Wij hebben geoceramica ook inderdaad. Alleen de eerste drie meter van ons terras. Dat is een houtlook. De rest is beton tegels en dan 2 perkjes erin en een stuk kunstgras. Ik ben er erg blij mee. De houtlook tegels zijn erg mooi voor het terras en ik vind 2 soorten wel heel mooi/ speels. De betontegels zijn vooral het looppad en ligt voor de schuur, dus we gebruiken dat eigenlijk niet om op te zitten. We hebben bij de betontegels wel groene aanslag, maar opzich makkelijk weg te halen door een keer met de hoge druk erover te gaan. Die houtlook tegels maak ik vaker schoon, vaak met een zachte borstel en de waterslang. Dan lijkt het net een houtenvloer. Je zou er ook gewoon met een dwijl op kunnen.
Voegen met mortel werd ons afgeraden in deze regio met deze grond, daarbij konden de keramische tegels eerder barsten als de grond wat gaat werken en er voegen tussen zitten. Maar ze liggen aardig dicht tegen elkaar en ik heb amper tot geen onkruid. Hier terrassen met keramische grote tegels en daar omheen betonklinkers. Staat leuk, de afwatering is ook goed.
Hier ook keramisch maar ligt er nu 7 jaar en werd na 4 jaar net zo groen als andere tegels... Hier ook geen voeg tussen, alles verzakt hier als de neten en dan scheurt het.
Ooh zo lastig, iedereen zegt weer wat anders haha! Ik zal nog even goed navragen hoe het zit met verzakking en nieuwbouw. Maar ik denk dat we dan toch gaan voor mooie betontegels. Verschil is gewoon te groot en helemaal als het zou gaan verzakken en scheuren
Wij hebben ook een terras met Chinees hardsteen. Zie je alles op. Van geknoeide ranja tot zonnebrand crème. Het trekt er uiteindelijk in, maar mindere snel dan dat nieuwe vlekken gemaakt zijn. Ook krassen meubels er behoorlijk op. Ons andere terras is keramisch. Niets mee te doen, kan niet anders zeggen. Weinig tot geen onkruid, geen vlekken en strepen. Maar was idd wel prijzig. Man wilde ze omdat hij in de tegels zit.