Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    Natuurlijk wil ik mee kletsen!

Ik kreeg eerst een halve slaaptablet en een zeer pijnlijke spuit met pijnstiller in mijn bil... De dokter zei dat als ik me ontspande het medicijn het beste zou werken... Nou dat deed het ik was helemaal van de wereld en heb het niet helemaal bewust meegemaakt ( hoorde en voelde wel wat, maar kreeg mijn ogen niet open). Voor mij was het geen nare ervaring dus.

16 eitjes hadden ze, en het sperma van mijn man was gelukkig net goed genoeg voor de icsi.

Maandag weet ik meer en zal ik dat delen ;)

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    O, dat klinkt niet gek zeg! Hoop dat het bij mij ook zo gaat, lekker van de wereld!

Waarom zijn jullie trouwens met ICSI bezig, als ik dat mag vragen?

3. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    Mijn man zijn sperma is op alle 3 de vlakken (hoeveelheid, volume, beweegelijkheid of zo, minder dan 1 miljoen) niet zo goed. En de dokter zei gelijk: de enige reeele kans op een zwangerschap is icsi

En voor jou??

4. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Oh deb, dat is rottig nieuws! Hou je sterk! Hopelijk de volgende keer wat meer eitjes en wat meer kansen.

Marliesje, zo sportief als jij daar kan ik alleen maar van dromen hoor. Fietsen, wandelen, goed bezig meid! Fijn dat je vriendin het je eventjes meldt. Zo word je niet overdonderd op het moment dat ze het aankondigt.

Danoontje, gisteren nog getest? Vervelend seg

Jenka, welkom :) Ik heb dezelfde verdovingen gehad voor de punctie + nog twee prikken in mijn baarmoeder, maar bij mij hielp dat toch zo goed niet hoor. Wij zitten voor dezelfde reden bij icsi. Ze hebben me gezegd dat ongeveer de helft van de geoogste eitjes goed zullen zijn voor inplanting. Bij mij klopte dit wel. Ik had 10 eitjes en uiteindelijk 5 goed bevruchte en goed gedeelde zygotes. Er vallen er een deel af bij de bevruchting en een deel bij de deling.

5. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    @Jenka, welkom hier, jammer dat je je bij ons moet voegen...
    hoe is de punctie gegaan?
    Wij hebben icsi in eigen cyclus dus iedere keer maar 1 eitje. Donderdag was de punctie en zaterdagochtend hebben we het slechte nieuws te horen gekregen....

@Marliesje, jeetje sportieveling, super hoor!!! Ik wandel ook ontzettend veel maar ben al blij als ik 10 a 15 km per dag loop (nu even niet hoor, maar hopelijk van de week wel weer)

@Karnijn,we hebben iedere keer maar 1 eitje.... het zijn ook nog zoveel obstakels voordat de tp is... hoop wel dat we de volgende rond tot tp komen(het liefst ook een zwangerschap natuurlijk)
    Hoe gaat het met jou? geen kwaaltjes?

6. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    @ deb, de punctie zelf was geen probleem alleen als ik nu een stukje wil lopen dan voelt het alsof mijn buik uiteen scheurt. Blijf dus gewoon de hele dag liggen:D

Morgen bellen wat er van mijn 16 eitjes over is en of er een tp is en zo ja wanneer...

Ja idd jammer dat het zo moet maar aan de andere kant ben ik zeer dankbaar dat er een behandeling bestaat!!

Liefs

7. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    @karnijn..

Thnx voor de info... Ik hoor vaker dat de punctie pijnlijk was, ik heb echt geluk gehad dat ik zo heftig reageer op een halve slappil. Volgens de gyn was ik ook een van de weinige die ( half ) slapend de punctie doorstaat.

Hoe staat het er nu voor bij jou dan?

Doet een terug plaatsing zeer??

8. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    deb--> shit he wat naar dat het niet goed gegaan is... ik vind het heel jammer. sterkte...

marliesje--> jeetje heftig zo`n eind lopen... in ieder geval heel veel succes alvast voor de 16de ik hoop dat je dan niet zoveel last van blaren zal hebben.

dat is erg vervelend met die vriendin... zijn hele moeilijke momenten hoor als ze het je zal vertellen en het bij jou nog niet gelukt is...
    een hele goed vriendin van mij vertelde gelukkig via de ping ook aan mij dat ze zwanger is, en is tegelijk met mij gestopt met de pil alleen hebben hun nooit moed verzameld voor het zh en nu dus toch zwanger geraakt tijdens verhuizing... moet heel eerlijk zeggen dat ik er nog moeite mee heb maar gun het der echt heel erg!

jenka--> spannend hoor allemaal! ik hoop dat er veel bevruchtingen zullen zijn dan kan je zowiezo genoeg invriezen :D

badhairday--> een hele fijn week (vakantie?)

9. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    deb --> oh ik dacht dat het enkel deze keer maar een eitje was omdat jullie zo plots mochten beginnen. icsi in eigen cyclus heb ik me nog niet zo echt verdiept ;)
    Nog niet echt klachten. Gevoelige borsten gaan af en aan, soms wat buikpijn. Zorgen als ik niks voel en zorgen als ik teveel voel hahaha :p

Jenka --> van de tp heb ik helemaal niets gevoeld. Heb niet de eendebek gevoeld, niet de buisjes die ze inbrachten, helemaal niets. Het was heel snel gebeurd. Een beetje zoals een inseminatie, als je dat al gedaan hebt.
    Ik ben zwanger geraakt na de eerste poging. Volgende week heb ik de eerste echo, lekker spannend.

Na de punctie heb ik een hele week in de zetel gelegen. Ik had het nodig. Mijn buik was enorm gezwollen en voelde vermoeid en pijnlijk aan. Ik kon niet lang rondlopen. Het gevoel dat je nu hebt kan nog wel eventjes duren.

10. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    karnijn--> spannend hoor volgende week de eerste echo :D ben benieuwd!

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @karnijn - idd spannend de eerste echo! Ik kan me het helemaal voorstellen - zorgen als je niets voelt, zorgen als je wel wat voelt... Hopelijk brengt de eerste echo wat rust!

@jenka - bij ons hetzelfde als bij jou. De eerste test was 1 miljoen levende zaadcellen. De 2e was toen ineens 2 miljoen, zag ik op het briefje staan, maar hebben ze verder niet besproken... Maar hetzelfde als bij jou, enige optie ICSI, IUI overslaan.

@ikkuh - dan is het wel even slikken ja, maar toch fijn voor haar dat ze uiteindelijk niet naar het zh hoefde.

@deb - maar dan loop jij al met al meer dan ik, want ik ga maar 1x in de 2 weken zo ver, en dan de andere week nog iets van 20 km, dus uiteindelijk loop ik maar 1x in de week.

12. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Jenka,heb je al nieuws?

13. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Amai ik heb eventjes moeten zoeken naar deze topic. Goed dat ik er nog aan dacht om mijn eigen berichten op te zoeken :)

Jenka had haar terugplaatsing vandaag heb ik elders gelezen. ben ook benieuwd.

Danoontje, hoe is het met jou. Al nieuws over je ms?

14. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    Ja tp is een feit! Ze hadden 6 emy's die bevrucht waren. Die teruggeplaatst is was 8 cellig (zo noem je dat toch) hij zag er op tv heel mooi uit... Deed geen pijn!

Nu lekker op de bank ff gelukkig zijn...

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spannend!! Hebben ze er één teruggeplaatst?

16. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere

Ja... We krijgen nog bericht hoeveel er ingevroren worden. Hoe is het met jou nu???

17. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    jenka--> super hoor! een terugplaatsing :D vooral je lekker laten verwennen en rustig aan doen :)

18. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Dan is het nu wachten hé :p Moet je al terug gaan werken of heb je een hele week vrijaf? Nog veel last van je buik?

19. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ff snel...

@Jenka welkom ik duim voor je! :)

Hier: Nog geen menstruatie, en zaterdag nog neg getest.. Weet niet hoe t nu is... Mjaaa nog een paar daagjes tot de 12e, het lijkt zo onderhand wel een nationale feestdag te worden. En nu haasten, zo werken :(

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    #160 Marliesje83, 6 jun 2012
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
    @danoontje - tjonge... Waar het dan toch blijft?

Ik had voor gisteren mn recepten en prikschema binnen moeten krijgen, maar de enige post van het mcl was een brief dat onze afspraak met maatschappelijk werk begin julie 1.30 uur naar achtre is verplaatst... Dus om 12 uur maar even bellen waarom ik nog niks gekregen heb.

aanvulling: net gebeld, de papieren zijn net op de bus gegaan, maar hoef deze maand toch nog niet met de pil te beginnen. Leek me ook al wat vroeg, want dan zou ik bijna 8 weken aan de pil zijn. Dat wordt dus juli dan. Wat duurt dat wachten toch lang...

Deel Deze Pagina