Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is in Nederland ook zo, maar alleen bij de 3e poging mag je er 2, dus daarom dat wij er nu 2 teruggeplaatst krijgen. Mits er 2 zijn natuurlijk, want dat horen we pas morgen.

Poppetje, ik hoop echt zo dat deze blijft zitten. Maar zelfs al lukt deze tp niet; je weet nu dat er écht wel mooie embryo's gemaakt kunnen worden met jullie eitjes&zaad, en dat zelfs als deze tp niet blijft zitten, er dus zeker hoop is. Zeker met een paar mooie cryo's in de vriezer. Maar laten we wel wezen; hopelijk doet het aantal cryo's er helemaal niet toe, en is het gewoon nu klaar voor jou! :D

2. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Poppetje! Wat een fijn nieuws voor jullie. En nu lekker broeden :D ik duim weer mee!

Mompel voel je je goed?

En marlies laat je t heeeeeel snel weten?

Hoe is het met jou Jordan?

Ik heb goed nieuws. Ons oude ellende huis is leeg! Gisteren hebben we het in goed 4 uur geflikt.
    Alles ligt in opslag, en nu wachten op een nieuwe woning van de woning stichting. Dus daarin nu ook rust!!!!!!!!
    Verder krijgen mijn vriend en ik alle hulp die wij nodig hebben van maatschappelijk werk, ik had nooit verwacht dat die je zo goed kunnen helpen. Eerst een huis, en dan gaan ze ook helpen rust en stabiliteit te vinden. Ook helpen met het feit dat mijn vriend niet tot slecht praat, daar had ik geloof ik ook al over verteld.
    Ik accepteer alle hulp om nu stabiliteit te krijgen :D

Morgen beginnen met de deca en ik ben er klaar voor!
    Kom maar op met die heerlijke opvliegers, buien en pijntjes!
    13 juni mn uitgangsecho en rond de 20e beginnen met stimuleren.

Vandaag gaan we lekker taarten bakken :D zo leuk!
    Fijne zondag allemaal xxx

3. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Danoontje, dat klinkt positief allemaal. Zal het nu dan eindelijk een keertje gaan meezitten? Ik hoop het voor je.
    Heel veel succes met de deca!

@hier - tussen 9 en 10 wordt ik gebeld. Het is nu 9.03 uur. Heb even buikpijn van de zenuwen...

4. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik hoop het ook :)

Ohhh spannend!!!!!!!!!!!!! Gaat helemaal goed komen.

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben net gebeld; om 12:45 terugplaatsing van 2 embryo's!! Weet nog niet hoeveel bevruchtingen het zijn en of er misschien cryo's komen, dat hoor ik vanmiddag dan.

6. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Wauw gefeliciteerd met de eerste stap! :D

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Marliesje, twee, wat goed!!!! Net wakker maar wilde etst weten of jij al nieuws had! cryo's hoor jij dat gelijk? Ik pas van de week, Gent vriest ze na dag vijf pas in.

8. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben ook wel blij, begin weer wat vertrouwen te krijgen nu het er 2 zijn.

Ik krijg het ook pas van de week officieel te horen, maar vaak hebben ze nu al wel een beetje een idee of er embryo's in aanmerking komen.

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Bedenk me net dat jij je tp op dag twee hebt! En tja bij ons zag het er goed uit maar durf bijna niet te hopen dat er echt ook cryo's komen.

Spannend hè, wij lopen echt zo goed als gelijk! ;)

10. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klopt, in Groningen doen ze altijd embryo's van 2 dagen oud.

Ik heb een 4 en een 5 cellig embryo teruggeplaatst gekregen, er waren 4 bevruchtingen, maar geen van die andere 2 goed genoeg om in te vriezen, dus geen cryo's.

Ben benieuwd. Poppetje, wanneer mag jij testen?

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    21 juni bloed laten prikken, lijkt me ook dan testen en jij?? 4 en 5 cellig op dag twee is heel goed toch!!

12. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik de 24ste, thuistest. Spannend hè?
    Ik ga deze keer zoiezo weer eerder testen. De vorige keer heb ik dat niet gedaan, toen werd ik echt gek van de stress. En toen mocht ik eindelijk testen, en toen was het nog niet helemaal duidelijk. Als je eerder test weet je op de testdatum tenmiste of de testen donkerder worden, en het dus goed is, of lichter, zoals de laatste keer, en het dus niet goed is.

13. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    ooh Marlies! Super dat ze 2 hebben terug geplaatst! Dan heb je meer kans op zwangerschap. Bij een 1 terugplaatsing heb je 30% kans en bij 2 heb je 40% plus 15% kans op tweeling (dit is bij de eerste poging, alle pogingen moet je plus 10% rekenen bij zwangerschap). Dat klinkt geruststellend en ben zo blij voor je.

wel moet ik zeggen dat ik eerst heb laten bloedtesten op de test dag en daarna plas test. Dat komt, als je licht of negatief test dat je lichaam gaat stressen en een bloedtest geeft toch meer kalmte. Iedereen vind de wachtweken verschrikkelijk maar wat ik gedaan had was gewoon denken dat ik echt echt twee emmies heb in m'n buik en gewoon technisch gezien ben je zwanger hihi.

over de 4-5 cellen, dat is goed op dag 2 en een meteen terugplaatsing is beter dan dat de emmies groeien in een warmte kast. Omdat jouw lichaams temperatuur 10x beter is en meer kans, hoewel een blastocyde ook goed is. Maar toch beter dat je emmies in dag twee meteen in je buik zetten, hoe verser hoe beter

ik heb ook 4-5 cellig. Het zegt nog niks over de kwaliteit, het blijft een verrassing. Kan wel begrijpen wanneer men over top embryo's praten is een 9-10 cellig, maar er kan zelfs fout gaan, de kansen zijn hetzelfde, mensen zijn zelfs zwanger met 2 cellig.

ik ben ook zwanger met 4 cellig :)

14. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Waren ze bij jou allebei 4 cellig? Bij het UMCG hebben ze het liefs 4 cellig op dag 2, dat schijnt het best te zijn, en dan hangt het van de frgmentatie af of ze het als "top" of niet "top" bestempelen.

Overigens had een bloedtest bij mij de 2e poging geen verschil gemaakt. Dan was de waarde misschien iets aan de lage kant geweest, maar misschien niet eens. Het was toen ook pas net die dag ervoor (waarschijnlijk, want toen had ik ineens erge pijn) fout gegaan. Maar anyway, ze doen dat zoiezo niet in mijn ziekenhuis. Dus ik moet toch urine testen doen, ook op de testdag zelf. Als ik een bloedtest zou krijgen denk ik dat ik misschien minder snel zelf zou testen, maar nu is het toch een thuistest, ook op de testdag zelf.

Jij hebt dan de 29ste de 1e echo? Ben zo benieuwd of het er 1 of 2 zijn geworden!

15. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Marlies jij hebt helemaal geen cryos nodig!!!!
    Het gaat nu helemaal goed komen.
    Klinkt erg positief en nu lekker broeden.

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Van Gent moet je je bloed na laten kijken. Kan ik gelukkig gewoon hier doen. Geen zin ook daarvoor anderhalf uur te rijden. Ieder ziekenhuis heeft andere methodes, best apart.
    Als ik meer dan negen bevruchtingen had gehad, hadden ze het morgen pas terug geplaatst.

Heb helemaal niet naar fragmentatie gevraagd, hoorde alleen top en excellent van de professor dus dacht, is goed dus!

Welke testen gebruiken jullie?

17. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als het allemaal top is is de fragmentatie waarschijnlijk heel laag, dus maakt het ook niet zoveel uit. Jij hebt echt een super-leg geleverd! :D

Ik gebruik altijd kruitvat 2v5, lekker goedkoop. Nu zijn er ook bij de action testen tegenwoordig, die zijn helemaal spotgoedkoop, maar daar lees ik veel slechte dingen over. Die geven heel vaak een heel licht teststreeptje, omdat dat streepje als het nat wordt iets donkerder wordt dan de achtergrond. Dus die schijn je pas na je nod betrouwbaar te kunnen gebruiken.

Danoontje, ik hoop het! Ik ga idd lekker broeden nu. Jij moest vandaag met de deca beginnen toch?

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    En donderdag de eerste echo voor danoon, al met al voor allemaal een spannende periode.

Marliesje, is het normaal om de dag na de tp lichte buikkrampen te hebben?? Is mijn eerste tp dus weet het niet. En ik had volgens de arts een goede leg, had ik nooit durven denken, wel gehoopt maar niet verwacht. Nu nog goed broeden. Door de utro extreem moe, kat blij, zit non stop o schoot :D

19. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, die buikkrampen komen van de utro, is normaal, en kan ook nog een beetje een reactie op de terugplaatsing zijn, van het gevroet in je baarmoeder.
    En je lichaamstemperatuur wordt ook hoger van de utro. Mijn kat is ook niet bij me weg te slaan, terwijl ze anders altijd liever bij mn man ligt. Maar na terugplaatsingen ben ik ineens 2 weken lang haar favoriet. :D

Danoontje morgen echo? Ik dacht dat je pas vandaag of morgen met de deca zou starten. Of is het een uitgangsecho?

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mijn kat zit altijd op me, mijn lichaamstemperatuur is van nature al hoger!

Deel Deze Pagina