Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Wat zonde dat er geen cryo is :( Knuffel voor jou maar ik ga gewoon dat dit jouw plakei is.. Warm en veilig bij jou binnen.

De film Parker met Jason Statham, hij is zo ontzettend goed die acteur!!!!

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    O, die lijkt mij ook heel leuk!! En ik vind hem idd een super acteur!

Ik hoop ook dat dit mn plak embryo is!

Maar ik vraag me wel af hoe het kan dat alles van slechtere kwaliteit is als de vorige keer, terwijl ik veel gezonder geleefd heb de afgelopen tijd. Vorige keer had ik zelfs tijdens de gonal-f nog wat gerookt, sindsdien echt helemaal gestopt. Had verwacht dat de kwaliteit nu juist beter zou zijn ipv slechter. En vraag me af waar dat aan ligt, aan de eicellen of aan de zaadcellen? Of weten ze dat helemaal niet?

3. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Bij ons gingen ze automatisch van mijn eieren uit. MAAR dat was het EMC. Het kan ook gewoon een keer pech zijn. Lees hier ook dat er dames zijn bij wie het de ene keer superslecht was en de keer erop normaal! En als je het zeker wilt weten, zou ik gewoon het ziekenhuis bellen ;)

Eicellen onderzoeken schijnt heel moeilijk te zijn..

4. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Jammer meid. Maar indd alle hoop ik duim keihard voor je!!

5. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Goedemorgen.

Zo ik heb eindelijk ff fatsoenlijk tijd om wat te schrijven.
    De flat is leeg en dit weekend hopen we t huis af te maken.

Qua IUI ik heb er ff geen mening over. Ik druk wel 3x per dag die bollen er in maar naar mijn gevoel voor niks. Laten we wel wezen met 200000 zaadjes kan t bijna niet. Wanneer zou ik kunnen testen op zn vroegst? Nu week na IUI.

Marliesje ik duim echt keihard voor je laten we t eindelijk eens hopen!!

Hier: Ik heb me weer beter gemeld bij uwv, morgen gesprek op het werkplein en weer rustig aan opzoek naar een baan. Zal me vast goed doen. En ald deze IUI mislukt weten wij het ook ff niet meer.. Donorzaad komt steeds dichterbij voor ons.

6. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat het al opschiet met de verhuizing, als de flat leeg is dan scheelt dat al een hoop, hoef je dat niet meer te versjouwen!

Goed dat je weer aan het werk gaat, hopelijk krijg je dan wat afleiding!

Overweeg je niet om toch nog een keer het lange traject te proberen? Het viel mij de 2e keer allemaal veel minder zwaar dan de 1e keer, ook deels omdat ik minder gespannen was, wist wat er komen ging, enzo. Voor donorzaad moet je volgens mij jaren wachten namelijk, tenzij je zelf een donor kunt vinden.

Hier alles ok, voel echt helemaal niets, denk dat de innesteling vandaag of morgen ofzo zou moeten zijn...

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hoezo donorzaad danoontje? Met dit aantal is icsi toch prima mogelijk..

Die van mij had er met de icsi ook 200000 ofzo. Nu in Gent 1,2 milj gek hè hoe dat kan verschillen.

Marliesje, al tekenen dat het in nestelt?

8. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ja icsi is ook prima mogelijk, maar weet niet of ik dat nog wel aankan/aanwil. Als ik zo terug denk heeft er bij ons teveel vanaf gehangen. En nu al 2x dat t zwaar tegenviel en 1x echt mislukt... Dan ga je wel nadenken....

Ik word er ook een ander mens van. Elke keer als je weer begint met spuiten verheug je je op je fm en nu al 2x volledig verkeerd.
    En natuurlijk denk ik erover om nog een keer het lange traject te doen, maar ik verlies steeds meer hoop en vertrouwen :( en ook wil ik weer lekker aan het werk gaan. Al met al heb ik mede door icsi mn baan kwijt geraakt... Ja ik ben echt een doemdenker sinds dat de 2e ook is beëindigd (danwel in iui maar toch).

En mijn vriend ziet ook wat het met me doet, en hoe ik eronder lijdt. Nu ook met de iui, ik ben zo down, alleen door de gedachte dat ik het mss weer voor niks heb gedaan en die vieze utro bollen er voor jan l*l instop, en ik word zoooo moe van die hormonen kan wel hele dagen slapen...

Zo mn zeik/zeur 5 minuten zijn weer voorbij moest t ff kwijt.. Sorry meiden xxx

Hoe voel je je Marlies?

9. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Niet veel beter dan jij. Sinds gisteren beginnen de utro bollen me echt dwars te zitten. Ben zoooo moe kan mn ogen niet open houden. Kan wel huilen van ellende. Zo depri als de pest.

Voel verder niks, geen innesteling gevoeld, alleen sinds gisteren hele zere borsten, maar dat heb ik altijd in deze week, vorige icsi ook, maar ook iedere normale cyclus. Zal over een dag of 2 wel weer over zijn.

Heb er geen goed gevoel over. Zie het helemaal niet meer zitten, moeten we straks wéér maanden wachten voordat we weer verder kunnen, en ik begin me af te vragen wat het nut ervan is. :(

Nou, we zijn wel een gezellig stel zo, danoontje en ik... Poppetje, hoe is het met jou eigenlijk?

10. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Maakt niks uit gooi t er maar uit.
    Weten jullie wanneer ik op zn vroegst iets zou moeten kunnen zien?
    Pregnyl is weg, en nu dag 9 na iui

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Als jullie het goed vinden praat ik gezellig met jullie mee. Vorig jaar juli zijn wij gestart met ICSI, IUI had voor ons geen zin dus meteen dé stap naar ICSI gemaakt. Bij de punctie zijn er 9 eicellen weggehaald waarvan er uiteindelijk 4 goed bevrucht zijn. 1 is toen teruggeplaatst en de rest zit in de vriezer. De teruggeplaatste verse embryo had er helaas weinig zin in en omdat we onderzoeken hadden lopen m.b.t. mijn bloedstolling en een genetisch onderzoek hebben we besloten de uitslagen af te wachten voor we verder zouden gaan met de cryo's. In oktober bleek alles in orde dus november zouden we voor de eerste tp gaan. Op dag 12 de echo gehad en alles zag er goed uit, maar ik kreeg maar geen positieve ovulatietest. Op dag 15 bleken we mijn eisprong dan ook gemist te hebben. December was de kliniek gesloten (we lopen bij Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp) en januari dus weer nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zelfde liedje, dit keer dag 10 echo, weer geen positieve test en op dag 12 bleek dat mijn eisprong weer was geweest. Dus deze maand besloten dan maar Pregnyl te zetten (en geen testen te gebruiken :) ) wat ik gisteravond heb gedaan en als de ontdooiing van de cryo goed gaat heb ik woensdag tp. Yahoo :) Heel verhaal maar zijn dus al een paar maanden bezig maar nog niet ver gekomen.

Marliesje, zie dat jij over 9 dagen mag testen. Spannend. En Danoontje binnenkort ook testen?

12. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Jordan,

Dat is ook een verhaal zeg... Hoe zit dat dan met bloedstolling? Heeft dat invloed? En nu dan eindelijk een tp, spannend! Ben je ook al met utrogestan begonnen? Of is dit helemaal in eigen cyclus?

@danoontje - Misschien over een dag of 2 al? Maar soms duurt het ook langer. Heb je vandaag getest dat je weet dat de pregnyl weg is?

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Welkom Jordan!

@Danoontje en Marliesje, jullie mogen klagen hoor. Ik heb die bolletjes maar een paar dagen gebruikt en ja ik vind ze smerig. Ik had geen last van de spuiten maar sinds die vieze bollen wel pijnlijke borsten. Ondanks dat wij geen tp kregen bleef die pijn tot na de eerstvolgende menstruatie. Overigens heb ik Gonal F en cetrocide gehad, wie weet is dat minder heftig?

Snap wel dat jullie je soms zo voelen hoor.. heb ik ook weleens, depri buien dat ik niet weet wat te doen en hoe me te voelen. Wil zo graag een garantie dat het ooit lukt, helaas kunnen we die niet krijgen.

Hier wachten tot 15 april. Was weer een kg afgevallen maar sinds eind januari wel al 7 cm bij mijn middel, 8 bij mijn heupen en 2 bij mijn benen kwijt. Dus dat gaat wel goed.. Richt me maar even op het afvallen. Hoop dat ik in Gent toch weer een paar kg lichter ben.

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Hoi Marliesje, die bloedstolling hebben ze getest omdat ik 3x een vmk heb gehad en verder niet zwanger ben geweest (mijn man en ik zijn 10 jaar samen dus had zeker al eens een doorgaande zwangerschap mogen zijn) maar verder is bij mij alles in orde. Je bloedstolling schijnt daar mee te maken kunnen te hebben, iets met bloedpropjes. Maar omdat het bij mij ok is heb ik me er niet helemaal in verdiept :) Ik hoef geen utro te gebruiken (gelukkig, vieze zooi) omdat ik inderdaad tp in mijn eigen cyclus heb.

Poppetje, dank je wel. Sorry heb nog niet uitgebreid terug gelezen maar wat voor dieet volg je?

15. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Shaken overdag, eiwitshakes en tussendoor fruit en in de avond normaal eten, wel opletten minder koolhydraten. Tot zover gaat het prima.

En logisch dat je niet alle paginas terug gaat lezen :D

Hoe oud ben jij Jordan?

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ik ben ooit 30 kilo afgevallen ook met shakes en dat ging als een speer :) Daarna op mijn eten gelet en gesport en gaat nog steeds goed. Had wel al een beetje terug zitten lezen maar had het niet voorbij zien komen. Ik ben 31. Beetje in de buurt van jullie leeftijd? :D

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik word dit jaar, september alweer 36. Maar ben de oude doos hier :D

Ik sport niet, besloten dat ik twee a drie keer per week een echte lange wandeling met de hond ga maken. Ik wandel in een flink tempo overigens. Kan het ff niet opbrengen hard te lopen. Erg hè..

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Je bent zo oud als je jezelf voelt hoor. Ik voel me geen dertiger dus vond het ook zoooo erg toen ik 30 werd. Maar ik ben er wel overheen inmiddels :) En gewoon lekker stevig doorlopen is ook prima toch? Momenteel doe ik weinig qua beweging maar let ik gewoon wat meer op wat ik eet. En keihard er tegenaan i.c.m. shakes is ook niet bevoordelijk.

19. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    Danoontje. Heftig meid... Ik hoop dat het toch gelukt is voor je.
    Doe rustig aan en ik blijf voor je duimen.

Marliesje. Ook voor jou rustig aan hoor en hoop houden.

Meiden Ik blijf voor jullie duimen het kan allemaal gewoon gelukt zijn he kijk maar bij mij met de 6 zaadjes waarvan 1 embryo is ontstaan dus het kan allemaal.

20. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben 25. Dus schijn de jongste te zijn. ;) ik antwoord op de laptop ff uitgebreid zoveel werk op de iPhone.

Deel Deze Pagina