Bedankt lieve meiden voor jullie woorden! Doet me even goed. @ deb; succes vandaag hou ons op de hoogte! @jenka, jaaaa van genieten hoor het lijkt me zo bijzonder! Hier was even wat lichte stress. Mn man heeft volgende maand de PESA behandeling. In de leefregels staat van alles over kwaliteit van je zaad en wat je wel en niet mag. Mag voorafgaand aan de behandeling de drie maanden ervoor geen koorts hebben gehad. Niet roken, drinken enz. Nu doet mijn man dat natuurlijk sowieso niet met mijn aandoening. Maar bij zn ziekte hoort ook af en toe een beetje verhoging. Dat heeft hij zeker gehad. Vorige week nog! Dus ja moet je daar dan de behandeling voor verzetten, moet je weer 70 dagen wachten want zo lang duurt het voor nieuw zaad is aangemaakt ( je leert zo nog eens wat haha) dus ik vond het een beetje vaag, wanneer is koorts en hoe lang moet je ziek zijn? Had de urologe gemaild, kreeg volgende dag meteen antwoord. Grens is 38,5 en moet ook zeker een dag duren of langer. Verder zei ze als je man algemeen gezond is geweest de afgelopen drie maanden is het goed, af en toe verhoging kan geen kwaad. Pak van ons hart! Als ze dat nou in die info boekjes zetten
Hcg is bij iedereen ook nog eens anders... Ik ken iemand die nooit een pos test in handen had en 2 kids heeft. Kzou me indd niet te druk maken. Bij de een stijgt het sneller als bij de ander.
@ Rosa ik begrijp hoe jij je voelt... Ik heb ook een situatie in mijn omgeving. Ik heb een vriendin die nog niet eens 23 is en de 4e al krijgt. Ze blijft positief en doet t super goed hoor... Maar dan denk ik t is niet gepland, vergeet zelf dom aan de pil te gaan, moet datdan? Beetje oneerlijk! Ook heb ik een vriendin die een zoon van bijna 5 heeft en een meisje van 2.5, nou als ik zie hoe ze de kinderen behandeld... Pffff... De jongen is autistisch en ze schreeuwd en slaat en trekt! Vreselijk! En dan hebben wij zo'n moeite zwanger te zijn. Ze zegt ook telkens oooh kids zijn zo zwaar... Dan denk ik HOU JE BEK en nog veel meer... @Deb27: Ik heb t of niet gelezen of jij hebt t nog niet gezegd... Heb je een tp? Hoop t zo! @ de rest: Ik vindt mijzelf indd niet zo jong meer omdat ik al zolang wacht. Naderhand ben ik natuurlijk ook wel blij dat het met mijn ex man niet gelukt is. Nu hoop ik gewoon dat niets ons geluk nog in de weg staat. Ik vindt het nog steeds vreemd hoe goed het zaad wordt van alleen multivitamine pillen... Maarja het is zo... Gister heeft vriendlief meteen 2 grote potten gekocht in de aanbieding haha . De gyn zei ook we kunnen ook ivf doen, maar wij gaan voor meer zekerheid en voor icsi, stel je voor dat t zaad een keer slecht is en niet zwemt, hebben wij pogingen verknalt. Gyn is het er gelukkig mee eens. Wij zijn nu nog ff volop aan t genieten van wat nu nog kan hihi. Pretparken in en uit. 13 juli lkkr efteling met hotel Heerlijk! Straks volop zwanger zijn en niksen hihi (hoop ik!) Fijne dag!
@deb; yes super! Ging het allemaal goed? Hoe was de kwaliteit van je embryootje? Nu even genieten he!
Danoontje, wat een vreselijke vriendinnen seg! Zeker die tweede. Ik word bijna onwel als ik het lees deb, hoe is de tp verlopen? Doe het nu maar weer een beetje rustig aan. Nu weer de verschrikkelijke wachtweken Rosa, ivm verhoging: mijn man heeft een operatie gehad met langdurig herstel owv ontstekingen aan de wonde. Zijn hoeveelheid zaad is in die periode serieus gezakt (van 2 miljoen naar een half milj.). Mijn man was er echt wel een aantal maanden slecht aan toe. Het gaat dus niet om een paar dagen verhoging. De dokter zei dat het idd invloed heeft, maar de toestand van de ziekte en de duur ervan spelen natuurlijk ook mee. Persoonlijk zou ik er gewoon voor gaan. Wie weet is er nog wel voldoende aanwezig en heb je het voor niets uitgesteld.
Yessss deb!! Ik duim me de tieftaf hier... Dit wordt een goede voor jou!! Karnijn: Ja die vriendschap staat ook op een lager pitje... Ook met oog op de toekomst. Loop ik straks met mn kleintje bij haar en gaat zij zo met dr kids om... Vind ik geen voorbeeld. Rosa: Ik zou ook niet wachten. En mss een loze tip, slikt je mannetje al vitamines? Sinds de mijne van die a tot z dingen slikt is t van (ja hou je vast!) 400.00 naar 1.5 miljoen gegaan! En ze waren zelfs weer gaan bewegen!! Heb er lang over gedaan dat te geloven maar we wagen het deze maand toch maar ff die gok! Weetje wat ik ook denk... Is mss maf hoor wil t toch kwijt. Ik denk dat mensen die moeite hebben met zwanger raken, en er echt de mmm voor doorlopen of gewoon erg lang bezig zijn toch op een of andere manier ''gekker'' met hun kids zijn... Jullie snappen mij denk ik wel. Niet dat andere moeders niet gek met hun kids zijn hoor begrijp mij niet verkeerd.... Maar anderen zien t zo als vanzelfsprekend.. Zo als mijn vriendin met dr kids omgaat zal ik nooit doen, en ik denk dat als ik eenmaal zon groot wonder in mn armen heb waar ik zolang naar toe heb gewerkt, ik die zou beschermen voor alles en mss ook wel iets te verwennen haha...
Dank jullie wel lieve meiden!! Er zit momenteel een 3 cellig embryootje in mijn baarmoeder en hoop ook echt dat hij/zij gaan innestelen!! Jenka en Karnijn hoe voelde jullie je na de tp? ik heb last van krampen en wat steken...
He deb, na de tp was ik alleen nog maar moe... Heb 2 dagen veel geslapen maar amper last... Dat kwam veel later, dat ik heel veel vocht had tussen mijn baarmoeder en darmen.. Dus aan mijn ervaring heb je niet heel veel.. Om dat vocht te voorkomen moet je minimaal 2 liter drinken, ook als je niet meer kunt Maar echt wel super voor je en deze emy wordt jouw baby!!!! Danoontje, ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Wij, vrouwen bij wi het niet "zomaar" lukt zijn vele mle dankbaarder. Ik weet wel dat het niet voor iedereen geld maar ik zie wel vaak / hoor vaak: o wij zijn 2 maanden geleden gestopt met de pil en nu zwanger... Of we nemen nog een kind... Het er vanuit gaan dat het gewoon lukt en dat binnen een kort termijn irriteert mij mateloos... Badhairday hoe is het met jou dan? Ik voel me eigelijk nog steeds "gewoon" nergens last van, geen pijnlijke borsten meer ( was het dan toch de utro???) niet meer moe... Hoop op wat sypmtomen, geeft mij wat meer zekerheid dat er wat zit... Of is dat een beetje gek? Knuf!!!
Deb, ik voelde wat steekjes, als naaldenprikjes in mijn baarmoeder. Mijn buik voelde zwaar aan, maar dit kan nog van de punctie geweest zijn. Een week na de tp hielden alle symptomen op en verloor ik het geloof erin. Ik had ook veel last van gespannen borsten en gevoelige, pijnlijke tepels. Eerst door de pregnylspuit, maar dit gevoel verminderde, maar ging niet helemaal weg. Mijn borsten jeukten ook en vreemd genoeg ook mijn baarmoeder Jenka, het is moeilijk hé als je niets voelt. Het maakt mij zo onzeker als wat. Ik begrijp je dus volledig. Een echo geeft me geruststelling, maar dat blijft maar een paar dagen Danoontje, ik ben het helemaal met je eens. Ik denk ook dat ik anders met mijn kind ga omspringen dan vriendinnen. Ik heb er zoveel moeite voor moeten doen. Ik zal niet tot het uiterste gaan zodat het zo gehoorzaam als wat is en ongeacht wat alle opvoedingsadviezen zeggen zal ik mijn kind wel bij mij in bed nemen, zelfs al is het hiervoor te oud. Gewoon omdat ik er zin in heb en omdat ik blij ben dat 'ie er is ... Dit zijn maar stomme voorbeeldjes, moeilijk om uit te leggen, maar we staan op dezelfde lijn hierin denk ik
@Deb: Wat goed dat de tp gelukt is. Dat is in elk geval al een belangrijke stap die goed ging. Ben alweer druk aan het duimen dat je emmy zich gaat innestelen. Wanneer mag je testen? @Rosa: Gelukkig kunnen jullie door, ondanks de verhoging. Was inderdaad nogal onduidelijke info en geeft dan toch onnodig onzekerheid. @Jenka: Lastig dat je er helemaal niks van merkt, al komt dat vaak genoeg voor. En het betekent helemaal niks dat je geen symptomen hebt hoor, maar kan me wel voorstellen dat je graag wil weten hoe het nu gaat, helemaal door die ongelukkige start. @Danoontje: Bah, echt vreselijk die vriendinnen hoe ze hun kinderen behandelen en omgaan met anticonceptie. Helemaal onbewust dus van alles wat met ouderschap te maken heeft. Wel herkenbaar hoor hoe jij daar mee omgaat. Ik heb geen vriendinnen met kinderen, maar word heel verdrietig van nieuwsberichten over kinderen die slecht behandeld worden. En ik denk ook wel dat mensen uit de mmm bewuster met ouderschap omgaan, wij zullen dan weer moeten opletten dat we niet teveel gaan beschermen en teveel gaan verwennen. Want teveel van het goede is natuurlijk ook niet goed Leuk trouwens hoe je nog even positief kijkt naar het nog even geen kids hebben. En zeker nog even genieten daarvan! Dan kan je daarna hopelijk heerlijk genieten van een zwangerschap. Hier alles ok. Maandag weer de eerste echo om te kijken hoe ver ik ben in mijn cyclus en dan hopelijk snel een tp.
Morning! @ danoontje; mn man slikt geen vitamines in de zin van pillen maar voor zijn ziekte drinkt hij elke dag nutridrinks (bijvoeding) dat is eigenlijk volledig als je er niet bij zou eten dus daar zit alles in qua vitamines, mineralen de hele mikmak. Hij eet er ook nog normaal bij gewoon hoor. Ja we gaan er ook gewoon mee door hoor, over twee weken is de PESA, zo spannend! @ jenka; ja kan me voorstellen dat je wat meer wilt voelen enz is toch een soort een bevestiging van je zwangerschap en als je er zo naar toe geleefd hebt dan maar het lieft ook kots misselijk de hele dag maar idd joh das bij iedereen zo anders, je hoort zulke verschillende verhalen. Geniet ervan! @badhairday; jij bent bezig met eerste ICSI zie ik? En je krijgt een cryo teruggeplaats? Spannend hoor!
Hallo meiden!! Hoe gaat het met iedereen?? Update van mijn kant: ik heb al 3 dagen last van mijn rug. Het begon onderin (4e en 5e wervel) later een beetje onder mijn schouderbladen ( voelde alsof je heel lang in een verkeerde houding zat ) onderin herkende ik van een aantal jaren geleden, toen had ik spit. Bij de mensendieck geweest en die zei oefeningen doen... Al jaren doe ik die regelmatig en nooit meer ergens ladt van gehad. Nu kon ik door de behandeling de oefeningen niet meer doen en ook niet meer sporten...het zou van de zwangerschap komen maar een logische verklaring zou ook die oefeningen zijn. Verder voel ik me prima en heb nog geen enkel symptoompje... Miss komt het nog, dan kan ik met plezier terug denken aan deze "goede" tijd
Wat is het hier rustig haha gaat alles goed met iedereen?? Nog nieuws? Hier alles goed, lekker rustig weekend. Ook wel een keer fijn. Ben de dagen voor de PESA aant aftellen!
hey meiden, jenka--> gefeliciteerd met je zwangerschap helemaal super! deb--> helemaal super een terugplaatsing nu duimen! wat andere moeder met kinderen betreft tsja... je ziet zoveel dingen en je kan/mag er gewoon niks van zeggen. ik denk ook dat een heleboel kinderen die via de mmm worden geboren op handen en voeten gedragen worden en hardstikke verwend worden (denk dat ik dat wel zou doen zowiezo haha) rosa--> spannend allemaal voor de pesa! iki zal gaan duimen! hier gaat alles rustig door ik zit er zelf een beetje dooheen nu... we zijn in het amc geweest voor een gesprek over een tese, en nu hebben we dus te horen gekregen dat me vriend hoe dan ook geen tese zal krijgen omdat hij een chromosoomafwijking heeft en het dus (nog) niet mag in nederland... ze willen nu dus nog een zoek-icsi proberen en dan maar hopen dat ze wat vinden zo niet dan zal het einde verhaal zijn van een kindje samen... hoewel ik zelf nu echt de hoop opgegeven heb maar me vriend blijft positief naja hopen dat dat maar werkt dan bij hem ik wacht het wel af.
En, badharday, hoe was je echo? Hoe lang moeten jullie nog wachten voor de pesa, rosa? Jenka, ik ben ook nog steeds symptomenvrij. Vreemd hé, want je verwacht je aan allerlei kwaaltjes. Deb, hoe gaat het met jou en de tp? Wanneer kan je testen? Nog een weekje denk ik hé