Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Zoals de gynaecoloog ooit zei: je hebt maar 1 sterke zwemmer nodig!!!!

2. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    We zullen zien ik geloof er niet in :(

3. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Snap je heel goed hoor, maar toch hoop ik wel met je mee.

Ben in een optimistische bui en wil je opbeuren ;)

Heb meer wonderen hier gelezen, dat ze bij mij nooit gebeuren ok, maar bij anderen.. heb ik meer hoop;)

4. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    je bent een schat ik probeer mee te doen :) maar komt ook door de omstandigheden nu

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    En je hebt extra eitjes, dus dat zou de kans wel keer 3 doen ofzo! Ik ga duimen voor je.

Heb helemaaaaaal geen zin in de punctie. Maar t zal wel weer goed komen...

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Klinkt gek maar zou gelukkig zijn als ik nu een punctie had, dan gebeurd er tenminste wat, ik zit op het wachtbankje en haat wachten.

7. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Das ook wel weer waar...

8. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zie dat ik gisteren allemaal berichtjes heb gemist, heb denk ik gereplied terwijl de pagina al even open stond.

Danoontje, 200.000 is idd niet veel maar je hebt wel een 2e eitje. En het is op de goede plek ingespoten, dus het zaad hoeft zelf niet veel te zwemmen. Maar ik snap ook wel dat je niet heel optimistisch bent. Misschien is dat ook wel een beetje zelfbescherming.

Hoe gaat het trouwens nu met jou en je vriend, omdat het laatst toch even niet zo lekker ging? Met niet praten over zn gevoel enzo. Weten jullie al wat jullie hierna gaan doen, als deze iui niet lukt? Of je dan toch maar weer voor het lange traject gaat?
    Misschien valt het je wel mee. Ik moet zeggen dat alles mij deze keer veel minder zwaar is gevallen dan de 1e keer. Wel veel zeurende hoofdpijn gehad vooral door de gonal-f, maar het was deze keer niet zo erg dat ik niet kon werken. Maargoed, de utro moet nog beginnen vandaag dus dat moet ik nog even afwachten. Dat spul nekt me altijd.

@hier, ik ben weer thuis. Ik zag zo tegen die punctie op dat ik vannacht heb liggen piekeren en woelen en draaien en in totaal 20 minuten heb geslapen, dus ben nu echt cómpleet uitgeput.
    Kreeg net als de vorige keer na de morfine spuit wéér enorme buikkrampen. De volgende keer gaan we kijken of we iets met andere medicijnen kunnen doen, want dit is echt geen doen.
    Maar de punctie zelf was nu veel beter. Ik had nu de andere gyn, en die deed het wat rustiger. Die ander die rousde er echt doorheen. En zij had een goede tip, ze liet me met mijn hand heel hard op mijn buik drukken op de plek waar de follikels zaten. Dan schijn je tegendruk te krijgen, en dat scheelde echt enorm in pijn. Het was nog steeds niet leuk hoor, maar ik zag er gisteren zo verschrikkelijk tegen op en dat was dus eigenlijk helemaal niet nodig.

Maar toen wel even in spanning gezeten. Want de gyn maakte zich een beetje zorgen over de grootte van de follikels en ze was bang dat ze misschien leeg of nog niet rijp waren. Ik vond het ook al snel, 9 dagen na de start van gonal-f de punctie. Maar dat had de andere gyn dus besloten.
    Mijn man toen vervolgens van Leeuwarden naar Groningen met de eierdoos. Hij zou mij smssen hoeveel eitjes er waren. En het duurde maar, en ik hoorde maar niets. Om 10.15 stuurde ik hem een sms hoe het ervoor stond. Toen antwoordde hij dat hij om 9.30 uur al zijn zaad had afgegeven, maar nog niets had gehoord. De vorige keer duurde het veel minder lang. Dus ik hélemaal in de stress, was er van overtuigd dat het allemaal helemaal niet goed zat.

Maar uiteindelijk om half 11 kwam de gyn naar me toe, die had even naar groningen gebeld, met het verlossende woord, er waren 7 eicellen, goede kwaliteit, en mijn man zei later dat ze over zijn zaad ook hadden gezegd dat het "actieve, vrolijke vrienden" waren. Wel weinig denk ik, ze hebben nog geen getal genoemd, maar mijn man zei dat het maar een paar druppen waren. Maar het was iig genoeg.
    Dus toen kon ik eindelijk opgelucht adem halen.

Anyway, ik voel me nu ook veel beter dan na de vorige keer, ben minder opgezwollen enzo. Dus ik heb niets te klagen!

Zaterdag ochtend worden we tussen 9 en 10 gebeld en even er van uitgaande dat er een mooi embryo is, hebben we de terugplaatsing dan aan het eind van de morgen. :)

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @Marliesje, kun je nagaan, ik heb vorige keer maar 7 dagen Gonal F gespoten :( Ik vond dat ook kort..

Maar 7 is toch mooi? (zoveel had ik er ook) alleen hoop ik voor jou minimaal 6 mooie emmy's.. Ik ga duimen draaien voor je tot en met zaterdag!

10. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    7 is zeker mooi, ben er superblij mee! Vorige keer had ik 6 eieren, 5 emmy's waarvan 1 verse tp en 2 cryo's (die dus het ontdooien niet overleefden) Dus ik hoop en ga er ook een beetje vanuit dat het wel weer zoiets zal zijn, alleen nu misschien dan 3 cryo's. Het is toch weer heel erg spannend, iedere stap. Er kan zoveel mis gaan. Hopelijk gaat het deze keer verder gewoon allemaal goed en krijg ik een december-baby :)

Heb trouwens van de week aan de gyn gevraagd hoe het zit met dat ontdooien. Of het mislukken daarvan iets zegt over de kwaliteit van de emmy's, of dat het gewoon stomme pech is.
    Maar volgens haar is het voor zover ze kunnen nagaan gewoon echt pech. En als er al een eigenschap is die er voor zorgt of ze wel of niet goed ontdooien dan is dat niet bekend, want anders zouden ze daar natuurlijk ook wel rekening mee houden.

11. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Mooie score ik duim mee voor je. Ik antwoord later ff druk aan t verhuizen.

12. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    Danoontje. Spannend allemaal ik hoop dat het goed gaat komen deze ronde.

Marliesje. Veel succes morgen! Neem benieuwd hoeveel het er zijn geworden

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze hebben gebeld, er zijn 5 emmy's, één wordt om half 2 teruggeplaatst, en waarschijnlijk 1 cryo.

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Gefeliciteerd, nu een mooie emmy aan boord!!! Dom nu met je mee de komende weken..

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je, hoe meer duimen hoe beter!!

@danoontje - hoe gaat het met verhuizen?

16. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Pfffff druk druk. Vandaag in de sneeuw over.
    Maar t schiet op. Ik ga er later ff op in. Marlies. Mooi nieuws!! Lekker broeden. Heb je cryos?

17. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, 't is niet het beste weer om te moeten verhuizen! Hier in Friesland ligt helemaal niets, maar er logeert nu een vriending uit Enschede bij me, en haar vriend stuurde net een foto van hun balkon, een enorme laag sneeuw!
    Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat jullie geen glijers met meubels enzo maken.

Ik hoor pas maandag of ik cryo's heb. Er was er één die misschien in aanmerking zou komen, maar die had gisteren pas 3 cellen en moet er 6 hebben om ingevroregn te worden. Dus dat is nog even afwachten. Maarja, wat heb je aan een cryo als ze hem toch dood laten gaan bij het ontdooien... Dan kost het alleen maar weer extra maanden voor niets...

18. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Je hebt ook wel gelijk, laat je t ff weten?

19. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Spannende week dus, maar eigenlijk hoop ik dat je die cryo helemaal niet nodig hebt!!!

Jullie zitten allebei nu op het wachtbankje. Met verhuizen kun je je gedachten nog even op andere dingen zetten. Is wel beter.

@Marliesje, redt jij het wachten nog??

@hier geen bijzonder nieuws, moe omdat we te laat naar de film gingen. Ben op mijn werk maar in de ikwilnuterugnaarmijnbed modus..

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net gebeld met Groningen - helaas geen cryo. Dus alle hoop nu op deze!

@poppetje - naar welke film zijn jullie geweest?

Deel Deze Pagina