Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Danoontje, gefeliciteerd met het behalen van je certificaat!!!!

En ja idd ik voel me wel beter nu er tenminste iets ouds uit me gaat :D Verzekering net gebeld, ik heb officieel toestemming voor Gent, krijg 4000 vergoed, dus moet prima te redden zijn!!!
    Vanavond laatste deca en per morgen t/m punctie alleen nog gonal F.

2. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    hey danoontje. Ik doe de korte traject icsi. Vorige keer was het ivf. Met hetzelfde medicijnen. Ik had 20 follikels, 13 eieren, 1 bevrucht het was 9 cellig, maar nuclair? Dus geen terugplaatsing :(

dokters garanderen mij dat dit keer het niet zal gebeuren... Ik heb me nog nooit in mijn leven zo verdrietig gevoeld. Toen ik het hoorde dat ik geen terugplaatsing kreeg stortte ik letterlijk en figuurlijk inelkaar. De dokters tellen dit niet als poging, omdat ze al van tevoren wisten dat ivf toch niet ging lukken. Maar gelukkig heb ervan geleerd, dat ik naar buiten moet gaan en naar de zon en blauwe hemel moet kijken en lucht happen.

3. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Waar woon jij Mompelientje? Kopenhagen????

Wat jij hebt gehad, heb ik met ICSI gehad, maar 1 bevrucht en gedeeld tot 3 en dan mogen ze het schijnbaar niet terugplaatsen omdat het niet goed gedeeld is. Helaas telde het voor ons wel voor poging 1 bij de verzekering :(

4. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    hey poppetje, ik woon in Kopenhagen en ik heb het goed hier. Hier kan ik een leuk leven leiden.
    bij ons is dat mijn vriend geen goede zwemmers heeft. Dus het beangstigend mij de hele traject. Nu drinkt hij elke dag een glas sinaasappelsap, eet gevarieerder, ik hoop echt dat alle kleine beetjes helpen.

vorig keer zat ik helemaal te stressen en hij moest maar dit en dat doen. Nu zijn we relaxer en ik wil dat hij geniet van z'n leven. Hij mag gewoon een glas wijn drinken en zijn pasta of chili cocarne eten. Daarvoor ging ik hem forceren wat hij moest eten en hij strestte. Nu laat ik hem gewoon doen wat hij goed vindt. We zien het wel en ga me niet druk maken om levenstijl.

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    De zwemmers van manlief bij mij zijn ook niet goed. Wel gemerkt dat als hij iedere dag multivitamine neemt en regelmatig een eitje of eiwitshake, minder cola, dat zijn zaad beter is.

Komt jouw man daar vandaan? En heb jij dus een ziekenhuis in Denemarken? Heb jij daar meer of minder pogingen dan hier in NL?

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Thanks Danoontje!! En...gefeliciteerd met je certificaat. Dat is echt gaaf dat 3Dnailart. Ik heb een opleiding gevolgd voor gel nagels zetten. Duurde 10 dagen. Maar toen ik klaar was ben ik al snel weer aan het werk gegaan dus niet meer toegekomen aan nail art e.d. Leuk hey! Goed gedaan ;) En over een paar dagen Puregon dus. Hopen op een top score nu hoor! Duim ook voor jou!

Poppetje, wat lekker dat je die 4000 nu 'hebt' voor de behandeling. Weet je al wat het je gaat kosten allemaal? Voor jou ga ik ook duimen op een topscore nu!

Mompelientje, Kopenhagen, wel mooi daar he. Ben je wel in NL geboren?

Ik ben bij LUMC geweest en wat bleek uit de reeds door MCK uitgevoerde bloedtesten? Er was al geprikt op auto immuun en dat is dus in orde. Ik ben nog wel geprikt op mijn schildklier. Als daar iets uit komt dan kan ik worden uitgeloot om deel te nemen aan e.o.a. onderzoek met medicijnen die een zwangerschap dan moeten bevorderen. Over 3 weken krijg ik die uitslag. Ook ben ik geprikt op HCG omdat ze zeker wilde zijn dat ik echt niet zwanger ben voor ik ga starten en daar kan ze me ieder moment voor bellen. Ik heb ook de medicijnen meteen gehaald...pfff. Hele lading hahaha. Tas vol maar ik kan er tegen aan ;)

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Even een berichtje van een verward figuur want echt, ik ben volledig van de kaart nu.... Ik kan wel huilen maar ik weet niet of het van ellende of van blijdschap is want ik ben back in business. Ik ben net gebeld door de arts van het LUMC...er is HCG in mijn bloed aangetroffen. Een waarde van 25 IU. Dit zou overeenkomen met een zwangerschap van 4 weken! Ik mag dus absoluut niet starten vanavond en donderdag moet ik opnieuw laten prikken!! Ik had me voorbereid op een nieuwe poging daarom ben ik totaal van de kaart nu. Ook omdat ik zo bang ben voor de uitslag donderdag. Pffff.... hoe overleef ik dit in godsnaam? Aaarg. Maar ja, heb nog maagzuur en ben nog misselijk maar wie had zo'n twist kunnen bedenken?? Ik ga ff ergens zuurstof regelen...

8. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    #1168 Mompelientje, 14 mei 2013
    Laatst bewerkt: 14 mei 2013
    Oh meis! Ik was het vergeten te vragen. Je zei dat je een vaag lijntje had, dat betekend dus dat je HCG heb, anders is ie omo-wit.

Ik wilde je vragen of het niet verstandig is om je bloed te laten prikken en dat je alsnog zwanger ben?

Maar nu zie ik je bericht en ga flink duimen dat je embryootje goed blijft plakken. Meis! Je bent veels te vroeg met testen, wacht nou een paar daagjes.

Ik ga er vanuit dat je zwanger ben! Positief denken Jordan! Je kunt het! <3 En ik wil je gaan volgen. Samen zwanger zijn!

Hey poppetje, gefeliciteerd met je certificaat. Ik zat op telefoon, nu kan ik meer tiepen. :D

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Jordan, voorzichtig gefeliciteerd!!! Ga voor je duimen.

Die 4000 moet ik wel zelf voorschieten hè, maar krijg het terug, dat scheelt wel!!!

Mompelientje, Danoontje is geslaagd, niet ik ;)

10. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Hihihi, gefeliciteerd Danoontje.

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Mompelientje, ja lijntje is lijntje maarrrr...ik ben een apart geval hoor hahahaha. Ik heb namelijk heel vaak een licht positieve test en dan wordt ik toch ongesteld en heeft het niet doorgezet. Dus daarom dacht ik, het zal weer het zelfde liedje zijn en ik ben vast niet zwanger. Maar ja, nu met die bloedtest, een waarde van 25 op dag 10 na de tp is niet slecht. Ik hoop dat het donderdag verdubbelt is :) jij moet gewoon zwanger worden van de eerste tp hoor! :)

Poppetje, voorzichtig dank je wel ;) vind het zo eng. Oh wel voorschieten...pittig. Maar wel fijn dat je het terug krijgt!

12. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even een snel berichtje van mij, ben weer terug in NL na een heeerlijke week Rhodos, lekker uitgerust, en het mooiste was dat ik niet eens aan moederdag gedacht heb!

@Jordan - Zou het dan eindelijk zo zijn...? Het laatste cryootje... O wat spannend! Ik hoop het zo voor je!

@de rest - allemaal al lekker aan het spuiten dus? Ik begin morgen weer met de decapeptyl, maar loop een dikke 2 weken op iedereen achter omdat ik volgens mij een langer traject heb dan jullie ofzo...

13. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Marliesje, goed om te lezen dat jullie het lekker hadden in Rhodos. En zelfs moederdag is ongemerkt voorbij gegaan. Altijd goed ;) en qua de huidige stand van zaken hoop ik dat je duimen helpt :D

Ik heb vanmorgen nog een test gedaan, iets minder vaag dan gister maar nog steeds geen knaller. Heel licht roze. Ik verlies nog steeds bloed dus ik ben nog steeds wel een beetje in de war van het hele gedoe... :)

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Marliesje, lekker uitgerust? Ik heb gisteren de laatste deca erin gezet (moest 7 dagen), wel nog Gonal f en eerste fm a.s. vrijdag. Moest lang wachten op mijn menstruatie (zondag 5-5 gestopt en pas 13-5 ongesteld) maar wel fijn dat het er nu is. Ga ik toch 'schoner' poging twee in!

@Jordan, spannende periode voor jou.. hoop zo dat het helemaal goed blijft zitten. Ken meer mensen hoor die de eerste periode van hun zwangerschap bloed hebben verloren!!!

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Spannend vrijdag poppetje. Succes alvast en ik duim voor een top aantal! :)

Vraagje, ik ben vannacht half 3 naar de wc geweest ik moest zoooo nodig plassen dat ik er niet meer van kon slapen. En vanmorgen iets voor 7 uur heb ik de test gedaan. Dus kan de test daardoor ook lichter uitvallen?

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Volgens mij niet, tenzij je liters waters vannacht hebt gedronken..

17. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat je toch ongesteld bent geworden Poppetje, nu hopen op veel goede eitjes!

Jordan, volgens mij kan dat idd niet. Je urine wordt lichter door drinken, maar als je niets gedronken hebt na half 3 dan maakt het volgens mij niet uit. Maar als hij donkerder is dan gisteren, ookal is het maar een heel klein beetje donkerder, dan lijkt mij dat het de goede kant op gaat.

Ik heb me trouwens vergist, en begin morgen pas met spuiten... Lekker onnozel.

We zijn van de week bij een klooster geweest op Rhodos, het Tsambika Klooster. Ligt op een behoorlijk hoge berg, aan zee. Het eerste gedeelte kun je met de auto rijden (doodeng, ik reed, was de eerste keer dat ik in de bergen reed, gelijk een vet stijle berg met haarspeldbochten :p) en het tweede gedeelte kan alleen te voet. Er is een trap van 300 treden (behoorlijke treden die ook nog schuin lopen) die van de parkeerplaats naar het klooster gaat.
    Het was echt een behoorlijk zware klim, maar het uitzicht boven was echt schitterend.
    Maar waar het om gaat, in het klooster is een altaar voor Maria, de moeder van Jezus. Dit schijnt een soort bedevaartsoord te zijn voor kinderloze vrouwen. Bij het altaar hangt een slinger, en daar kun je dan een afbeelding van een baby aan hangen, als je graag een kindje wilt. (hebben wij natuurlijk gedaan)
    Ook liggen er daar op een tafel allemaal boeken met babyfoto's, foto's van echo's, en brieven met verhalen. Veel vrouwen die uiteindelijk na een bezoek aan Tsambika na jaren proberen en veel behandelingen zwanger zijn geworden. Er was één verhaal bij waar de tranen me van in de ogen schoten. (was een Nederlands verhaal trouwens) Een vrouw was eindelijk na de derde ICSI poging zwanger geworden, maar kreeg met een week of 10 een miskraam. Ze zijn toen gestopt, en een paar maanden later, rond haar 40ste verjaardag, gingen ze op vakantie naar Rhodos. Ook bij het Tsambika klooster geweest, en dat jaar daarop werd ze spontaan zwanger!

Anyway, wie weet helpt het mij ook.

Wat overigens wel grappig was, er waren heel weinig Nederlanders toen wij er waren, je hoorde alleen maar Engels, Frans en Duits. Toen wij aan de klim begonnen kwam er net een stel naar beneden, met een klein babytje in zo'n buik-zitje, hoe dat dan ook heet. Ik grapte tegen mijn man: "Nou, dat gaat wel heel snel, als je naar boven loopt ben je nog niet eens zwanger en als je naar beneden komt heb je een baby!". Waren dat net Belgen!! Ze moesten gelukkig wel lachten, ik schaamde me rot natuurlijk... Die kwamen iig om te bedanken voor het kindje. Maar weet niet wat hun verhaal verder was, durfde ik ook niet zo goed te vragen.

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Poppetje, nee heb me ingehouden vannacht ;) Heb wel wat gedronken maar geen liters inderdaad haha.

Marliesje, ik hoop dat het jullie ook helpt. Je weet het maar nooit. Het is je gegunt dus ik blijf gewoon hopen voor je.

Ik hou moeite met geloven dat het goed zit omdat het bloedverlies me teveel afleid van het idee dat het mogelijk zou kunnen zijn. Hahaha, gisteren en vandaag was en ben ik echt een muts! Pffff....

19. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar Jordan, wat voor bloed is het? Is het echt rood, of meer bruin, en hoeveel?
    Wat poppetje ook al zei, ik ken ook mensen die behoorlijk gebloed hebben aan het begin van hun zwangerschap...

20. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Het is voornamelijk oud bruin met hier en daar wat rood vers bloed (op maandverband en tampon, als ik afveeg na te hebben geplast lijkt het wat roder...). Om even een smakelijk praatje af te steken haha, gistermiddag had ik mijn tampon 5 uur in gehad in de middag. Dag 1 van mijn menstruatie moet ik normaal na 4 uur wisselen omdat ik buikpijn krijg, nu was ik de tijd vergeten. Zat maar voor een kwart vol. 's Avonds na nog eens 4 uur weer zo weinig. De ochtend was het overigens wel wat meer maar ook niet helemaal vol. Vandaag heb ik een maandverbandje (ik haaaaaat maandverband ;)) en vanmorgen zat er een heel klein beetje oud bloed in rond half 12. Daarna niet meer naar de wc geweest. Het is minder dan normaal en ook voornamelijk oud. Maar toch verlies ik wel wat bloed, het gaat niet om een paar druppels. En ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat ik zwanger ben hoor :D.

Deel Deze Pagina