Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kreeg ook pijnlijke borsten, maar sinds de 1e ICSI heb ik dat nu altijd na mijn eisprong, voor die icsi nooit ergens last van gehad - heel apart...

Ze doen in het MCL wel aan pijnbestrijding, kreeg een morfine injectie en een spier onstpanner, ook injectie. Maar was toch heel gespannen ondanks dat, en kreeg toen enorme krampen in mn maag, wat het allemaal ook niet beter maakte. Denk dat dat ook door de spanning, of door de morfine kwam, heb het soms wel vaker als ik bijv ibuprofen heb geslikt terwijl ik te weinig gegeten heb.

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    De maaltanden zijn normaal, ik moest voor de punctie twee paracetamollen nemen en was te doen. Het komt echt goed.

Weet wel dat als wij een kindje krijgen wij het nog meer waarderen dan normale stellen. Wij moeten er echt wat voor over hebben.

Ik krijg van de week weer mijn maandelijkse ellende, grrrr.

Danoontje, hoe is het bij jou?

3. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Goedemorgen.

Hier zijn de Duphaston tabletjes eindelijk op :D
    Nu wachten op de bloeding dan bellen voor een echo en starten!

Ik zie ook echt weer tegen de punctie op :( maar denk dat ik me er gewoon aan over moet geven hoe moeilijk ook na de vorige keer... We zullen zien, en ik hoop dat iemand anders de punctie doet.

Ja wij gaan onze kindjes zeker meer waarderen en koesteren. Wij hebben ook al besloten dat wij als wij een kindje mogen krijgen we het bij 1 houden. Geen behandelingen meer. En als het dan een keer op de natuurlijke manier gebeurd is het natuurlijk super welkom en een wonder!

4. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Fijn dat je weer begonnen bent Marlies... Vind dat lange traject toch wel slopend hoor... Eerst zolang deca en dan pas starten met t echte werk.... Succes meid mn duimen draaien...

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @Danoontje, ik herken je gevoel hoor, dat heb ik ook.. als het ooit lukt, dit traject zeker geen tweede keer meer.. ben er hierna echt klaar mee! Geen anticonceptie meer en ja mocht het lukken dan is het welkom. Maar eerst maar hopen dat kindje 1 er komt.

Overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat het er bij mij zeker maar 1 blijft, dat had ik al voor de paragnost, zij bevestigde het alleen.

Volgens mij werkt Gent alleen met het lange protocol :(, het EMC deed het korte traject en daarvan heb ik echt weinig last gehad van de hormonen. Mijn collega overigens blaast ook met het korte traject helemaal op! Lijkt me lastig..

6. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik ga ook acupunctuur doen deze ronde. Rond de terugplaatsing.. Baad het niet schaad het niet..

iemand ervaring hiermee?

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik niet in verband met dit, ooit wel 22 kg mee afgevallen.

Gek hè wat we allemaal niet doen voor deze wens! Maar zo denk ik ook, baat het niet, schaadt het niet.. :D

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    2 dagen te laat ongesteld geworden maar het is er!! Had alle voortekenen dus wist het. Nu op naar Gent, gemaild en de zaadanalyse gelijk laten inplannen. Die willen ze daar toch weer doen. Leek me slim dat gelijk op de dag van de intake in te plannen. Anders moet manlief speciaal daarvoor naar Gent rijden met de tijd. Niet handig..

Hoe is het hier met de lieve dames???

9. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Eerste spuit menopur is binnen. Dinsdag eerste fm!
    Super dat jij ook verder kunt :) en dat t zo mooi gepland is!!! Nu is t onze beurt!!!!!

10. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik hoop het zo. Ik vind dart 2013 ons jaar moet worden. In mijn geval, ben voor het ongeluk geboren dus zou wel kloppen dan in 2013!!

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat jullie allebei weer verder kunnen!

@Danoontje - jij loopt dan waarschijnlijk 1 week op mij voor,

@Poppetje - jij moest de 15e naar Gent toch? Is ook al bijna! Spannend, ik hoop dat je daar snel van start kan!

2013 is idd een logisch jaar voor ons, een pechjaar voor de pechvogels, haha! Wie weet betekent dat voor ons juist geluk!

Hier alles goed, manlief heeft een griepje te pakken (gelukkig geen koorts) dus ik werk mn wielen onder de auto vandaag want moet alle diensten van hem overnemen + mn eigen normale diensten is dus dubbel. Met de deca gaat alles nog goed, voel nu wel dat ik wat vermoeider begin te worden, steeds een beetje vage zeurende hoofdpijn, en vannacht tijdens het werk de eerste opvliegers. Normaal heb ik de thermostaat van de auto in de winter op 23, nu de hele nacht op 19... (Klanten allemaal zeuren dat het zo koud was, haha)

Dinsdag begin ik met de gonal-F, en dan die dinsdag daarop eerste follikel meting. Heb er echt weinig vertrouwen in trouwens, maar ben er momenteel ook even niet zo heel erg mee bezig. Eén van die heerlijke periodes dat je even wat minder verdrietig bent, dus ik probeer er maar wat aan vast te houden. :)

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    De gonal f vond ik makkelijk prikken zonder bijwerkingen. Ik hoop dat jij ze ook niet krijgt.

En dubbele diensten? Doen jullie hetzelfde werk? Let je wel op jezelf???

Donderdag al naar een hoewel dus werk dan een halve dag, wel zin in, ff weg samen.

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vond de gonal-f idd ook niet zo erg geloof ik...

Wij hebben een taxi bedrijf, rijden allebei normaal gesproken in het weekend 's nachts. Ik werk niet zoveel extra uren nu, maar moet wel twee keer zoveel ritten wegwerken. Gelukkig zijn we vanavond iig met z'n 3-en, dus dan kunnen we het wat verdelen.
    Maar hij is nu al bijna weer beter, dus ik heb alvast mede gedeeld dat ik vanaf maandag even een paar dagen ga niksen!

Fijn dat jullie even weg gaan met z'n 2-en! Wordt vast wel even gezellig op Valentijnsdag.

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Wordt gezellig maar beetje jammer dat we met valentijn aan onthouding moeten doen. De dag erna ook zaad inleveren..
    Wel doet een eigen bedrijf, is op zich ook wel handig met de mmm en nog handiger als je ooit mama wordt. ;)

15. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Goedemorgen,

Hoe is het met iedereen?
    Hier sinds vrijdag bezig met de Menopur 150eh :)
    Morgen eerste fm.

Ik heb een vraag. Bij de vorige poging met Puregon voelde ik continu groei in mijn eierstokken.
    Bij deze poging niet, en ik voel eigenlijk weinig tot niets. Meer mensen ervaring dat ze het niet of nauwelijks voelde en er wel follikels groeide?

Ik vind het nog steeds moeilijk hoor Marlies, ben ook nog niet positief. Maar wie weet is dat juist wel goed. Ik slik mn tarwekiem en multivitamine en drink elke dag granaatappelsap en dan zien we wel. En die houding en gedachte vind ik eigenlijk wel prima. Natuurlijk wil ik veel positiever kunnen denken maar dan is de klap als het weer mislukt des te harder. Ik neem mezelf in bescherming.

16. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha, ik drink ook iedere dag granaatappelsap, van healthy people, maar wel die met framboos want die vind ik lekkerder.

Ik voelde de vorige poging ook niets in mn eierstokken hoor, pas de laatste 2 dagen voor de punctie ofzo begon dat een beetje. In een gewone cyclus voel ik meer. Ik begin morgen met de gonal-f, ben benieuwd hoe het deze keer gaat.

Het is misschien idd wel zelfbescherming. Als je er geen vertrouwen in hebt dan komt de klap ook niet zo hard aan. Alleen denk ik ook wel dat we door onze ervaringen écht weinig vertrouwen meer hebben... Voordat je met ICSI begint lijkt het haast onmogelijk dat het niet lukt, maar na zulke teleurstelling (en om dan van poppetje nog maar niet eens te spreken wat teleurstellingen betreft) zie je ineens dat de kansen echt helemaal niet zo groot zijn...

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Met de gonal f had ik helemaal nergens last van! Maar weet nog niet hoe het lange protocol gaat zijn (dat hanteren ze in Gent) en wat bv menopur met mij gaat doen. Ik hoop echt dat ik dat krijg..

Mijn collega heeft net een tp gehad.. hoop zo dat wij dit jaar ook een mooie tp krijgen van een goed plakei!

Verder alles goed?

18. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Had jij dan een kort protocol bij de vorige behandeling? Ik dacht dat het lange protocol altijd standaard was.

19. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb nu ook weer kort traject. Volgens de arts maakte dat niet uit maar waren de eenheden niet genoeg. We zullen zien morgen.

Ik voel nog weinig. Maar mss is dat normaal hihi ben ook alleen naar te gek gewend.

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik had een kort protocol, doen ze bij het EMC zo goed als altijd standaard volgens mij.
    Volgens mij hoef je ook niets te voelen hoor, deed ik ook niet ;) of dat nu een geruststelling is weet ik niet, ben immers een gek kind met een gek lijf. :D

Ligt misschien aan wat je voor medicatie hebt, ik had Gonal F en geen bijwerkingen. Collega van mij had andere medicatie en wel pijnen, dikke buiken etc.

Deel Deze Pagina