Het is hier stil geworden seg. Iedereen zit zeker buiten lekker in het zonnetje Danoontje, toch vervelend als je ongi niet volledig doorkomt. Heb ik in het verleden regelmatig meegemaakt en ik bleef dan altijd twijfelen. Hier alles goed. Ik begin het te beseffen. Natuurlijk hebben we het al moeten vertellen aan alle nabije familie en vrienden die allemaal wisten dat we met icsi gestart waren. Ook op mijn werk heb ik het verteld. Ik werk met personen met een autisme, zware mentale handicap en gedrags of psychische stoornissen. Je mag niet blijven werken als je zwanger wordt. Morgen naar de arbeidsgeneesheer voor een controle en m'n papieren in orde te maken en dan ben ik thuis tot ik beval, moederschapsverlof heb opgenomen of tot er iets mis gaat natuurlijk, maar laten we daar maar niet vanuit gaan. Hoe is het met alle anderen hier?
@ Karnijn, wanneer heb je de eerste echo?... vanmorgen een echo gehad, eitje is 18 mm....dus vanavond pregnyl zetten en donderdag de punctie en zaterdag de tp.... vind het erg spannend... helemaal als ik dan net lees dat een van de meiden op een ander forum vandaag een punctie had maar dat het eitje niet is mee gekomen...dus alles voor niks gedaan.... daar ben ik ook wel bang voor hoor.... maar goed blijven positief!!!
@Danoontje: nee hoor, ik heb nu 1x ICSI gehad. Na de punctie heb ik 1 terugplaatsing gehad en werden er 3 embryo's ingevroren. En dat hoort dan nog bij de 1e ICSI. Pas als deze embryo's teruggeplaatst zijn of het niet overleven moet ik aan de tweede ICSI beginnen. En er zitten er nu nog twee in de vriezer @Karnijn: Wel heerlijk dat weer, moet je van genieten zolang het duurt Vind je het niet erg lang om nu je hele zwangerschap niet te werken? Of heb je genoeg bezigheden? @Deb27: Spannend! Gaat lekker snel nu. En inderdaad: positief blijven! Ik duim voor je.
@Karnijn: Oke mooi dat het nog lekker gaat, is ook allemaal erg spannend ... Heeft zo'n beroep toch zijn voordelen kun jij optimaal van je zwangerschap genieten en je lichaam de rust geven die het nodig heeft Of vind je het zelf niet zo fijn? @Deb27: Spannend! 1e icsi he? Hopen dat het in 1 keer lukt. En indd geen rampenscenario's gaan denken en opzoeken, das niet verstandig. Ik heb zelfs ooit eens een forum verbod gehad van mn arts hihi... @Badhairday: Ik hoorde dat dat overal anders is, of dat bij je 1e behandeling hoort of dat het als een 2e wordt gezien... Of is dat niet zo? Dus als ik het goed begrijp mag jij die nog laten dooien en terugplaatsen en als dat niet lukt wordt het pas de volgende? Sorry dat ik zoveel vraag hoor (A) Hier: Nog geen ongi, testen zijn ook op, was eergister nog negatief... Heb er nu geen zin meer in, en wacht tot 12 juni. Mss heb ik wel een maand geen ei gehad.. Wat me sterk lijkt ik had namelijk vruchtbaar slijm voor 10 mja...
karnijn--> leuk hoor om het te vertellen he dat zijn al de leuke momenten... hoe reageerde iedereen? wel lekker met je werk maar zoeken ze nu vervangend werk ofzo of ben je gewoon echt helemaal vrij... luxe hoor haha. deb--> spannend allemaal! nog even maar voor je het weet zit er een mooi embryootje in je buik en moet je 2 weken op een wachtbankje daar gaan we gewoon vanuit haha. danoontje--> naar hoor allemaal met je ongi... maar ik ken het heb het nu ook 2 keer gehad in de periode dat we weer verder konden... vorig jaar nog zelfs we mochten eindelijk starten nou had dus echt een prutmenstruatie stelde niks voor dus mocht nog niet beginnen. klopt bij het invriezen alles wat ingevroren kan worden geld gewoon als 1 ronde. als je een punctie hebt geld dat voor een ronde dus alles wat meer is en ingevroren kan worden is mooi mee genomen
@deb - spannend hoor! Ik hoop dat er een mooi embryootje uitkomt! @Karnijn - wat heerlijk dat je het eindelijk begint te beseffen! Het lijkt me zo prachtig om het aan iedereen te vertellen! Weet je al wanneer je de eerste echo hebt? @badhairday - Nu gelijk weer door voor de volgende cryo, of moet je een ronde overslaan tussen 2 tp's door? @danoontje - hè wat balen zeg... Als het dan toch niet zo is, laat het dan ook maar zsm komen, want anders raak je alleen maar in de stress. Hier nog aan het wachten op mn prikschema, als het goed is valt die met alle recepten komende week door de brievenbus. Nu het zo dichtbij komt merk ik dat ik soms een beetje begin te twijfelen. Of ik het wel echt wil, op deze manier, en wat als het een tweeling zou worden? Of als het niet lukt? Zoveel gaat er door mijn hoofd, ik krijg veel te veel tijd om overal over te piekeren. Zucht.
Dus ik begrijp nu dat als ik geen menstruatie/cyclus heb ik niet mag/kan starten? Dat zou mooi k*t zijn dan... Lijkt me trouwens erg sterk aangezien icsi toch ook voor zulke mensen is? Of denk ik meteen te zwart wit... Ik zag als t goed is net mn ongi loskomen, nu tampie in dus hoop t zo .....
Danoontje: Ik moest niet wachten op mijn menstruatie. Ik begon gewoon met de pil, maar bel eventjes naar je gyn. als je meer duidelijkheid wil? Je bent nu toch al een tijdje op je ms aan het wachten hé. Marliesje: die zorgen ebben wel weer weg. Ik was ook liever op de natuurlijke manier zwanger geraakt, maar dan hadden we waarschijnlijk nog héél lang kunnen wachten. De angst voor een tweeling hebben wij ook gehad, maar uiteindelijk denk je toch: liever twee dan geen... Hoewel ik ernog altijd liever maar ééntje per keer heb hoor. Iedereen reageerde heel goed. Op het werk waren ze nogal verrast, want ik had niet gezegd dat we ermee bezig waren. Zelfs eigenlijk altijd ontkend Familie is natuurlijk ook heel blij voor ons. Mijn pa deed er eventjes over om ons proficiat te wensen. Hij kan niet goed om met onverwachte situaties en daar dan op inspelen. Hij moest eerst een wandelingetje door de tuin gaan maken. Zo schattig! De eerste echo heb ik in week 6, volgende woensdag. Hoop dat alles er oké uit ziet. En de lange vakantie. Leuk wel om thuis te zijn gedurende de zomer, maar bezig blijven gaat een uitdaging zijn. Ik ga me wat kortlopende cursussen zoeken en mijn oude hobby's proberen boven te halen. Het nadeel is dat we nu moeten rondkomen met minder loon. Ik krijg nu nog 80%. Wat veel is om thuis te zitten natuurlijk, maar we hebben net ons huis gekocht en het is financieel nu al vaak het mes op de keel... Nuja we komen er wel door
Wij zijn vandaag toch naar ha gegaan, nog geen ongi... Hij durfde me geen opwekkers te geven en wil toch dat ik tot 12 juni wacht... Omdat soms een menstruatie minder kan zijn dan de andere keren, alhoewel dit dan wel heel weinig is.. Mja t kan dus ook een zwangerschap zijn met laat stijgend hcg of zoiets... Ik verheug me maar nergens op met zwak zaad... Op naar de 12e, is t al zover?
Ja zeker wel, alleen zijn wij inmiddels de negatieve testen zat... En de 12e moeten we er toch heen, en als het dan niet zo is komt t niet zo hard aan, omdat we dan meteen verder geholpen worden.... En we moeten eerlijk tegen ons zelf blijven de kans is erg klein met niet of nauwelijks zwemmend zaad...
Ja, das eigenlijk wel waar... En negatieve testen kun je onderhand waarschijnlijk wel dromen. Ik vind het wel heel vervelend voor je, zo nog even op het nippertje toch wat in spanning zitten, ookal weet je wel beter. Zou beter zijn als je gewoon ongesteld geworden was, kun je ook lekker vol goede moed naar die afspraak op de 12e. Maar het is inmiddels juni, dus de 12e komt snel dichterbij!! Ik had gisteren trouwens ook iets raars, (beetje onfris verhaal, sorry), maar ik wilde een meeetertje uitknijpen naast mn tepel, komt er ineens een druppel melk uit mn borst. Heb ik nog nóóit meegemaakt, wat dit nou weer moet voorstellen... Dus ach, meteen weer hoop, weet dat het nergens op slaat, want ten eerste zit ik nog een week voor mn "od" (laat de "n" tegenwoordig maar weg ) en ten tweede staat het volgens mij niet eens op de lijst met vroege zwangerschap verschijnselen. Begin trouwens wel wat ongeduldig te worden, want heb nog steeds geen brief van het ziekenhuis gehad. Zou binnen vier weken komen, en as dinsdag is het vier weken. Maar hoop wel dat hij snel komt, want zaterdag moet ik dus ongesteld worden, en dan moet ik waarschijnlijk met de pil beginnen. Vind 7 weken trouwens wel wat lang, voor de pil, dus misschien dat ze het zoiezo nog één ronde opschuiven. We wachten het wel weer af. @Deb - hoe gaat het met jou?
@Danoontje: Ik vind het niet erg hoor dat je veel vragen hebt, daar is een forum ook wel een beetje voor En ja, ik mag mijn embryo'tjes een voor een nog laten ontdooien. Dat MOET zelfs voordat ik aan een volgende icsi mag beginnen. Maar dat vind ik niet erg hoor, hoe meer tp-kansen hoe liever want hoe minder stress dat het niet zou lukken. Meer kansen, meer hoop Wel naar trouwens dat het met jou ongi niet wil lukken, erg frustrerend als je zo graag wil beginnen en nu niet weet hoe het zit. Gelukkig komt 12 juni steeds dichter bij. @Marliesje: Wat een volgende tp betreft denk ik dat ik eigenlijk wel gelijk door kon, maar ik heb er niet naar gevraagd. Had ook geen nut, want een nieuwe echo zou in mijn vakantie vallen dus ik wacht gewoon een maandje. Ook wel prettig hoor, ik kan de pauze wel even gebruiken, even geen ziekenhuisgeregel meer. Dat vind ik namelijk nog erger dan al de stress die icsi al met zich meebrengt. Alle miscommunicatie en verkeerde inlichtingen van ziekenhuizen maken het alleen maar erger. En dat is bij jou blijkbaar ook het geval. Echt rot dat je nog geen brief hebt aangekregen, ik hoop dat ie toch nog snel bij je terecht komt, en anders echt even bellen hoor! Het is vervelend dat je overal achteraan moet maar ik heb wel gemerkt dat het soms de enige manier is om de info te krijgen die je hebben wilt. @karnijn: wel jammer, nu je de tijd hebt voor oude hobby's is er niet al te veel geld voor. Al is een leuk huis natuurlijk ook wel belangrijk En ik hoop gewoon dat we een mooie zomer krijgen, dan valt het denk ik ook wel mee om vrij te zijn. Bijna een echo, leuk leuk leuk. @deb: hoe gaat het? tp gehad? Ik ben er ongeveer een weekje niet, hoop dat er veel leuk nieuws is als ik weer terug ben
hoi meiden, even een kort berichtje... donderdag de tp gehad, en was toch best pijnlijk zo zonder verdoving... en alles is voor niets geweest want zijn net gebeld en t eitje is niet bevrucht.... ben er kapot van...
@Deb27: Shit man... Dus jij hebt een terugplaatsing gehad? Of een punctie? Veel sterkte en kracht @Marliesje: Dat is indd wel vreemd hihi, maar kan ook door druk op je tepel komen dat het gewoon vocht is... Mss wel door de hormonen. Ik noem het ook gewoon mn OD haha laat die N indd maar weg! @Badhairday: Oke dankje dat is helemaal waar wat je zegt, hoe meer hoe meer kansen. Fijne week! @Hier: Nog steeds niks... Week geleden negatief getest, mss dat ik vandaag nog een testje waag...
@deb, wat balen!! Ik kan me voorstellen dat je daar kapot van bent. Wat een enorme teleurstelling! @badhairday - fijne week dan! @danoontje, en, nog getest? Ik ben net terug van een wandeltocht van 41,7 kilometer, heb overal pijn!! Het zou eigenlijk maar 39 zijn, maar maakte ergens een foutje, dus zijn we omgelopen. Op 16 juni is de "slachtemarathon"; een wandeltocht van 42,2 km, fenomeen hier in Friesland, en dit was de laatste oefening voor die tijd. Maarja, als we nog 500 meter verder hadden gelopen waren we er ook geweest. Dus de 16e komt wel goed. Zit alleen onder de blaren, had een achteraf niet zo slimme beslissing gemaakt om woensdag nog even naar de pedicure te gaan, die al mijn eelt verwijderde. dom dom dom!!! Maargoed, moe, maar wel voldaan en trots Mijn vriendin vertelde dat ze weer met de pil gaat stoppen voor een tweede, was even schrikken, ik hoopte dat ik nu eerst zou zijn. Maar zij is er van overtuigd dat ik meteen de eerste ICSI poging zwanger ben, en zij wil toch nog een tweede, dus vind ze dat we dan net zo goed samen zwanger kunnen zijn. Ik hoop het voor ons allebei, maar heb wel gevraagd of als het bij mij niet lukt, ze dan eerst even wil mailen zodat ik even kan wennen, voordat ze ons 'officieel' het goede nieuws verteld. Van de eerste was ze na 3 maanden zonder pil zwanger, dus het zal wel snel gaan denk ik... Tja, het leven gaat voor iedereen gewoon door natuurlijk.
@deb, jee wat rot!!! Mag ik vragen hoeveel eitjes je had? En hoe snel je dit nieuws kreeg na de punctie? Heb vandaag punctie gehad... Alles is nieuw voor me dus ben heimelijk op zoek naar vergelijkingen en info! Veel sterkte nog, liefs
Hoi Jenka, Las toevallig net dat je vandaag je punctie hebt gehad! (zo nieuw is het dus ook niet meer, voor mij moet ie nog komen ) Hoe is het gegaan? Vond je het meevallen of tegenvallen? Spannend allemaal, laat even weten hoe het met de embryootjes gaat! Kom je ook meekletsen in dit topic?