Pfff pittig danoontje... Hoe is je cyclus? En waar woon je? Desnoods pb dat maar...zou icsi in eigen cyclus niet wat zijn?
Nou mijn eigen cyclus is onregelmatig. Maar ik vind het zelf mee vallen, aangezien ik 2 jaar geen cyclus heb gehad door de prikpil. Ik zit daar ook over na te denken, weet jij wat daar de eisen voor zijn? Ik heb wel een cyclus dus dan moet dat toch kunnen zou je denken. Ik woon in twente, dus behandelingen zijn in Hengelo fertiliteitskliniek.
Gisteren was me testdag en helaas is de test negatief ben s'middags ook gelijk ongesteld geworden.Ik laat het nu pas weten omdat ik er toch wel een beetje verdrietig om ben en ff wat tijd nodig had voor mezelf om het ff te verwerken.Er staat nu eerst een operatie te wachten voor me schouder binnen nu en drie weken en dit ga ik eerst doen voordat we verder gaan met de tp van de cryo. deb27: Ohhh spannend meid hoop het zo voor jullie dat het lekker blijf plakken en dat je ons over 2 weken een mooie test kan laten zien. Danoontje01: Vind het heel rot voor je meid,maar onze tijd komt echt wel. Kan je niet met je leidinggevende erover praten? Dat je de dag van de punctie en een paar dagen erna vrij kan zijn en dan tot aan de testdag halve dagen kan gaan werken??? @Marliesje: Lekker van je vakantie genieten meid!!!En dan vol goede moed verder met de behandeling van je cryo's. @Chaben:Weet je al wanneer je je eerste echo heb???Of heb ik er over heen gekeken
Ik ga er zeker over nadenken. Wij willen eerst kijken of icsi in eigen cyclus mogelijk is of wat onze natuurlijke kansen zijn. Vriendlief bleek bij de laatste test 1miljoen per ml te hebben, en het scheen ook bewegelijk te zijn. Dus ben benieuwd. Semmy: Ook heel veel sterkte en kracht dikke kus vanuit hier!
Semmy, nee shit shit shit... hele dikke knuffel voor jou!! Danoontje, volgens mij is 1 van de eisen dat je een cyclus hebt van 28 tot 35 dagen, maar weet ik ook niet meer precies. zover ik weet doen ze alleen nog maar icsi in eigen cyclus in het UMCG in Groningen, maar misschien nu ook wel in andere ziekenhuizen, dat weet ik niet... en als je wat tijd neemt tussen de behandelingen? met mijn werk heb ik het zo geregeld dat ik een week vrij heb vanaf de punctie...ook omdat ik zwaar moet tillen en veel bukken en dit eigenlijk gewoon niet wil....is dat voor jou ook niet haalbaar? of is het het hele traject wat zwaar is?
danoontje--> meid ik kan alleen zeggen neem echt je tijd overal voor zowiezo... wij kunnen nu na een jaar (eindelijk) weer verder wij hebben ook toen een enorme teleurstelling gehad (omdat er dus geen zaad was) en nu een jaar later denk ik zelf ook misschien is het ook wel goed geweest een jaar geen behandeling (op zaadtesten na dan) wij zijn er ook echt weer klaar voor tot het ongeduldige aan toe. ik zou zowiezo zeggen praat er met mensen die je echt vertrouwd erover en weet niet of je leidinggevende ofzo er iets van afweet op het werk anders kan je het ook met diegene bespreken of eventueel psycholoog ofzo ik weet niet of dat jullie is aangeboden (bij ons wel namelijk) verder zou ik het anders niet weten... ik heb er zelf veel over gesproken met me basin wat heel fijn was die begreep me ook volledig omdat ze het zelf ook heeft meegemaakt, en dat was voor mij al heel prettig. het is zowiezo heel moeilijk om te vertellen wat voor jou/jullie het beste is want het is zowiezo voor iedereen anders.
Hallo meiden, Semmy: wat balen zeg... logisch dat je er verdrietig om bent! heel veel sterkte! Danoontje: hoe is het nu met je? @derest: ik ben even niet veel op het forum geweest, erg druk met werk en tja,...toch wel al zwangerschapskwaaltjes...moeheid is daar 1 van en mn borsten knallen mn BH`s uit, hihi. en nog steeds, is het zoooo onwerkelijk. Maarja als die buik gaat groeien zal het wel meer gaan landen. sterkte voor iedereen in hun eigen proces.xxx
Dinsdagavond ben ik het embryo verloren en was hier wel even heel verdrietig van heb ook even al me emoties laten gaan.Nu eerst wachten wanneer ik opgeroepen word voor me schouderoperatie en na de operatie gaan we verder met de behandeling.Maandag hebben we een evaluatiegesprek met onze gyn over hoe verder.
Hallo lady's, Ik ben hier ook nieuw en onze behandeling start eind oktober begin november heb alle medicatie al in huis. Pff wat is dat veel zeg. Het word wel spannend is voor de 1e dus ik hoop dat het gaat lukken met spuiten en dat ik niet veel last krijg van bijwerkingen. Ik wens ook de andere dames erg veel suc6. Groetjes Miepje
@miepje: welkom en heel veel succes! @semmy, jij veel sterkte met je schouderoperatie, en geef de moed niet op...ik was al jaren alle hoop verloren,...en je ziet het Oh en ik heb 10 oktober de echo...spannend
miepje, welkom hier!! mag ik vragen wat de reden is dat jullie in de mmm zitten? Danoontje, hoe gaat het nu met je? pfff hier is bijna de eerste wachtweek over en voel van alles...erg fijn die pregnyl spuiten... helaas kunnen we niks doen dan wachten....
miepje--> welkom en alvast heel veel succes! ik hoop dat het snel raak mag zijn. chaben--> spannend 10 oktober dat word aftellen! deb--> spannend allemaal he ik hoop dat komende week snel voorbij zal gaan danoontje--> hoe is het nu met jou? hier gaat alles rustig zijn gangetje mijn temp is omhoog gegaan 1 keer van gemiddeld 36,1 naar 36,4 en daarna naar 36,7 dus ik weet totaal niet welke verhoging ik nu moet volgen als eisprong. verder zijn we vandaag gaan kijken voor een andere auto (ook meteen een grotere) en hebben er 1 gevonden dus van de week ophalen
Ff snel vanuit Turkije, @semmy - sterkte meid, ook met de operatie straks @ikkuh - veel plezier met de nieuwe auto! @chaben - maar snel ff op bh-jacht dan! @miepje - welkom hier!
Hallo dames... Ik ben weer uit mn depressieve schulpje haha Miepje welkom! Ik had mijn verhaal al ergens anders getypt dus plak het hier anders is het zoveel werk Nou hier onverwaht ''goed'' nieuws... Vandaag eindgesprek gehad van icsi 1. Alles eruit gegooid, en toen ik binnen kwam zei ze al pffff wat heb jij wat mee gemaakt! Dus ze had alles al ingelezen en was er ook echt mee bezig geweest. Nadat we alles besproken hadden zei ze ook al van en nu zijn jullie hier om verder te gaan met de volgende poging of niet? Dus ze was erg positief. Ik heb al mijn angsten benoemd... Dat de decapeptyl mij opvliegers bezorgde, dat ik eigenlijk het liefst ook niet aan de pil meer wil en de decapeptyl (om alles plat te leggen) ook het liefste niet meer wil gebruiken, omdat ik daar zo naar van werd en ik dat zonde vind van mijn eigen lichaamscyclus. Daarna heb ik gezegd dat ik vaak op controle wil komen en minder eenheden van het follikelstimulerende wil spuiten. Was ze het volkomen mee eens. Ze heeft me beloofd te gaan waken dat het niet weer zo uit de hand loopt en het maximaal 10 follikels worden. En zo staat na een goed gesprek ICSI poging 2 voor de deur!!! Het wordt een kort protocol. Dus een kortere traject. Ook ga ik ipv puregon gonal f gebruiken (is het zelfde maar voor mijn gedachtengang ik wil het namelijk ff helemaal anders). Nu moet ik de eerste dag van mijn menstruatie bellen en voor een echo komen op dag 2/3. Dan begin ik die dag meteen met stimuleren ipv eerst platleggen. Op dag 5 komt daar een 2e spuit bij (houdt de eisprong tegen omdat je niks plat legt) en dan volgt er net als bij het gewone traject na 10 tot 14 dagen spuiten de punctie. Dus veeeeeel minder spuiten, goede controle en zo gauw ze denken dat het weer teveel wordt qua follikels wordt de behandeling voor de punctie afgebroken (telt dus niet mee in de vergoedingen). Ook heb ik aangegeven het liefst 2 emmy's terug te krijgen bij de terugplaatsing. Dat is normaal pas bij 35 jaar of ouder... Maar ze heeft op de brief gezet dat als er niets in te vriezen is en de kwaliteit van de emmy's dus minder is er 2 terug geplaatst moeten worden. Zo dat is een heel verhaal... Ik ben wel blij met de beslissing maar ook wel weer bang voor de punctie... Maar ze zijn op de hoogte dus ik vertrouw er maar op!!
Ikkuh je kan ook ovulatie testen gebruiken. Doe ik nu ook om uit te rekenen wanneer ik ongeveer ongi moet worden. Zodat ik voor mezelf alvast een planning kan maken.
Danoontje--> wow meid wat Super! Zo en gesprek is dan toch wel weer fijn en helpt toch. Ik hoop dat deze ronde snel mag komen wanneer verwacht je je menstruatie? Spannend allemaal Nou bij mij word het dus toch ook spannend als ik deze week mee menstruatie krijg dan mogen we al beginnen dus ik hoop echt dat het deze werk zal gebeuren Ovulatie testen heb ik wel eens gebruikt maar ik snap dat nooit heb altijd een positieve en een week later bijv. Weer... Heel apart altijd Maarja ik hoop nu dus dat me menstruatie deze week zal beginnen
In gedachten lig ik naast Marlies in Turkije haha. Ik ben ook wel blij, en ook erg blij met het verkorte traject!!