Nieuwe topic over ICSI, wie begint ook net en wie kletst er mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    @ karnijn... Nee stond ziek gemeld vanwege de pijn in mijn buik ( de follikels en toen de punctie ) dat gaat nu al beter, hij is iets geslonken ( leek wel hoogzwanger :D:D ) en next week heb ik lekker een weekje verlof... Just in case...

2. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Amai Danoontje, niet leuk dat wachten en die onzekerheid

Marliesje, het is een lange vervelende aanloop tot je mag beginnen hé. Eens je gestart bent met de medicatie ben je goed op weg en gaat het eindelijk terug vooruit!

Daarstraks de echo gehad en een kloppend hartje gezien! Ben zo blij. Heb de gyn ook ineens gevraagd of we meer kans hebben op een miskraam - iemand die ook met icsi te makenhad gehad heeft ons op een nogal botte manier gezegd dat we niet te snel mochten juichen want dat er nog vanalles kon misgaan. De manier waarop ze dit zei was echt niet leuk. Gyn. heeft me verzekerd van niet. Hij zei eens je het kloppend hartje hebt gezien daalt de kans zeer hard.

3. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    oh jenka dat had ik ook. Ik leek wel vier maanden zwanger! :D Werken met die buikpijn is echt niet zo'n goed idee. Ik zou het toch niet gekunnen hebben. Weten ze het op je werk?
    Rust nog maar goed uit.

4. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Karnijn - Wat mooi! Lijkt me heerlijk om dan nu te zien dat alles ok is, kun je je zorgen hopelijk loslaten!

5. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    @Jenka, super dat je een tp hebt gehad...en nu helaas wachten...

@Karnijn, o heerlijk dat je een kloppend hartje hebt gezien/gehoord...en wat belachelijk van die vrouw zeg... ze moet gewoon haar mond houden!!

Hier gelukkig geen last meer van de punctie en hoop dat ik snel ongi raak zodat we met een nieuwe ronde kunnen beginnen...

6. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    @karnijn, wat moet dat geluid toch mooi voor je zijn van het hartje... Ben oprecht blij voor je... Ik ben nu nog lekker vrij tm de zwangerschapstest...

@ deb, hoop gewoon ook dat je ongi wordt, nieuwe ronde nieuwe kansen..we duimen weer met je mee!

Voel me goed, voel eerlijk gezegd helemaal niets... Ja als ik teveel heb gedaan gaan mijn eierstokken protesteren... Is dat normaal?

7. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Het was idd een heerlijk, blij gevoel! Het heeft mijn ongerustheid voor een heel groot stuk weggenomen.

Jenka, had ik ook. Soms had ik het gevoel dat mijn buik over de grond sleepte. Hij voelde zo zwaar aan, zeker wanneer ik veel had gedaan. Ik kon gewoonweg het huishouden enz niet meer aan. Heel veel rusten moet je doen ;)

8. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Jenka, hoe is het nu?

@deb, wanneer moet je ongi komen?

Ik moet morgen weer ongesteld worden, vandaag toch maar weer even een testje gewaagd - mega wit natuurlijk. Ik grapte al tegen mn man, voortaan een paar druppels ochtendurine in de wasmachine, krijg je een stralend witte was van! ;)

Vandaag het prikschema en de recepten binnen gekregen! Gelijk al weer mopperen omdat de recepten er niet bij zaten, wilde al weer het ZH bellen, had ik niet goed in de envelop gekeken... :$ Dus gelukkig toch compleet. Volgende week maar eens een bezoekje aan de apotheek brengen, zal miss wel even duren voor alles besteld is.

Op 9 augustus begin ik met de Decapeptyl, op 21 augustus met gonal-F en op 28 augustus moet ik voor de eerste echo. Dat is dan op dag 8 van de gonal-F.

Wanneer gingen jullie (degene die al een punctie gehad hebben) voor de eerste echo? Voor mijn gevoel is dag 8 vrij laat, maar misschien heb ik het mis...

O, en wat ik ook niet helemaal snap, er staat 1 opzuignaald, en 1 naald op, moet ik daar dan al die dagen mee doen? Of is die alleen voor de Pregnyl, en komt de rest al met een spuit eraan zeg maar?

9. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    @ marlies... Die naald is idd voor de pregnyl.

Gaat goed met me... Ik heb al gefietst en wat yoga gedaan... Miste de beweging. Heb nog wel een bolle buik, en als ik teveel doe is ie alleen nog maar boller... Voel verder nog steeds niets en aak me zorgen of het leeft... Mijn borsten zijn ook al minder gevoelig geworden en heb het idee dat ik hormonaal stabieler word ( iemand die dit herkent??? )

En volgens mij zorgt de utrogestan ervoor dat ik last krijg van obstipatie... Kan er ook nog wel bij..

Maar buiten dat laat ik me heerlijk verwennen, doe amper het huishouden (dat doet manlief) en slaap mega veel...

10. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Marlies, hahah over je was!

Ik moest 5 dagen na de start van gonal f terug naar de gyn, daarna om de twee a drie dagen. Maak je maar geen zorgen, ze zullen wel weten wat ze doen. De eerste keer dat ik ging zag je alleen maar dat er verschillende eitjes aan het groeien waren. Pas de keer daarna (o 8 dagen) kon hij inschatten hoeveel en wanneer de pick up zou zijn.
    13 dagen na de start had ik de pick up

Jenka, utrogestan zorgt bij mij ook voor obstipatie en heb er sowieso al makkelijk last van ...
    Ben jij bijgekomen na de pick up? Ik kwam van de ene dag op de andere twee kilo bij. Is er niet meer afgegaan. Ook door de medicatie kwam ik twee kilo bij :s

11. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    @karnijn, van obsipatie heb ik ook wel regelmatig problemn maar sinds de tp is het nog niet gelukt, ik ben 5 kilo zwaarder... Met de opgezettebuik, zwaardere borsten voel ik me soms net een zeekoe..mijn buik voelt soms echt alsof het scheurt..

Gelukkig is het allemaal herkenbaar!

Hoe voel jij je nu??

12. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Jenka, misschien een stomme opmerking, maar zorg je wel dat je genoeg water drinkt? Das wel belangerijk nu... :)

13. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    Doe mijn best... Hou alleen maar vocht vast en na een half flesje lijkt mijn buik te ontploffen...

14. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow, das heel naar...

15. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    @Jenka: Spannend! Nog een paar daagjes dan mag je testen... Slopend lijkt me dat het wachten...

@Deb: Balen van je mislukte poging :( hopen dat je snel ongi mag worden, en houd moed en hoop. Nieuwe ronde nieuwe kansen, met vast een heel mooi ei en een tp!

@Marliesje: Wat begin jij laat of ligt dat aan mij, pas in augustus?

Kan iemand mij trouwens een beetje uitleggen hoelang er zit tussen intake en eventuele start van de behandeling?

@Hier: Nog geen echte ongi gezien, dokter zei dus ook afwachten.. Woensdag nog neg getest.. Alleen had ik eergister iets wat leek op vruchtbaar slijm dus op een ei... En vandaag verlies ik weer donker vocht en was ik vanmiddag ineens ziek! Pffffff warm, duizelig en heb zelfs mn vinger in mn keel gedaan omdat ik zo beroerd was.. Nu slik ik ook tramadol voor mijn zenuwen die knel zitten in mijn rug en dat mocht omdat er geen zwangerschap was, kan een bijwerking daar van zijn, maar toch weer dat donkere verlies erg vreemd. Nja dinsdag is de grote dag...

16. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @danoontje, tja, had het liever zelf ook eerder gezien, maar dit was de eerste plek die er vrij was...

Heb hier nog een oud doosje tramadol liggen, even de bijsluiter nagekeken, maar ik zie er niets over staan. Maar op internet zie ik wel degelijk verschillende verhalen dat het idd de menstruatie cyclus kan beinvloeden, met name dat het ervoor kan zorgen dat je óf een menstruatie overslaat, óf dat je veel later ongesteld word dan zou moeten. Het zou in dit geval wel alles verklaren...
    Het zou wel kloppen als je nu je ei hebt, want ik ben vandaag ongesteld geworden, en vorige maand was jij aan het klussen toen ik ongesteld werd weet ik nog!

Wat betreft je vraag over de intake, bij mij duurt het dus exact 3 maanden, 8 mei intake, 8 aug. beginnen met spuiten. Hopelijk gaat het in jouw ZH sneller!

17. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    jenka, het is idd herkenbaar.
    Water drinken is heel goed voor je opgeblazen buik. Het is contradictorisch, maar dat zorgt ervoor dat hij sneller in volume afneemt.
    Ik had echt last van mijn buik tot twee dagen na de pick up. Daarna enkel als ik lang gewerkt had, of lang gelopen voelde ik het nog een beetje. Ik kon het meer verdragen. Bij jou lijkt het allemaal nog wat langer te duren.

danoontje, ik had in begin februari mijn intake en eind april kon ik starten. Als je met de intake het eerste gesprek bedoelt toch.

Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Ik heb geen last van symptomen en voel me niet echt zwanger. Misschien komt dat nog... Binnenkort heeft manlief twee maanden vakantie. Kijk ik naar uit, dan zijn we lekker samen thuis :)

18. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    Ff een update... Mijn buik is nog wel opgezet, iets minder en doet ook stukke minder pijn. Ik kan nog steed niet naar de wc en houd ook nog vocht vast... Hormonaal ben ik, volgens mij, weer redelijk normaal...

Nu heb ik in mijn hoofd gehaald, omdat ik niets meer in mijn buik voel, de emy weg is...

Tja buiten de obstipatie voel ik niets meer van wat ik de afgelopen dagen voelde, moe, misselijk, buikpijn, kramp etc...zal wel tussen mijn oren zitten maar iets zegt me dat ik gelijk heb.

@ karnijn, lekker hoor straks met je man...geniet er van!

@ marlies, waar is die tramadol voor? Ken het niet..

19. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Karnijn - wat gezellig! Met zn 2-tjes 2 maanden vrij! Gaan jullie nog leuke dingen doen?

@Jenka - Wat naar. Ik hoop dat je het mis hebt.

Tramadol is een pijnstiller, iets morfine-achtigs. Meestal voor rugpijn. Ik heb het ooit eens een korte periode gebruikt toen ik veel spanningshoofdpijn had waar gewone pijnstillers niet tegen hielpen. Gebruik het nu nooit meer, maar had het doosje nog, vandaar.

20. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Tramadol heb ik gekregen omdat ik 1x in de zoveel tijd een aanval van ischias krijg.. Hoofdzenuw in de rug gaat dan knel zitten, en dat doet echt zoooo zeer! Straalt door naar de benen en boven in de rug... Soms ben je instaat onder de trein te springen... En niks helpt behalve tramadol. Het rare is dat ik er normaal niet op reageer, behalve duf en dizzy... En nu al 2 dagen telkens beroerd ben, dus ik vermoed dat dat niet van tramadol afkomt.. En mn cyclus is altijd al van slag dus ook dat is me niet vreemd... Ja lastig geval ben ik he.. pfff word ook moe van mezelf onderhand...

MAAAARR het is bijna dinsdag!!

@marliesje: Okee nja 3 maanden is ook zo om... Wij zijn allemaal t wachten wel gewend inmiddels denk ik...

@Jenka: Ik snap dat je je zo voelt, maar ik denk dat het juist goed is dat de pijn minder wordt. Wel vervelend dat je er zo last van houdt.. Wanneer mag je testen?

@Karnijn: Ooh lkkr samen genieten straks :)

Deel Deze Pagina