nieuwe tuin niet naar wens, wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 14 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Ik zou niet betalen en een camara richting de tuin zetten en en aan laten staan!!

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoe realistisch zijn die dingen die gezegd worden (alles uit de tuin rukken)? Als hij zoiets zou doen dan zou je meteen de politie kunnen bellen... maar eerlijk kan ik me niet voorstellen dat zoiets echt gedaan zou worden.

Verder zou ik voor mijn eigen gemoedsrust de situatie accepteren zoals het nu is (afgezien wellicht van de zooi die ze nog mee zouden nemen). Misschien kun je op dat vierkantje een speeltoestel zetten oid :)

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Leuk is anders. ''

Maar op dat stukje gras na vind ik het voor de rest wel redelijk.

Zou zeggen maak het nog wat goedkoper voor de ongemakken. En wat laten het stukje gras voor wat het is.

Hij werkt zwart jij laat het zwart uit betalen nergens geen poot om op te staan want je wist dat het zwart ging gebeuren.

Zou over de prijs onderhandelen dat je niet te vrede bent en 25 procent minder wil betalen dan afgesproken was of 35 procent.

En laat de boel niet verder ontploffen.

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hebben ze serieus zo lang gedaan over de tuin zoals op de foto te zien is :$

Ik zou zeker omdat hun niet de afspraken na zijn gekomen niet de volle pond betalen.

5. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou niet betalen zolang het niet naar wens en afspraak is afgerond.
    Jullie hebben beide geen poot om op te staan, hun hebben nergens facturen van en kunnen niet bewijzen dat ze jullie tuin gedaan hebben. . En zo wel, kunnen ze niet bewijzen dat jullie niet betaald hebben.
    Ik zou ze gewoon nog een keer rustig opbellen en zeggen dat je dit graag netjes wil oplossen, maar dat dan wel die zooi opgeruimd moet worden en dat stukje gras vernieuwd moet worden!
    Qua tijd denk ik niet dat je moeilijk moet doen, in die zin omdat het een zwarte klus was, is het logisch dat ze wit betaalde klussen voor laten gaan, al is dit niet netjes.
    Succes

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Dat gras groeit wel hoor, met kunstgras is het eerste week zo, je moet goed water geven 2 x per dag etc. Dan groeit het mooi

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    Hihi Sila, groeit jouw KUNSTgras als je het water geeft? :p

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    dit is een grapje toch..?

9. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    OMG je kan mij echt weg dragen hier :D:D:D

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Hahahaha :D

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hahah :p

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Wat bedoel je meid? Wij hebben idd ook kunstgras en eerste week zag het er lelijk uit ja maar nu weer mooi.

Maar jullie bedoelen dat licht groene , dat weet ik niet of dst overgaat
    ik wou ts even opbeuren :)

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dit was het eerste wat ook bij mij opkwam :)

14. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja maar lieve schat, kunstgras groeit niet hoor.. Dat kun je water geven tot je een ons weegt maar het gaat echt niet groeien ;)

15. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    ooh zie je wel hahahahaha:D

En ja ze hebben best lang gedaan maar jullie zien alleen het achterste gedeelte er hoort ook nog een gedeelte bij. daar hebben we een patio laten maken. daar komt bij dat het slopen van onze jungle hiervoor een complete dag in beslag nam :D

En erbij laten zitten en minder betalen wil ik eigenlijk niet, het gaat om een bedrag van een paar duizend euro dus dan wil ik gewoon een nette tuin. Ze kunnen toch wel 1 m2 kunstgras halen en dat op de juiste manier erin leggen? Dit is gewoon geen porum en ik stoor me er enorm aan als ik de tuin in kijk...!!

16. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niks betalen, het risico nemen dat alles eruit gerukt wordt en dan een fatsoenlijke hovenier regelen die wel gewoon een keurige offerte/factuur maakt. Goedkoop is in dit geval weer duurkoop. Wij hebben deze klus laten doen via Werkspot. Dan kunnen ze bieden op je opdracht. Misschien een ideetje? Snap niet waar die 1000 euro in zit, tis gewoon een rechttoe rechtaan tuintje..

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou je rechtsbijstand inschakelen.
    Wij hebben ook een keer een akkefietje gehad met een tuinhuis en dat is door de rechtsbijstand prima opgelost.
    Ik heb het uiteindelijk gekregen zoals ik het wilde en dat heeft het bedrijf veel geld gekost, jammer maar helaas voor ze.

Het scheelde ook dat ik nog niks had betaald.
    Dus sowieso pas betalen als je tevreden bent.

Afspraken dat ze je tuinbankje op zouden halen zou ik laten zitten, die zou ik dan maar laten bezorgen.

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Enig idee wat het kost om een schutting te laten plaatsen? om de boel te laten bestraten en zelf de oude tuin met planten en struiken eruit te laten halen?

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ooo ik lees nu dat het zwart is gedaan.
    Hmm dan heb je niks aan rechtsbijstand.
    Ik zou proberen wat van de prijs af te krijgen dan en dan eventueel door iemand anders het kunstgras laten leggen

20. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    BTW over alle producten 21% en BTW over het arbeidsloon 6% en ik heb heel veel offertes gekregen en allemaal lagen ze rondom hetzelfde bedrag als deze hovenier deed. Tot hij aanbood het zwart te doen en na rekenen hebben we een mooie prijs afgesproken die 1000 euro onder de andere offertes kwam.

Ook via Casius heb ik offertes laten komen en die lagen nog hoger dan de normale offertes...

Dus het is geen hele rare prijs wat hij aangaf. en op zich ben ik over de tuin redelijk te spreken (op dat rare stuk kunstgras na.) Het ziet er netjes uit en het is precies hoe we het wilde hebben. Vind het alleen zonde dat je duizenden euro's neerlegt, het afgeraffelt word op het laatste moment en ik dan ook nog eens de tuin in mag om de klimop weg te snoeien en naar het grofvuil te rijden voor wat restafval wat notabene in de offerte zat om af te voeren. Dus ik betaal ervoor en mag het zelf oplossen. dat vind ik niet juist. Dus of ik doe het zelf en betaal hun inderdaad minder of ze komen gewoon even terug, snoeien binnen 5 min de klimop weg, laden met 2 man de stenen en de bak zand met kiezels in hun wagentje en leggen eventjes het kunstgras met de haren naar de juiste richting.

Dat laatste heeft mijn voorkeur aangezien we het zelf druk zat hebben. Maar als dat dus niet gaat kies ik optie 1. En ben bang dat ik dan inderdaad een camera op moet hangen... zou toch zonde zijn...

hoop gewoon dat dit op een nette manier opgelost kan worden. Heb mijn schoonouders al gebeld en die zouden einde van de middag langskomen om te kijken naar het resultaat en die geven aan dat ik rond de tafel moet gaan zitten met de hovenier. Heb er een hard hoofd in, die zak is zo arrogant als wat en wilt echt niet horen dat het niet goed is denk ik.

Vind het ook heel raar dat het "af" is, ze nu weg zijn en er niemand zijn geld komt halen... Ze hebben ook al het materiaal voorgeschoten namelijk. Ik heb serieus nog geen cent betaald aan niemand niet. (oke misschien aan de liters koffie die er doorheen zijn gegaan...)

Deel Deze Pagina