Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onze afspraak staat morgen.. Hele week nergens last van gehad, maar nu ben ik toch best wel zenuwachtig.. Wat wordt ons schema? Wanneer beginnen we precies? Nog even afwachten.. :)

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spannend hoor! Ik hoop voor je dat je snel kan beginnen! En dat je snel de prikinstructie hebt, als je dat eenmaal gehad hebt gaat die spanning rond het prikken misschien wel weg!

@semmy - gelukkig valt het prikken jou ook mee! Ik zit inmiddels op dag 8, nog een paar nachtjes en dan komt de gonal-f er al bij. Het gaat nu echt super makkelijk, even snel tussendoor, hup spuit erin, gelijk weer verder. Als ik geweten had dat het zo makkelijk zou zijn, had ik van te voren een stuk minder stress over dat hele spuiten gehad :D

@Chaben - al ongesteld geworden? Ik had het inmiddels bij mezelf ook al verwacht, maar ook hier nog niks.

@deb - jij moet alleen pregnyl spuiten toch? Ik begreep wel van de verpleegkundige dat die heel vervelend is. Dan is het wel fijn dat je partner het kan doen! Ben jij trouwens al weer met een volgende ronde begonnen?

3. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    @ Marliesje, nee ik moet ook cetrotide en gonal f spuiten... en wilde het heel graag zelf doen maar door het flauw vallen ben ik daar wel vanaf gestapt.... ik ben net ongi geworden, dus morgen het ziekenhuis bellen en eens zien, eind volgende week eerste echo denk ik...

4. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    O, ik dacht alleen pregnyl. Dan is het wel lastig dat je partner het moet doen, maar als je flauwvalt dan moet dat wel. Ik snap het wel, de eerste keer dat ik moest spuiten ging ik ook bijna, maar gelukkig net niet.
    Spannend, deze maand weer verder! Dan ben jij ook zo'n beetje tegelijk met mij, chaben en danoontje. Hopelijk is de 4e keer scheepsrecht! :)

5. semmy26

semmy26 Actief lid

17 feb 2006
    385
    0
    0
    Zuid-Holland
    @deb27:he gatsie dat is minder dat je er van flauw valt,gelukkig heeft je vriend er geen last van hahaha.en idd zo maken jullie het wel samen mee inclusief het spuiten.

@Shaddixxx:Spannend hoor hoop voor jullie dat je ook snel mag starten...veel sucses morgen

@Marliesje83:Ik zit nu op dag 3 en morgen komt de puregon erbij.Ik heb volgende week donderdag om 9.15 uur me 1e echo om te kijken hoeveel eitjes er groeien en hoe groot ze al zijn.Er is mij ook verteld dat de pregnyl een vervelende prik is dus daar zie ik dan wel weer een beetje tegen op.Hebben jullie ook van die utrogestan dragees die je na je punctie moet inbrengen??

6. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @semmy, wat snel al, ik moet eerst 13 dagen decapeptyl spuiten voor ik met de gonal-f begin (is volgens mij hetzelfde als puregon)
    Dat schiet wel lekker op dan!

Ik zie ook een beetje op tegen de pregnyl. Maarja, misschien valt het reuze mee, net als de rest van het spuiten!

Ik heb idd ook van die bolletjes ja, volgens mij heeft iedereen dat, omdat zonder die bolletjes volgens mij geen nesteling mogelijk is omdat door het platleggen van de cyclus het bm slijmvlies niet goed genoeg groeit.

7. Ik heb al eens pregnyl gehad en heb er niets van gevoeld meiden, dus niet bang zijn! Ik las van tevoren ook op internet dat het zo erg zou zijn, maar ik voelde echt NIETS!

Wij zijn vandaag weer in de kliniek geweest, en er is, tegen alle verwachtingen in, een ei aan het groeien bij mij ;) Jarenlang geen eisprong gehad, en voor de arts de echo maakte vroeg ik nog of het mogelijk was dat mijn lichaam, nu ik 1 keer clomid had gehad, het zelf misschien weer was gaan regelen, maar hij zei dat hij dat echt niet verwachtte.. Wel dus ;)

Maar goed, hij wist niet zeker of dit ei ook door gaat groeien, en áls dat gebeurt gaat het langzamer vanwege mijn PCO. Normaal gesproken groeit een ei 2mm per dag, maar hij is vanwege de PCO van 1mm per dag uitgegaan. Hij heeft het goed bekeken en uiteindelijk besloten dat ik op 30 augustus moet beginnen met spuiten!

Heb meteen instructies gehad, maar in tegenstelling tot wat ik hier vaak lees heb ik het niet hoeven proberen met een lege spuit ;) Ik heb gewoon 14 spuiten meegekregen, en een papiertje waar nog eens op staat hoe het nou precies moet, en dan moet ik maar zien 30 augustus.. Dat vind ik wel een beetje jammer. Had liever gehad dat ik met een lege spuit had kunnen oefenen in het bijzijn van een verpleegkundige.. Maar goed, het is niet anders!

Ben wel heel blij, want het komt echt perfect uit met de verhuizing! Als ik echt op cyclusdag 21 had moeten beginnen, wat eerst het plan was, was mijn punctie vlak voor het verhuisweekend geweest, en de (hopelijke) terugplaatsing waarschijnlijk zelfs ín het verhuisweekend.. Maar daar hoeven we ons nu gelukkig niet druk om te maken! :D

8. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Halloooooo

Wat veel verhalen weer :)

Ik prik zelf,, ik voel de naald toch wel en soms schiet ik hem er net op een verkeerd plekje in... Dan doe ik liever mezelf pijn, dan dat mijn vriend mij pijn doet... En hij heeft het 1x geprobeerd bij mij, als hij met de naald in mijn buurt komt raak ik juist in paniek.. Zo is dat bij iedereen anders...

Puregon en Gonal f zijn indd hetzelfde Marliesje..
    Ik moet maandag ook op dag 13 voor echo en dan komt puregon erbij :) dus heb dan precies te zijn 10 dagen deca gespoten.

@Marliesje en andere spuiters: Hebben jullie last van bijwerkingen? Ik heb opvliegers pffff hihi lekker met dit weer!

Ik ben nu sinds maadag gestopt met de pil en ook niet ongi, mag van mij ook lekker wegblijven. Gyn zegt ook dat dat normaal juist wegblijft omdat de deca het overneemt.

Fijn dat de rest ook lekker opschiet :)
    @Shadixxx: Pak gewoon je pen zonder vulling draai er een naald op en prikken maar..... Gewoon prikken zonder iets te doen...
    Tenminste als je een puregon pen hebt... Hoop dat je je niet te druk maakt het valt echt mee!

Ik voel de prikjes wel maarja heb vandaag ook mn 6e tattoo laten zetten en ben er van verzekerd dat die meer pijn deed !!

De rest die ik vergeten ben sjorryyy :(

Slaap lkkr all xxx

9. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    En ik heb indd ook de bolletjes...

''Gelukkig'' geen pregnyl maar de kant en klare ovitrelle..
    Moesten we wel zelf betalen maarja is niet anders..

10. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook ovitrelle gekregen en ik mopperde in het ziekenhuis dat ik er zoveel moest bijbetalen tov de pregnyl en toen heb ik een brief gekregen om naar de verzekering te sturen, dus ik zou zeggen proberen. . . .

11. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Klopt ,, er is ook grote kans dat je het krijgt, en dan zie ik alleen maar voordelen in ovitrelle.
    kant en klaar en hetzelfde idee als Puregon.

Alleen waren ze vergeten mij die brief mee te doen voor die vergoeding, die vraag ik maandag meteen :)

12. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @danoontje - ik ben donderdagavond ongesteld geworden, nadat ik zondag de laatste pil had gehad. Maar het is wel anders dan anders, geen helder rood bloed, alleen heel donker en ook niet zoveel. EN totaal geen buikpijn, wat ook wel lekker is! :D

Ik heb gelukkig nauwelijks bijwerkingen van de deca, alleen jeuk, jeuk jeuk jeuk, het begint op één plekje, en zodra ik ga krabben komt het overal. Dus, niet krabben! Dan is het prima uit te houden. Maargoed, van alle bijwerkingen in de bijsluiter lijkt jeuk me toch het minst vervelend, dus mij hoor je niet klagen!!

@Shadixx, ik zou idd ook met een gonal-f of puregon pen zelf proberen dan, er zitten toch veel meer naaldjes bij dan je nodig hebt! Gewoon niet leegspuiten, alleen prikken! Dan heb je het een keer gedaan en valt het misschien mee.

13. semmy26

semmy26 Actief lid

17 feb 2006
    385
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Shaddixx:Ik heb mezelf ook niet geprikt hoor bij de prikinstructie ze liet alleen zien hoe alles werkte.Maar meid echt waar het stelt echt niet veel voor ik ben echt een schijterd met naalden maar het valt me 1000x mee om mezelf te prikken.Gewoon je tijd ervoor nemen en rustig aan doen.
    Wat goed dat je een eitje heb die aan het groeien is:D.Op naar 30 augustus en dan gaan de spannende fase voor jullie ook beginnen.

@Danoontje01:Jeetje je 6e tattoo gaaf man wat heb je laten zetten.Ik heb eind maart van dit jaar eindelijk na 5.5 jaar bedenktijd me 1e laten zetten en achteraf viel het me reuze mee haha.ben er ook super blij mee:).

Ik heb tot nu toe nog geen bijwerkingen van de deca en de puregon,af en toe wat last van lichte hoofdpijn maar weet niet of het door de injecties komt of door de warmte.Dus drink nu maar veel water.

Morgen word het wel een hele warme dag dus ik kom morgen me zwembad niet meer uit de hele dag hahaha.Ik vind dit net weer te warm ook om te slapen hier draaien de ventilatoren overuren.

14. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb een newskool tattoo op mijn onderarm met naam van vriendlief erin. Hij had de mijne al dus ik nu ook :)
    En mensen zeggen allemaal wat nou als het uitgaat? Zo'n domme vraag! Haha wij blijven altijd samen.

Vanmorgen naar de uitgangsecho geweest, ik moet donderdag terug komen en nog geen puregon gaan spuiten. Omdat mijn bmwand nog erg dik was. Maar het antwoord kwam al snel....
    Ook ik ben nu ongi geworden (nja ongi,, na stoppen pil en icm deca... En er komen zelfs hele stukken slijm uit (lekker onsmakelijk mja niks aan te doen) en wij zijn hier inmiddels ook wel wat gewend hier haha...
    Hopen dat de wand wat dunner is donderdag zodat puregon erbij kan, maar dat lijkt goed te komen.

Mijn ergste bijwerking blijft opvliegers... Vreselijk met dit weer!

Hoe is het hier met iedereen??

xxx

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Balen dat je nog even moest wachten, maar het leek mij ook al wat snel eigenlijk. Hopelijk kun je donderdag of vrijdag beginnen!

Wat is newskool trouwens?

Hier alles nog steeds goed, behalve de jeuk nog steeds geen bijwerkingen. Zaterdag ging het spuiten trouwens een beetje mis, zat in een ader. Bloedde behoorlijk en nu een enorme blauwe plek waar ik dan maar omheen prik. Gelukkig nog steeds geen pijn, maar vandaag durfde ik niet zo goed meer ineens. En nou morgen 2! Pfff... Begin het nu al zat te worden, en ik moet nog 2 weken! :$

16. Ik heb alleen maar 14 decapeptyl spuiten meegekregen, en nog niets anders. Dat krijg ik de volgende keer pas mee! Dus ja, daarmee oefenen is helaas geen optie.. Maar goed, even afwachten maar, iets anders kan ik toch niet doen! Het zal uiteindelijk wel goedkomen ;) Jullie zeggen allemaal dat het hartstikke meevalt, dus daar vertrouw ik dan maar op!

@Danoontje; Tof, een nieuwe tattoo! Ik wil mijn volgende ook heeeel graag laten zetten, maar we hebben het zo druk.. Daarnaast gaat ook al het geld in de verhuizing zitten momenteel. Lastig, die opvliegers! Ik had dat ook zo erg bij Duphaston en Clomid, met decapeptyl zal het nog wel erger zijn!

@Marliesje; Oeh, da's niet zo mooi! Wel fijn dat 't geen pijn doet verder. Kan je niet de hele andere kant van je buik nemen?

17. semmy26

semmy26 Actief lid

17 feb 2006
    385
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik heb 12 prikken van deca meegekregen en 3 doosjes puregon nog 2 dagen en dan is me 1e doosje met puregon leeg en dan donderdagochtend heb ik me echo om te kijken hoe de eitjes gegroeid zijn en of ik nog moet doorspuiten of niet?ik heb ook zo last van opvliegers vanacht dreef ik op me kusen niet normaal meer zeg.

@Danoontje01:eek:hh dat is wel heel gaaf zeg.Ik heb me dochtertje der naam met een vliegende vlinder.Ja dat is ieder zijn eigen keus en wat een ander er van vind is zijn eigen keus.Ohh dat is wel wer spannend hoop voor je dat je donderdag met de puregon mag beginnen.

@Marliesje83:Ojee dat heb ik nog gelukkig niet gehad.Ik moet zeggen ondanks het geprik ik nog geen blauwe plekjes kan spotten op me buik.Sucses met prikken meid.

18. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ja pfffff die opvliegers van dupha en clomid zijn vergeleken bij deze opvliegers niks... Haha ik heb ook na t stoppen met de prikpil dat geslikt das een peulenschil bij deze... Dit is echt alles of niks...
    Dit is echt dat t zweet overal uitkomt hihi, heerlijk dat je hier alles kan zeggen...

Zijn er ook dames met facebook? Vind het altijd wel leuk een gezicht te zien (als jullie dat ook willen en leuk lijkt natuurlijk :))

@Marliesje: Typ t in op google zou ik zeggen... Dat is een oude stijl en nieuw jasje... Dikke lijnen enz..

@Semmy: T valt mee, soms is t alleen gevoelig t prikje zelf maar als die erin zit is t ok... En ja wat is pijn? Tattoo is erger haha..
    En ja achja indd ieders keuze.. En als t mis gaat heb ik een mooie tattoo :p mja dat gaat t toch niet haha...

Ik ben toch zoooo blij met de weerberichten JOEHOEEE!!

19. Veel succes vandaag Danoontje! En jij alvast veel succes voor donderdag Semmy!

Zijn er bij jullie veel mensen die van jullie situatie afweten? Af en toe heb ik echt de neiging om van de daken te schreeuwen waar wij op dit moment mee bezig zijn, maar aan de andere kant vind ik het toch weer iets wat een beetje privé moet blijven.. Ik praat vooral veel met onbekenden over het onderwerp, en dan eigenlijk voornamelijk hier op het forum.. Merk helaas vaak dat als mensen er zelf niet middenin zitten, ze het niet begrijpen en er ook moeilijk begrip voor op kunnen brengen :(

@Semmy; Ik heb niet het hele topic gelezen en misschien is er al een keer iets over gezegd, maar is jouw eerste kindje ook via deze weg ter wereld gekomen? :)

20. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Precies hetzelfde hier Shadixxx, nu ff geen tijd ga er later ff op in... Vind het wel een boeiend onderwerp.

Deel Deze Pagina