Ook heel geftig dame's, we zijn allemaal heel sterk dat hebben we wel bewezen.... Ons is het gisteravond ook vreselijk gaan knagen! We hebben vanmorgen naar Hengelo gebeld, en 17 januari hebben we een afspraak! We gaan helemaal niks of niemand meer in de weg laten staan om onze grootste wens te vervullen. Dus dit wordt onze 2e icsi behandeling. Wie weet wat er gebeurd als we die 3 jaar wachten? Oke dat weet niemand maar zijn zaad kan ook nog slechter worden.... Ik wil er niet aan denken wat we elkaar dan gaan verwijten.... Ff over Dusseldorf, wouden wij ook... Zou er maar niet aan beginnen ... Sinds 2013 dus dit jaar word dat niet meer vergoed zoals eerst. Je krijgt nu iets van 60% van de prijs die je in Nederland zou krijgen schandalig!!!!! Maar het is helaas niet anders.... Ik heb vanmorgen alles duidelijk uitgelegd en ga volgende week ook goed in gesprek, hoe ik het zeker NIET wil en wat mijn wensen zijn. Dat ik er nu zelf ook inspraak op wil hebben enzo... Dus zo staat toch ineens een nieuwe poging voor de deur! We laten ons door niks of niemand meer tegenhouden in onze wens! En we zeuren niet!! We kunnen elkaar er mooi doorheen helpen... Hier ook precies hetzelfde als bij jullie hoor!! En ben er ook achter dat het stoppen juist ook de spanningen veroorzaakte tussen ons... We willen het allebei zo graag!!!! En er zijn ook stellen die perongeluk zwanger raken in de sanering dus we gaan ervoor! De advocaat zei al er is een kans dat het goed gaat het kan ook fout gaan dus ja we gaan er maar gewoon voor!
Denk dat dat toch wel een goede beslissing is hoor danoontje. Geld is natuurlijk wel belangerijk, want je hebt het uiteindelijk nodig om van te leven, maar het is ook maar geld, en een kindje is iets waar je hele hart naar verlangt. Ik snap dat je dat niet zomaar aan de kant kunt schuiven. Wat betreft Dusseldorf; ik heb gisteren naar Menzis gebeld hierover, omdat wij de 3e behandeling daar eigenlijk wilden gaan doen, maar Menzis vergoed helemaal niets van een ivf/icsi behandeling in het buitenland. Weet niet of dit sinds 2013 is of altijd al. Het heeft iets te maken met wetgevingen. Omdat de wetgeving rond icsi in het buitenland anders is dan in NL vergoeden ze het dus niet, zeiden ze. Dus ik denk dat wij toch maar bij het UMCG/MCL blijven. Hoewel ik niet te spreken ben over hoe ze bij het UMCG met mensen omgaat, en de lange wachttijden, ben ik wel wat geruster op de cijfers nu. Het UMCG heeft bijna de laagste slagingskansen van NL, maar ze wijzen zelden iemand af, en het is ook een van de weinige ziekenhuizen die ICSI in eigen cyclus doet, wat ook meespeelt. Maar Poppetje, zoals jouw verhaal, bij het UMCG hadden ze jou nooit afgewezen voor een volgende poging. Tijdens mijn punctie (of althans, ervoor en erna) lag ik bij een vrouw van 40 op de kamer, die ook nog rookte, en die had uiteindelijk 1 follikel zonder eicel, en tegen haar zeiden ze dat het waarschijnlijk niet zinvol was om het nog een keer te proberen. Maar ik denk dat als zij écht had doorgezeurd ze het zelfs nog wel een keer gedaan hadden. Bij de meeste ziekenhuizen zou zij niet eens voor de 1e keer terecht gekund hebben. Maar dan is het ook logisch dat de slagingspercentages van het UMCG wat lager liggen. En verder heb ik toch vooral met het MCL te maken, en dat zijn allemaal hele fijne artsen/verpleegsters. Mijn man is nu in het ZH met zijn moeder, vandaag komen de laatste test uitslagen en krijgen ze een prognose te horen hoe lang ze nog heeft. We wachten weer af...
@Danootje, wat goed dat jullie er voor gaan.. Het wachten is meer killing voor je relatie dan de behandeling. En idd groot gelijk, er zijn mensen met 3 kids in de sanering die dan zwanger worden van de vierde. En wachten tot de sanering over is.. niet doen!!!!! @Marliesje, hoe laat moesten ze??? Ik ga voor je duimen dat ze geen uitzaaiingen heeft en er toch nog genoeg aan chemo gedaan kan worden.. Mijn verzekering, PNO met het duurste pakket vergoedt 2x het NL tarief max!!! Maar moet vooraf wel een soort offerte sturen. Ja net of je een apparaat bent.. maar hey, dat dacht het EMC ook al van me, die roepen dingen zonder onderzoek. Dat doe je ook bij apparaten maar niet bij mensen.. Hoe is het verder? Hierbij even een virtuele knuffel voor jullie
Nou, wat een avond zeg... De uitslagen waren niet best. Het kan niet geopereerd worden, is een soort die niet goed op chemokuren reageert, dus ze kunnen alleen bestralen om het kleiner te laten worden. Prognose, heel soms haalt iemand het nog 2 jaar, heel soms duurt het nog maar een paar weken, gemiddelde levensverwachting 10 maanden. Ik denk dat ze zelf wat in shock was, ze sloeg helemaal door. Liep maar te lachen en te glunderen en zei steeds "Nou, is toch alleen maar goed nieuws, we hebben dus nog een paar jaar!". Vanavond toen ik er was was ze alweer wat normaler, maar ik heb niet het idee dat het al tot haar door dringt. Maar goed, de arts had wel gezegd dat de houding waarmee een patient erin staat wel degelijk invloed heeft. Dus als ze dit maar hard genoeg volhoudt redt ze het misschien ook die 2 jaar nog wel. Ondertussen gisteravond ongesteld geworden, een dag te vroeg, dus iig niet in spanning geweest. Moet nu morgenavond met de pil beginnen.
Heel veel sterkte Marlies,, ik ben er stil van xx denk aan je... En wat betreft Menzis, als je 3 verschillende mensen spreekt krijg je 3 antwoorden.... Die mensen achter de telefoon weten minder dan ik heb ik soms t idee van.... Het wordt bij Menzis deels vergoed. Je kan de rekeningen insturen en dan krijg je een heel klein percentage vergoed. En wat jullie zeggen: dankjewel lieverds.... Mensen die vooroordelen hebben hebben zelf al een paar kinderen of nog meer problemen als ik! Daar trek ik me ook aan op.. Poppetje: Ik heb meer over PNO gehoord maar iedere verzekering heeft zn voor & nadelen.... Ik blijf maar waar ik zit.... Door de schulden kan ik ook helaas niet over stappen En nog een tip: Ivm keuze ziekenhuizen. Gewoon duidelijk zijn in wat JIJ wil. Dat ga ik vanaf nu ook doen! En ze hebben allemaal hun vak geleerd dus heb vertrouwen dat ze t kunnen... Je moet er toch je rust in vinden.. Het is nu eenmaal nog een beetje nieuwer in NL dan in andere landen die al verder gaan.... We moeten ons erbij neerleggen. Is ook het beste ivm de rust.
Hallo Marlies, wat erg.. ik ga wel duimen dat zij de 2,5 jaar redt.. En die instelling ken ik. Ze houdt zich groot voor haar zoon. Logisch, een moeder leeuweninstict. Bescherm je kind voor de pijn.. Als een moeder haar pijn laat zien is ze bang dat het kind helemaal in paniek raad. Hoe dan ook, die ziekte is echt zo KLOTE.. hoop dat ze daar heeeeeeeeeeeeeel snel iets tegen vinden. @Danoontje, is toch wel fijn dat je steun hebt aan elkaar.. soms snappen je eigen vrienden en familie er nml geen moer van.. Wij hebben door dit proces hele andere gevoelens. En tja.. de sanering zit mijn mannetje in, die is alleen basis. Ik zit er niet in dus ik ben wel overgegaan. Daarbij komt dat mijn vader, me wel financieel kan en wil ondersteunen voor dit! Tja hij is zeker niet de beste pa van de wereld maar dat hij me hiermee financieel helpt geeft een beetje rust. Bij mijn huisarts geweest. Zij heeft mijn AMH laten meten, FMH, oestrogeen, schildklier en nog vanalles wat zij zinnig vond. AMH kende ze niet maar liet het toch maar meten. Anderhalf jaar geleden kon ze in mijn bloed nog zien dat de waarde van de overgang superlaag was dus zij verwacht ivm de rest geen gekke dingen maar toch voor de zekerheid..
Dank jullie wel, we zullen alle duimen kunnen gebruiken! @Poppetje - wanneer krijg je de uitslagen? Ik vraag me trouwens af, kan het ook zijn dat het gewoon toeval (pech) was dat er niets is doorgedeeld? Of hadden ze echt geen idee? @Danoontje - weet je dat zeker, van Menzis? Moet ik misschien toch nog maar een keer bellen...
Wat mij letterlijk werd verteld is: u kunt het er op gokken en de nota's insturen. Als je dan al wat vergoed krijgt is het een klein percentage. En dat klopt ook met de informatie die op de site van menzis staat bij IVF/icsi buitenland. Ik ga het er niet op gokken. Stel dat je bijvoorbeeld helemaal geen pogingen in nl meer hebt dan kan je beter naar Düsseldorf gaan als je dan toch alles zelf moet betalen. Dan heb je je vergoedingen hier in ieder geval optimaal benut. Anders ben je een dief van je eigen portemonnee. En wat ik ook al zei: als jou iets niet aanstaat of iets voelt niet goed trek aan de bel!!!! Ti's jou lichaam en jullie traject!! Alles voor de punctie afgebroken telt niet mee als behandeling. Dus als t niet goed voelt kan je beter afbreken en opnieuw beginnen dan een poging verknallen.
@marliesje, natuurlijk kan het domme pech zijn.al denkt het Erasmus daar anders over. Je kan noteert zomaar dingen roepen over mijn eitjes zonder onderzoek. Hun ervaring ok, maar dat was niet mijn lichaam. Iemand zei al, onze eitjes variëren van kwaliteit, anders zou je iedere x hetzelfde aantal eitjes en bevruchtingen hebben. Uitslagen,gros van de week en mijn amh over twee à drie weken.
Ik blijf gewoon in NL met die vergoede pogingen idd. Misschien dat ik eens in Zwolle ga informeren, heb het idee dat je daar veel sneller door kunt. Jij kan iedere keer gelijk terecht en ook gelijk door Danoontje, ik zit iedere keer met een wachtlijst van 3 maanden... @poppetje, maar hoe kan iemand zeggen dat jouw eitjes van kwaliteit verschillen omdat je anders iedere x het zelfde aantal eitjes en bevruchtingen zou hebben, terwijl je pas 1 ICSI hebt gehad? Er is toch niets om het mee te vergelijken? Of begrijp ik het niet goed? Ben benieuwd naar de uitslagen, laat je het wel even weten?
Degene bedoelde dat ook, dat eitjes per keer slechter of beter kunnen zijn, dat het niet na één poging zo is dat de resultaten altijd zo zullen zijn. Ik hou jullie op de hoogte. Hoe dan ook hoop ik dat Gent meer kan. Ze klinken al vriendelijker aan de telefoon trouwens. Wonen jullie aflevert in het noorden? Zwolle is voor mij ff rijden .nl. Hoe is het verder?
Ja ik heb Hengelo icm Zwolle. Ik woon zelf in Almelo. Ik zit nu op een verjaardag. En er is ook een meid ze is net bevallen. Ook dmv tabletten zwanger geraakt maar geen IVF of icsi. En ze heeft echt t iq van een kiwi. Vorig jaar 3x uitgelegd wat icsi is en dan zeggen dat we op vakantie moeten gaan en dan wel zwanger raken. En nu gaat t de hele avond over haar en t kind! En ik kan t gewoon niet hebben. Is dat erg? Ik kan t nu niet kwijt dus moet t hier neer zetten. Dat is zon typisch geval dat zomaar kinderen krijgt. Allebei afgekeurd aan de wajong te lui om te werken. Bah bah. Sorry moet t kwijt. Dan slaat t verdriet toe. Soms ben ik bang dat ik nooit moeder mag worden.......
Geef de moed niet op, het kan echt nog!!! Heel frustrerend he als mensen in vergelijking zo makkelijk zwanger kunnen worden, maar je je afvraagt of ze het ook op kunnen voeden... Of dat je in ieder geval het gevoel hebt dat jij het 1000x beter zou kunnen... Kon/kan er ook heel verdrietig om worden... Vond het ook heel irritant als mensen dan deden alsof ze er heel veel voor moesten doen (opmerkingen als "we waren na 1 jaar konijnen nog niet zwanger....ik begrijp echt hoe je je voelt" grrr )
Snap je gevoel en hier mag je het kwijt. Ja die mensen zijn er genoeg, wedden dat je zwanger bent zodra je het los laat. Grrrrrrr Ik moet morgen op mijn neefje passen van acht weken, super leuk maar had liever die van mezelf gehad. Is ook een dubbel gevoel. Laat binnenkort een paragnost komen..hoop dat ze en wat kan zeggen of het ooit lukt en of ze contact met mijn mama krijgt..
He danoontje wat klote! Irritant hoor, dat soort types. Die wil je gewoon helemaal niet zien nu! En ik heb dat ook hoor, dat ik soms bang ben nooit moeder te worden. @Poppetje - ik woon in Friesland, dus Groningen is voor mij het dichtst bij, maar Zwolle is niet eens zo heel veel verder. Alleen werkt Groningen samen met het ZH in Leeuwarden, dus das voor mij wel makkelijk. Ik had het verkeerd begrepen, die opmerking over wisselende kwaliteit. Nu snap ik hem wel. En volgens mij klopt dat ook wel. Ik ken ook iemand, ICSI1, 1 verse tp, die was mislukt, en geen één cryo. ICSI2, zwanger, en 2 jaar later nogmaals van een cryo van ICSI2, dus dan zou je zeggen dat die kwaliteit ook best veel verschilde, tussen ICSI1 en ICSI2. Anyway, ik vind 1 behandeling dus ook wel wat weinig om de conclusie te trekken dat er iets mis is met jouw eicellen. Kan maarzo zijn dat je bij de volgende allemaal toppers hebt. Ik hoop het iig enorm voor je!
1e x waren mn eitjes slecht, toen overfestapt van puregon naar menopur en er was niks,meer mis met mn eitjes!
Ik denk ook wel dat het afhankelijk is van het follikel stimulerend hormoon dat je krijgt. En ze die uitspraken ook niet zomaar kunnen doen! Je kan het nooit zeggen terwijl je alles echt alles geprobeerd hebt! Ja die onzekerheid is vreselijk! Maar het is bijna donderdag en dan gaan we weer.... Hoop dat mn ongi snel komt! Of niet.... Haha gaan we weerrrrrrrr Moeilijk he poppetje? Ik pas ook weleens op. En dan 3 kindjes tegelijk... Ik ben er ff mee gestopt.... Wordt me teveel.
Voelt zo dubbel, zo lief maar zo bang dat ik het nooit mee mag maken van onszelf. En je gunt het de wereld.. maar jezelf toch meer.. Bovendien, ff serieus, waarom de ander zoveel kindjes, ik ben al gelukkig met 1! Gisteren weer ff gehoord dat er een paar kennissen zwanger zijn, zo zonder moeite.. ben dan echt depri!
Ja echt he?? pffff Nou als ik ongi ben gaan we weer beginnen. 150eh menopur en later Orgalutran erbij als remmer. Heb ook gelijk gezegd hoe en wat. Heb nu 1 vaste arts hoop ik, en dan zullen we zien hoe dit gaat...
Wat gaat het allemaal toch lekker snel in Zwolle. Danoontje, ik wil wel het telefoonnummer waarnaar je belt om afspraken te maken, je mag het ook wel even pmmen. Dan heb ik het vast voor ICSI3. Hoef je niet eerst de pil te gaan slikken? Dan gaat het helemaal supersnel! Ben jij misschien nog eerder aan de beurt dan ik! Poppetje - wat balen... ik kan het niet hoor, oppassen, kraamvisites, laat voor mij maar lekker zitten...