Ik ontlucht ze wel altijd, wist niet dat het niet mocht... Maar volgens mij kan het geen kwaad hoor, zou niet weten waarom. Wat raar trouwens, dat vlies... Of je hebt gewoon een heel stevig bm slijmvlies dat het er zowat in zijn geheel uitkomt. Hoop dat het spuiten je niet teveel ellende oplevert en een mooi resultaat, dit keer écht. @Poppetje, hoop dat je vannacht alweer wat beter geslapen hebt!
Hallo dames, Ik heb morgen voor het eerst een punctie En oh zo nerveus ik weet niet goed wat mij nu te wachten staat je hoort zo veel.... Hoe hebben jullie het ervaren ?
Marliesje, raar he.... Maar volgens de arts gewoon stolsel dus kon gewoon beginnen Bij MCK hebben ze me bij de vorige poging ook gezegd te ontluchten en ik heb dat ook gewoon gedaan. Enge gedachte om lucht in te spuiten toch. Hihi. De eerste prik zit er weer in. Was in een halve minuut geregeld. Hoi Zoetje, spannend morgen! Allereerst veel succes. Ik wil je ten eerste het oprechte advies geven om niet teveel te zoeken over en af te gaan op hoe iemand haar punctie heeft ervaren want echt, de een voelt er niets van en de ander zegt dat het gruwelijk was. Mijn ervaring is dat het wel heel snel voorbij was. Binnen 10 minuten maximaal was het geregeld. Ik heb van te voren geloof ik 2 Paracetamol genomen en tijdens de punctie kreeg ik Morfine. Ik vond het niet fijn maar aan de andere kant, ik moet binnen nu en een week of 2 ook weer een punctie en ga toch opnieuw en dat hebben de andere meiden hier ook gedaan. Het is vervelend maar voor een goed doel. Hoe lastig ook, probeer toch te slapen want hoe uitgeruster hoe beter. Denk er gewoon aan dat als het morgen voorbij is je opgelucht adem kunt halen dat het erop zit en ga er alsjeblieft niet teveel over lezen nu, morgen zul je het op jouw manier ervaren en misschien maak je jezelf nu gek door de verhalen van andere meiden en valt het bij jou heel erg mee. Zet hem op en laat nog even weten hoe het gegaan is. Succes!
Thanks Marliesje! Het ging extreem makkelijk. Naald was weer eens bot dus dat was jammer anders was ik echt in 2 tellen klaar geweest Je onderschrift had ik nog niet gezien, lees ik net pas voor het eerst (staat die er pas net in of heb ik het gewoon echt niet gezien?), moet toch wel slikken van de onderste zin. Wij praten er ook zo over dat als het bij miskramen blijft de komende 2 pogingen dat we samen een leuk leven maken maar als ik het zo bij je lees, hoe waar het ook is, krijg ik toch kippenvel.
De gonal-f naaldjes zijn scherper, maar ik vond de deca eigelijk altijd fijner spuiten. Onderschrift stond er al een poosje hoor. Moet er zelf ook nog wat aan wennen. Ben nu weer heel erg aan het denken, is de zaadkwaliteit het enige wat er mis is? Is er echt niets met mij aan de hand? Hebben we uberhaupt een spontane kans? Of moet ik het niet alleen op korte (en middellange) termijn uit mn hoofd zetten, maar echt helemaal? Ben er toch nog erg veel mee bezig en weet ook even niet hoe ik het los moet laten. Over 2 weken evaluatie bij het ziekenhuis, dan wil ik toch nog even vragen hoe slecht het nu echt was en of we nog een kleine spontane kans hebben of niet. Aan de ene kant zeg ik dus "we gaan met zn 2-tjes verder" maar aan de andere kant ben ik nog helemaal niet zover, heb nog teveel hoop op een spontane zwangerschap. Maar goed, ik weet gewoon echt even helemaal niet wat ik ermee aan moet.
Nou weet je, ik ben nog niet zo ver hoor, we hebben nog 2 pogingen, maar omdat het natuurlijk echt alleen maar om miskramen gaat bij ons, gaan we er reëel van uit dat het voor ons ook eindigt met 'ons tweetjes' ipv met een gezin. (Zelfbescherming ook) En nu zeggen we, klaar is klaar, maar toch hou je dan ook hoop op een spontane mogelijkheid. Maar...is het voor jou niet een optie om toch een aantal dingen nog te laten onderzoeken? Stel dat er kansen zijn en dat de zaadkwaliteit niet zo zorgwekkend is dat het ondenkbaar is om spontaan zwanger te raken, misschien kunnen ze bloedstolling, auto immuun, schildklier onderzoeken, een baarmoederspiegeling doen bijv. en dan een IUI proberen. Of, stel dat er wat uit die onderzoeken zou komen toch overwegen er 1 zelf te bekostigen. Niet om je aan het twijfelen te brengen, maar als je het zelf nog niet los kunt laten dan is het misschien toch het overwegen waard? Aan de andere kant, als blijkt dat het natuurlijk toch mogelijk KAN zijn is een jaartje of 2 rust inlassen misschien ook nog optioneel? Het lijkt mij ook een moeilijk kruispunt waar je op staat als er toch hoop lijkt.
Zo lieve meiden veel gekletst! Kom morgen weer even mee praten. Heb ook weer een hoop te vertellen. Morgen onze sleutels ophalen!!!!!!!!!! Dit weekend verhuizen Zoetjes succes morgen ik duim voor een goede vangst!
@danoontje - ben benieuwd, vandaag sleutel gekregen toch? @Jordan, ik wil in het zh idd een en ander bespreken. Wil geen behandelingen meer doen, maar wel even vragen wat er bij mij nog gecheckt zou kunnen worden. Weten of er een kans is dat het spontaan lukt. Njah, ik weet het ook niet. Wil zoiezo eerst even niks nu.
Kom even vertellen da het mij heel erg is meegevallen niets van gevoeld En ook nu merk ik niets 5 eitjes gevonden zaad van man lief was nu ook goed! We zijn dus tevreden Morgen ochtend worden we gebeld of er een bevruchting heeft plaats gevonden en over de eventuele tp vrijdag
Zoetje, super bericht! Goed om te horen. Heb je nog wel een beetje kunnen slapen? Bedoelde het niet rot hoor, mijn berichtje, maar soms kun je jezelf echt gek maken en de 1 heeft ook echt een lagere pijngrens dan de ander hihi. En, heb je al een telefoontje gekregen? Duim voor je dat ze allemaal bevrucht zijn, dat zou top zijn toch Danoontje, hoe gaat het met de verhuizing e.d.? Gefeliciteerd meis! Marliesje, rust is sowieso super goed om te doen en stel dat ze bij jou nog iets vinden kun je altijd nog verder kijken. Gooit in ieder geval niet helemaal de deur dicht Ik heb vanavond vuurdoop met Menopur. Ik ben Pregnyl gewend dus we gaan het meemaken. Ik verbaas mezelf onwijs. Ik heb gister in 5 seconden geprikt alsof ik nooit ander gedaan heb. Misschien baat gehad bij die 'volg mijn vingen-therapie'... Normaal wil ik mijn man in de buurt hebben en die zat zo lekker met zijn mobiel te klooien dat ik hem heb gelaten en hij niet eens doorhad zo snel zat de Deca erin. Voel me trouwens opzich goed alleen hoofdpijn en misselijk maar dat had ik vorige x ook en ik ben MOE! Gaaaaap.
@Zoetje, en????? @Marliesje, lastig is het, te accepteren dat de MMM over is, maar hou hoop voor jullie!! @Danoontje, tell us.. we zijn nieuwsgierig.. veel verhuisplezier, ZONDER SCHOONMOEDER!!!! @Jordan, hoe verloopt het tot zover? Jij volgende week je eerste echo, spannend!!! Ik vond de decapeptyl juist rotter dan de gonal f, over menopur geen idee.. Nog nooit gespoten.. Heb spierpijn!!! Maar wel al twee keer gaan sporten en morgen en zondag weer. Nu ik sport gaat het niet snoepen ook makkelijker, vind het zonde om te snoepen als ik sport. Dus wel positief. Nu hopen dat ik de komende weken nog wat kg's af ga vallen!!
Goed bezig Poppetje, met het sporten Ik dieet nog t/m uiterlijk volgende week dinsdag en dan bouw ik het af. Deca spuit shit omdat de naalden bot zijn dus ik moet hem er echt indrukken zeg maar. Gonal F heb ik nooit gehad.
Ik heb door de Deca ook echt een paar keer gebloed. En sporten ja ach.. leuk is het niet, hoewel als ik daar ben, is het te doen. Alhoewel je nu zou lachen als je me de trap op zou zien gaan.. NET EEN WIJF VAN 99!!!
@poppetje - de trap op als een oud wijf is een goed teken, dat betekent dat je spieren groeien!! @Jordan - Vorige keer pregnyl ipv menopur? Bedoel je niet puregon? Balen dat die naaldjes zo bot zijn... Ik was tegen de tijd dat ik de punctie had altijd bont en blauw, maar volgens mij kwam dat van de gonal-f. Ik "dartte" de deca er altijd vet hard in, dan had ik geen last van die botheid. Gonal-f kon je er veel rustiger induwen, maar die deca moest ik echt kracht zetten! Vandaag even een dagje dieetvrij, heb vanavond een dinertje met ons koor als afscheid voor de vakantie. Even lekker niet opletten wat ik wel en niet mag en ook nog een paar flessen wijn ertegen aan gooien. Gisteren voelde ik me echt k*t. Zo verdrietig. We hebben er samen nog over gepraat, over hoe stom het allemaal is. Over dat we echt 0 vertrouwen meer hebben in de mmm, en dat we gewoon echt geen icsi zelf willen betalen. De laatste icsi hadden we 22 miljoen zaadcellen - als je daarmee voor het eerst naar het ZH zou gaan kreeg je nooit een een icsi advies, misschien IUI of misschien zou je het gewoon nog wat langer zelf moeten proberen. Maar dit maakt het wel moeilijk. Aan de ene kant heb ik heel veel verdriet omdat ik het nu los moet laten, en dat betekend dat ik het idee van een kindje krijgen echt uit mn hoofd moet zetten. Ervan uitgaan dat het nooit gaat komen. Maar aan de andere kant weet ik ook dat de kans dat ik toevallig in de komende 10 jaar een keer spontaan zwanger wordt er wel is. En dan ga ik weer piekeren. Zucht. Vandaag gelukkig niet gepiekerd, maar geld uitgegeven, haha. 2 nachtkastjes gekocht voor op onze nieuwe slaapkamer.
Goed nieuws morgen een tp echt super blij met dit nieuws Dat alles nu eens goed loopt. Hoeveel er precies bevrucht en bruikbaar zijn hoor ik morgenvroeg Maar ik ben hier al super blij mee!
Poppetje99 heet je dus nu? Hahaha. Het is voor een goed doel, hou vol Bloeden van Deca? Dan heb je zeker een vaatje te pakken gehad? Ik heb van alles naaldjes wel eens gebloed geloof ik hahaha. Nou, ik ben nu aan de nwe verpakking Deca begonnen en net zo bot. Shit naalden. Marliesje, ja Puregon idd hahaha. Ahem. Lekker gegeten? Wel leuk toch er even uit. Vind het zo heavy voor jullie. Je wordt volgens mij echt van links naar rechts gegooid qua gevoel en emoties. Maar mag je nog IUI doen dan want 22 miljoen is wel mooi dus het geeft toch weer extra opties (sorry, wil je niet laten twijfelen maar dat zei ik vorige x al). Het ding bij ons is dat er 1 echt te weinig zaadcellen zijn voor het natuurlijke werk. De kans is nihil (5 miljoen cellen die ook nog om hun eigen staart zwemmen of stil staan ), daarnaast heb ik op onverklaarbare reden steeds miskraam na miskraam dus dat maakt de kans nog kleiner een zwangerschap te voldragen dus voor ons is het na de ICSI einde oefening, maar als er nog kansen zijn bijv. door IUI wat je dan wellicht ook gewoon vergoed krijgt is het misschien toch een overweging om het nog een kans te geven. Ik gun het jullie ook zo, vandaar dat ik ff 'hardop en ongevraagd' meedenk Zoetje, wauw, gefeliciteerd. Nu weer heel erg benieuwd naar je uitkomst van morgen dusse....als je het wilt laten weten? mooi,m² weken broeden en hopen dat je er niet meer dan dit nodig hebt Oké...Menopur...spuit de vloeistof rustig bij de poeder....ehm nee want de zuiger van de naald wordt door de druk van het flesje vanzelf al naar beneden getrokken dus de vloeistof spuit me een paar duizend bar het flesje met poeder in hahaha. De spuit eenmaal in mijn buikkie kreeg ik de zuiger vervolgens niet ingedrukt enne....waren jullie ook zo onappetijtelijk misselijk van die fijne Menopur?
Zoetje: Goed nieuws meid geniet ervan! Nou hier is het zeker een verhuizing zonder schoonmoeder! Ze helpen niet eens meer mee!!! Ben zooo kwaad... Ze hadden beloofd 100% zeker te helpen in ons nieuwe huisje. Nu moeten ze ineens wandelen (die kerel HAAT wandelen) En ze hebben zon drukke tijd achter de rug en moeten even hun hoofd leeg maken PFFFFFF nee wij zeker niet! Dus nu moeten we alles zo goed als alleen doen. Maarja we zijn niet anders gewend... Morgen moeten we er nog wat weghalen en dan wil ik nooit meer met dr te maken hebben. Wat vriendlief doet moet die zelf weten maar ze kost mij teveel negatieve energie!!!! Wat een wijf!!! En ze gaf ook toe dat het wel wat tegenviel ons in huis te hebben, want ze had wat meer samenwerking verwacht..... PFFF wat dacht ze in huis te hebben een werkster?? Ik had nog niet zat aan mn kop! Verhuizen, behandeling afgebroken, mn klanten helpen, alles bellen en regelen... Dan had ze me moeten vragen en duidelijk moeten communciceren en niet met die kut methodes van haar... OH zo klaar mee! Ik heb ook gezegd volgens mij kan het je niks schelen als je je kinderen nooit weer ziet, je hebt er allang afstand van gedaan. Toen kregen we een slijm berichtje terug blabla.. Nou ik ben er KLAAR mee! In hun huis hangen ook alleen maar fotos van zijn kinderen en niet van de hare.. Kortom VREEMD. Zo dat was dat... Vandaag staat in het teken van poetsen (is daar volgens mij 40 jaar niet meer gedaan) en behang trekken en sausen en verven! *fluit eigen huis en tuin melodie* Fijn weekend dames!xxx
Hihi Danoon, gooi het er uit meid en ondertussen....adem in, adem uit Succes vandaag met klussen en verkassen. Ik zit in m'n snikhete kantoortje Good luck.
Tp is goed gegaan we hebben 1 topembryo terug gekregen alles ging goed en snel en nog meer goed nieuws we hebben er nog 2 over ook hier zijn we heel erg blij mee. Nu twee weken afwachten spannendspannend