Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb gelukkig een paar goede vriendinnen met wie ik er goed over kan praten, dus dat scheelt een hoop.

Gelukkig kun je wel genieten van het shoppen voor je neefje/nichtje! Wanneer is je schoonzusje uitgerekend?

2. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Dat is wel fijn ja dat je vriendinnen hebt om mee te praten....

Ze is 1 september uitgerekend...dus duurt nog even. Vanmorgen mee geweest naar de echo,erg mooi om te zien.

3. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Zo dames wat een verhalen! Top :D ik was zelf even paar daagjes afwezig maar ga ff bijlezen..

Zelf heb ik momenteel mn eisprong hihi best vervelend zo als je weet dat die niet bevrucht kan worden... Ik ga ff bijlezen enzo

4. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Wat fijn om deze verhalen te lezen.. En zooo herkenbaar!
    Ik voel me echt serieus genomen nu. Het is ook erg zwaar. Weliswaar wist ik het van mijn vriend wel, en na de uitslag bij de huisarts waren we lacherig en septisch, maar t is niet niks..

Nu mag ik God danken dat ik eindelijk weer een cyclus heb, heb ik na de prikpil 2.5 jaar op moeten wachten. Nog wel onregelmatig, maar ik heb zo gelezen dat het wel een voordeel is een eigen cyclus.. Alleen wil ik wel graag meteen meerdere eitjes laten bevruchten als dat mogelijk is, ik heb meer zon houding van als ik een punctie moet dan meteen goed!

Ik praat er ook erg veel over. Met vriendinnen en met onze moeders... Je spreekt wel af het onderling te houden maar dat is het onmogelijke vragen van jezelf..

Ik moet nog op intake dus ben echt nog niet begonnen, maar vindt het wel fijn dat mijn vriend indd alles al weet, alleen had zijn ex geen eigen cyclus en ik wel dus het is wel weer anders..

Zaad van mijn vriend is erg slecht ook, er zit wel zaad maar dat zwemt niet, ook fijn te lezen dat er meer meiden zijn met hetzelfde probleem. Ook ben ik bang dat hij daardoor sex minder lekker vind maar dat ligt denk ik aan mijzelf.. Meer meiden hier last van? Wij krijgen deze week als het goed is nog een oproep..

Ik wordt dan behandeld in Hengelo , meer mensen uit de omgeving?

En kan iemand mij vertellen waarom je eerst aan de pil moet? En wat moet er precies als je wel een eigen cyclus hebt? Zo wat veel vragen he hihi

Liefs xx

5. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel

Ff zeggen dat ik heeeel goed begrijp hoe jij je voelt! En we staan er gelukkig niet alleen voor zo te zien :) Ik heb nu mn eisprong... Stiekem blijf ik hopen op een spontane zwangerschap.. Er hoeft maar 1 zaadje wel te gaan zwemmen... Of is dat niet mogelijk denken jullie?

6. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @deb, wat mooi om daar bij te zijn! (nu maar hopen dat jij de volgende bent voor zo'n echo)

@danoontje, hopelijk mag je snel komen op de intake!

Nou, dat valt denk ik wel mee, haha... Mijn man lijkt er geen last van te hebben dat hij bijzonder weinig zwemmers heeft. Tenminste, in bed niet. Maar iedere keer de potjes moeten vullen en inleveren vind hij wel vervelend, helemaal in het UMCG, waar iedereen je met je potje een kamertje in ziet gaan, en hij het idee heeft dat iedereen weet wat hij aan het doen is.

Omdat ze je cyclus voorspelbaar willen maken, dan kunnen ze makkelijker de datum voor de punctie inplannen. Dat is ook zo als je een eigen cyclus hebt, want op mijn cyclus kun je de klok gelijk zetten, en ik moet ook eerst aan de pil...
    Daarna gaan spuiten om eerst je cyclus helemaal plat te leggen, zodat je niet perongeluk een eisprong krijgt, en daarna spuiten om eitjes te kweken. Volgens mij maakt het ook niet uit of je wel of geen eigen cyclus hebt, want die medicijnen moeten alles overnemen. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Dat denk ik ook! Moet nu zondag ongesteld worden, en dan nog 1 maand zonder de pil, dus nog één poging wagen, haha. Er zijn ongeveer een miljoen levende zaadcellen bij mijn man, en ik heb er maar één nodig die de weg vind...

7. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

18 feb 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    Oeps, ik moest even goed bijlezen. Heb een man die de pc nogal bezet houdt met computerspelletjes.

Veel dingen zijn toch wel herkenbaar. Het idee van je omgeving dat alles wel goed komt met een beetje hulp, en het zelf ook soms denken. @Danoontje: bij mijn man werd helemaal geen zaad gevonden, gelukkig wel via operatie (tese). Toch hoop ik soms ook stiekem nog dat er een wonder gebeurt en ik spontaan zwanger wordt :)
    Ik heb het best veel mensen in mijn omgeving verteld, zowel familie als collega's. Ik werk op een kinderdagverblijf, dus leek me wel handig dat mijn collega's het ook wisten, scheelt een hoop uitleg als ik een dipje heb of plots weer een dagje vrij ben omdat ik naar het ziekenhuis moet.
    En aan familie heb ik het al snel verteld toen bij mijn man geen zaad werd gevonden, omdat onze ouders graag oma en opa willen worden en ze dan wisten dat ze er bij ons voorlopig niet op moeten rekenen.
    Het helpt goed om er met al deze mensen over te kunnen praten en steun en begrip te krijgen. Alleen vind ik het nu wel weer lastig dat zoveel mensen het weten, omdat ik het toch graag een beetje geheim houd als een terugplaatsing lukt.

Ik zit trouwens ook in het UZGent, maar voorlopig is daar alleen de labfase gebeurd en de terugplaatsing. Voornamelijk omdat onze verzekering maar 80% vergoed uit het buitenland en we toch elke keer 2-2,5u moeten rijden. Verder zitten we in Voorburg in het Diaconessenhuis.

De ICSI-trajecten verschillen trouwens ook wel per ziekenhuis. Ik heb geen pil vooraf moeten slikken, heb zo'n 13 dagen hormonen gespoten en op dag 14 punctie gehad. @Deb27: Ik wist niet dat er ook ICSI bestond waarbij maar 1 eitje gaat groeien. Wat is de reden dat hiervoor gekozen wordt? Of hebben jullie zelf die keuze gemaakt? Worden die 6 pogingen dan ook vergoed, want ik dacht dat er standaard maar 3 vergoed werden?

Groetjes

8. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    badhairday82, we krijgen 6x in eigen cyclus wel vergoed gelukkig, dat is onderling geregeld met de verzekeringen en het ziekenhuis hier in het noorden... het valt dan onder 1 gestimuleerde icsi vergoeding...als de 6x in eigen cyclus mislukken hebben we nog 2 vergoedingen over die dan gestimuleerd zijn...
    vanwege onze leeftijd geven ze ons wel goede kansen hierin.. en inderdaad er is maar 1 zaadje voor nodig...

heb net medisch maatschappelijk werk gesproken en kan daar over 2 weken terecht... vind ik wel erg fijn...even met iemand anders praten die er buiten staat...

9. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hallo meiden!
    ook ik begrijp jullie hoe het allemaal moet voelen...
    ik zou graag met jullie mee praten.

we hebben al best wat meegemaakt waar we bijna een boek over kunnen schrijven dus in het kort ons verhaal: we hebben 1 punctie gehad die verder niet door kon gaan vanwege geen zaad (er zaten ontstekingen) toen een half jaar niks meer gedaan (uitstel wegens bruiloft en niet met een dikke buik wil trouwen) en in maart weer 2 keer zaadonderzoek wat niks opleverde.
    hiervoor met de zaadonderzoek was er wel zaad gevonden alleen niet veel omdat me vriend een chromosoomafwijking heeft.
    nu is onze enige oplossing nog een TESE operatie met een icsi.
    nu hadden wij onze grens hierbij gelegd en zouden een verder gaan via donor, we hadden daarvoor afgelopen donderdag een afspraak maar toen is de twijfel als een bom ingeslagen en toch besloten een TESE te gaan doen.

we weten dus niet hoe lang alles gaat duren voor ons nog en wanneer we dus weer eindelijk verder mogen.
    we gaan nu formulieren invullen voor een intake over de tese enzo en dan afwachten allemaal dus ben heel benieuwd maar ook best bang...

10. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    pfff jeetje ikkuh, dat is ook heftig!!!
    een collega van mij doet ook icsi via tese...
    kan me voorstellen dat je een grens had gelegd maar voor een droom ga je vrij ver.... wat helemaal logisch is... hopelijk zal het met de tese wel lukken....

11. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Hey! Leuk dat er een nieuw topic is gestart! Ik klets ook eventjes gezellig mee. Ik heb nog niet alles gelezen in dit nieuwe topic. Dat is iets voor morgen, dan heb ik een paar uurtjes alleen-tijd te doden :p

Ook ik begrijp hoe jullie je voelen met alle zwangeren om je heen. frustrerend! Met alle problemen die wij hebben gehad vraag ik me echt af hoe iemand in godsnaam 'per ongeluk' zwanger kan worden?! ;) Neem daarbij dan nog eens de wachttijd die je tussen elk onderzoek en nieuwe behandeling moet uitzitten... Het is zo oneerlijk
    In onze families boomen de buikjes enorm en dat steekt echt mijn ogen uit :x Het wordt tijd dat de ooievaar ook bij ons passeert ;)

Ik heb vandaag mijn eerste TP gehad. Mijn buik is nog steeds broos van de punctie. Ik ben heel snel vermoeid en kan nog niet echt lang rondwandelen enz. Veel te vermoeiend. Ik rust nog heel veel, heb het nodig. Ook in het ziekenhuis vertelden ze me dat ik echt nog de luierik mag uithangen. Héhéhé vind ik wel fijn om eens te doen hoewel de zetel me ook stilaan begint te vervelen.

12. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Nou wij hebben gister en vandaag onze laatste keren gericht geklust, ik had mn ei en we hebben keihard ons best gedaan hihi.. Als er dan een zwemmer tussenzit ;) we zijn ook lekker lang blijven liggen met benen in de lucht baat het niet schaad het niet...

Verder merk ik toch dat ik het heftig vind, en er ook onzeker van wordt, maar dat hoort er denk ik bij. Ik lees hier ook heftige verhalen zoals van ikkuh , tis niet niks meid. Ik hoop zo voor jullie dat het een keer succes heeft!

Onze doorverwijzing zwerft ergens tussen ha en kliniek ook erg lekker dus... Nu al 3 dagen achteraan gebeld, maandag komt die er ookal moet ik hem zelf bij de ha ophalen en naar de kliniek brengen!! GRRR ff woede ze kunnen nog geen verwijzing fatsoenlijk faxxen..

Ik heb wel een eigen cyclus net als veel meiden hier volgens mij.
    Is er iemand die mij een versie van ICSI kan uitleggen met eigen cyclus, en hoe dat met de vergoedingen zit? Ik lees ff van alles door elkaar hier hihihi...

@karnijn: ik hoop dat het een succesvolle tp is voor jou, hang maar lekker de luierik uit, doe ik nu al we zijn nog niet eens begonnen -.-

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ikkuh, jeetje wat verhaal zeg! Ik hoop heel erg dat ze bij de TESE genoeg goede zaadjes gaan vinden!

@Karnijn, wat spannend!!! Hebben we hier in dit topic gelijk al iemand om voor te duimen!

@badhairday, hoe staat het met de echo's? Is het al bijna zover?

@danoontje, tja, een brief versturen is ook moeilijk... :$

Hier erge last van pms - vanmorgen toch maar even stiekum getest, maar (natuurlijk) zo wit als het maar zijn kan. Nou ja, viel eigenlijk niet anders te verwachten. Morgen of overmorgen zal ik wel ongesteld worden. Hopelijk overmorgen want morgen moet ik eerst nog 35 km lopen, geen zin om dat te doen met buikpijn!!

14. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

18 feb 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    @ikkuh: wat heb jij al nare dingen meegemaakt! Stoer dat jullie toch de stap naar tese willen zetten. Wat is eigenlijk de reden dat jullie eerder voor een donor wilden kiezen dan voor tese? Mijn man heeft ook een tese ondergaan, voor donor wilden wij pas kiezen als een tese niets zou opleveren. Gelukkig werden er 6 rietjes ingevroren, dus voorlopig denken we niet na over een donor. Mocht je vragen hebben over tese, mag je ze me altijd stellen. Zie trouwens dat je ook uit N-Holland komt, zitten jullie bij het AMC nu dan?

@Danoontje: frustrerend dat een verwijzing zo lang blijft hangen! Helaas heb ik ook zulke ervaringen gehad, en het enige dat helpt is blijven bellen! succes!
    Wat de ICSI in eigen cyclus betreft: ik denk dat er meerdere vormen bestaan. Ik moest geen pil, maar wel hormonen om meerdere eitjes te laten groeien en dan punctie e.d. Op die manier worden drie pogingen vergoed. Alle embryo's die na een punctie ingevroren worden horen nog bij de poging van die punctie.
    Deb heeft dan weer een andere vorm van ICSI in eigen cyclus.

@Marliesje: succes met je 35 km vandaag! Hopelijk nog zonder buikpijn.

@Karnijn: Lekker uitrusten, laat je maar goed verwennen!:) Tijd om een duimen voor een succesvolle tp. Wanneer mag je testen?
    Vroeg me trouwens af waar je vandaan komt, als ik hier het woord "zetel" gebruik begrijpen ze me niet.

De echo van donderdag zag er goed uit, vrijdag ovulatietest gedaan en was gelijk positief, dus meteen ziekenhuis gebeld. Volgende week vrijdag staat de terugplaatsing gepland. Hopelijk overleeft het embryo de ontdooiing en kan het ook echt doorgaan. Ik kijk er al naar uit.

15. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    oh danoontje, klink zo bekend dat wachten en de administratieve rompslomp. Ik sluit me bij badhairday aan. Bellen! Hen niet met rust laten. Ik ben er geen kei in, maar mijn man heeft er minder schroom voor. Hij heeft gebeld tot hij er zelf onnozel van werd :p

badhairday: uit je schrijven lees ik dat je terug een eisprong moet opwekken alvorens je een volgende tp hebt. Is dit altijd zo? Mijn dokter heeft me hier nog niets over verteld en ik ben wel heel benieuwd naar wat er de volgende keer zal gebeuren ( wat zijn we weer lekker positief :cool: )
    Ik mag de 23e een bloedtest laten nemen.

En ik kom uit vlaams-brabant. Zetel is een heel gewoon woord voor mij, maar ik geloof dat in nl 'sofa' meer gangbaar is, niet

16. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Dat word duimen de komende weken!!! hopelijk komt het goed met alle tp's en blijven de embryo's zitten en mooi delen...

bij icsi in eigen cyclus groeit er iedere keer maar 1 eitje, dus kan er bij ons niks ingevroren worden...gelukkig worden ze allemaal vergoed...maar vind het ook wel eng, want krijg dan wel 6 puncties als het niet meteen raak is... maar we wachten af...

en inderdaad het is zo irritant als je graag wil dat alles snel gaat en dan de administratie opzich laat wachten...bel er hier ook altijd achter aan...doe ik met het chromosomenonderzoek ook...of het werkt dat is nog afwachten...

Marliesje succes met de 35 km!!!

waar komt iedereen vandaan trouwens?

17. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

18 feb 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    @karnijn: ik heb het blijkbaar niet zo duidelijk neergeschreven sorry :S Er moet voor een cryo-terugplaatsing geen eisprong opgewekt worden, maar ze volgen met echo's wel de natuurlijke eisprong om zo te kunnen bepalen wanneer het embryo kan ontdooid worden en teruggeplaatst worden. Het gaat ook weer anders overal hoor, voor mij waren het echo's en daarna ovulatietesten. Soms moet je alleen ovulatietesten gebruiken.
    Bij welk ziekenhuis ga je eigenlijk? Leuven, Brussel, Gent? Of nog een ander?

"zetel" is hier trouwens "bank" :) Ik kom oorspronkelijk uit de provincie Antwerpen, tegen de grens van Vlaams-Brabant aan, maar woon nu zo'n 9 jaar in Noord-Holland.
    Ben ook wel benieuwd waar verder iedereen vandaan komt.

18. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Oke bedankt voor de uitleg, mag je kiezen dan? Of je uit eigen cyclus doet of niet?
    Wij gaan er maandag ook zeker achteraan!

*stiekem hoop ik dat het mss natuurlijk lukt zo in de laatste maand*
    je weet t nooit zeg ik altijd maar.

Mijn vriend is gestopt met roken, alleen was het echt niet te doen voor hem en kon ik hem wel achter het behang plakken... Dus hij rookt nu wel weer, alleen rookte hij nooit veel stuk of 4 per dag dus dat wil nog wel... Ik heb ook gezegd ik wil heel graag een kindje maar niet alles moet er onder lijden.. Laat hem lekker die paar sigaretjes roken, dat zal heus niet de killer zijn...

Hebben jullie nog maatregelen genomen? Dingen veranderd? Gelukkig rook ik zelf niet, en in mij moet het gaan groeien dus dat zit goed :D

19. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hallo dames!

karnijn--> spannend allemaal voor je! ik zal duimen hoor!!
    dat met per ongeluk zwanger kan ik me ook heel moeilijk voorstellen... heel apart is dat ik denk dan maar alsmaar dan moet er toch iets niet goed gegaan zijn...
    heftig al die buikjes om je heen he maar wie weet is dit jou ronde!!

danoontje--> spannend hoor! toch altijd wat hoop houden he voor de natuurlijke manier... ik hoop gewoon dat het gelukt is :D
    vreselijk he als alles zo lang duurt met die doorverwijzingen... gewoon lekker achteraan gaan hoor.
    icsi in eigen cyclus... zullen ze dan een punctie doen als je je eigen eisprong zonder medicatie hebt? .
    haha vreselijk dan he als iemand gestopt is met roken ach ja als het zo erg is dan kan je hem beter die paar sigaretjes geven.
    de maatregelen die wij hebben genomen is niet echt super veel... ikzelf drink en rook niet nooit gedaan ook en me vriend rookt ook niet en dronk af en toe een biertje en daar is die ook mee gestopt hij is i.p.v 1 keer p. week nu 3 keer p. week gaan hardlopen... en verder ach altijd maar die vitamine pillen he is altijd goed :)

marliesje--> ik hoop dat je die 35 km zonder menstruatie hebt kunnen lopen...

badhairday--> helemaal super die 6 rietjes! daar moet vast iets moois uit komen :D
    de reden dat we eerst voor donor gingen was omdat we er niet meer in geloofden we hebben in de afgelopen 2 jaar zoveel tegenslagen gehad... voor ons gevoel is alles wat mis kon gaan mis gegaan. klopt wij gaan weer naar het amc (woon daar 5 min. vandaan).
    zijn jullie ook in behandleing (geweest) bij het amc voor de TESE? viel het erg tegen of wel mee? wat gaat er precies gebeuren? als je geen vragen wilt beantwoorden mag je het gewoon eerlijk zeggen hoor.

hoezo moet je eigenlijk een week wachten voor de terugplaatsing na je ovulatie test? dan is je ovulatie toch al geweest? ik hoop dat het allemaal raak zal zijn meteen :D

deb-->klopt je merkt toch wel dat je ver kan gaan he je hebt er toch alles voor over dan.
    bij je icsi in eigen cyclus dan krijg je dus 6 keer vergoed en daarna ook gewoon die 3 keer dat ze echt meerdere eitjes wegnemen? bij mij is gewoon nadat ik moest prikken uiteindelijk 7 eitjes weg genomen die nu ingevroren zijn...

ik kom dus uit amsterdam

20. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Morning!

Ikkuh: Lees ik nu goed dat jij voor een donor gaat? Of lees ik niet goed.. Wat spannend! Het is ook zo, je schuift de grens zelf telkens verder als je kinderwens sterk genoeg is.

Ik slik ook centrum materna, en het klinkt gek maar sinds ik weer menstrueer is het niets anders als onregelmatig en sinds een week gebruik ik centrum, en ik had zo pats boem donderdag een eisprong op keurig dag 14! Weet iemand of die pillen ook invloed hebben op cyclus? Of mss wel kans op zwschap?

En ik drink ook niet meer, alleen af en toe 2 ofzo als we ff uit zijn, maar als de mmm is begonnen ook zeker niet meer!
    En indd ik laat em mooi zn paar sigaretjes roken.

Deel Deze Pagina