Nieuwe tuin - wat kostte die van jullie? Fotos welkom

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 26 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dank je :) was wel een werkje die tuin haha

2. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    100€ xD tuin zelf leeggehaald, hek voor de heg geplaatst en gras gezaaid. Straks nog 50€ aan planten en 500€ voor een speelhut

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    Wij hebben vorig jaar onze tuin (ca. 6 m breed, 12m diep)laten aanleggen door een hovenier, die zijn 4 dagen bezig geweest, alles leeghalen, nieuwe grond en zand. Graszoden leggen, nieuwe bestrating, nieuw vlonder terras en beplanting, plus verlichting we waren zo'n 5000 euro kwijt. Verlichting is een duur dingetje, verder kun je natuurlijk in bestrating ook uit veel prijsklasses kiezen!

4. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Bedenk wel dat regenwater moeilijk weg kan komen met veel stenen in de tuin. Laatst was er nog een item over in het nieuws, dat er steeds meer overlast is, hele straten blank staan, omdat mensen wel een tuin willen, maar totaal geen onderhoud eraan willen hebben en dus voor (grote) stenen en kunstgras kiezen... Het water kan nergens meer naar toe en is zeker iets om aan te denken bij een ontwerp aan de tuin. Helemaal omdat het ons allemaal over een paar jaar vreselijk veel geld kan gaan kosten (waterschade, riolering, verzekeringen die duurder worden etc etc)...

Op dit moment zijn wij ook (zelf) met onze tuin bezig. De vorige bewoners hadden hem ook volgestopt met grote stenen, met als gevolg dat het beetje gras altijd ontzettend drassig was.
    Wij hebben nu een terras aan huis, veel vaste planten/bomen langs de schuttingen (in een soort rondje om het -straks- speelgras heen) en nog een klein zitje achter in de tuin. Foto's heb ik alleen nog niet aangezien de tuin nog niet af is..

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.312
    23.459
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoezo, dat is gewoon mijn mening. Kennissen hebben alles bestraat, amper een pot met bloemen of planten. Ik vind dat niet mooi. Een tuin is voor mij een lekker terras, gras waarop de kleine kan spelen, borders met bloemen en planten.

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Heb je dan geen probleem met je afwatering?

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wij hebben pas in onze tuin een rij beukenhaag en laurier laten plaatsen (30 meter ongeveer) inclusief bewateringssysteem. Alle oude planten laten afvoeren en drieduizend euro verder. En dan heb je dus nog geen ander gazon, geen speeltoestellen, geen bestrating, en de achtertuin is ook nog niet gedaan.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Smaken verschillen, dat mag. Maar de bestemming verandert niet opeens hoor, het blijft een tuin of jij het nu mooi vindt of niet .

9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Tuin van 10x5,5 meter. Bijna volledig bestraat met 60x60 tegels. Inclusief loungeset waren we 2400 euro kwijt. Hovenier is drie dagen bezig geweest. We hebben wel alles zelf gesloopt en gerooid.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Ik vind een volledig bestraatte tuin ook niet mooi. Bij ons staat de steeg altijd blank na een flinke regenbui bij buren die alleen tegels hebben.

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik kan hem helaas niet zelf leeghalen, dus daar moet ik ook voor betalen dan ;)

Het worden voornamelijk tegels, maar heb wel een paar leuke dingen gezien. En er moeten ook wat plantjes/bloemetjes in, maar ik was niet van plan om van de tuin mn hobby te maken. Het mag wel echt gras zijn ipv kunstgras, electrische maaier hebben we nog uit het vorige huis.

De buren hebben een klein terras en daarna de rest gras maar dat vind ik toch iets te simpel.

12. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Wat een leuk speelhuisje!

13. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Heb eens gehoord dat 55 euro per m2 een reële prijs is...

14. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Nee, we hebben ook nog heel stuk gras en borders.
    Is wellicht een ander verhaal als je hele tuin vol tegels ligt?

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Kwestie van een afwateringsgootje, hebben onze buren ook, nooit last van wateroverlast.

16. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Dan is vervolgens de steeg niet goed afgewaterd. Wij hebben onze tegels naar de steeg schuin af laten lopen. De steeg loopt weer iets rond waardoor er middenin een soort gootje ligt die weer schuin aflopen naar de riolering. Geen last van dat de steeg blankstaat. Op een tuin van 10x5,5 waar ook nog een schuur vanaf gaat hou je gewoon geen ruimte over voor en een terras, en een (moes)tuin, en gras, en speelruimte.

17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb zo'n goed gesprek gehad met een hovenier :) :)

Diverse ideeën gehad, praktische oplossingen waar ik nog nooit aan gedacht heb, geweldig! Ik zit alleen nog FF met m'n grasje maar ook dat komt wel goed. Er zijn zelfs wintergroente bomen ter vervanging van die lelijke coniferen.

En hij stelde voor dat ipv betalen voor stenen weghalen dat we eerst marktplaats konden proberen (zo stom dat ik daar niet aan gedacht heb!).

Het wordt een tuin met minstens 5 bomen, (kunst)gras, en een paar stukjes groen :) en verlichting.

Ik wilde in eerste instantie alleen een aluminium tuinset maar ik twijfel nu toch over een Lounge set en hoek.

Die hoezen voor buiten waarmee je je meubels beschermt. Ritselt dat heel erg?

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben een tuin van 12,5 x 5.20.

Rondom nieuwe schutting met dibbele rotsmotief betonplaten. Een extra brede tuinpoort. Een vlonderterras, een grote plantenbak gemaakt van leistenen muurblokken, verlichting in de hele tuin aangelegd en de tuin betegeld met wildverband en wij zijn zo' n 6000 euro kwijt incl 10 m3 ophoogzand en een shovel.

De schutting was het duurste en de tegels.

De oude tegels hebben wij voor een minimale prijs verkocht en er door die mensen zelf laten uithalen. Ook de oude schutting is verkocht en wordt er door die mensen zelf uitgehaald.

19. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Grootste deel is betegeld, enkel waar de corniferen staan nog niet.
    Die zijn half weggehaald door manlief. Maar ja, nog steeds niet vervangen door een schutting. Daarvoor staat een provorisch hek, ooit bedoeld dat de honden niet ontsnapte naar de buren. Kan ik me niet opgeven voor een tv programma Help mijn man stelt de klussen uit!

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    De prijzen vallen me wel mee die hier genoemd worden! Maar we hebben 19*6 (gisteren opgemeten) plus 3,5 meter voortuin, dus samen is het 141 vierkante meter, en gerekend op 50,- per vierkante meter minstens, dit ik toch op 7000,-, tot 100,- per vierkante meter is 14k :eek:

Heeft iemand nog meer foto's van grote vlakken met grote tegels? Ik ben zo bang dat t op een snelweg gaat lijken

Deel Deze Pagina