Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussion in 'MMM clubs' started by Danoontje01, May 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    :) Dank je. Ik begin er meer in te geloven. Het zou wel heel vreemd zijn en een hele opdoffer als het bloed nu iets anders zegt hé ;)
    En inderdaad het was de eerste poging

Danoontje--> vingers gekruist hier! Je weet nooit.

Ikkuh --> nog niet gehoord van zulke pilletjes, behalve van 'de pil' dan, maar het lijkt me niet onlogisch dat dit bestaat. Zit maar goed achter je papieren. heel vervelend dat je daar altijd zo op moet wachten

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @karnijn - ik snap dat je nog wat terughoudend bent, maar het ziet er toch wel heel positief uit!

@deb - auw!! Hopelijk heb je er snel geen last meer van! Wat super dat je zo snel al begint, ik moet nog wachten tot begin augustus voor ik kan gaan spuiten! Succes vrijdag met de eerste echo!

@Danoontje - ik hoop het voor je... je weet het idd nooit.

@ikkhuh - volgens mij zijn die er wel, die worden soms ook wel gebruikt na ICSI/IVF pogingen, progesteron pilletjes. Maar weet niet of ze dat zomaar voorschrijven. Heb jij veel last als je ongi bent? Ik werd de avond voor de bruiloft ongesteld, heel gedoe met die enorme jurk tampons verwisselen... Maar verder geen last gehad gelukkig, uit voorzorg alleen een ibuprofennetje genomen.

3. deb27

deb27 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    2,052
    0
    0
    in het noorden
    Karnijn,wanneer krijg je de uitslag?

4. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Een uurtje geleden :)

Wat een gedoe seg. Ik heb nogal moeten aandringen om het te krijgen. Mijn gyn. is een hele dag op audit en dus onbereikbaar. Hij is pas morgennamiddag terug in zijn kantoor. Ik heb hier twee lange weken op moeten wachten dus ik wou echt vandaag het resultaat weten! Naar het labo gebeld, een heel verhaal dat ze me de resultaten niet mogen geven en dat ik die van mijn dokter moet krijgen... Arg! :x Aangedrongen en dan toch eindelijk gekregen. Hij zei: "een waarde van 177, maar... "en hij maakte zijn zin niet af. "Ja dat kan duiden op een beginnende zwangerschap". Hij was zo onenthousiast en leek zo onzeker dat hij me helemaal ongerust maakte. Vooral die onafgewerkte maar bleef door mijn hoofd spoken. Uiteindelijk na lange spanning toch maar een andere gynaecoloog opgebeld. Deze zei dat het perfect normale waarden zijn en feliciteerde ons
    nou dat is wat je wil horen :)

Misschien wou de bioloog niets verkeerd zeggen of heeft hij er weinig verstand van. Het was alleszins geen leuke ervaring.
    Maar we zijn dus zwanger!! Jeuj! :p

5. deb27

deb27 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    2,052
    0
    0
    in het noorden
    Yeah Yeah Yeah gefeliciteerd! Wat n super goed nieuws zeg!

6. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

Feb 18, 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    Gefeliciteerd Karnijn!!!!

Hier helaas niet zo positief. Vandaag buikkrampen gekregen, denk dat ik morgen of overmorgen toch ongi ben. Flink balen zo na een tweede poging en terwijl alles verder zo positief is... goed zaad...goede eitjes...goed bevrucht...goede embryo's. En dan gaat het toch mis.... en ga ik toch aan mezelf twijfelen of er misschien ook met mijn lichaam wat mis is :(

7. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Karnijn - wat een goed nieuws!!! Gefeliciteerd!! Nu maar lekker gaan genieten!

@badhairday - maar nog geen week na de tp - is dat niet al heel snel? Zou het niet ook een innesteling kunnen zijn? Ik weet het ook niet, maar als je eisprong rond de tp is geweest, dan zou het toch zeker nog een week moeten duren voor je ongesteld wordt?
    Maar zoiezo heel erg klote... ik hoop echt dat de krampen niets zeggen. Zijn er nog meer cryo's? Of wordt het dan echt een volgende poging?

8. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

Nov 24, 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    @Karnijn: GEFELICITEERD, geniet ervan! Wel fijn te lezen dat het ook meteen na een eerste poging raak is :D

@Badhairday: Het zou indd wel een snelle ongi zijn na een week, een week is wel de termijn dat er na bevruchting een innestelingsbloeding kan ontstaan, dus ik zat daar indd ook aan te denken. Hoop voor je dat je deze keer geluk hebt!

Hier: Gister een test gedaan, kon het toch niet laten... Was negatief... Gister voor de zekerheid maar tampon gedaan met dit weer lek ik liever niet door... Maar gisteravond zat er alleen maar beetje donker bloed/slijm in en tot nu toe is er nog steeds niks, en na dat beetje ook niks meer gezien... Zou het kunnen dat de test te vroeg was? Iemand ervaring hiermee?

9. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

Nov 24, 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Als je onzeker bent en je niet goed voelt bel je ff je arts op, misschien kan die je helpen/geruststellen...

10. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @danoontje - Hoeveel dagen na je eisprong zit je ongeveer? Het zou kunnen dat je later nog positief test, maar uit eigen ervaring weet ik dat negatief toch wel negatief blijft bij zulk slecht zaad. Maar je weet het nooit, zolang je niet ongesteld bent is er hoop!

11. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

Nov 24, 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ja dat weet ik niet exact, ik denk nu 14/15.. maar kan wat korter zijn.. Heb toch ff 2 gehaald bij kv hihi

12. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

Feb 18, 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    @Marliesje en Danoontje: Is voor mij niet echt te vroeg voor ongi hoor. Mijn embryo'tjes werden pas na 5 dagen ingevroren en had nu een tp 7 dagen na de bevruchting, dus ongi kan tussen 23 en 28 mei. Het voelde precies als vorige keer en toen was het ook gewoon mis. Als ik over enkele dagen nog geen bloedverlies heb doe ik wel een test. En dinsdag heb ik sowieso een bloedtest. Kan er alleen even niet in geloven nu.

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik snap het. Wat klote... :( Dat je lichaam eigenlijk al voelt dat het mis is. En toch hoop je het nog zo. En het is natuurlijk ook wel waar, zolang je nog niet ongi bent, kan het nog. Maar je wilt jezelf ook geen hoop aanpraten als je eigenlijk al voelt dat het niet gelukt is.

Wat betreft je twijfel of het bij jou wel allemaal goed zit, begrijp ik ook heel goed. Ik twijfel al aan mijn eigen lichaam, en ben nog niet eens begonnen - gewoon omdat ik niet begrijp dat 1 miljoen zaadjes niet genoeg is om zwanger te worden. Maar ja, in alle boekjes die ik van het ziekenhuis heb gekregen staat heel duidelijk dat een ICSI poging na tp in 30% van de gevallen maar tot zwangerschap leidt. En dat 80 tot 90% van de vrouwen na 3 pogingen zwanger is. In mijn kennissenkring heb ik 2 meiden die beide via ICSI zwanger zijn geworden, beide had hun man/vriend slecht zaad, zij zelf waren helemaal oké, en bij beide was het bij ICSI 2 raak.

Maargoed, allemaal cijfertjes, je kunt je er aan vasthouden, maar ik snap ook wel dat die cijfertjes je niet boeien. Dat je gewoon nú zwanger wilt zijn. Ik duim nog even voor je door, toch, ondanks je krampjes...

14. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

Feb 18, 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    Geen hoop meer, ongi is doorgebroken.
    Bedankt Marliesje dat je het nog even allemaal op een rijtje zet :) Soms vergeet ik wel eens dat er inderdaad maar een kleine kans is dat het lukt, ook al is er bij mij geen probleem gevonden en ziet alles er nog zo goed uit. Het blijft ook zo spannend allemaal, en helemaal als plots weer wat collega's zwanger zijn. Dan komt het toch weer wat harder aan.

Aan de ene kant een baaldag nu, aan de andere kant besloten om mezelf vandaag eens te verwennen en lekker een middagje te gaan shoppen :D

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meid, wat klote... :(:(:(

Verwen jezelf maar lekker vandaag. Hopelijk kun je het een beetje uit je hoofd zetten en toch wat genieten van het shoppen.

En idd, als er dan ineens weer om je heen mensen zwanger worden, zomaar, zonder hulp, en jij zit nog steeds te wachten... Niet leuk. :x

16. deb27

deb27 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    2,052
    0
    0
    in het noorden
    badhairday, wat ontzettend k*t dat je ongi bent geworden.. heb je wel een verwendag gehad voor jezelf?

hier vanmorgen eerste echo gehad, zitten 2 eitjes van 12mm...zondag weer een echo en dan afwachten welk eitje heeft 'gewonnen'.....

17. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

Aug 29, 2010
    1,621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hey dames-->
    marliesje--> nee heb inprenciepe niet echt last van me ongie soms de eerste dag een klein beetje maar ik wil gewoon echt niet op me bruiloft ongie zijn wat je zegt het verwisselen met zo`n jurk lijkt me een drama.

karnijn--> gefeliciteerd! wel super hoor, ga er lekker van genieten! wel jammer dat er zo onduidelijk over gedaan werd.

badhairday--> balen hoor had het gehoopt voor je... hoop dat je nu wel lekker geshopt hebt vandaag en goed geslaagd bent!

deb--> spannend zondag! hoop dat het dan weer wat groter is!

hier gaat alles zijn gangetje heb het een beetje druk dus de dagen vliegen voorbij.
    wij hebben gisteren de documenten van het mck gehad dus gaan het weekend alles in orde maken dat het amc dinsdag alles binnen hebben en ze snel alles voor ons kunnen regelen :D
    heb de documenten zelf ook een beetje doorgelezen en zag toch iets staan wat me toch een beetje positiever maakt... de laatste keer met zaadonderzoek blijkt er waarschijnlijk wel weer 1 zaadje geweest te zijn :D is niet veel maar betekend dan wel dat er IETS aangemaakt word en een tese misschien toch hoop zal geven...
    maarja niet TE positief zijn denk ik dan maar...

18. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Hoe rottig badhairday! Hopelijk heeft het shoppen je deugd gedaan. Je moet je op zo'n momenten echt wel iets gunnen.

Inderdaad Ikkuh. je kan maar beter niet ongesteld zijn. Ik had heel wat problemen om naar de wc te gaan met mijn jurk. Ik ging altijd in de gehandicaptenwc omdat ik daar lekker veel plaats had. Het is echt wel een til en zoekwerk alleen al om te plassen, als je dan nog eens je ms hebt :$
    Je mag wel een beetje positief denken over de tese hé.

deb: oogsten ze maar 1 eitje bij je?

19. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

Feb 18, 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    Zo, dat shoppen heeft echt opgelucht. Had ik al jaren niet gedaan. Heb ook echt vrolijke jurkjes gekocht in kleuren die ik nog nooit gedragen heb maar nu wel gewoon leuk vind. Helemaal geslaagd dus. Ik kan er weer even tegenaan. :)
    Mijn man was ook blij verrast met de kleding die ik gekocht had, kreeg gelijk een complimentje, dat maakte mijn dag helemaal goed :D

@deb: oh, spannend nu alles voor jou begonnen is. De race tussen je eitjes is begonnen. Er zal wel eentje flink gegroeid zijn zondag.

@ikkuh: Fijn dat het eindelijk een beetje in orde komt met alle papierwerk, zodat het echt werk kan beginnen. En ik vind het toch ook wel positief voor een tese hoor, 1 zaadje is altijd beter dan geen. Mijn man had 6 keer geen zaad, maar bij de tese wel gevonden. Als er 1 zaadje het eindpunt haalt wordt er in elk geval iets aangemaakt, en waarschijnlijk wel meer dan eentje ;)

20. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

Nov 24, 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Goedemorgen...

Hier nog steeds geen ongi doorgebroken, nog steeds elke keer kleine beetjes donker... En test negatief, dus denk dat het gewoon weer eens lekker vast zit ofzo.. Maarja tis zo 12 juni..

@badhairday: Balen meid :( maar fijn dat je lekker geshopt hebt! Heeeerlijk he :D.. Wat is nu de volgende stap voor jou? Je hebt nu 2x icsi gehad toch?

@deb27: Hihi spannend, wanneer heb jij dan een tp? Of weet je dat nooit van te voren?

@Karnijn: Jij al een beetje gewend aan het zwanger zijn? haha hoe issie verder?

Hier wachten en wachten we maar... Pffffff
    Nog 1 dagje mooi weer dus maar ff van genieten.

Share This Page