Hoi en welkom helaas... Intake is indd overal erg anders hoor... Wij hebben meteen zaad en bloed moeten inleveren. Er is een echo gemaakt..Volgende dag werdt ik gebeld dat het indd icsi zou worden omdat mijn vriend daar al bekend mee is... Wel heftig dat het bij je vriend zo slecht is Hoop op snel wat beter nieuws voor jullie!
@deb27: meid wat k*t dat je je zo voelt! Hoop zo dat het meevalt deze keer!! Sterkte met de punctie, hoop met je mee meid... En als er wat is gooi t eruit he... @Rosa: Welkom! Goed dat jullie deze stap hebben genomen , hoop dat het snel goed uit mag pakken. Heftige situatie... Sorry dat ik niet op alles geantwoord heb, loop flink achter zie ik ineens... Hoe oud zijn jullie eigenlijk allemaal? Ik ben 24 wordt in sept 25. Had graag jonger moeder willen worden maarja ben nog jong zeggen ze haha.. Hier is het erg raar momenteel... Vriendlief schijnt dus toch werkend maar weinig zaad te hebben.... Nja we proberen t nog 1 ronde niet geschoten altijd mis (ookal hebben wij er een hard hoofd in en geloven we t niet echt)... Schijnt wel dat meer sex (bij zijn ex had die dat nauwelijks) en het slikken van vitamine pillen helpt.. Nja ik heb zoiets hij heeft weinig zaad, dat weet hij al zijn hele leven en dan zal t nu wel niet anders zijn... 12 juli hebben wij de intake en die ongi daarna begin ik met de pil.. @Badhairday: Spannend allemaal! Ik hoop echt dat dit een goede ronde wordt voor jou... Hoe hebben jullie eigenlijk de punctie ervaren? Daar kijk ik zooooo tegen op! Jij niet Marliesje? Fijne dag xx
deb: Het is allemaal ook niet gemakkelijk. Je gevoelens worden van links naar rechts geslingerd en van boven naar onder. Je moet allerlei lastige en enge medische zaken doormaken en ondertussen wacht je en hoop je. Je hoop is al zo vaak verpletterd geweest. Niet abnormaal dat je erdoor zit. Je bent al door vele dalen en over vele toppen geweest. Ik hoop dat je je snel beter voelt. Danoontje: 25 is nog een jonge mama hoor, dat vind ik toch Ik ben 27, 30 komt in zicht... Mijn man heeft ook vitamines moeten slikken. Hielp wat, maar niet heel veel. Maar als het maar iets uithaalt hé. Ik vond de punctie pijnlijk, maar het hangt blijkbaar heel hard van persoon tot persoon af. Heb al regelmatig gelezen dat vrouwen er amper last van hebben. rosa: Eigenlijk had ik heel weinig last van de hormonen vooraf aan de punctie. Ik had meer last van de pil. Misschien kon ik er beter tegen omdat er eindelijk licht aan het einde van de tunnel was ? Na die hormonen eindelijk de punctie en tp. Nee, waarschijnlijk niet. het enige wat ik had was dat ik van suprefact heel erg moe werd, maar dat moeten de meesten hier zo te lezen niet innemen.
He, Ik ben 28 jaar.. Mijn punctie was verre van vervelend... Ik reageerde zo goed op de "drug" dat ik gewoon de hele punctie sliep... Nou ja ik hoorde hun wel maar had niet de kracht mijn ogen te openen of iets te zeggen.. Was alsof ik een tpe hoorde... Daarna heerlijk geslapen!
@Danoontje, wanneer komt die ongi dan, ongeveer een week na de 12de ofzo? (als ik even terugreken, want ik ben ongeveer 2 weken voor jou ongi en begin een week voor de 12de met de pil...) Lopen we idd mooi gelijk, hoewel het een btje afhangt van hoe lang jij de pil moet slikken. Ik zie trouwens (nog) niet heel erg op tegen de punctie, komt straks nog wel. Ben er (gelukkig) de laatste week niet zo mee bezig geweest. @hier - gisteren een ongelukje gehad tijdens het werk... Om 10 voor 5 vannacht gecrashd, gelukkig zonder klanten in de auto, maar ik nam een bocht te snel en vloog eruit, eerst rechts, toen de weg over, rakelings langs een boom, en uiteindelijk tot stilstand in de berm aan de linkerkant. Ben wel een beetje geschrokken, reed maar 40, maar het ging supersnel. Gelukkig had ik niks, en de auto valt ook wel mee, alleen het rechtervoorwiel is helemaal ontwricht, auto reed ook niet meer zo best, dus heb hem maar neergezet en vanmiddag hebben we hem naar de garage gebracht... De les van de dag: Geen scherpe bochten in zn 3 nemen als de weg nat is en je achterwiel aandrijving hebt... Mn vader zei "Als je straks zwanger bent moet je dat niet meer doen hoor!" Duh... Nee, nu deed ik het expres, dacht, laat ik het nu maar doen, want als ik straks zwanger ben kan het niet meer. Maargoed, heb ik dat ook een keer meegemaakt. Beter met 40 dan met 120, laten we maar zeggen.
@marliesje; zo hey das schrikken! Gelukkig allemaal goed afgelopen! Ach ja en die vaders goed bedoeld natuurlijk haha. @jenka; oh ik hoop ook dat eventueel straks bij een punctie ik zo lekker slaap haha ik zie er ook wel beetje tegenop maar ik hoor zoveel verschillende verhalen. Ik weet wel dat ze in Radboud goed verdoven enz dus nou ja maar het beste van hopen. En hoe stom ook ik zie er naar uit, kan niet wachten om te starten. Je bent er al zo lang mee bezig en dan is het nu bijna zover. Vraagje trouwens ik ben nu wel al gestart met foliumzuur slikken. Tijdens intake zei ze ook ga er maar mee beginnen. Maar ja we zijn pas over een paar maanden aan de beurt waarschijnlijk leek me veelste vroeg. Maar kan geen kwaad toch nu al slikken? Verder nog tips qua eten en drinken? Probeer zo gezond mogelijk te leven maar een fanatieke sporter zal ik nooit worden oh en koffie heb ik wel geminderd. Gyneacologe zei max vier kopjes want is bewezen dat caffeine effect heeft. Dus ik drink nu nog maar twee kopjes per dag beetje afbouwen. Ach kleine moeite natuurlijk. Fijne dag allemaal!
Wow marliesje, heftig! Wat goed dat je er gewoon met de schrik vanaf komt. Voor hetzelfde geld zat je tegen die boom. Brrr Jenka, die verdoving wil ik ook wel krijgen de volgende keer! Ik kreeg een spuitje waar ik hoogstens een beetje suffig van werd, maar was heel erg wakker en alert. Rosa, Ik benook vroeger gestart met het slikken van foliumzuur, zat samen met nog wat andere vitamines. Was enkele maanden voor ik zwanger werd. Je plant immers niet wanneer het raak is en het kan heus geen kwaad. Beter iets dan niets in dit geval. Ik moet eerlijk bekennen dat ik op weinig lette in de maanden voor de punctie. Ik eet over het algemeen wel gezond. Maar ik dronk nog veel koffie, heel regelmatig een trappist of wijntje, sporten deed ik niet, .... Had het al allemaal geprobeerd tijdens het gewoon zwanger worden en de iui's in de maanden ervoor, telkens zonder resultaat. Ik geloofde er niet meer in dat het zoveel zou helpen. Ik ben wel gestopt met drinken vanaf de punctie. Dan heb ik denk ik nog een keertje een zwaar biertje gedronken. Koffie drink ik niet meer sinds de positieve test. Ik heb vaak gedacht er zijn zoveel alcohol en drugsverslaafden die zomaar zwanger worden, per ongeluk. Het zal nu toch niet zoveel gaan uitmaken hé. Als je zwanger bent wil je je ongeboren kind natuurlijk niets aandoen. Zolang je lichaam maar algemeen gezond is...
Jemig wat een ongeval.. Ben blij dat je niets hebt!! Ik slikte ook eerder maar ik ben heel slecht in dat soort dingen onthouden dus dat was zeker niet elke dag... En ook ik leef wel gezond maar ben een cola light drinker en een snoepkont. Heb wel iets geminderd maar vond dat ik gewoon moest leven anders dan had die hele behandeling mij volledig in de ban als ik niet enigzinds mijn ding kon doen... Ik denk rekening houden met.. Maar niet overdrijven! Tja niet roken en geen rauwe dingen das wel bewezen net als alcohol...
@ jenka; spannende dag vandaag voor jou?! Ga je vandaag weer testen? Succes meis! En ja wat de meeste zeggen je bent je wat meer bewust van wat je in je mond stopt. Maar ik ga persoonlijk nog niet aan de acupunctuur en chinese kruiden. Maar goed misschien praat ik na twee mislukte pogingen wel heel anders. Het is natuurlijk dat er zo weinig dingen zijn in dit proces waar je echt controle over hebt en wat je dan eet en drinkt enzo kan je wel controleren. Maar idd ik drink gewoon mn bakkie elke dag en nu nog in weekend mn wijntje
Rosa geef je groot gelijk! Wij goed nieuws hcg hoger dan 1700! Zwanger!!!!!! 9 juli echo en dan weten we meer... Volgens vk was het nog wel aan de lage kant en na de echo weet je of het blijft leven!!
Aaaah jenka goed nieuws zeg!! Een voorzichtige gefeliciteerd!! Met die echo 9 juli hoeveel weken ben je dan ongeveer? En hoe hoog zou hcg nu moeten zijn dan? Ik ben daar nog niet zo in thuis
Jenka, dat is fantastisch nieuws!!! Jeej, gefeliciteerd! Je bent zwanger Ik vind dat je gyn nogal beperkte waarden in acht neemt hoor. Nuja, hij zal het wel het beste weten, maar ik zou me niet teveel zorgen meer maken. Het is heel erg mooi gestegen.
hier heb je een hcg-tabel met de waarden: 9Maand.com... Zwanger worden... En dan? Zwangerschap, bevalling en je baby!
@Jenka - Wat super, en alvast voorzichtig gefeliciteerd dan!!! En dus over 2 weekjes de eerste echo! Het is iig behoorlijk gestegen, lijkt me dat het dan gewoon goed zit toch?
Jenka, super hoor...hopelijk is er over 2 weken wat te zien!! gefeliciteerd voor nu... vanmorgen de punctie gehad, pijnlijk maar te doen. gelukkig ook een eitje... nu moeten we tot woensdag wachten of er een tp gaat plaats vinden of niet....
@karnijn; bedankt voor de tabel! @deb27 gelukkig was de punctie goed te doen! Is er 1 eitje gevonden bedoel je? Doe je icsi? Spannend woensdag! Hier even een dip of nou ja een dip, ik las er eerder ook al wat over. Krijg opeens via de groepschat met vriendinnen een fotootje van een echo doorgestuurd van een vriendin. Super leuk natuurlijk en ben ook blij voor dr. Maar ik merk gewoon dat ik echt jaloers ben denk ik potverrr waarom kan het niet normaal bij ons. En natuurlijk super dat het uberhaupt kan in ons geval maar ik vind het gewoon jammer en frustererend af en toe. Zoals nu weet ik dat ik ovuleer (hou het zelf maandelijks bij en ik voel het ook heel duidelijk) en dan denk ik oh zonde van zo,n mooi eitje wat jammer dat we er gewoon niks mee kunnen. Nogmaals ik wil niet klagen maar soms niet makkelijk. Sorry voor enorme verhaal vind fijn om hier zo van me af te schrijven bij mensen die wat meer weten wat je doormaakt. Fijne avond!
Rosa,gewoon hier je verhaal doen hoor...is juist fijn... En snap helemaal wat je bedoeld en hoe je je voelt...helaas kan je gewoon niks aan dat gevoel doen... Wij doen icsi in eigen cyclus,dus inderdaad maar 1 eitje. Vorige keer was er helaas geen bevruchting.... Dikke knuffel voor jou Rosa...en blijf je gevoel hier uiten,is soms wat makkelijker dan tegen familie of vrienden...
@deb - spannend, hopelijk deelt hij deze keer goed door! @Rosa - wat rot, en zeker om het dan zo onverwacht, met foto van echo en al, op je dak te krijgen! Kan me helemaal voorstellen dat je in een dip zit!!
Ik had weer een hoop bij te lezen... betekent wel dat iedereen hier gelukkig een hoop kwijt kan en steun vindt, dat geeft mij toch altijd een goed gevoel Fijn dat we op elkaar kunnen rekenen. @Jenka: toch alvast gefeliciteerd! Gelukkig toch nog een positief bericht. Hopelijk blijft het dat ook. Nog even spannend, maar gelukkig ook niet zo lang meer wachten tot je echt zekerheid hebt. Laat die dagen maar snel voorbijvliegen. @Danoontje: Je vroeg je af hoe iedereen de punctie heeft ervaren. Hier ging het wel goed. Heb een roesje gekregen via infuus en dat hielp prima. Was er een beetje door van de wereld, maar kon nog wel horen en zien wat er gebeurde. Voelde ook wel wat, maar deed eigenlijk geen pijn. Mijn man zat bij me en waarschijnlijk trok ik toch nogal pijnlijke bekken, want hij ging bijna onderuit :S :S En inderdaad, als je 24 bent zeggen ze dat je nog jong bent, maar als je al langere tijd graag kinderen wilt heb je zelf dat gevoel natuurlijk niet. Ik word in november 30 en had zoooo graag al veel eerder kinderen gewild. Toen ik zelf 24 was wilde ik er graag aan beginnen, maar we woonden bij schoonouders in dus hebben gewacht. Toen ik 26 was kon ik eindelijk de pil laten en toen kwamen we uiteindelijk in de MMM terecht. Ik voel me intussen dus al heeeel oud, terwijl ook iedereen nog zegt dat ik jong ben :S @Marliesje: Oei, gelukkig heb je zelf niks overgehouden aan het ongeval. Haha, wel goed bedoeld van je vader maar het slaat voor jou gevoel natuurlijk nergens op. @Deb: Hopelijk morgen goed nieuws! Mijn duimen draaien overuren. @Rosa: Kan inderdaad geen kwaad om foliumzuur door te blijen slikken. Ik vind het zelf alleen altijd zo onnodig, dus begin er pas aan zodra ik een datum voor tp heb. En verder gaat mijn leven ook zoals het altijd gaat, maar als de tp dichterbij komt toch wel weer wat gezonder
Bedankt voor de felicitaties meiden!!! Ik ga er even van genoeten, er kan nog zoveel fout gaan... En als ik er aan denk word ik ziek... Maar aan de andere kant ben ik al zooo ver gekomen met net steeds op het randje een stapje verder, waarom zou dit dan niet doorzetten...??!! Deb, heb je morgen nu de tp of niet??? Hope so.... Karnijn bedankt voor de tabel, dan snap ik helemaal niet wat de vk met enigzinds laag hcg bedoeld en de echo maar weer afwachten... Volgens mij zeggen ze pas dat je zwanger bent als j er een kind aan het uitpersen bent... Maar goed ze zullen het wel weten.. Hoe is het verder met de rest? En de behandelingen??? Knuffel