Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Nou ik ook haha er zat nog weinig maarja was ook nog ma 4 dagen aan t spuiten.
    Zaterdag weer kijken en als er dan niks is gaat de dosering omhoog :) dus we zullen zien.
    Het schijnt dat Menopur toch trager werkt zegt men....

Ik drink ook healty people omdat ik ook geen fruit eter ben toch het gevoel gezond bezig te zijn! haha

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Danoontje - 4 dagen is ook nog wel erg weinig natuurlijk. Ben benieuwd naar zaterdag. Ik drink ook healthy people, ben ook geen fruit eter, maar dwing mezelf nu ook sinds een paar dagen iedere dag een appel en een kiwi te eten. Brrr... nou ja, tis maar voor 2 weken gelukkig...

@Poppetje - veel plezier vanavond in het hotelletje, en heeeeel veel succes morgen! Laat je weten hoe het gegaan is?

@hier - Ben nu 2 dagen met de gonal-f bezig, zag vlak voordat ik de 1e moest zetten dat ik ineens 200 EH moet spuiten, terwijl ik de vorige keer maar 150 hoefde. Toen had ik 13 follikels en 6 eieren. Dus nu misschien meer. We zien het wel, dinsdag pas de 1e follikel meting, en daarna gaan man en ik lekker een middagje winkelen en uit eten.

3. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ja is ook weinig i know..

Oh dat is lekker ben ook benieuwd naar jou! Wel raar dat ze het omhoog doen je had toch een goede ronde qua aantallen willen ze dat het liefst. Maar ze zullen het wel weten.

Poppetje geniet ervan!! Ben benieuwd wat valentijn hier brengt...

4. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Poppetje, hoe is het gegaan??

En danoontje, hoe gaat het met jou? Morgen de 2e follikelmeting? Ben benieuwd!

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @mijn lieve dames, intake gehad. Heb pas voor de 15e april onze vervolgafspraak. Vanwege de vroegere verslaving van manlief moeten wij eerst langs de psycholoog. Deze afspraak wilde we gelijk combineren dus vandaar pas over twee maanden. Omdat Gent echt denkt dat het bij ons aan manlief ligt, krijgen wij Gerris.
    Zijn zaad was overigens een stuk beter, van 200000 de laatste keer naar 1200000, dus een miljoen zwemmers meer! Ze twijfelen of ze wel of niet zijn spatader nog verwijderen voor behandeling, dat moeten we volgende afspraak bespreken. Wat mij betreft liever niet. Dan zijn we dan weer maanden kwijt. Het ziekenhuis snapte echt niet hoe het EMC de conclusie had kunnen trekken en na 1 poging wilde stoppen. Overigens wilde ze de HIV/hepatitis/AMH opnieuw testen en ook mijn TSH. Als deze boven de 3 is krijg ik een dosis om deze iets te verlagen. Verder nog een paar bloedtermen die ik niet ken, iets met bacteriën ofzo :S
    De conclusie, WEER WACHTEN.. maar er wel een goed gevoel over. Voelde me geen nummer maar echt een mens!!!! Mag me straks zelf bemoeien met de medicatie als ik dat wil, als ik denk dat het beter kan. Ze denken, raden aan maar staan open voor mijn mening.. whoeiiiiiiiiii.

6. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat ze jullie gewoon gaan en kunnen helpen!! Balen dat het wel weer zo lang duurt, maar hopelijk gaat de tijd een beetje sneller voorbij nu je in ieder geval de zekerheid hebt dat je weer door kan! :D

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Zelfs al zou dit weer mislukken, zij zouden hierna de eicelactivatie kunnen doen. Nu doen ze dat nog niet. Ik vond het zo veel fijner. Gent werkt ook met Menopur en schijnt beter te zijn voor je eitjes als je wat ouder bent. Ben al een oude doos weet je nog :D

Hoe is het eigenlijk met je schoonmama????

8. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat is eicelactivatie?

Het gaat - ze is heel ziek geweest na de bestraling, ontsteking in de darmen, 12 kilo afgevallen, in het ZH gelegen met kalium tekort. Nu lijkt het ietsje beter te gaan, ze eet weer enzo. Ze heeft wel het idee dat d tumor iets kleiner is geworden door de bestraling, want ze heeft er minder pijn van. Het is een beetje van week naar week kijken hoe of wat nu. Ik hoop dat ze als ze straks weer een beetje bijgekomen is van de bestraling we nog een aantal goede weken krijgen...

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Bestraling schijnt ook superheftig te zijn en pijnlijk. Erg hè iemand zo zien afvallen :( ik ga zo duimen dat zij jouw zwangerschap straks helemaal goed mee gaat maken en niet zo ziek als ze nu is!

Eicelactivatie gaan ze doen als het zaad van manlief niet in staat is mijn eicellen goed te bevruchten, dan spuiten ze er calcium bij en krijg je meer bevruchtingen, of zoiets.. hoe dan ook, dat doen ze deze poging nog niet hoor.

10. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je :) Ik hoop het ook!

Ah, ik snap het. Wel fijn om te weten dat dat ook nog een optie is!

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    We gaan er gewoon vanuit dat zij het mee mag maken.. Maar ik ben positief en ga er vanuit dat jij gewoon deze poging zwanger raakt.. :D Jouw toekomstige kindje mag nog niet zo snel de andere oma kwijt raken!

Het was al fijn te horen dat zij dacht dat het echt bij manlief lag en dat zij bij mij echt geen problemen zag! De onzekerheid die het EMC heeft gezaaid bij mij was niet gezond.

Heb er nu weer meer vertrouwen in.. Ook omdat mijn vader zijn vrouw al had gezegd dat zij aan haar buddha had gevraagd hoe en wat, zij zei al, het komt, misschien nu nog niet maar het komt wel.
    Een collega die wel eens voorspellend droomt, had gedroomd dat ik in de winter op mijn werk was en zwanger, zij is er tijdelijk dus zij droomde dat zij er ook nog was. Nou ik hoop beiden!!!

12. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ff een ego bericht. Kutzooi weer ma 3 eitjes. T korte traject is toch niet wat voor mij schijnt.
    Nu door spuiten en nadenken wat we maandag willen.
    Het lijken er niet meer te worden dan 3.

Ik weet t allemaal niet meer. Trek t ook niet meer. En m'n kerel is al geen prater en nu lopen we weer vast omdat hij niet praat.

Pffff en om een punctie te doen voor 3 eitjes???? Wat denken jullie?

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een pech danoontje! Ik vroeg me ook al af of het aan dat korte traject zou liggen, want bij de 1e poging had je wél een heleboel eitjes...

Ik kan je niet vertellen wat te doen. Een punctie voor 3 follikels, heb je misschien 2 eitjes, en is het hopen op 1 embryo. En het is wel je 2e poging dan. Maar anders moet je weer zo lang wachten. Jeetje meid, wat een kl*te situatie weer. Hoe moet je hier nou ooit een beslissing uit nemen?

Probeer iig toch te praten met je vriend, maar accepteer het ook als hij het voor zichzelf eerst moet verwerken. Het is gewoon rot, bij ons gaat het nu gelukkig goed, maar rond de 1e poging hadden wij heel veel spanningen. Dit is gewoon iets wat soms tussen je in komt te staan. Zo oneerlijk weer. Alsof de situatie op zich nog al niet rot genoeg is.

Meid, ik ga keihard voor je duimen dat er nog wat bij komt!!

@ poppetje - Ik hoop het!
    Trouwens, al met al vind ik het idd wel heel schandalig zoals het EMC met jouw situatie is omgegaan hoor. Het heeft natuurlijk weinig zin om je er achteraf over op te winden, maar netjes is anders...

Anyway, ik blijf voor ons alle 3 hopen dat we komende winter met dikke buiken lopen!

14. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
  15. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ja heb het gelezen en ook ff gereageerd.
    Ik weet het ook nog ff niet. Ik denk dat we er wel voor gaan mja ik bedenk me elke minuut...

Het is zo maandag 10.00

16. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het moeilijke is, er is toch niets van te zeggen. Sommige mensen hebben maar 1 eicel, en die deelt goed en blijft zitten. Anderen hebben 20 follikels en uiteindelijk niets. Ik heb wel eens horen zeggen dat de eicellen van betere kwaliteit zijn als het er minder zijn, maar betwijfel wel of dat echt zo is. Misschien iets om aan de gyn te vragen?

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Danoontje, maandag om 10.00u heb je nog een echo toch of al de punctie? Mij was waren er zaterdag op de echo toen max 5 te zien en hebben ze er maandag toen 9 uit gehaald waarvan 7 mi. Dus geef niet op hè. Ander meisje warme ik maal had er vlak ervoor ook drie en hebben ze er vijf uit gehaald. Bovendien, je hebt maar één goede nodig!!!! Overigens volg altijd je gevoel je.

En je man, die van mij is ook een binnenvetter daarom ben ik zo blij dat ik hier zit. Niet dat wij je man daarin kunnenvervangen maar wel iets kunnen ondersteunen hoop ik.

18. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ach ja gisteren was ik ff in alle staten merk je ook wel aan mn berichtje. Nu ben ik weer mezelf en bedaard haha.

We hebben besloten om het volgende te doen.
    Als er morgen nog steeds 3 zijn en ze ook eerlijk zeggen dat het er niet meer worden doen we een escape iui (als ze daaraan mee willen werken natuurlijk) ze doen het vanaf 1 milj heb ik gehoord en mn vriend heeft er 1.5 milj.

Is er morgen meer te zien en minimaal 5 dan gaan we voor een punctie...

Trouwens nog ff niet ego doen haha... Hoe is t met jullie?

19. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoop het echt voor je dat er nog wat bij komt.

Hier alles goed, beetje moe na 2 nachten werken. Begin wel een beetje last van mijn buik te krijgen, maar misschien beeld ik het me ook wel gewoon in. Iig wel sinds gisteren (sorry voor de details) veel vruchtbaar slijm, das meestal wel een goed teken.

20. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Raar ik had een reactie getypt en verstuurd staat die er niet bij.
    Ff overnieuw dan maar.

Ik ben sowieso 'natter' van onderen tijdens de stimulatie.

Gisteravond ladies night gehad. Was echt super leuke afleiding. Wat hebben we schandalig gelachen!!

Deel Deze Pagina