Ik ben 25 hartstikke piep!! Hahahaha dus dat is ook voor moeilijk te stimuleren mensen. Dus leeftijd speelt geen rol. Wou ik ff gezegd hebben
*jaloers* was ik nog maar zo'n jonkie... Ik vond de prikpennen van gonal F overigens wel prettig. Hoe is dat met menopur?? zijn dat ook al kant en klare naalden?
Zo, let ff één dagje niet op en loop gelijk wel 10 posts achter, haha. Ik reageerde heel goed op Gonal-F, maar denk ook dat het gewoon per persoon verschilt. Heb ook wel eens gehoord van iemand die met menopur maar heel weinig eicellen had en toen met Gonal-F veel meer. Aan de andere kant, ik had 13 follikels en 6 eicellen, misschien als ik menopur had gebruikt had ik wel meer eicellen gehad. Maar moet wel zeggen dat ik van Gonal-F bijna geen bijwerkingen had. Ik probeer al tijden af te vallen, heb een BMI van 30,5 ofzo - 86 kilo bij 168 cm. Maar ondanks al mijn sport activiteiten gaat er gewoon niks van af. Gelukkig komt er ook niets bij, ook niet door de hormonen, dus dat is dan weer een geluk bij een ongeluk. Kan me voorstellen dat dat heel vervelend is! Het is idd frustrerend als je 2 weken heel erg je best doet en dan een kilo aankomt! Ik ben trouwens van plan om komende week even contact te gaan leggen met Zwolle en ook met nij barrahus in Wolvega. Die laatste spreekt me heel erg aan, hoop dat zij ook met Zwolle samenwerken ipv het UMCG, want dan wil ik daar heen. Maar als zij ook alleen met het UMCG samenwerken dan wil ik gewoon naar Zwolle. Begreep dat het ZH in Heerenveen ook samenwerkt met Zwolle, maar voor die paar follikelmetingen vind ik het ook niet zo erg om naar Zwolle te rijden. Heb de infofolders van het Isala Zwolle van de week gelezen via de website, en zij doen bij voorkeur cryo terugplaatsingen in eigen cyclus, dus dat is al een ENORME winst vergeleken bij het UMCG. Omdat ik zo veel last van de Utrogestan heb. Voel ik me best ok, ga utrogestan gebruiken, 2 dagen later zo depressief als het maar zijn kan...
Dat is rot hè, als je zo je best doet en amper af valt.. Ik had overigens van de gonal F ook geen bijwerkingen. Zodra ik utrogestan ging gebruiken bliezen mijn borsten op en deden pijn. Jaja en dat terwijl ik het maar drie dagen heb gebruikt.. grrrrrrrrrrr.. En nu moet ik zeggen dat ik normaal al een cup E/F heb dus ik voelde me net een LOLO FERRARI.. Ze zijn nu eindelijk weer normaal.
De naalden van Puregon en Gonal zijn wel fijn inderdaad. Hoe dat met de Menopur gaat heb ik geen idee van. Je moet elke dag zelf mengen ik moet 150eh spuiten. Dan moet je vloeistof opzuigen met een dikke naald en dan bij de poeder inspuiten schudden en dan weer opzuigen, naalden omruilen (dunne naald erop) en dan inspuiten. Ik denk dat het te vergelijken is met Pregnyl. Het is in ieder geval heel iets anders dan Puregon of Gonalf. Ook de samenstelling. Dat hebben ze gedaan omdat ik de eerste keer 20 follikels had en de 2e is afgebroken omdat er niks groeide. Menopur nja de makers ervan beweren voor die personen t juiste medicijn te hebben, dus het zal me benieuwen. Wel spannend elke dag zelf mengen. Ja iedereen vind me jong alhoewel ik wel graag jonger moeder had willen worden maarja helaas.... En afvallen mag niet tijdens de behandeling trouwens ,er mogen geen afvalstoffen in je lichaam vrijkomen is mij verteld.
Ik had van de utro niks geen last, vond het alleen smerig. Gonal en Puregon ook niks geen last van alleen die eipijn maar dat is normaal volgens mij. Decapeptyl heb ik heel veel last mee gehad, die wil ik nooit weer het liefst!
Danoontje, zou menopur dat dan ook iets voor mij zijn, aangezien ik relatief weinig eitjes heb en er nooit'n cryo uit volgt omdat het dan niet goed genoeg van kwaliteit zou zijn? Ben wel nieuwsgierig, wil het anders ook wel voorstellen bij umcg! Liefs xx
Nou meid daar ga ik geen uitspraak over doen aangezien het je laatste vergoede poging is. Ik denk dat je dat zsm met het umcg moet voorleggen. En na alles wat ik over het umcg heb gelezen,,, weet je zeker dat je je laatste poging daar gaat doen?? Wil je niet onzeker maken hoor maar hoor er vaak geen goede dingen over.....
Ik vind het verhaal van Marliesje al genoeg.. Of hebben we meer umgc's in Nederland? In dat geval heb ik niks gezegd -.-
Tja ik weet niet alles van marliesje..maar er is maar 1 umcg haha.. Hmmm.. Ik lees iets over cryo in eigen cyclus.. Ik heb helaas nog nooit cryo's mogen hebben, dus daarover geen ervaring. En zij gebruikte gonal f -ik puregon.. Zit dus sowieso al verschil in. Heb net gebeld met zh, ben ingepland in wk 11 dus zal moeten starten in wk9 met deca. Verder zagen mijn bloedwaardes 2mnd geleden er nog goed uit, dus nog geen reden om opnieuw hormoon waardes te checken.. En aangezien ik, ondanks mislukte zw met mk, ik wel zwanger kan raken, was er nog geen noodzaak om over te stappen op ander medicijn.. Nou via de telefoon ga ik geen discussie aan, al helemaal niet via secretariaat, maar stel de vraag wel op mijn 1e echo. Dan heb ik nog tijd genoeg! Pfffff zo vermoeiend die onzekerheid. Word soms gek van mezelf!
Mijn ervaringen met het UMCG zijn idd om te huilen, maar ik moet er wel bij zeggen, dat de verse tp verder gewoon goed ging, het was het hele cryo gebeuren waarbij het UMCG echt de ene na de andere misser maakte. Maar het is ook heel persoonlijk natuurlijk! Iemand anders kan het heel anders ervaren, dus je moet gewoon aan je eigen ervaringen/gevoel vasthouden. @Danoontje - Hoe is het daar, al ongi te zien? @Poppetje - Hoe gaat het met jou?
Puregon en Gonalf zijn 100% hetzelfde. En ik vind het dom als er al 2 behandelingen niet goed zijn gegaan dat ze niet alle moeite doen om te kijken of iets anders kan.
Nou, net even allemaal telefoontjes gepleegd. Eerst gebeld met Nij Barrahus in Wolvega, met de vraag met welke kliniek zij samenwerken. Het blijkt echter dat zijn niet met het UMCG en óók niet met Zwolle samenwerken, maar alleen met Dusseldorf. Echter, ik had 2 weken geleden al met Menzis gebeld, en die jongen zei toen dat er in het buiteland niets van een ICSI behandeling vergoed zou worden. De mevrouw van Bij Barrahus zei echter dat dat nooit kon kloppen, want ze hebben daar meer patienten van Menzis en die krijgen allemaal 60 of 80% vergoed. Anyway, bij hun kunnen cryo terugplaatsingen in eigen cyclus, en is er nooit wachttijd tussen 2 behandelingen, alleen die ene verplichte rustmaand! Dus ik wéér menzis bellen. Dit keer kreeg ik een heel aardig meisje aan de telefoon, die heeft me vervolgens héél lang in de wacht gezet en alles uitgezocht. Wat blijkt, ik moet een aanvraag indienen, dan krijg ik te horen hoeveel ik precies vergoed krijg, en zonder aanvraag krijg ik niets vergoed, maar als ik dus die aavraag indien krijg ik zeker een deel vergoed. Ondertussen ook gebeld met Isala Zwolle. Want dat spreekt me ook nog steeds aan (hoewel mijn voorkeur gaat naar Nij Barrahus/Dusseldorf.) Die vrouw was ook heel aardig. Bij hun is er soms één extra maand wachttijd tussen 2 behandelingen, maar ze streven ernaar om behalve die verplichte maand rusttijd geen wachttijd te hebben. Om naar hun over te stappen is heel makkelijk, ik hoef alleen bij het MCL te vragen of ze mijn gegevens naar Isala willen sturen en dan krijg ik vanzelf een uitnodiging! In beide gevallen hoeven niet alle onderzoeken overnieuw, ik kan gewoon mijn bestaande dossier meenemen. Zaadonderzoek moet in Zwolle wel even overnieuw. Kortom, nu ga ik even afwachten hoeveel ik precies vergoed krijg bij Nij Barrahus/Dusseldorf, en dan beslissen waar we heen gaan, en gelijk de boel in beweging zetten. Als dan ICSI2 voorbij is kunnen we in de nieuwe kliniek gelijk door met ICSI3!
Kijk eens... Ik snap er helemaal niks meer van vanmorgen getest en hij is te zien....in t echt nog beter maar krijg geen mooiere foto...
Danoontje, wat spannend.. zou echt een mooi wonder zijn.. hoop dat wij je snel volgen!!! p.s. na een week dieet pro nu 2,5 kg afgevallen, nog 3,5 week, dan moet het toch lukken nog een kg of 5 minimaal af te vallen???