Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik ben 29, dus zit er een beetje tussenin ;)

Poppetje, wat goed van je! Dat zijn best wel heel veel centimeters! En Jordan, 30 kilo... wow, dat is veel! Wat goed dat je dat volgehouden hebt!!

Ik loop 2 keer in de week een half uur hard tegenwoordig, maar ik val nooit wat af, vorige jaar iedere week een wandeltocht van rond de 40 km, ook niks afgevallen. Ben wel iets te zwaar, bmi van 29,5 (om precies te zijn) maar ik leef best gezond en beweeg vrij veel, snoep eigenlijk nooit, dus weet niet zo goed wat ik er verder nog aan moet doen...

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mijn BMI is nu 28 en nog een minibeetje en gaat dus langzaam richting de goede kant. December was het nog 32,6 ofzo. Dus nu nog te zwaar maar geen obesitas meer. Stomme is dat ik er niet uitzag zoals obesitas in mijn hoofd is. En nee ben geen slank meisje, wist heus wel dat ik rubens was.. maar obesitas is anders in mijn hoofd..

Ik loop ff niet meer hard, ga wel gewoon een flink stuk wandelen. Van hardlopen viel ik ook echt niet af. Als ik wandel, gaat mijn hond mee, zij ook weer blij en ik in beweging. Wilde vrijdag maar echt een buikgriepje gehad die dag :( Wc was mijn beste vriend..

Nu weer op orde, deze week ongesteld worden dus benieuwd wanneer mijn gromstemming komt.. en de trek in choco.

Marliesje, hoe is het nu met jou? Al getest?

Danoontje, hoe is het met jou meid?

En natuurlijk met de rest ;)

3. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed hoor, 4 bmi punten, dat is echt veel!

Hier nog niet getest, ga ik denk ik ook niet doen ook. Hoewel ik bijna zeker weet dat het niet gelukt is. Zere borsten zijn nu over, heb alleen nog obstipatie. Gisteravond enorme migraine gehad, precies op dezelfde dag als de vorige keer. Voel me nu nog steeds misselijk en duizelig. Nou weet ik wel dat ik niet overal een betekenis aan moet hangen, maar alles lijkt toch wel precies op hoe het de vorige keer ging.
    Maargoed, we zullen het zondag zien...

Danoontje, hoe is het met jou? Al wat gewend in je nieuwe huis?

4. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Dit weekend gaan we er wonen. Ivm tv internet en televisie.

Ja hoe gaat t. Uuuhhhnmmmm geen idee. Gisteren nog negatief getest. Op dag 11 maar ja de kans ia natuurlijk ook wel heel erg klein met zo weinig zaad.

Zal zo eens naar menzis fietsen. Nog nooit zon slechte zorg verzekering mee gemaakt. Geertgen gebeld ivm KID en menzis is de enige zonder contract en dan krijg je maar 65% nou daar zal ik eens werk van maken. Asocialen!!!

We willen hierna nog 1x t hele traject doen en anders daar heen voor KID.

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    O, dacht dat je al over was!

Ja, menzis is echt slecht! Wij wilden dus eigenlijk voor poging 3 naar DD, maar menzis vergoed dan maar 60% van het totale tarief. Dus poging 3 doen we toch nog maar in het UMCG dan, en dan gaan we pas voor poging 4 naar DD.

Wanneer is jouw officiele testdatum? Heb jij nog last van de utro?

Ga je dan nog een keer het lange protocol doen? Of toch het korte nog een x proberen?

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik heb geen flauw idee, heb vriendinnen die zwanger waren zonder voortekenen hoor. Dus kan nog alle kanten op bij jullie allebei.

Danoontje, spannend verhuizen. Hoop dat je daar meer rust hebt.

Van Menzis nog nooit iets gehoord maar ben een ambtenaar dus was bij de IZA en nu over naar PNO. Tot zover geen klachten. Maar zit er pas net..

7. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    O, dus dan heb jij 4 pogingen toch? Das niet gek, dan heb je er nog 3 over. Wordt het ook gewoon betaald door hun als je het in Gent doet?

Ik hoop het heel erg natuurlijk, maar heb niet zoveel vertrouwen, en het duurt nog zoooo lang tot zondag. Maar je weet het natuurlijk nooit!

8. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Het lange traject. Maar we gaan ff goed praten vanavond. Mss ff helemaal stoppen. Van alles gaat door me heen. Heb ff een kutdag dat kan ik hier inmiddels kwijt. Maar jullie horen nog van me. Hihi

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik ken meer mensen die even gestopt zijn. Ik kan dat niet met mijn leeftijd. Moet nu gedwongen een paar maanden rust nemen en zijn pas juni denk ik weer aan de beurt. is 6 maanden rust maar niet van harte :(

En ja bij mij wordt Gent gewoon vergoed, duur pakket dus vergoeden max 200% van het NL tarief. Alleen is het rot dat je het wel moet voorschieten :( Gelukkig helpt paps me daarbij. Doet hij ook nog eens wat.

Hoe zou het lange traject zijn? Voor Gent moet dat, moet ook beginnen met 3 weken de pil :( Dat is wel rot, dan sluit je een wonder helemaal uit.

En ik snap je hoor, dat ZONDAG nog HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL lang duurt.. :D

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Danoontje, 25, mooie leeftijd. Scheelt maar 6 jaar maarrrr, ik wou dat ik nog maar 25 was hahaha. Jouw ICSI-3 is nu een escape IUI geworden, maar ga je dan ook weer opnieuw voor een derde ICSI of mag dat dan niet meer?

Marliesje, 29 is ook nog goed. 30 vond ik meteen zo oud klinken maar heel veel mensen verklaren me voor gek als ik dat zeg haha. Mijn BMI is 26 dus zit er nu ook net iets boven dankzij die fijne hormonen en een whiplash waardoor het sporten wat minder enthousiast gaat maar mijn middelomtrek is wel gezond dus ik geloof dat het opzich wel goed is zo :) Als het zo blijft zoals het nu is vind ik het prima. Lukt het 'niet testen' nog een beetje?

Poppetje, al aardig gezakt in je BMI, goed hoor, zeker geen erg overwicht.

Ik heb trouwens ook Menzis (al jaaaaaaren) maar tot nu toe geen problemen. Heb natuurlijk tot op heden alleen de ICSI zonder KID maar dit wordt allemaal vergoed op de naalden voor Pregnyl na maar dat kost me maar 50 cent. ;) Ik heb wel nagedacht over DD omdat de resultaten daar echt super zijn van wat ik er van lees. Wist nog niet dat ze dan maar 60% vergoeden, dat is wel minder inderdaad. Ik wist dat ze alleen het bedrag vergoeden wat hier in NL ook in rekening zou worden gebracht en alles wat daarboven komt zou je zelf moeten betalen maar 60% is erg weinig.

Ik ben ZENUWACHTIG! Morgenmiddag wordt cryo 1 (van de 3) ontdooid, mocht die niet goed gaan wordt nr. 2 ontdooid en mocht ook die geen zin hebben nr. 3, maar ik hoop woensdagochtend te worden gebeld met de mededeling dat er 1 goed is ontdooid en er nog 2 in de vriezer liggen. Nog anderhalve dag dan weten we meer. :)

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Jordan, is toch wel weer een spannende week dus, ook voor jou! Ga gewoon voor je duimen.

Heb geen ernstig overgewicht maar moet er wel 10 af voor een 'normaal' BMI van onder de 25. Dus ga mijn best doen. Nog 6 weken tot Gent dus dan kan er nog wel wat af, HOOP IK.. als mijn lichaam mee werkt.

12. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Spannend Jordan ik duim met je mee....

Wij gaan vanavond ff goed praten. We zitten nu op dag 12 na iui en we moeten rieel blijven dat de kans klein is en we dan allang iets op de test hadden moeten zien.... En dan heb ik de dag van de iui niet meegeteld... Heb alwel paar buikpijn momenten gehad. We zullen zien...

Heb ook een ontiegelijke zeikdag vandaag bleghhhh...

Aangezien werk vinden niet makkelijk is en ik in de ww zit en nog schulden moet betalen (mn vriend is schuldenvrij gelukkig) van mn vorige huwelijk zit ik heel erg in twijfel... Een pauze gaat totaal tegen mn natuur in en ons kindje zal niks te kort komen.. Maar doorgaan betekend langer ''stilstaan'' op t gebied van werk omdat t lange traject erg veel van mij eist is ook persoonlijk hoor.

Nja moest t ff kwijt

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is ook gewoon een rot situatie, en zo moeilijk allemaal. En iedere keer kom je weer voor van die rot beslissingen te staan.
    Ik hoop dat jullie goed hebben kunnen praten vanavond. En dat je uiteindelijk tot een beslissing komt waar je zelf gelukkig mee bent.

@Jordan - spannend hoor! Je hebt er 3, dus dan zou je zeggen dat er toch minstens één goed ontdooid! En als een embryo die hele toestand overleefd, nou ja, dan kan het haast niet meer misgaan zou je zeggen!
    Wat raar dat al die mensen dat toch hebben met 30. Ik had van het weekend toevallig een jongen in de auto (taxi) die was 27, en die was er nu al helemaal mee bezig dat hij over ruim 2 jaar 30 werd. En of ik het dan niet verschrikkelijk vond dat ik over 3 maanden al 30 wordt. Ik zit er niet zo mee. Hoewel ik het wel erg vind dat ik straks 30 wordt en dan nog niet zwanger ben. Maar dat heb ik bij iedere verjaardag en feestdag. Feestdagen zijn eigenlijk niet meer feestelijk voor mij. Hebben jullie dat ook?

Mijn zere borsten zijn nu helemaal over. Maar heel raar, ik was vandaag de hele dag wat misselijk. En (vies verhaal) toen ik vanavond naar de wc ging, ineens een hele draad slijm, als bij mn eisprong. Heb ik nog nóóit gehad voor mn nod. Maar in een normale cyclus zou morgen (of eigenlijk al vandaag; dinsdag) of woensdag mijn nod zijn. Dus nu begin ik weer te hopen en mezelf dingen aan te praten... Nog 5 dagen te gaan, ben zoooo bang voor de teleurstelling... :(

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik ga toch voor je duimen hoor Marliesje, dat het je innesteling is.. Heb er geen ervaring dus of dat slijm innesteling is? Hoop het :)

En feestdagen zijn al niet meer feestelijk sinds mama overleden is. Ze is natuurlijk vlak voor mijn 30e overleden dus ik heb mijn 30e nooit gevierd. Niet vanwege de leeftijd maar omdat ik dat niet kon. Heb die dag mama uitgestrooid..

Heb jij dat nou sowieso niet Marliesje, dat na je moeder, de verjaardagen/feestdagen anders zijn. Je mist altijd een belangrijk iemand waardoor het gewoon niet meer zo voelt als vroeger. Lastig uit te leggen..

15. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik weet wel wat jullie bedoelen ondanks dat mijn moeder er nog is... Het lijkt mij ook een vreselijk gemis...

Ik duim ook nog ff verder voor je Marlies,, kopop hoe moeilijk ook af en toe...

Vanmorgen rtlnieuws gezien over IVF???? Asociaal en echt erg wat ze gaan veranderen... Als er bij IVF meer dan 30% kans is om toch gewoon zwanger te raken gaat de IVF niet door omdat het vaak geldverspilling is omdat stellen toch vaak ''perongeluk'' toch gewoon zwanger raken!! PFFFFFF KUTLAND!!

Hier hebben me ma besloten eerst te wachten op wat opoe doet... Of ze de koffers al heeft gepakt of toch thuis blijft.
    Mn borsten doen nog wel pijn maar heb ik altijd, heb wel buikpijnen al paar dagen...
    En dan als t moment daar is en afwegend met het antwoord van de kliniek kijken we verder.....

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Poppetje, die 10 kilo gaat wel lukken! Je bent toch harstikke goed bezig. Go go go ;) En dank je wel voor het duimen. Ga vanmiddag heeeeel hard aan de embryo's denken en heb tegen m'n man gezegd dat ook te doen hahaha. Je weet het nooit :)

Danoontje, hoe is het praten gegaan? Momenteel is het ook echt lastig een baan te vinden. Mijn man zoekt momenteel ook een baan dus krijg het hele traject mee (hij heeft ook nog eigen bedrijf, werkt als producer, maar in de muziek is weinig geld te halen helaas). Maar ik kan me voorstellen dat je het niet uit wil stellen en als je het zo allemaal red dan is dat toch een goede gedachte. Hoe lang heb je nog ww? Ook dank je wel voor het duimen, zo moet het goed gaan komen :)

Marliesje, werk je op de taxi? Wat gaaf. Lijkt me een leuke job, steeds een ander iemand bij je in de auto. Rijinstructeur lijkt me ook wel leuk maar mijn probleem is dat ik een beetje té opgefokt ben in de auto...ahem. Niet zo'n goed idee dus hahaha. Maar heel veel mensen kijken me raar aan als ik zeg dat ik het erg vond om 30 te worden. Maar bij mij is het vooral omdat ik me niet 30 voel, eerder begin 20 en dan klinkt het zo oud voor je idee. Aan de andere kant, we hebben het gehaald :) Qua verjaardagen sta ik er niet teveel bij stil dat we weer een jaar verder zijn, maar met kerst heb ik wel altijd moeite en dan met name omdat 2 van de 3 miskramen (waarvan 2 rond de 7 weken en 1 rond de 11 weken) rond kerst en O&N waren.

Vandaag lekker weer. Helaas binnen zitten maar iedereen die wel lekker buiten is, enjoy ;)

17. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Is idd leuk, op de taxi werken, zeker 's nachts in het weekend, maak je echt de raarste dingen mee!

@Jordan, hoe is het gegaan vandaag? Heb je een eskimootje aan boord?

@danoontje - misschien een domme vraag, maar als je meer dan 30% kans hebt om van sex zwanger te worden, zeg maar, dan doe je toch ook geen ivf?
    Is de ongi al doorgebroken? Of nog niks?

@poppetje - eerst wel, maar nu is het al bijna 15 jaar geleden dat mn moeder is overleden, en schijnbaar pas je je dan toch wel weer aan. De laatste jaren vierde ik altijd weer met veel plezier kerst en oud en nieuw, nou ja, tot ik met de pil gestopt was dus...
    Maar kan me echt voorstellen dat het bij jou ook wel heel erg aan je verjaardag is veronden, als het vlak daarvoor is gebeurd, en dan op je verjaardag as uitstrooien. Dat hou je ook wel bij je dan denk ik...

@hier - voel me vandaag weer totaal niet zwanger. Gisteren was ik even hoopvol met misselijkheid en veel afscheiding, maar vandaag voel ik helemaal niks. Alleen moe, kon niet slapen vannacht, maar 3 of 4 uurtjes geslapen uiteindelijk, verder alleen maar liggen piekeren en draaien enzo. Nog 5 dagen tot T-day... ;)

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dit hele proces is alleen maar wachten wachten wachten.. hey, waar zit die *kinderwensuitknop*

Jordan, en?? hoe is het gegaan?

@Marliesje, 15 jaar is echt al een hele tijd, mijne is nu 5,5 jaar ruim dood maar mis haar nog steeds. Slijt nog niet, helaas.. en ok sommigen vonden het raar maar voor mij voelde het goed om haar op mijn 30e uit te strooien. Wilde het toch niet vieren, was net 2,5 maand daarvoor mijn mama kwijt geraakt.

19. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Marliesje, lijkt me een gezellige job. Ik zit altijd alleenig op m'n kantoortje :) wel shit dat je jezelf vandaag weer minder zwanger voelt. Ik hoop dat het een tijdelijk minder gevoel is en dat je de dagen doorkomt.

Poppetje hahaha inderdaad, pauzeknop dectecteren. Zou fijn zijn. Hihi.

Ik heb vandaag nog niets gehoord of geplaatst gekregen hoor meiden. Morgenochtend hoor ik of het goed is gegaan met ontdooien en zo ja dan in de middag een eskimotje terug geplaatst :) Ik hou jullie op de hoogte!

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Jordan, o ja, woensdag zou het pas zijn. Ik loop schijnbaar een dag voor :)

Alleen op een kantoortje is niet zoveel aan nee. Ik maak ook nog 2 dagen in de week graphics voor computergames, dan zit ik thuis op mn eigen kantoor. In het verleden deed ik dat full-time, tot ik gek werd van het alleen achter de computer zitten. Ik heb echt wat aanspraak nodig zo nu en dan. Mijn man heeft een taxi bedrijf, dus ben ik dat er maar bij gaan doen, kon tot voor een paar jaar terug echt totáál niet autorijden, maar dat leerde ik gelukkig gaande weg wel.

@Poppetje, het rare is, bij mij is het inmiddels echt wel weggesleten, maar op sommige momenten wordt ik ineens overvallen door zo'n gedachte van "kon ik dat maar aan mn moeder laten zien" ofzo, en dan ineens treft het me weer heel hard. En daarna kunnen er maar zo maanden voorbij gaan dat het me helemaal geen pijn meer doet. Gelukkig maar, want je kunt ook niet altijd blijven leven met zoiets als het zoveel verdriet blijft doen.

Deel Deze Pagina