Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Marliesje, hoe gaat het nu met je schoonmama? Wat verschrikkelijk heftig en triest :( En dan je schoonvader ook ziek. Ik hoop dat het inmiddels weer wat beter met haar gaat!!!!

Poppetje, nog maar 2,5 week voor Gent he. Gaat snel nu!

Hier, het gaat weer goed. Vanavond gesprek bij de arts. Erg benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte! :)

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Kun jij in de avond terecht bij je arts? Wat prettig, ga vanavond voor je duimen!!!

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ja wist ik eigenlijk ook niet haha, ik belde voor een afspraak en toen kreeg ik vanavond half 8. Heel relaxed, hoef ik niet weg van de zaak :) Hoop dat het duimen helpt en ze met een geweldige oplossing komt hihi ;)

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Gisteravond bij mijn nwe arts geweest. Heb haar alleen eens ontmoet bij 1 van de vele echo's maar nog nooit gesproken als zijnde mijn arts. Ze praat aan 1 stuk door waardoor je amper je zegje kan doen, denk wel dat ze aardig is maar enorm zakelijk en to the point. Ze gaf aan dat in Nld. geen bewijzen zijn dat bepaalde medicijnen die bij auto immuun worden gebruikt zoals prednison en bepaalde vitamine cocktails ook daadwerkelijk helpen en dat ze me geen medicijnen met dergelijke bijwerkingen gaat geven waarvan niet bewezen is dat het bijdraagt. Ze zei dat ik veel meer onderzoeken had gehad dan gemiddeld (laproscapie met tubatesten, div. bloedtesten waaronder stollingsonderzoeken en DNA onderzoek) dus dat ik me echt geen zorgen moet maken omdat alles gechekt is en dat de kans echt wel aanwezig is dat het moet gaan lukken. Ze zei ook dat het heel vaak een fout in een embryo kan zijn dus dat het dan niets met mijn lichaam te maken heeft...Ahwell, hoop tekst, weinig toegevoegde waarde in die zin, ik ben het wel eens met haar dat onnodig medicijnen slikken niet goed is. Ik heb met m'n gesproken erover en we hebben afgesproken dat we de cryo's en de tweede poging hier doen, als dat niets uithaalt of het zelfde gedoe blijft geven dat we dan voor Gent of DD gaan kijken. Ik voel trouwens wel heel erg de druk dat we dit jaar ervoor moeten gaan omdat ze volgend jaar het aantal pogingen willen terugbrengen naar 1 en als ik dit jaar maar 2 pogingen doe ben ik de derde in dat geval dus kwijt. Bluh.

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik was even afwezig, zit al sinds zondag bij mijn schoonvader, en daar was geen wifi. Tot vanavond, want heb het inmiddels geregeld.

Met mijn schoonmoeder gaat het niet goed. Morgen komt ze naar huis, er is hier nu een bed en een toiletstoel enzo. Ze is vreselijk benauwd, heeft vocht achter haar longen en nu bleek bij de laatste foto dat de tumor inmiddels haar hele rechterlong beslaat. De chemo gaat niet door, omdat ze de laatste dagen zo achteruit gegaan is dat de arts het niet meer zinvol vind en aandurft.
    Ze kan sinds vrijdag eigenlijk niet meer lopen, en sinds zaterdag wordt het praten ook steeds moeilijker.
    Ze stoppen nu alle behandelingen. Ze ziet het zelf ook niet meer zitten, en wat ze ook doen, die tumor groeit zo hard door zonder zich ergens wat van aan te trekken dat tot nu toe ook niets wat ze gedaan hebben echt zin had.

Ze komt dus eigenlijk naar huis om te sterven. We weten niet hoe lang het nog gaat duren, maar ik denk niet lang. Nog een paar weken, misschien niet eens. Er is niets meer van haar over. Zo raar, terwijl er in oktober gewoon nog geen vuiltje aan de lucht was.

Ben deze dagen dus niet heel veel met zwanger worden bezig, maar dat komt straks wel weer. We zitten nu toch weer in zo'n wacht-vacuum.

@Jordan; hmmm, hier in NL zijn ze toch wel wat kortzichtig. Maar aan de andere kant, het is ook wel zo dat heel veel zwangerschappen heel vroeg al mislopen door dat er dan idd foutjes in het embryo zitten. Aan de andere kant, als jij al 12 keer een vmk hebt gehad, heb je wel extreem veel pech. Ik hoop dat het idd gewoon pech is, en dat de volgende tp gewoon raak is!

@poppetje - nog 2,5 week idd. Zo spannend! Ben zo benieuwd of je snel weer mag beginnen!!

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Lieve Marliesje, wat heftig! Snap dat jou hoofd even naar iets heel anders staat dan zwanger worden en ZP!!! Wat een verschrikkelijke moeilijke periode dit. Jij weet wat er komt :( En dat is dubbel zo moeilijk. Bij jou komt je eigen mama nu ook weer terug waarschijnlijk, het verdriet..

Jordan, waar loop jij nu ook al weer?

Waar is ons Danoontje???

Een hele dikke knuf voor jou en heel veel sterkte voor je mannetje en zijn pappa!

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ah Marliesje wat verschrikkelijk :( Ik krijg er serieus waar kippevel van tot op m'n benen. Wat een kl*te ziekte is het toch. Het klinkt misschien cru maar ik hoop dat het voor haar echt niet al te lang duurt met teveel pijn, helaas maakt dat voor jullie het afscheid niet minder. Ik kan me ook echt voorstellen dat je hoofd nu niet naar hier en zwanger worden staat en wil jullie sterkte wensen en bij deze, een onwijze digitale knuffel!!!!!!!

8. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Poppetje, ik loop bij Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp. Hoe gaat het met jou?

9. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben hier hihi.

Kom ff Marlies heel veel sterkte wensen!!!!! Xxxxxxxxx wat vreselijk!!!!!
    Doe rustig aan samen.

Morgen kom ik ff uitgebreid schrijven :)

10. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Jordan, hier aan het wachten, nog 2 weken maar eerst volgende week de paragnost.. hoop dat het zieltje nu inmiddels bij mijn mama is.. ben het wachten meer dan beu.. hallo, ik ben leuk, zieltje kies mij toch uit!!!!!

Hoe is het bij jullie??

Marliesje, redden jullie het nog een beetje? Hoe is het daar? knuffel voor jou extra

Voor de rest ook trouwens hoor ;)

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Poppetje, een hoop in het verschiet dus zeg maar. Wanneer ben je voor het laatst bij de Paragnost geweest? En over 2 weken Gent vervolg. Krijg je dan uitslagen e.d.?

Marliesje, hoe gaat het nu?

Danoontje, met jou alles ok?

Ik heb vrijdag echo gehad, was meteen ok dus vrijdag avond Pregnyl gespoten, was in 1 minuut klaar ipv het kwartier gedoe dat ik normaal heb. Do. ochtend hoor ik hoe het ontdooiien is gegaan en als het is gelukt krijg ik do. middag de tp.

Liefs!

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    donderdagmiddag dus extra spannend voor jou.. ga alvast voor je duimen..

Paragnost is voor de afspraak in Gent geweest dus begin februari. Over twee weken hoop ik uitslagen van ons bloed te krijgen en verder nog een behandelplan. Is de eerste afspraak met onze arts!!!

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spannend Jordan! Ik hoop dat er nu eens een blijvende posi test komt voor je!!

Poppetje - ben benieuwd wat de paragnost te vertellen heeft.

@hier - moe moe moe, maar gelukkig komt er vanaf vanacht iemand van de thuiszorg van 23.00 uur tot 7.00 uur, en we blijven wel om de beurt bij mijn schoonouders slapen, maar dan slapen we tenminste door, ipv 5 of 6 keer per nacht eruit.
    Ze is zwak, nu weer sinds 2 dagen erg misselijk, huisarts wil morfine gaan vervangen door een epiduraal pomp ofzo, is net zoiets als een ruggenprik, maar dan met een pompje eraan waardoor het in stand blijft. Hopelijk wordt dan zonder de morfine eindelijk de misselijkheid minder.

Ben zelf sinds gisteren even aan het Atkinsen geslagen, wil eigenlijk even 6 kilo kwijt voor de volgende icsi, en afvallen doe ik nooit, behalve als ik geen koolhydraten meer eet. Het is dan maar tijdelijk, maargoed, ik heb het ook maar tijdelijk nodig, dus dat maakt niet zoveel uit...

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Poppetje, spannend bezoekje dus Gent, en paragnost ook. Ben ook benieuwd wat ze gaat zeggen.

Marliesje, heftig meid :( En niet leuk heftig maar ook nog eens rot heftig zeg maar. Wel fijn dat de nachten nu worden opgevangen voor jullie, dat geeft wat meer rust voor jullie. Ik hoop dat de nieuwe toediening van morfine prettiger is voor haar. En qua Atkins, knap dat je er nu aan begint. Heb je wel eens gehoord van South Beach Dieet? Dat is eigenlijk hetzelfde als Atkins, low carb, maar dan eet je gezond ipv wat Atkins ook aanmoedigt als vette velletjes van de kip een vette hamburgers enzo. Ik ben er in het verleden 30 kilo mee afgevallen dus werken doet het iig. :)

15. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @Marliesje, wat heftig allemaal. Vind het zo sneu voor jullie, hoop dat ze jullie volgende geslaagde ICSI poging toch mee mag maken.

Is een moeilijke periode waar jullie in zitten. hoop dat de nieuwe medicatie goed aan slaat.

Afvallen blijft een drama.. heb even een dipje gehad dus ga weer vrolijk verder nu :( Maar vind het wel moeilijk. Zou morgen het liefste met 14 kg minder wakker worden..

De paragnost.. wordt vervolgd :D

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Was ik weer. Vanmiddag weer een embryo teruggeplaatst gekregen. Dit is echt een onwijze topperrrrr want gisteren was hij 12 cellen en toen hij werd teruggeplaatst was hij al ontelbaar onder de microscoop. Hij of zij heeft er dus zin in ;)

17. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat super!! Nou, dit moet dan wel een goede zijn!

Poppetje, balen, een afvaldipje... Gewoon rustig doorgaan.

Hier vandaag in shock, heb me gewogen, ben de afgelopen 3 dagen 1,5 kilo afgevallen!! Terwijl ik nooit ook maar een ons afval, wat ik ook doe! Besef dat het vast ook veel vocht is, maar toch. Ik vind het wel leuk gaan zo...
    South beach ken ik, heb ik ook wel eens gedaan. Op zich lijkt het heel veel op elkaar, als je eenmaal door de eerste paar weken atkins heen bent lijkt de vervolgfase precies op south beach eigenlijk. Dus alleen de eerste paar weken is misschien ongezonder. (hoewel ook daar de meningen over verdeeld zijn, twijfel of het wel echt zo slecht is, want ik voel me super goed) Maar goed, die eerste paar weken gaat er dan ook wel heel veel af.
    En tegen de tijd dat ik aan de gonal-f begin is het zoiezo afgelopen want dan moet ik weer aan de granaatappelsap, haha.

Vandaag weer bij de ostheopaat geweest, hij raadde ook nog extra vit. B12 en B6 aan, en zei dat ik ook wel 800 microgram foliumzuur mag gaan slikken ipv 400. Het voelde al beter in mijn buik, qua spanning. De volgende keer wil hij inwendig gaan behandelen. Nou ja, heeft ie bij een vriendin van me ook gedaan een paar jaar terug, en die heeft er ook niets aan overgehouden. Behalve een tweeling dan, bij de volgende icsi behandeling...

18. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Geweldig Jordan gefeliciteerd en nu duimennnnnnnn.

19. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik lees veel nieuws ga er morgen op in. Kleine pieeeep knopjes op de telefoon hihi slaap lekker

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Jordan, dan moet dit het gewoon worden, dit wordt gewoon jullie kindje!!! Zo'n mooie start.

Hoe is het met de rest? Marliesje, wat goed die 1,5 kg!!! en ja ik ga door.. maar ff lastig, veel verjaardagen.

Deel Deze Pagina