Testje gedaan, maar het streepje is zo lichtroze dat ik me toch afvraag of het echt een streepje is. Geeft wel weer wat moed, maar het blijft wachten tot donderdag.
ohh spannend Badhairday.....anders idd pas donderdag weer testen en hopen dat er een duidelijke streep staat. Ohh wat een heerlijk en prachtig weer hebben we deze week.Zaterdag gaan we lekker een weekje op vakantie naar de sprookjescamping heb er helemaal zin in.En maandag 6 augustus krijgen we de informatie over het prikken en dat soort dingen...me medicijnen zijn al in huis. Hoe is het met de rest van de damens??
@Badhairday: Oeeeh spannend meid! Hoop het zo voor je.. Vandaag met de pil begonnen!! 11 augustus begin ik met spuiten, 8augustus voorlichting!! Dat mn ongi niet kwam was niet erg, alles zag er helemaal goed uit. Dus ik mag gaan starten @Marliesje: hoever ben jij nu?
@semmy - sprookjescamping? Klinkt leuk! Veel plezier daar! Dus jij hebt nu ook een hele volle koelkast @danoontje - dan begin jij 2 dagen na mij met spuiten, ik begin de 9e. Dan lopen we dus echt precies gelijk. Nou ja, bijna dan.
Leuk te horen al die vrouwen die net begonnen zijn, of bijna gaan beginnen. ik ben zelf al begonnen met de pil een weekje. 2 augustus ga ik beginnen met de decapeptyl spuiten...spannend allemaal hoor.. Toitoitoi dames!!!
@Badhairday: Al nieuws?? Ik lees trouwens overal dat er Pregnyl tekort is, weten jullie daar iets vanaf? Ik heb verder nog geen inlichtingen gehad namelijk, waar is die Pregnyl voor? Krijgen we daar dan iets anders voor in de plaats? Of valt het allemaal wel mee?
Hoi Danoontje, Ik heb van de apotheek van het vu begrepen dat er geen productie van pregnyl kan plaatsvinden ivm tekort aan het zwangerschapshormoon. Dit schijnt een landelijk probleem te zijn. Ze adviseren als vervanging ovitral, daar zit alleen een eigen bijdrage aan van 38,- Ja erg vervelend, ik moet zelf ook ovitral gaan gebruiken...
Ok nja dan is het helaas niet anders... Dan vraag ik mij wel af wat het verschil is, want dat zwschapshormoon is toch nou eenmaal nodig? Zit dat dan ook in ovitral? Nja die eigen bijdrage maakt mij niet uit, als het maar net zo goed is...
tja, begrijp dat het net zo goed is...weet alleen niet waarom bij ovitral wel een eigen bijdrage??? Trouwens, wij lopen bijna gelijk, ik begin 2 augustus met decapeptyl...grappig. x
Wat raar dat jullie problemen met pregnyl hebben, want bij mij was het meteen de volgende dag al binnen... Alleen op de gonal-F moest ik vrij lang wachten - 2 weken ofzo. @danoontje - de pregnyl spuit je maar één keer, en vervangt zeg maar de FH piek die je lichaam normaal gesproken zelf maakt, het hormoon wat er voor zorgt dat de eicellen loslaten van de follikelwand, en dus "vrij" in de follikel komen te zwemmen, zodat als je de eisprong hebt, het eitje ook echt in je baarmoeder terecht komt. Je moet het 36 uur voor de punctie spuiten, zodat bij de punctie de eicellen dus meekomen met het follikelvocht, ipv tegen de follikelwand vastgeplakt blijven zitten. Die ovitral is volgens mij een synthetische variant van HCG (dus pregnyl), geen idee waarom je daarvoor een eigen bijdrage moet betalen. Maar ja, ik moest zoiezo ook de pil betalen, en de utrogestan. Ik heb trouwens vandaag de prikinstructie gehad. Viel me reuze mee, toen ik uiteindelijk de test-spuit in handen kreeg deed ik mijn ogen dicht en prikte hem zo in mn buik, terwijl ik had verwacht dat ik toch wel even nodig zou hebben voor ik het zou durven. VOnd het wel een heel raar gevoel, niet in mn buik, maar in mn hand. Alsof je een naald in een speklapje steekt. Eerst voel je een beetje tegendruk van de huid, dan druk je daar doorheen, en dan zinkt die naald weg in het vet zonder enige tegendruk. Ik vond het echt heel raar en onprettig. Deed me een beetje denken aan die lange pinnen die je in vlees in de oven drukt, om de binnentemperatuur te meten. Dat voelt ook een beetje zo. Maargoed, het prikje zelf voelde ik nauwelijks, het was het gevoel in mn hand dat het zo onprettig maakte. Op zich stelt het allemaal niks voor, alleen die pregnyl is echt een beetje "laboratorium spelen voor beginners". Eerst die glazen flaconnetjes openbreken, dan de vloeistof opzuigen, in de andere glazen flacon bij het poeder spuiten, wachten tot het vermengd is, opnieuw opzuigen, naalden wisselen, en dan spuiten. Wat een gedoe. Maargoed, dat hoeft dus maar één keer. Als die Ovitral in een kant en klare spuit komt zie ik er de voordelen wel van, haha Maargoed, ik ben er klaar voor! Nog 2 weken wachten, het komt nu wel echt heel dichtbij! @Chaben - jij dus nog maar 1 week! Kun jij mij en Danoontje vast op de puctie voorbereiden als het straks zover is!
Ff snel vanaf mn werk hihi... Volgens mij scheelt dat per apotheek of per regio dat Pregnyl probleem. Ik wacht het maar gewoon af Verder merk ik dat de (positieve) spanning mij op sommige momenten ff teveel wordt. Ik loop nu al 3 dagen duizelig en met knallende hoofdpijn rond. Vanmorgen naar spoedpost geweest ze konden niets vinden gelukkig... Onderbewust toch de gezonde spanning omtrent de icsi denk ik.. Ik begin er toch een beetje echt over na te denken (niet dat ik dat niet deed) maar denk dat jullie mij wel begrijpen. Zie erg tegen de punctie op, en ben bang dat ik mss ga reageren op de hormonen spuiten. Meer mensen die dat merken? Zo is t toch nog een heel verhaal ik ga weer verder hihi...
Nou Marliesje, ik denk dat je dan toch geluk had als je zo snel die pregnyl kon krijgen. Heb er ook een aantal weken op moeten wachten toen, maar gelukkig hadden ze in het ziekenhuis dan wel weer een voorraadje. En soms is het handig om bij de apotheek duidelijk te laten merken dat je iets snel nodig hebt en dan maar te vragen of ze geen andere apotheken in de omgeving kunnen opbellen of die het hebben.Heeft bij mij geholpen. @Danoontje: erg vervelend dat je ook lichaam zo'n lat heb van spanning. Wel herkenbaar. Heb zelf niet veel hoofdpijn gehad, maar wel darmkrampen. Hier erg spannend nu, hopelijk word ik zo gebeld met de uitslag van de bloedtest. Anders moet ik er zelf weer achteraan
@badhairday - o wat spannend, laat je het snel weten? Heb je nog zelf een testje gedaan vandaag of gisteren? @danoontje - ik begrijp je helemaal! Ik heb ook last van steeds erger wordende spanning, veel hoofdpijn, en zo'n 2 keer per week een complete paniek aanval. Zit er vandaag even echt doorheen, die prikinstructie van gisteren maakte schijnbaar meer los dan ik eerst in de gaten had, maar vandaag kan ik het maar weer niet uit mn hoofd zetten, ben er steeds mee bezig. En zo bang dat het niet lukt en ik weer op de volgende teleurstelling afvlieg. Maarja, er zit niets anders op dan het gewoon maar af te wachten...
@Marliesje: knuffel voor jou. Hoop dat je weer snel opknapt en het weer ziet zitten. Kan het me wel voorstellen dat die instructie je zo raakte, het komt allemaal weer dichterbij nu. Zowel de hoop die je krijgt omdat je bijna kan beginnen, maar ook de kans op een teleurstelling. Sterkte. Gisteren konden ze me de uitslag niet geven, echt vreselijk soms hoe de communicatie tussen twee ziekenhuizen gaat. Heb dus gisteravond maar zelf weer een test gekocht en vanmorgen had ik een dikke streep Hoop dat iedereen hier ook snel zo'n test in handen mag hebben.
Ben hier alweer lang niet op geweest, maar wat een fantastisch nieuws lees ik! Proficiat badhairday!!! Danoontje en marliesje: die spanning en vervelende klachten zijn herkenbaar. Je hebt al zo lang naar dit startend uitgekeken en nu komt het allemaal zo realistisch dichtbij. Jullie zullen zien dat het allemaal best meevalt. De punctie was bij mij niet zo'n pijnloos succes, maar dat ben je snel weer vergeten. De reactie op de hormonen heb je ook niet in de hand, maar mij hielp het wel om me volledig op mijn werk te storten. Ik nam elke opdracht aan en voor ik het wist was het tijd voor de punctie en terugplaatsing. Ik hoop dat het voor jullie ook allemaal zo vlot mag gaan. De angst voor teleurstelling blijft jammer genoeg. Jullie weten ondertussen ook meer dan goed genoeg hoe het voelt om weer een negatieve test in handen te hebben of bloed te spotten. Dat was voor mij telkens het hardste om mee te maken aan heel de zwanger-wordencyclus. Allemaal gemakkelijk om te zeggen voor mij, ik zit er niet meer midden in. Maar bijt Nog even door, volhouden. Jullie zullen ook zege vieren
Ooooohhhh Badhairday!!! Wat fijn!!! Gefeliciteerd geniet ervan , ik heb nog aan je gedacht!! Blijf je wel gezellig kletsen hier? Op de rest ga ik vanavond in, ben op mn werk en MOEST ff kijken hihi