Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoihoi, even een update van mij. Vanmorgen is mijn schoonmoeder niet meer wakker geworden uit haar slaap. Haar hart klopt nog, maar ze is niet meer bij bewustzijn geweest. We zijn hier nu met de familie, waken bij haar tot het zover is.
    Gisteren ging het ineens heel goed, de hele avond op geweest, gekletst enzo. Ze heeft me nog getroost omdat ik er gisteren achter kwam dat een nichtje van me aan mn vaders kant zwanger is. De eerste aan die kant, ik ben de oudste daar, zij een paar maanden jonger. Was compleet overstuur. Mijn vader wist het al heel lang maar wilde het voor mij geheim houden omdat hij bang was dat het me enorm zou kwetsen. Maar via FB kwam ik er gisteren achter. Haar zwangerschapsverlof is al begonnen. Ik was enorm overstuur, en toen ik bij mijn schoonouders kwam heeft mijn schoonmoeder me nog getroost.
    Het leek helemaal niet slecht gisteren. En nu dus nooit meer wakker geworden, ademhaling stopt steeds, begint dan toch weer. Ze heeft vanmiddag een spuit dormicum gehad omdat ze erg onrustig werd, werd heel even wakker en begon toen te slaan en te schreeuwen, hallicuneerde. Had verwacht dat ze inmiddels als wel weg zou zijn. Maar haar hart klopt nog door.

@Jordan; ik ben zo benieuwd meid, hoop zo op een blijvende posi test voor je!!

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @Marliesje, wat een heftige periode. Ik denk aan je.. heel veel sterkte alvast!

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Ah wat heftig meid, toch nog zo snel gegaan. Heeft ze inmiddels rust? Echt verdrietig hoe snel het kan gaan. En dan ook nog het bericht van je nichtje erbij. Ik denk ook aan je! Hierbij een hele dikke knuffel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    dank jullie wel voor de lieve berichtjes.

Zondagmorgen (of dus eigenlijk zaterdagnacht) om 0:05 uur is ze overleden. We waren er bij, hielden haar handen vast. Donderdag wordt ze begraven.

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Lieve Marliesje, gecondoleerd. Wat mooi dat jullie haar hebben bijgestaan hoe triest het verlies ook is. Heel veel sterkte de komende dagen en met name ook donderdag! Nogmaals een MEGA dikke knuffel, ik denk aan je!

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Marliesje, gecondoleerd!!! Heel veel sterkte voor jou en de familie. Ik denk dat we allemaal aan je denken. een dikke knuf voor jou!

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ego bericht hier:

Paragnost weer geweest.. kindje stond inmiddels klaar bij mijn mama.. Ze zei al, het komt sneller dan jij denkt! Ze zei ook, je hebt het al gezien hè en het wordt een heel klein poppetje. Klopt, in mijn droom heb ik het gezien en verschoonde ik een heel klein meisje.. Zij bevestigde dat in mijn lichaam alles goed zit en ik het EMC en de verhalen los moet laten!!

8. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Marliesje gecondoleerd meisje xxx heel veel sterkte in deze zware tijd!!

Poppetje wat spannend!

Hier ook een nieuwtje. Vandaag voor mezelf begonnen als nagelstyliste naast m'n baan. En 17 april is intake voor bbl opleiding verzorgende ig!! Spannend allemaal. Morgen ga ik ff bijlezen

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Marliesje, alvast heel veel sterkte morgen!

Danoontje, wat leuk. Hoe bevalt het als nagelstyliste, heb je die opleiding ook al gedaan? Laat mijn nagels al meer dan 10 jaar doen bij dezelfde :D

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Marliesje heel veel sterkte morgen!

Poppetje, spannend joh. Hoop zo voor je dat ze gelijk heeft!

Danoontje, leuk! Ik heb ook als nagelstyliste gewerkt toen ik even zonder werk zat. Opleiding gedaan en ook een opleiding voor hairextensions zetten. Toen ik een baan vond wilde het er bij blijven doen maar baan was te druk. Succes hoop dat je super veel klanten hebt in no time!

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @poppetje - hoe is het gegaan vandaag in Gent?

@Jordan - hoe is het met jou? Zie aan je onderschrift dat de cryo niet is blijven zitten? Verdorie!!

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hai dames, hier vanuit mijn bed een korte update. Nog steeds zoek. Mijn vaatdoek is minder slap als ik ben!

Gent was goed, moet per vandaag de pil nemen. 6 mei . Dus dan rond rond mei de punctie want starten rond 8 a 9 mei met spuiten en lijkt me dat we dit keer langer moeten spuiten. Zij vonden een week vorige keer ook erg kort!!! Dus bijna weer starten!!!

Hoe is het nu met jou Marliesje, en met je man en je schoonpapa?

Koran, ik had je zo die plakker gegund!

13. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Marliesje, hoe gaat het met je? Hoe was het donderdag? Mooi afscheid geweest?

Poppetje, hihi Koran is leuker dan Jordan :D Spannend bijna starten weer. Ga voor je duimen. Beterschap!

Ik had za. weer licht positief en zondag avond wat bloedverlies...gisterochtend zette het door en teste ik negatief. Ik ben nu bezig om een auto-immuun onderzoek te krijgen maar dan via de ha omdat mck niet mee wil werken. Ben benieuwd.

14. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Jordan, fijn dat je huisarts het wel wil onderzoeken. Ik hoop voor je dat er wat uit komt, want op deze manier heb je er niets aan natuurlijk.

@poppetje - heb jij vorige keer maar 1 week gestimuleerd? Dan ging het heel snel. Dat wist ik niet. Wat bij mij opvallend was, was dat ik de 2e icsi maar 1 goed embryo had, en 8 dagen stimuleren, en de 1e na 12 dagen stimuleren wel 3 goede. Bij de 2e keer was de dosis hoger. Dus daaruit trok ik de conclusie dat als de dosering te hoog is, en de follikels groeien te snel, er minder goede embryo's komen. Dat zou op zich ook bij jou wel wat verklaren. Weet jij nog hoeveel je toen spoot?
    Wat ga jij nu trouwens doen? Lang of kort protocol?

@hier - ben moe, leeg, verdrietig en zie het niet meer zitten. Dat had ik zoiezo al wat, maar nu is het helemaal erg. Ben zo depressief als wat. Met mijn man gaat het wel beter dan met mij, maar ook niet wauw. Hij zit nu een last minute reis uit te zoeken, we willen er echt even uit. Zie als een berg tegen de komende icsi op, of vooral tegen het eindresultaat. Weet niet of ik nog een teleurstelling aankan. Maar wil het ook niet uitstellen...

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Marliesje, ik begrijp je gevoel goed hoor. Naast de frustraties van de laatste poging(en) hebben jullie net ook ineens heel snel iets heel heftigs moeten doorstaan en het zit allemaal gewoon tegen! :( Het eindresultaat daarnaast is ook eng omdat het allemaal zo onvoorspelbaar is al wat. Ik zou willen dat ik iets voor je kan doen maar zou niet weten wat behalve hopen dat een last minute jullie in ieder geval de gelegenheid geeft e.e.a. op een rijtje te krijgen en dat even er tussen uit jullie goed zal doen en je natuurlijk een dikke virtuele knuffel te geven! Denk aan je hoor!

Poppetje, hoe gaat het met je?

Ik krijg van MCK mijn dossier per mail en de huisarts gaat een verwijsbrief voor me maken! Dat loopt dus! Gelukkig!

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @marliesje, ik snap het wel.. Jouw verdriet en pijn. Het is echt zo'n kloteziekte. Dus snap je depressie wel samen met alles om de mmm heen.

ik spoot vorige keer 450 gonal f en dat wordt nu 150 gonal f. Hebgek genoeg wel zin om te starten. Jouw theorie klinkt logisch en denk dat je daarin geluk hebt. Ja met die dosis waren ze in een week groot genoeg. Ik moet nu drie werken de pull en dan hoor ik de 6e hoe verder. Volgens mij na de uitgangsecho die dag na twee dagen starten met spuiten.

Verder hier nog ziek maar morgen cursus dus moet morgen!

@jordan jij gaat ook naar Gent hè, ze zijn daar zo veel prettiger. Nemen echt de tijd voor je.

17. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    450 EH gonal-f?! Jeetje, dat heb ik nog nooit eerder gehoord, wat veel! Ik spoot de eerste keer 150 en de 2e keer 200. En nu straks 162,5. (omdat 200 dus al te veel was; slechte embryo's)
    Heb je je recepten al binnen?

Fijn dat jullie het allemaal begrijpen, hoe rot zo'n situatie is, en zeker als je dan ook nog midden van dat alles iemand verliest van wie je houdt. We gaan gewoon maar weer door, en zien het wel weer...

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Marliesje, ik begrijp het beiden als geen ander!!
    En daarom is dit forum zo fijn, herkenning en begrip.

En ik deed mee aan een studie bij het emc, een proef met een hoge dosis, dom dus.de dosis was voor mij dus veel te hoog! Stom dat het emc dan zo stom heeft gereageerd tegen mij, het is dus hun fout geweest!

19. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Marliesje, zeker het gevoel van frustratie en er tegenop zien ken ik heel goed. Ik word met name heel moe van het hele ICSI circus maar ja, stoppen is geen optie dus gaan we maar verder. Begrijp heel goed je gevoel. Als je dan ook nog andere tegenslagen te verwerken hebt is dat nog veel zwaarder dan normaal en dat maakt het compleet.

Poppetje, de volgende poging doe ik, zoals het er nu naar uit ziet, wel nog gewoon in NLD. Als dan tijdens poging 2 uit het auto immuun onderzoek naar voren komt dat er idd sprake is van een auto immuun aandoening, dan ga ik zeker in gesprek bij Gent en bij DD. Ik ben er alleen nog niet uit waar precies. Mijn gevoel gaat uit naar Gent maar ik lees ook dat ze daar wat problemen hebben met cryo ontdooiing dus ja, dillema's... Eerst ga ik de bloedtest afwachten. Voel jij je al wat beter?

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mwah.. ben weleen fitter geweest maar moet morgen naar cursus. Die mag ik niet missen.

Tja dat had ik ook gelezen over Gent maar ook daar blijven ze zich verbeteren dus toch voor mijn gevoel gegaan. Dat is Gent en tot zover nog erg blij met onze keuze. In Gent ben je niet afhankelijk van 1 arts, mijn Duits is niet zo goed dat ik voor een andere zou gaan. Ik heb van zowel DD als van Gent alle + opgeschreven en alle - punten en zo heb ik besloten.

Deel Deze Pagina