Ik hoor dat ook wel eens bij een vriendin van mij over die wisselende dagen qua productie. Zij kolft dan om op de 'magere dagen' bij te voeden. Weet niet of dat een optie is hoor, heb er weinig verstand van verder hahaha. En ik heb nog 6 cryo's. Dit wordt tevens mijn eerste tp in LUMC, mits ik ongesteld word... we wachten (on)geduldig af Vanmiddag telefoontje gyn n.a.v. zorgpad.
Gesproken met de gyn: Ook hun eindconclusie is, net als die van de andere reumatoloog, SLE like (ofwel lichte SLE, net hoe je het wil noemen maar omdat de meeste van mijn bloedwaardes goed zijn en ondanks de uiterlijke symptomen en kenmerken mag je het eigenlijk geen SLE noemen, vandaar de term SLE like). De symptomen van SLE zijn er, de bloedwaardes op ANA en Rheumafactor na zijn dus allemaal in orde. M.a.w., ze denken aan SLE maar die is momenteel gewoon rustig en zeker niet actief met het aanvallen van organen. En dat het nu kalm is, is heel belangrijk m.b.t. de veiligheid van een kindje tijdens een evt. doorgaande zwangerschap. Wel moet ik vanwege de SLE like diagnose onder jaarlijkse controle van de reumatoloog blijven. Iig qua uitslagen so far, so good. Geen verhoogde kansen op afwijkingen bij beeb door die ziekte dus. Mag dus inderdaad gaan spuiten vanaf de terugplaatsing (Fraxiparine) en vanaf hartje kloppen Ascal er bij (dat tot week 36 en Fraxi tot kraambed). Plaquenil (voor SLE) mag ik blijven slikken. En dan dat met die hormonen erbij bij de eerstvolgende tp (hopelijk start deze week dus)... Ik hoef me niet te vervelen. Nu nog ongesteld worden hahaha (argh). Maar ja, aardig wat info dus. Hoef me iig niet te druk te maken over de veiligheid van een eventueel ukkie en nu hopen op wat geluk. Oh ja, en vanwege de lisexcisie krijg ik na een paar weken zwangerschap ook een opmeting van mijn baarmoeder en vanwege de Plaquenil op week 20 een extra check op iets. Spannende maar fijne ontwikkelingen. Oh ja...geen APS omdat de waarde zo danig laag was zien ze het niet als APS.
Klinkt positief allemaal! Van je baarmoeder of van je baarmoedermond? En maar 1x? Ik zou het als ik jou was wat vaker vragen, of ze je bm mond willen opmeten. Niet dat ik je bang wil maken, maar na een lisexcisie heb je volgens mij een ietsje verhoogde kans op baarmoederinsufficiencie, en als je bm mond regelmatig even opgemeten word, kun je een hoop ellende voorkomen.
Ja he, zeker positief. Ben blij. Nu hopen dat die SLE zich altijd rustig blijft houden dat is helemaal mooi hihi. En de gyn had het over het opmeten van mijn bm. Begreep in de vluchtigheid dat dit was om te zien of kindje genoeg ruimte had omdat anders de druk op bm-mond te groot kan worden en omdat die dunner is, dit problemen kan veroorzaken. ....zo, nu alleen nog uiterlijk zaterdag ongesteld worden!!!!!
Hihi. Thanks, ik ook maar tot nog toe, geen druppel bloed maar wel nog steeds buikpijn. Nog 2 dagen de tijd om ongesteld te worden, hoop zo dat mijn lijf me nu niet in de steek laat.
Geen druppel en nog steeds niet. Vrijdag had ik nog rek gekregen tot zondag dus gisteren natuurlijk enorm teleurgesteld dat het er niet was. Heb echt ff zitten janken bij manlief (gezellig op onze trouwdag, ahem)... Vanmorgen overlegd met de IVF verpleegkundige en ik moet nu bellen als ik ongesteld word dan gaan ze kijken of ze e.e.a. kunnen rekken omdat ik toch die sloot aan hormonen krijg... Ben benieuwd. Jullie leuk weekend gehad?
Nou wat balen!! En nu dan? Als het nog even wegblijft heb je ook geen tp tijdens kerst maar erna. Kun je dan toch nog beginnen? Of is het er al inmiddels? Hier alles goed, wezen winkelen zondag, en daarna ff uit eten. Gisteravond ook uit eten met mijn broertje en zijn vriendin, was ook erg gezellig! Lauren vind het allemaal prima, volgens mij vind ze het wel leuk, al die uitstapjes.
Marlies, klinkt leuk. Gewoon lekker op pad met die kleine, zeker als ze het zo leuk vindt. Leuke weekend plannen ook? Ik ga naar het babytje van mijn vriendin kijken Ik ben vandaag ongesteld geworden, ik mag toch starten. Jippie. Helemaal blij!
Wat fijn!! En dan heb je dus na kerst de tp? Zie je ertegen op, naar het babytje van je vriendin gaan kijken? Hier weinig plannen voor komend weekend, misschien lekker tv hangen de hele zondag...
24-12 echo en 5-1 tp. Dus ze gaan wel wat rekken maar dan gebeurt er wel wat. En vriendin vind ik wel leuk. Zie er niet tegen op. Altijd leuk, baby's. Vreemd genoeg heb ik meer moeite met zwangere vrouwen. Ik zit nog in de zwanger fase denk ik haha. En lekker hoor, bank hangen. Heerlijk!
Fijn dat het uiteindelijk toch nog doorgaat nu! En 5 januari is het voor je het weet! Gelukkig zie je er niet erg tegenop. Ik had het ook altijd erger met zwangere vrouwen dan met baby's. Hoewel ik beide niet heel leuk vond...
Mischien valt het morgen ineens heel erg tegen hoor maar voor nu wel zin in gelukkig. En echt blij dat het dan toch gaat gebeuren