Schat ik word in Hengelo behandeld tot en met de punctie. Manlief gaat met de vangst naar Zwolle op de dag van de punctie. Daar doen ze de icsi en de terugplaatsing. Dus ik doe niet het gehele traject in Zwolle. Dat wouden we wel doen, maar als dit weer niet bevalt gaan we helemaal naar Zwolle. Dus ik kan je helaas geen telefoonnummer geven. Je hebt een lang traject: pil/decapeptyl-puregon/gonalf of iets anders/punctie. En een kort traject. Dat houd in direct op cyclus dag 3 beginnen met stimuleren dus de puregon/gonalf dan na een aantal dagen (bij iedereen anders) een remmer erbij tot dat de eitjes groot genoeg zijn voor punctie. Dit zou je overal moeten kunnen dus je kan het altijd navragen. Ik doe dat omdat ik van de pil en de deca heeeeeeel vervelende bijwerkingen krijg. Heb je er nu een goed beeld van? Anders leg ik t nog beter uit hoor hihi
Hoi meiden, Ik ben ook al even bezig geweest, maar moet nu nog weer beginnen in een nieuwe icsi behandeling! Ik wacht momenteel op mijn menstruatie, dan kan ik het zh inlichten.. Dan zal ik met de pil moeten starten op dag 3 van de menstruatie (denk ik) en dan krijg ik de datum van de week waarin de stimulatie zal plaatsvinden.. Denk (hoop) dus ergens in februari te starten! Liefs, Visje.
@Danoontje - o, ik dacht dat jij het na de laatste gecancelde poging al helemaal gehad had met Hengelo en dat je vandaag bij Zwolle op gesprek was geweest. Ik plaats wel even een post op het forum dan, er is vast wel iemand die me verder kan helpen. Maar als ik het goed begrijp, gaat dan nu deze poging alles precies zoals bij de vorige poging? Of krijg je een ander follikel stimulerend hormoon? En wanneer moet je ongi worden? @Visje - welkom hier Dus jij bent al aan poging 3 toe, hopelijk is 3 maal scheepsrecht! Bij welk ziekenhuis zit jij? Want zo te zien hebben ze bij jou ook aardig de vaart erin zitten... En in hoeverre kan jij kiezen voor lang/kort traject?
Hoi marliesje, Dank je! Ja...poging 3 idd...pfffff. Erg spannend, maar gelukkig wat adem doordat we 2e kerstdag overgestapt zijn naar pno die de 4e behandeling ook vergoedt. Al hoop ik in godsnaam niet dat ik daar gebruik van hoef te maken!! Wij lopen in het umcg. Wat bedoel je precies met"de vaart erin"? En nee, ik wist (tot voor kort door verschillende topics) eigenlijk nooit beter dan mijn traject-de lange dus blijkbaar-... Er is nooit gesproken over'n kort traject. Maar nu heb ik al gelezen dat het van verschillende punten afhangt voor je zo'n kort traject mag doen... En ik denk doordat ik nooit super veel follikels (meestal 8) heb klaar liggen, dat ze daarom dat niet met me aandurven.. Moet ook elke keer 250eh puregon spuiten, het maximale. Liefs, visje
Wat fijn dat de vierde poging ook nog vergoed wordt! Natuurlijk hoop je het niet nodig te hebben, maar het is wel een fijn idee. Nou, ik zie in je handtekening dat icsi 1 in september was, icsi 2 in december en dan nu icsi 3 in maart neem ik aan. Met dat tempo kun je 3 of zelf 4 icsi pogingen per jaar doen. Terwijl ik momenteel op een tempo van 1 tp per half jaar zit. Nu is dat beeld iets vertekend omdat dus die cryo's die het ontdooien niet overleefden er nog tussendoor kwamen, maar dan nog als ik terug reken ben jij stukken sneller weer aan de beurt dan ik. Hoe ervaar jij het UMCG verder?
Wij waren ook klaar met Hengelo, en had zelfs al uitnodigingen voor Zwolle in huis. Alleen moeten we dan weer ALLES overnieuw gaan doen. Bloedonderzoeken,spermaanalyses enz.. echt alles. Dan pas intake, planning en de hele mikmak. Toen hebben we afgewogen.... Ik heb 1 arts in Hengelo dat vind ik echt een topwijf. Ze luisterde altijd naar mij en nu nog, daar had ik vandaag ook mijn afspraak. Ik heb alles verteld ook mijn gevoel erbij, en ook dat als ze de vorige pogingen beter naar mij hadden geluisterd het goed was geweest. Ze begreep me. Ik heb aangehoord wat haar plan van aanpak nu is, en ze heeft mijn vertrouwen kunnen winnen. Dus we geven Hengelo nog 1 kans. Bevalt het weer niet? Dan breken we weer af voor de punctie zodat die niet meetelt voor de vergoedingen, en gaan we alsnog over op Zwolle. We gaan nu weer voor een kort traject. Ik ha Menopur spuiten dat is heel anders dan Puregon en Gonalf. Ik ga 150eh spuiten en als de follikels 12 mm zijn komt er een remmer bij die de eisprong tegenhoud tot de punctie. En mijn favo arts gaat mijn hele behandeling tot aan de punctie doen, en de echo's en afspraken dus ik heb er tot nu toe weer een goed gevoel bij. En het klopt dat je voor een kort traject aan eisen moet voldoen. Welke weet ik helemaal niet ze kwamen er bij mij mee omdat ik erge bijwerkingen heb van de deca.
Visje: Met jou heb ik eerder in een topic gesproken... Succes meid! Hopen dat dit ons jaar wordt!!! Wel goed dat je naar PNO bent gegaan hoop ook dat jij het niet nodig hebt!
Ok, nu snap ik het weer! Ik had even een stapje gemist blijkbaar! Wist niet dat ze alle onderzoeken dan ook weer opnieuw moeten doen, ik had verwacht dat je gewoon je dossier meeneemt en ze op basis daarvan gewoon verder gaan...
Dacht ik ook. Maar t zijn toch een soort concurrenten. En ik ben ook maar iets lichter gaan denken voor mezelf. De artsen in Hengelo hebben ook hun papieren gehaald en misschien was t domme pech. Het is en blijft een moeilijke keuze. Want gaan we ergens anders heen moet m'n vriend weer heel veel vrij nemen en het gaat nu net zo goed op z'n werk. En aangezien je een behandeling kunt afbreken voor de punctie geeft me dat ook bepaalde rust in de keuze het nog 1 kans te geven.
Heb je nieuwe topic ook even gelezen. Wel heel onmenselijk hoe ze je in dat ziekenhuis behandeld hebben. Geen keuzes en inspraak en dan alleen hoe hun t willen. En ook vreselijk dat lange wachten! Daar is Hengelo een paradijs bij. Hoop zo dat 2013 t jaar voor ons allemaal wordt!!!!!!!!
Het is idd moeilijk. Ik zou het liefs een ziekenhuis hebben waarbij ik gewoon niet steeds zooo lang hoefde te wachten. Het weegt gewoon echt te zwaar op me, en ik zou me stukken beter voelen als ik wist dat ik na een mislukte behandeling gewoon gelijk na de volgende menstruatie weer door zou kunnen. Ergens heb ik helemaal geen zin in al het gedoe om van ZH te wisselen. Maar stel dat deze ICSI weer mislukt? Moet ik dan weer een half jaar wachten? En dan daarna? Weer? Dat trek ik gewoon niet...
O, had je andere berichtje nog niet gezien... Maar ik hoop idd ook dat 2013 voor ons het jaar wordt!!
Dat weegt ook zwaar, daarom snap jij mss ook wel waarom wij nu verder gaan en niet over een jaar of 2! Dat wachten is de hel. Je weet dat het op de natuurlijke manier nauwelijks gaat, en dan moet je maar wachten en wachten op niets.... Ik hoop nu ook snel ongi te worden, of juist niet mja die hoop is allang weg.
Hahaha die hoop heb ik iedere maand weer, zelfs na de punctie hadden ze een klein eitje laten zitten, en toch hoop ik dan dat ik niet ongesteld word. Tegen beter weten in hoor. Nu pas over 4 weken naar Gent, dus nu volgende week goed oefenen.. Maar eigenlijk in mijn hart, weet ik dat alleen het ziekenhuis ons het wonder kan geven.. Ik weet dat mijn vriendin volgende gaat bevallen via een keizersnede, weer op babybezoek. Zie er wel tegenop, gun het haar hoor.. maar het is echt gewoon effe iets waar ik geen zin in heb.
Hi meiden, ik heb even'n hoop gemist zo te lezen haha, druk druk! Maar ja, umcg gaat opzich snel als je eenmaal in het proces zit.. Dan duurt het bij jou stuk langer marliesje! Raar toch!? Ik moet "gewoon" even melden dat ik ongesteld ben en dan krijg ik tr horen of ik kan starten op dag 3 met de pil..en dan krijg ik vanzelf'n brief thuis met de datum van de week van de stimulatie..dan moet ik uiteraard al eerder starten met deca en krijg ik'n schema met ook al'n datum ingevuld voor 1e echo. Het zal ergens eind feb/begin maart zijn voor de volgende poging idd. Maar ben er nu al zat van, dat ik niks kan..dus laat staan dat jij zooooo vreselijk lang moet wachten! Kan het goed voorstellen meid dat jij ook vaart erin wilt! Verder, ik wil me verdiepen in menopur, misschien is dit iets voor mij? Ik heb nl weinig eitjes op voorraad-meestal 8. Dan komen er meestal 6 of bij mijn zoontje zelfs maar 4 follikels.. En dan maar 3-4 eitjes, waarvan ik alle keren 2 terug geplaatst heb gekregen en die andere 2 "voor onderzoek" omdat ze niet goed genoeg zijn voor invriezen.. Dus misschien kom ik ook wel in aanmerking nooit menopur, dat schijnt meer eitjes en betere kwaliteit te leveren? Wie kan mij hierin adviseren wat goed zou zijn? Heb tot nu toe elke keer deca-puregon 250eh-pregnyl gehad. Fijn weekend lieve dames!! Knuff visje
En poppetje, ik herken zooooo goed ook jouw gevoel tov je vriendin...als je er niet aan toe bent qua gevoel, ga dan niet provoceren is mijn advies maar wacht tot je er wel klaar voor bent... Een echte vriendin snapt dat, en zo doe je jezelf niet zo'n pijn.. Sterke lieverd! Xxx
Hai lieve Visje, Ik heb Gonal F gehad en heb idd gelezen dat Menopur ook beter zou zijn. Ik spoot een hele hoge dosis, 450 vanwege inloting proef, maar 7 dagen dus ik vraag me af of ik daarom maar 9 eitjes had waarvan 7 bruikbare. Zijn zij niet te snel geweest met de punctie? Hebben we wel lang genoeg gestimuleerd. Ik begrijp jouw vraag dus helemaal dus als je een antwoord van iemand hoort, ik hoor het graag! Ik deed het korte protocol, Gent doet volgens mij het lange. Nog 4 weken en dan is de intake! Nog 4 weken om nog extra af te vallen!!!! Ben echt streng, hoewel er nu draadjesvlees op staat. Maar overdag shakes en fruit, avond minder koolhydraten. Wil er toch minimaal in totaal nog een kg of 12/13 af.. liever nog 15 maar of dat lukt. In die 4 weken niet, ben al blij als ik de 8 kg eraf red.. Staat wel beter bij de intake natuurlijk. Lijnen is drama. Had ik de bouw maar van mijn vader, die en zijn zussen en mijn nichtjes zijn allemaal tenger, denk dat hun BMI rond de 18/19 is hooguit.
Hi meis, ja dat afvallen lukt mij ook niet fantastisch..ik ben elke keer gegroeid van die rottige hormonen..maar krijg het er ook niet zomaar af! Ik was vanmorgen zo verdrietig, ben 2week zo streng bezig en keek vanmorgen op de weegschaal; 1kilo erbij!! .. Ik hoef niet persé van het zh, maar ben wel 10kg zwaarder dan dat ik met m'n zoontje begon. En krijg het er gewoon niet af!! Zo frustrerend! Ja als ik iets hoor lieverd, dan laat ik het je weten! En als jij eerder bent dan graag andersom hihi Knuff xx
Ik heb voor ons gegoogled en op internet staat dat er bij Menopur Lh en nog een natuurlijk hormoon in zit. Dus dat het zeker voor dames die niet meer piep zijn.. ahum ben toch piep met mijn 35 gna gna, wel beter zou kunnen zijn. De kwaliteit van de eitjes schijnt beter te zijn, ze rijpen ook beter. Ik hoef van het ziekenhuis niet persé af te vallen, mijn BMI is nu 29,8 ofzo. Maar ik wil er zelf gewoon nog vanaf zodat mijn BMI weer gezond is. Heb nu overgewicht, 1.67m en weeg nu zo'n 82 kg. Vroeger toen ik 18 was woog ik 56 en dat red ik nooit meer maar zou wel weer graag rond de 67-70 wegen. Hoop dat zwanger worden dan beter gaat..Oh en je moet je nooit wegen rond je menstruatie, je houdt dan vocht vast hè. Ik ben dan altijd een kg of 3 zwaarder. Belachelijk!!!! Ben jij nou niet inmens verliefd op je zoon? Volgens mij, als ik mama mag worden, word ik zo'n verschrikkelijk trotse mama die zo verliefd is op haar eigen kind.
Ik heb puregon en gonalf allebei geprobeerd. Het is dan weer niks en de andere keer 20! Dus nu menopur voorgeschreven gekregen. Met inderdaad de uitleg dat het heel anders is dan puregon en gonalf. Maar waarom weet ik niet precies. Maar ik ga t zien.