Werkgever past pensioen aan zonder overleg, premie fors hoger

Discussie in 'De lounge' gestart door jipenjanneke, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een werkvraagje; Hopelijk weet iemand van jullie of dit zomaar mag. Mijn werkgever heeft zonder overleg al onze pensioenen ondergebracht bij een andere verzekeraar. Onze premies zijn daardoor bijna 2 x zo hoog, mag dit zomaar? Wij hebben nog geen nieuwe polis gezien, ook nog niks ondertekend. Maar moeten wel betalen met terugwerkende kracht vanaf oktober! Dus 4 maanden premie in 1 x !!! (okt, nov,dec en jan) hij zegt dat het allemaal beter wordt dus dat we niet moeten zeuren:(
    kan iemand mij ff op weg helpen of we dit zomaar moeten accepteren? of wat we er tegen kunnen doen??

Thnx ladies...

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Volgens mij mag dit niet. Ik zou rechtsbijstand inschakelen. Of misschien dat hier iemand je kan helpen. Succes

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    rechtsbijstand of vakbond inschakelen. Volgens mij mogen ze dat niet zo maar zonder inspraak van de werknemers veranderen. En al helemaal niet wanneer het ineens zoveel meer gaat kosten.

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Hebben jullie een ondernemingsraad? Die moeten namelijk sowieso verplicht instemming geven hierover. Dus mochten jullie die hebben zou ik daar zeker even informeren.

Deel Deze Pagina