Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Gefeliciteerd Zoetje. Nu even 2 weken goed op jezelf en de beeb passen hopelijk zijn die 2 cryo's voor een brusje.

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Danoontje, hoe is het nu?

Jordan, spannende week voor jou.

Marliesje, lekker gegeten? Lijnen is makkelijker nu ik sport. Gent geweest en volgende menstruatie start ik voor de cryo. In eigen cyclus zonder hormonen. Wel beter, ook ff geen echo's meer!

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Hier gaat het prikken nog steeds top. Het mengen van de Menopur gaat goed maar kost wel meer tijd dan de pen en ik hou van snel snel snel hahaha. Gisteren waren we bij mijn moeder en mijn zusje met kids (4 stuks) was daar ook dus ik wilde niet in de woonkamer prikken dus heb ik staand geprikt in de slaapkamer van mijn mama. Ff behelpen maar het ging me goed af. Ik had wat bloedverlies zaterdag maar volgens de kliniek is dat normaal. Ook voelen mijn eierstokken super zwaar en soms zelfs pijnlijk. Ik hoop dat dit goed nieuws is hihi. Overmorgen echo. Begin zelfs al een beetje zenuwachtig te zijn ;) Fijne dag meiden!

4. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spannend Jordan! Als ze zwaar aanvoelen is het meestal omdat er veel follikels zitten!

Poppetje, lekker gegeten ja, had wel wat moeite om weer terug in mn ritme te komen...

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Marliesje, en ook lekker gedronken? Paar flessen wijn had je toch met jezelf afgesproken? ;)
    Ik hoop dat het betekend VEEL en dat ik asap voor die punctie kan (liefst deze week/komend weekend nog want ik heb va maandag volgende week vakantie :D).

6. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha, nou, na 1 fles was ik al zo goed van de wereld, gelukkig heeft manlief me opgehaald. Thuis gekomen viel ik uit de auto... :)

Zou mooi zijn, voor het weekend de punctie, dan heb je het spuiten maar weer gehad! Dan kun je in je vakantie lekker broeden!

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Wel lekker goedkoop, 1 fles ;) Als het maar leuk was! :) En dat zou echt super zijn want dan hebben we wel echt vakantie!

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Spannend hoor, overmorgen je eerste echo..

en na 1 fles ben ik ook wel knock out hoor.. drink nooit!

9. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Pffffff wat een ellende zon 3e verhuizing op rij!!!!!
    We wouden het zondag avond al af hebben,,,, dat werd al moedig verzet naar gisteravond en ook dat bleek niet haalbaar.
    Vriendlief en ik werken beiden gewoon door. En we hebben dus alleen de avonden.
    Gisteren m'n nagelstudio zo goed als af gemaakt dus er kan in ieder geval gewerkt worden, en de rest maar bijgesteld tot komend weekend.

Schoonmoeder en man de waarheid verteld over ons gevoel en de gebeurtenissen. Gisteren vroeg hij doodleuk waarom we zo stil waren via app. Nou ik heb alles nou jaaaa bijna alles er ff heerlijk uitgegooid. En hij zou t haar laten lezen. Nou zou mij benieuwen.
    Krijg je dat gezever dat ze al zoveel verloren is en nog maar 1 zoon heeft....... Ja hoe zou dat komen????

Nja vandaag maar ff 4 klanten helpen tussen de rommel en vanavond weer ff verder.

Jordan hoe voel je je nu? Klinkt in ieder geval goed :)

Wij zitten er wel weer over te fantaseren. Wat nou als we straks de rust hebben?? En zou rust niet veel belangrijker zijn dan die paar kilo's???? T laat ons toch niet los. En het lijnen komt niet echt wat van in deze situatie. Denk dat rust toch iets belangrijker is voor icsi en zwangerschap. Maar we zullen zien. Ik vermoed wel dat we weer gaan starten als we de rust weer hebben.

Fijne dag! Xxx

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Poppetje, ja ben echt benieuwd. Pffff...is het al woensdag? Oh nee, vandaag is nog lekker weer, morgen iets minder dus ik wacht wel geduldig op morgen :) Qua alcohol consumptie, ik werk met gemak een fles leeg en dan ben ik misschien aangeschoten. Geen stoere praat, ik weet ook niet waar het aan ligt. Ik ging vroeger altijd met een grote groep gasten om en die dronk ik onder de tafel. Als ik onwijs moe ben dan voel ik het wel sneller maar om echt dronken te zijn moet ik het wel HEEL gek maken :)

Danoontje, lekker dat je studio bijna af is. En eindelijk de frustratie er uit gegooid. Goed bezig geweest de afgelopen dagen ;) En joh, beter bijstellen naar het weekend met een mooi huis als resultaat dan er in zitten en je overal aan irriteren ;)

Marliesje, hersteld van je kater? :D

Hier...die rechtereierstok lijkt er uit te willen. Ben zo benieuwd naar de aantallen. Het voelt als 100. Zul je zien dat het er 4 zijn? Hihi. Vorig jaar had ik op dezelfde echo 11 follikels. Ik hoor dat met Menopur vaak minder follikels zijn maar zo voelt het niet. Kan me dit gevoel niet herinneren van de vorige ronde. Nou ja, we shall see :)

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Danootnje, drukke dagen zo.. hoop wel je laatste verhuizing voorlopig en de waarheid zeggen, kan zo opluchten ;)

Jordan, zo spannend morgen voor je.. geen ervaring met Menopur dus kan je daar geen antwoord op geven..

12. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Heb ook geen ervaring met menopur. Ja tijdens m'n korte traject maar die mislukken altijd ongeacht welke medicatie.

Ja dat was zeker heerlijk!!!!!!! :D

Ben wel benieuwd hoe je er voor staat Jordan.

13. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Even via mobiel dus alleen een update voor nu. Net echo gehad. 11 grote follikels en een paar kleinere. Doorspuiten en zaterdag opnieuw echo. Ze verwacht dat die kleintjes ook nog wel door groeien dus wie weet kom ik wel op 16 ofzo :) Mooie score toch? De pijn in mijn eierstokken daarentegen zal nog wel wat erger worden gaf ze aan maar, voor een goed doel. Op naar zaterdag.

14. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Zo zo go Jordan!

Wij hebben gisteravond gepraat (jaja:p) en gaan als we hier gesetteld zijn toch weer beginnen.

Als je je lichamelijk en geestelijk goed voelt is het aller belangrijkst. Daar moet je kindje van groeien en alles. En of dat nou is met een paar kilo teveel of niet. Rust en je fijn voelen is het aller belangrijkste.
    Ik ben al gezonder gaan leven en eten dus dan moet dat ook wel goedkomen. Alles wat er afgaat is mooi meegenomen.

Anders word het letterlijk en figuurlijk wachten tot ik een ons weeg haha.
    Wat denken jullie?

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jordan, mooi! Hoeveel had je er bij de vorige poging? 't is idd voor het goede doel, maar als je echt veel last krijgt mag je best een paracetamolletje nemen.

Danoontje - fijn hoor, dat het allemaal nu bijna klaar is. Is toch weer een nare tijd die je dan af kan sluiten. Snap dat je door wilt gaan, afvallen is gewoon kl*te en zeker als er tijdsdruk op zit. Ik zou als ik jou was toch nog eens een weekje atkins proberen, omdat dat veel makkelijker is dan al die shake dieeten. En je net zo veel van afvalt.
    Maar als je besluit er toch weer voor te gaan, met lang traject, dan heb je ook nog wel een aantal weken voor je weer gaat stimuleren, dus ik zie niet waarom je niet alvast een nieuwe icsi zou plannen. En als je niet afvalt, nou ja, dan niet. Hoeveel vrouwen worden er wel niet zwanger terwijl ze te zwaar zijn? Bij bosjes...

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Jordan, mooi aantal hoor.. op naar zaterdag nu!!

Danoontje, belangrijkste is dat je je goed voelt, geen stress hebt. Het gewicht is natuurlijk belangrijk maar niet leidend.. zie genoeg dames met heel veel overgewicht natuurlijk zwanger worden voor de tigste keer.. Als jij straks je rust helemaal hebt, moet je het moment plannen wanneer het voor jou ok voelt.

17. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt lieverds :) zo zien wij het ook.
    Wat er nog afgaat is mooi, en zo niet so be it!
    Ik moet mezelf ook lekker voelen.

Ik blijf gewoon weighwatchers doen. Nu schiet het er ff bij in. Maar wil dat wel weer oppakken. En dan zien we wel :) 25 juli heb ik mijn weeg moment in de kliniek en ga ik dit ook bespreken.

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Danoontje, lekker, een nieuw begin. En dat werd tijd voor jullie. Hard nodig. Ik hoop dat Weightwatchers zo weer goed op te pakken is en dat de kliniek mee wil denken.

Marliesje, hoe gaat het nu met jou? Alles wat rustiger voor nu even? Ik had vorige poging bij de eerste meting 9 follikels waarvan 3 of 4 toen ook wat kleiner waren en bij 2e echo had ik er 11. (Bij punctie kwamen er 9 uit en zijn er uiteindelijk 4 overgebleven. 1 voor verse tp, 3 cryo's.)

Poppetje, hoe gaat het met sporten?

Ik was gister echt helemaal kapot. Zat er zo doorheen. Ik heb er zelfs om zitten janken zo slecht voelde ik me. Ziek gevoel echt. Ik was intens moe, zo'n buikpijn, misselijk, alles deed zeer en ik vroeg me echt weer af waarom ik dit nou allemaal doe (herinner ik me ook van de vorige poging) en ik wilde niet meer verder. Ik weet dat ik niet mag klagen, het is voor een goed doel maar ik voelde me schuldig voor mijn lijf dat ik het volprop met hormonen terwijl het gezond is en voor mijn eierstokken voor wat ik ze aandoe...bluh. Nu nog steeds kapot en duizelig de hele tijd maar goed. Nog maar anderhalve dag werken, dat moet lukken. Dan vakantie. En ik doe gewoon kalm aan, dat moest van de arts maar kalmer dan dit kan ff niet. De avonden meteen op bed liggen, dat moet meehelpen...Laatste loodjes en hopelijk vanavond minder drama!!!!

19. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Jordan - wat een ellende. Je kunt je ook zo vreselijk ellendig voelen door die hormonen! Hopelijk heb je snel punctie, dan ben je iig van de spuiten af.

Hier alles wel oké, voel me wel aardig. Vanochtend had ik een vroege rit naar schiphol en daarna 17 km gelopen. Blijf maar zo vreselijk moe. Hopelijk helpt het om wat meer te gaan sporten weer. Sinds de laatste icsi is het er een beetje bij in geschoten. Maar het schijnt normaal te zijn, hele erge vermoeidheid na mislukte icsi's in ivf's. Hoop dat het volgende cyclus weer een beetje over is. Was de vorige keer wel zo, maar ja, toen ging ik na de rust cyclus weer aan de pil dus weet niet of het soms daardoor kwam...

20. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Marliesje, 17 km...WAUW!!! Dat is een flink stuk. En die vermoeidheid zal denk ik komen door het verwerken. Je hebt nogal wat achter de rug en nu ook nog wat om over na te denken/te verwerken. Al zul je er niet 24/7 mee bezig zijn, het heeft wel aardig wat klappen uitgedeelt, lichamelijk en geestelijk. Dus ik dénk dat het daar aan ligt. Daarnaast natuurlijk ook je schoonmama verloren wat ook zwaar is geweest. Ik hoop dat de zon van het weekend een beetje energie geeft aan je en verder lekker je tijd nemen hoor. Dikke knuffie :)

Deel Deze Pagina