Berekening eisprong tot innestelling

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Soetjeee, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soetjeee

Soetjeee Lid

27 apr 2018
    56
    9
    8
    Hallo dames,

Ik ben nieuw in het zwanger worden traject om het zo ff te zeggen. Ik had vorige zondag een positieve ovulatietest. Later die dag voelde ik heftige buikpijn en een scherpe steek in mijn rechter eierstok. De volgende dag, maandag dus verloor ik vruchtbaar slijm. Drna werd het droger en droger en was mijn ovulatietest ook vele male lichter dan die zondag. Ik weet bijna zeker dat mijn eisprong die maandag is geweest. Alleen ik heb geen idee hoe ik moet tellen om te weten hoeveel DPO ik zit. Moet ik tellen vanaf maandag of dinsdag?

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    DPO= days past ovulation. Dus dinsdag is 1 DPO als maandag je eisprong was.

3. Soetjeee

Soetjeee Lid

27 apr 2018
    56
    9
    8
    * ik.had die maandag opnieuw getest toen zag ik dat het streepje lichter was

4. Soetjeee

Soetjeee Lid

27 apr 2018
    56
    9
    8
    Oke duidelijk was even door de war :)

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.034
    15.632
    113
    Nabij Utrecht
    Een lichter streepje betekent niet dat he eisprong al geweest is, het betekent alleen dat je lh piek voorbij is.
    Daarbij kan je vruchtbaarslijm tot 5 dagen voor je eisprong verliezen.
    Het kan dus ook zijn dat je eisprong pas dinsdag was :).
    In dat geval is woensdag pas 1 dpo.

1 vraagje. Wat bedoel je precies met je openingszin: berekening van eisprong tot innesteling?
    De innesteling gebeurd niet altijd op hetzelfde aantal dpo namelijk ;).
    Bij de een is dat al op 5 dpo, de ander op 7 dpo en bij weer de ander op 9 dpo.

bozoe vindt dit leuk.
  6. Soetjeee

Soetjeee Lid

27 apr 2018
    56
    9
    8
    Vruchtbaar slijm had ik al zo' 3 dagen van tevoren en maandag was de laatste dag, die dinsdag was het droog ..

7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Heb in je andere topic ook al uitgelegd dat een lichter streepje niet zegt dat je eisprong is geweest. Alleen dat je LH-piek voorbij is. Dus je eisprong zou inderdaad ook zoals @RoGiJuLi zegt later kunnen zijn :). Ik zou dus voor het berekenen van je NOD van een eisprong op dinsdag uitgaan, zo voorkom je ook te vroeg testen.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.034
    15.632
    113
    Nabij Utrecht
    Maar wanneer je weer droog bent na vruchtbaarslijm kan het ook zijn dat je eisprong nog gaat komen :)
    Dat is wat ik bedoel met tot 5 dagen.... vruchtbaarslijm op zondag, vanaf maandag droog. Posi ovu op woensdag, kan je eisprong dus nog op vrijdag zijn, ondanks dat je dan alweer droog bent.

9. MumL

MumL Actief lid

11 sep 2012
    481
    105
    43
    NULL
    NULL
    Ik zou er van uitgaan maandag of dinsdag jouw ei.
    Dus dat betekend woensdag of 2 dpo (maandag ei) of 1 dpo (dinsdag ei).
    Op een dagje komt het vaak niet aan :)
    Zeker als je gewoon rond 14 dpo wil gaan testen.
    Succes!

10. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Die pijn in je eierstok kan de laatste groeispurt van je ei zij geweest. Dus maandag dan eisprong of dinsdag zou ik denken. Dan woensdag 1 of 2 dpo.... niemand die het zeker weet ;)
    Maar zoals al gezegd. Als je rond 14 dpo test is het niet zo erg dat ene dagje verschil. Innesteling is zeer variabel dus daar kan je niets over zeggen.

Deel Deze Pagina