wat spannend allemaal! Mijn man heeft CF (taaislijmziekte) en daardoor geen zaadleiders. Op de natuurlijke manier zwanger worden is daarom helaas niet mogelijk. Wel een domper maar we weten wel meteen waar we aan toe zijn en hebben ook niet jaren moeten proberen enz. We zijn meteen door mijn man zn longarts doorverwezen voor ICSI in het Radboud. Vorige maand hadden we onze eerste intake. Bloed van mn man ziet er gelukkig goed uit en volgende maand ondergaat hij de PESA. Dat is zeg maar de makkelijkste manier om zaad te winnen. Onder plaatstelijke verdoving ook. Ze zuigen dan met een naald bewegende zaadcellen uit de bijbal. Als ze daar niks vinden gaan ze een stapje verder en nemen echt een hapje uit de bijbal ( arme man haha) maar waardes in bloed waren goed dus ze hopen op de makkelijke manier te kunnen doen. De wachttijdrn bij het Radboud zijn wel lang! Tussen de 4-6 maanden! We staan vanaf mei officieel op de lijst maar duurt dus nog even ik kan niet wachten wil zo graag van start! Succes allemaal en sorry voor enorme verhaal :)

7. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @karnijn - spannend! Laat je even weten hoe het is gegaan met de echo? Volgens mij is het idd wel normaal dat je je zorgen maakt, want dat zie ik ook wel aan mn vriendinnen. Mijn nichtje zei laatst nog (die heeft nu een dochter van bijna 2) "Vanaf het moment dat je erachter komt dat je zwanger bent, doe je niks anders meer dan je zorgen maken, ook na de bevalling." Zit wel wat in. Mijn vader maakt zich nu nog steeds regelmatig zorgen om mij. En ik ben 29. Dus het lijkt iets te zijn waar je nooit meer van af komt ;)

@Rosa1983 - hoihoi en welkom! Wat een lange wachttijd zeg! Ben je al ingepland of moet je nog afwachten wanneer je terecht kunt?
    Nou snap ik gelijk het verschil tussen PESA en TESE! Op zich wel fijn dat je niet eerst een jaar zelf hoefde te proberen, als je van "fijn" kan spreken in zo'n situatie dan...

8. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    @marliesje83; dank je wel! Ja lange wachttijd he! Het was eerst korter maar radboud is goed aangeschreven en volgens mij toen er even sprake was van nog maar 1 poging vergoed in 2013 werd iedereen ineens wild haha maar ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft hoor. Nee nog niet ingepland in de zin van een datum, eerst nog even de ingreep van mijn man afwachten en dan heb ik nog wat onderzoeken erna. Ze hebben wel al echo gedaan maar nog geen bloed bekeken enz omdat allemaal afhangt van wat ze met de Pesa gaan vinden. En dan staan we met terugwerkende kracht op de wachtlijst. Blijft een bizar idee allemaal!

9. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Welkom rosa, bedankt voor de uitleg van pesa. Nu weet ik ook hoe dat ik zijn werk gaat :) Waarschijnlijk heeft die 1 terugbetaalde vergoeding alle twijfelaars over de brug getrokken. Plots staat iedereen daar ;). Best vervelend dat lange wachten. En dan dacht ik dat wij lang gewacht hadden!
    Heb jij een regelmatige cyclus?

De echo was gelukkig goed. De gyn. leek een beetje gealarmeerd toen ik zei dat ik niets meer voelde. Even later constateerde hij dat alles perfect is. Wat een opluchting :) Het was ineens de laatste keer dat ik hem gezien heb tot onze volgende icsi-poging. Hij doet geen bevallingen en ik moet nu een nieuwe gyn. gaan zoeken.

Marliesje, je vriendin heeft zeker en vast gelijk.Je zorgen maken is blijkbaar normaal. Ik heb het internet verschillende keren afgeschuimd op zoek naar gelijkaardige verhalen. ;) Je leest echt superveel paniekberichtjes. Meestal vrouwen die zich nodeloos zorgen maken, maar soms wel terecht. En ja, ik heb ook zo'n pappie. Achter z'n stoere houding is hij uber-bezorgd en ondersteunend :D

10. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    @karnijn; dank je wel! Ja lang wachten he ik heb inmiddels ook begrepen dat de combinatie Pesa/ICSI maakt dat het langer duurt dan een "normale" ICSI behandeling. Het Radboud doet het alleen in NL samen met nog een ander ziekenhuis ( even vergeten welke dat is) dus ja vandaar het langer duurt. Maar goed volgende maand al de ingreep van mijn man dus dat is wel vrij vlot. Hoop zo dat ze wat gaan vinden! Ja ik heb een regelmatige cyclus en ben nog vrij jong (29) dus het zag er bij mij op eerste oog zo goed uit gelukkig. En jij gefeliciteerd met je zwangerschap wat super he! Is het je eerste kindje? Ben je al lang bezig in de MMM?

11. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

18 feb 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    Stilaan komt de volgende ronde eraan voor mij. 2 juli de eerste echo voor de volgende cryo-terugplaatsing, ik hoop dat het dit keer een blijvertje wordt.

@Jenka: Vreselijk die onzekerheid. Ik duim heel hard nu dat het gewoon goed komt, ondanks de onduidelijke start. Laat het maar snel maandag worden, zodat je weer kan testen.

@Hope2Bmama: Zo'n intake is denk ik overal verschillend, wij kregen een hele vragenlijst en wat uitleg.
    Ik kan me verder goed voorstellen hoe moeilijk zo'n kleintje in je onmiddellijke omgeving is. Zelf heb ik nog geen neefjes en nichtjes en die komen er voorlopig ook niet. Ik denk dat ik daar ook veel moeite mee zou hebben, vooral ook omdat zowel mijn man als ik oudste kinderen zijn, dus zouden toch ook graag als eerste van onze ouders opa's en oma's willen maken :)
    Heb wel veel collega's met baby's of in blijde verwachting, maar dat is toch wat meer op afstand en ik heb er eigenlijk geen probleem mee. Ze weten ook allemaal van mijn situatie en houden er rekening mee.

@Deb: Gaat snel nu bij jou. Nog even en dan komt de punctie eraan :)

@Karnijn: Lijkt me ook wel moeilijk hoor om alle zorgen los te laten en alleen maar te genieten van je zwangerschap. Gelukkig zag deze echo er weer goed uit :D Blij voor je!

@Rosa: Eerst maar even wat sterkte en succes voor je man in de aankomende pesa. En hopelijk is er daarna snel een plekje voor jullie zodat jullie ook snel kunnen beginnen.

12. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Karnijn - wat fijn dat de echo goed was! In ons ziekenhuis doen de gyns van de vruchtbaarheids-afdeling zoiezo geen bevallingen enzo. Wel jammer, want die ken je dan toch al, dus zou fijn zijn als je er dan ook bij kon blijven. Krijg je gewoon een ander aangewezen? Of kun je zelf iemand kiezen?

@badhairday - spannend! Dat schiet alweer op. Ik hoop echt voor jullie dat dit dan de plak-emmy wordt!

@Rosa - dan zijn wij even oud! (of jong :D) Fijn dat bij jou alles iig goed zit. Hebben ze bij jou verder nog onderzoeken gedaan? Bij mij helemaal niet, mijn cyclus is regelmatig en mijn temp. kaartjes waren goed, dus ik heb alleen bloedonderzoek gehad en dus even een echo, maar verder niet.

13. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Marliesje: Ik kan in principe een andere gyn kiezen, maar hij heeft er mij eentje aangeraden. Iemand die vroeger assistent bij hem was. Vind ik goed, dan moet ik niet meer op zoek naar een goede. Ben ergens ook blij dat ik iemand anders krijg. Ik moest altijd een uur rijden voor een consultatie. Nu kan ik te voet. :D Maar anderzijds het is idd weer iemand anders, weer iemand vreemd...

Badhairday: Wel goed dat je collega's het weten en dat ze rekening met je houden. Als de emoties je dan zouden teveel worden begrijpen ze ook van waar het komt. Nog een dikke week. Ik ga heel hard duimen!

Rosa: Fijn dat je al zo ver staat en dat de onderzoeken al in zicht zijn. Weet je al of jij hormonen zal moeten nemen enz?
    Dankjewel voor de felicitaties :) Het is inderdaad ons eerste kindje. We hebben wel geluk over onze termijn in de MMM. We hebben snel aan de alarmbel getrokken en zijn steeds tijdig doorverwezen geweest. Wat maakt dat we ongeveer een jaar en wat in de MMM zitten.

14. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Morning! @karnijn; ja ik moet wel aan de hormonen maar bij de echo tijdens intake zagen ze al behoorlijk wat eitjes (12 aan elke eierstok hoort ook bij mijn leeftijd haha) dus ze zei meteen dat ik er donder op kan zeggen dat ik wel minder zal hoeven te slikken dus dat is fijn ook minder bijwerkingen denk ik dan? Hoe was dat bij jou? Zie er wel beetje tegenop maar is voor goed doel ;) @ marliesje; ja mooie leeftijd haha. Alleen nog echo dus en uitstrijkje. Afgelopen donderdag gebeld met uitslag uitstrijkje, Pap0 haha dus mislukt te weinig cellen. Volgende maand na Pesa van mn man heb ik weer afspraak en dan nieuwe poging en ook bloed afnemen. Ligt nu eerst nog even bij mn man of ze zaadcellen vinden natuurlijk. Zo spannend! Welk ziekenhuis ben jij onder behandeling?

15. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    He badhairday, het gaat idd lekker snel... Nu gaat het goed komen...

Rosa, dat zijn er lekker veel zeg, daar moet wel een hele mooie emy uit komen!!

16. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Even een kort berichtje,hebben maandag de punctie. Maar zit er echt even helemaal doorheen...

17. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    He deb, maandag.. Dat is toch goed? Wat is er meid, lucht je hart...

18. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @deb - wat naar dat je er doorheen zit... Gewoon zomaar, vanwege alles enzo, of is er iets gebeurd? En dan maandag nog de punctie, weer spanning en hoop en vrees. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt! En mn duimen gaan weer draaien voor je!

@Rosa - Ik zit bij het MCL (leeuwarden), alleen de ICSI zelf en de TP zullen bij het UMCG plaatsvinden (Groningen). Ik heb trouwens geen uitstrijkje gehad. Maar wat was er bij die van jou dan mislukt, te weinig cellen? Wist niet dat dat kon bij een uitstrijkje. Ben je mooi klaar mee, mag je nog een keer...

@Karnijn - fijn dat het zo dicht bij is nu, een uur rijden, is best wel lang. Zeker als je vaak moet, voor follikelmetingen enzo.

@Jenka - hoe gaat het met jou nu? Jij hebt maandag een nieuwe bloedtest niet? Hou je het nog een beetje vol?

19. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Het viel gister even tegen dat we nog een dag langer moesten spuiten en dus ook nog een dag langer moeten wachten voor de punctie. Ik zie er zo ontzettend tegen op...en ik wil dit allemaal ook niet meer...onze kinderwens is zo ontzettend groot maar merk dat het me gewoon super zwaar valt en ik er beetje bij beetje aan onder door ga....

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hè wat rot :(
    Het is ook gewoon helemaal niet leuk, en helemaal niet eerlijk, dat wij hier doorheen moeten gaan, terwijl iedereen om ons heen kinderen krijgt alsof het de makkelijkste zaak van de wereld is. En ondertussen heb jij puncties, en spuiten, en pijn, en nog steeds lege handen. En alles wat je kunt doen is gewoon maar weer verder wachten, alsof je nog niet genoeg gewacht hebt...
    Ik hoop voor je dat het weer een beetje overtrekt, die gevoelens, want als je er zo doorheen zit dan kan ik me voorstellen dat het ook bijna niet meer vol te houden is.

Deel Deze Pagina