Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Ff snel via mobiel. Ze heeft gekeken maar er was niks te zien. Ze zei dat het te vroeg kon zijn maar als ze mijn verhaal hoorde was ze bang dat het niet goed zou zitten. Ze wilde geen bloedtest doen (???) ik moest over week maar nog eens testen. Maar ja, dinsdag LUMC, die gaat kijken en wil vast wel bloed prikken naar goed, ik ga er maar van uit dat het einde oefening is.
    Snel meer maar via mobiel wil dat niet zo ;)

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klinkt niet heel positief, hoewel ik wel verwacht had dat er niets te zien was want daar is het ook nog wel vroeg voor. Wat raar dat ze geen bloedtest wilde doen, zeker omdat je eigen test ineens lichter was.
    Toen je dat zei werd ik ook al een beetje bang, lichter wordende testen voor week 6/7 is eigenlijk altijd een slecht teken. (pas na week 6 zijn ze niet meer betrouwbaar kwa donkerte)
    Maar ik blijf toch nog even duimen, wie weet was het idd een rare test.

3. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Jordan :(. Ik duim toch nog ff door. Hoop toch zoooo dat t goed zit xxxxxx

Hier gisteren afspraak gehad in de kliniek. Voor uitgangsecho. En wij mogen weer niet starten.
    Toch het lange traject en gisteren met de pil gestart.
    10 juni beginnen met de deca.

En wachten op een ander huis en dan weeeeeeer verhuizen!!

Mompelientje lkkr broeden daar in Kopenhagen. Ik duim voor je!!!

Ook ik zit op de mobiel,,, morgen meer.
    Slaap lkkr allemaal xxx

4. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Voel me toch wel erg down moet t ff van me af typen. Dan maar op die k*t iPhone haha.

We wonen nu tijdelijk bij m'n schoonmoeder. Prima mens en ik kan gewoon m'n werk doen ala nagel styliste.
    Heb ook het geluk dat m'n klanten hier willen komen. Maar laten we wel wezen. Wat een pokke ellende !!!!

En dan heb je nog 1 licht puntje in de zooi namelijk dat we weer zouden beginnen en samen de kracht hadden gevonden voor niets en niemand te stoppen. En dan weer dit!!!
    2 cysten en nu maar weer aan die rot pil tot 13 juni. En dan 10 juni starten met die shit decapaptyl waar ik giga bijwerkingen van krijg.
    Uiteindelijk nog een teleurstelling. Alhoewel t qua verhuizen wel ff uit komt. Maar ja dat lieten we net niet meer inde weg staan.

En nu nog niet! 10 juni starten!

Heb vandaag alleen een moeilijke dag gehad.
    Veel stress 5 klanten moeten helpen. Ben bij iemand thuis geweest en al d'r vriendinnen wouden ook nagels. Dus dat was ff stressen.
    Maar we kunne t geld heel goed gebruiken natuurlijk.

Als de woning bouw maandag niet gebeld heeft zal ik hun eens bellen.

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Danoontje wat een tegenvaller... Weer een maand verder... Dat korte traject is wel waardeloos zeg. Met het lange is het even kut met de deca, maar de enige keer dat je gewoon veel follikels had. Kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt.

Eén troost, ik heb nooit last gehad van de deca, en nu enorm veel. Dat kan dus vast ook andersom!

6. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Dat is ook vervelend meid :( ik hoop voor mezelf echt dat wat jij zegt waar is en het andersom is deze keer!
    Jij mag bijna weer starten!! Spannend..
    Heb je er wel een positief en goed gevoel over? Hoe moeilijk ook?

7. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Jordan... ik hoop echt dat er een mirakel gaat gebeuren en dat ze iets zien op week 6. Vertrouw erop de laatste bloedtest waar je hcg is gestegen.
    Hou je sterk.

Danoontje, zoals Marliesje zegt, de lange traject zorgde ervoor dat je veel follikels heb. Ik heb geen ervaring met lange traject, maar ik heb het gevoel dat eens en vooral gaat goed komen!

Goed dat je nu focus op je toekomst als nagelstyliste en vind het knap at je zoveel klanten heb voor een beginneling.

Ik zit hier te broeden maar had gisteren enorm last van mijn buik. Ik weet niet of het terugplaatsing pijn is of pijn van de punctie die ik maandag heb. Ik heb zo'n gevoel dat mijn eierstokken verdraaid zijn. Een hele klote voel.

Maar mijn vriend zegt dat ik lief moet zijn tegen mijn buik. Hij is wel grappig. Hij kust en praat er tegen.

Hij is gek... :(

8. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar wel schattig... ;)

@Danoontje - totaal niet. Ik heb besloten dat ik na deze poging weer begin met roken (iig voorlopig) want dat maakt dan ook niet meer uit. Ik heb echt 0,0 vertrouwen dat ik zwanger wordt, en eigenlijk ben ik ook op het punt gekomen dat het me niet zoveel meer kan schelen. Er is gewoon het afgelopen jaar teveel gebeurd, teveel verdriet, teveel teleurstellingen, ik ben er klaar mee. Heb nu heel sterk het gevoel; als het zo moet, laat dan maar gewoon.
    Sinds mijn schoonmoeder is overleden is dat gevoel echt heel sterk geworden. Zij was ook deel van het team, leefde mee, huilde mee, en zou voor ons kindje oma worden. De enige oma. Toen de 2e ICSI mislukte had ze zoveel verdriet, want toen wist ze al; ik ga niet eens meer horen of ze nog zwanger wordt of niet.
    Nu hebben we geen oma's meer. Zoveel dingen waar ik van droomde voor als we een kindje zouden krijgen kunnen nu zoiezo niet meer.
    Toen ik met de pil stopte waren we vol met hoop en mooie dromen. Er is niets meer van over inmiddels.

Als ik nu niet zwanger wordt gaan we in januari/februari een mooie reis maken, naar mexico of Jamaica. Ik ga weer roken. Hier in huis wat opknappen, schilderen en decoreren. Ik vind het wel prima. Ik ben er moe van, en ik ben er klaar mee. Van mij hoeft het ook allemaal niet zo nodig meer. Ik doe deze ICSI alleen omdat ik anders het gevoel heb dat het nog open is. En ik wil het afsluiten.

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Marliesje, ik reken op een goede test ;) Maar idd balen dat ze niet even bloed wilde tappen. Had ik meer duidelijkheid nu... Balen dat jij toch last hebt van die Deca nu :( En hopelijk geen reis naar Mexico / Jamaica en helemaal hopelijk niet weer aan de sigaretten maar ipv dat alles een kindje in je armen. Ik ken je gevoel van een open einde. Als het nu fout gaat dan ga ik voor ICSI-2 en dan heb ik 3 ook nog in het vooruitzicht. Nog kansen, I know, maar iedere tp is geeindigd in een (v)mk tot nu toe dus ik heb de hoop ook opgegeven hoor. Je gaat door voor het gevoel. Dikke knuf!

Danoontje, super balen dat je nu toch voor het lange traject moet :( En dan ook dat gedoe met de woningbouw. Hopelijk snel een goede oplossing. Wel super dat het zo goed gaat met het nagelen! Jij ook dikke knuf!!!

Mompelientje, lief van je vriend toch? Hij denkt er goed over na in ieder geval. Wie weet geeft het een extra boost. Ook voor jou, dikke knuf!

Hier nog altijd bloedende. Nog altijd alleen met afvegen na plassen. Nu ook pijn rechts onder in mijn buik. Nog dragelijk maar als de pijn of het bloeden erger wordt ga ik naar de huisartsenpost in het zhuis voor een echo om te zien of het niet BBM is. Check check dubbel check!

Fijn weekend! :)

10. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Marliesje, snap je gevoel helemaal.. en die reis is slim.. maar dat roken is misschien iets minder gezond voor je ;) Maar kan makkelijk praten, nooit gerookt. Zou hetzelfde zijn als men ineens zegt dat sushi ongezond is en ik dat nooit meer mag. Hoewel, dat eet ik niet dagelijks..

@Danoontje, waarom moet je het lange protocol doen? Wat is het verschil?

@Jordan, ik duim voor een wonder voor jou!

@mompelientje, broeden meid!!

@hier echo gehad, nog niet veel meer gegroeid, baarmoederslijmvlies nog steeds te dun, wel 11 eitjes ongeveer te zien. Volgens de arts klopte de grootte van de eitjes wel met het baarmoederslijmvlies maar ben ik te vroeg begonnen met spuiten. Gonal f nu opgehoogd naar 300ie. Hopen dat die punctie volgende week eindelijk gepland kan worden. Eerst a.s. maandag weer een echo in Zwijndrecht. Ik hoop dat het met die hogere dosis maandag genoeg is gegroeid om de laatste echo in Gent te kunnen plannen.

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoor wel vaker mensen zeggen dat ze te vroeg begonnen zijn met spuiten, maar hoe zit dat dan? Hoeveel dagen nadat je menstruatie was begonnen ben jij met spuiten begonnen dan?
    Wel mooi dat het er nu weer 11 zijn. Hopelijk rijpen ze nu een beetje snel, want onderhand zul je het spuiten ook wel zat worden.

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Poppetje, hoe kan dat van dat bmslijmvlies? 11 is wel netjes toch?

Ik begon met Deca de dag van menstruatie en 4 dgn later met Pregnyl. Trouwens, mijn bmslijmvlies was gister 5,4, is dat niet te dun bij zwanger zijn?

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    5-5 stop pil
    8-5 staten decapeptyl
    10-5 starten gonal 150
    13-5 menstruatie
    22-5 ophoging gonal naar 225
    24-5 ophoging gonal naar 300

En als ze nu in het ziekenhuis kijken is het of ik nog in de beginfase ben qua grootte van de eitjes en dikte bms. Bms wordt dikker in de loop van je cyclus, en als je zwanger bent weet ik het niet.

Conclusie, ergens volgende week heb ik ooit wel die punctie!!!

14. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    AH, poppetje, ik snap het. Ik begin pas gonal-f te spuiten 6 dagen ná de eerste dag van mn menstruatie. Jij moest nog ongesteld worden toen je ermee begon. Dat verklaard het, want je mb slijmvlies kan ook niet opbouwen als je nog ongi bent natuurlijk...

@Jordan, 5,4 milimeter? Het lijkt mij wat dun, maar ik weet niet of dat uitmaakt als het al ingenesteld is. Bij mij was het rond de terugplaatsing altijd 11 of 12 milimeter ofzo. Hoe dikker, hoe beter de innesteling gaat (zeggen ze, bij mij werkt het schijnbaar niet zo...), maar als het embryo al is ingenesteld dan weet ik het ook niet. Dan maakt het misschien wel helemaal niet meer uit...

Nou, ik ga aan het werk, kijk er niet echt naar uit, ben zo gaar als een koekje en heb hoofdpijn, beide als gevolg van de deca. Gaan 2 lange nachten worden :(

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Succes Marliesje, werk ze. Hoop dat je de nachten een beetje doorkomt! En dat van dat slijmvlies. Ik begrijp er weinig van maar ik laat het maar gewoon ff voor wat het is. Dinsdag hopelijk meer duidelijk. :)

Poppetje, oh ja jij was al bezig voor dat je ongesteld werd. Komt volgende week wel goed toch?

16. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    #1276 Mompelientje, 25 mei 2013
    Laatst bewerkt: 25 mei 2013
    ff vlugge reactie aan Marlies, (ben op mobiel en op m'n pauze).

de dokters zeiden dat cd 1 veels te vroeg was, maar ik had the punctie op cd 10! Daar mislukte de bevruchtingen. Ik kon het niet weten, de dokters konden niet weten. Maar bij deze poging ben ik tussen cd 2 en 3 begonnen met spuiten, ze zeiden dat mijn menstruatiemooi moest vloeden want de vorige keer was het heel matig en had ik maar 2 dagen ongie (bij deze zoals normaal 4-5 dagen) en op cd 12 mijn punctie, met betere eitjes.

ook zie ik meiden die na een mislukte poging, meteen mogen beginnen met spuiten. Ik begrijp niet, want na mijn mislukte poging twee maanden geleden moest ik een rustmaand hebben.

17. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Het verschil tussen lang en kort is dat kort zonder pil en decapaptyl is, en lang met. Dus of eerst alles plat leggen en dan stimuleren of zonder platleggen gaan stimuleren en dan voor de punctie een eisprong remmer tot de punctie. Hoop dat het een duidelijke uitleg is.

Ik moet de lange omdat ik tijdens de laatste 2 korte pogingen nauwelijks follikels aanmaakte. En er nu nog 2 cysten zaten. Ze willen de boel mooi schoon hebben. En met het lange is er meer te halen bij mij.

Jordan al meer duidelijkheid? Zit op de iPhone kan niet makkelijk terug lezen dus mijn excuses als het al ergens staat.

Mompelientje de tijd vliegt meid nog ffies!!!

Marliesje. Wat een heftig maar helaas kloppend met mijn gevoel antwoord. Ik denk precies zo. Als de pogingen op zijn kan ik ons niks meer verwijten. Of dergelijke gedachtes.
    Alhoewel ik best weer positief ben ondanks alle problemen die we nu hebben.

Poppetje pfff wat een spannende tijd komt er voor je aan! Heb je zo lang naar toe geleefd!!! Hopen dat t super goed gaat. Ik duim voor je.
    Las dat er al 11 zaten? Gaat mooi!en wat ik over bm slijmvlies heb geleerd is dat dat erg gelijkelijk groeit. En ook na de punctie door ook de utrogestan nog groeit. Ik vind het voorzichtig wel hoopvol klinken.

Ik duim voor ons allemaal. Knuffel xxx slaap lkkr

18. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Rust maand ligt ook aan t protocol van de kliniek.
    En aan hoe je een poging eindigd.

Marlies weekse meid!!! Ik ga slapen tot morgen.

19. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Vandaag de echo, 1 folikel was groot, de rest nog maar 10 dus nog langer stimuleren, baarmoederslijmvlies was wel gegroeid naar 4,9 dus ook nog niet dik genoeg voor een tp dus op dat punt klopte het plaatje wel weer.. om GEK van te worden. Ondanks mijn goede AMH en mijn lage FSH wil mijn lijf maar lastig gestimuleerd worden. Om gek van te worden. Als het goed is donderdag weer terug naar Zwijndrecht dus dan de punctie pas volgende week ben ik bang :(

Ik loop qua punctie straks gewoon gelijk met Marliesje als het zo door gaat. Baal van mijn lichaam, wil het liefste naar huis, me ingraven met thee op de bank.. maar ja, daar groeien de folikels vast ook niet harder van!

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hè, wat balen zeg. En ook niet wat je (en ik ook) verwacht had. Waren die anderen allemaal niets groter dan de vorige keer? Of wel ietsje?
    Ik vind het ook raar dat je voor je menstruatie al moest beginnen met stimuleren. Snap niet waarom ze niet gewoon op cd 3 of 5 zijn begonnen. Maarja, weet ook niet of dat er wat mee te maken heeft.

Ik heb trouwens mijn eerste fm pas morgen over een week hoor, dus het duurt zeker nog 2 weken tot de punctie voor mij.

@Jordan - hoe is het met jou? Nog nieuws?

@Danoontje - en hoe is het daar? Nog wat gehoord over het huis?

@Hier - heb het weekend overleefd, nog 2 te gaan. (denk ik) Toen ik eenmaal bezig was viel het wel mee, het was gelukkig druk dus dan heb je wel afleiding. Morgen begin ik met de gonal-f trouwens.

Deel Deze Pagina