Nieuwe vaccinatie voor baby's?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Arti13, 13 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oleander: ik vind je persoonlijk heel kortzichtig. Ja, er komen steeds meer vaccinaties bij. Bijvoorbeeld bij meisjes van 15 jaar, tegen baarmoederhalskanker. Dit doen ze zo vroeg want dan is er vaak nog geen sexueel contact geweest. Moet je dan ook zeggen? Je hoeft het niet te halen meid, want je krijgt maar 1 bedpartner, en natuurlijk is die niet besmet met een virus die je kanker kan geven (want het is bewezen dat mannen dit over kunnen dragen!).

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn kids krijgen het zowieso. Mijn man is in India geboren (en ook al gaan wij nooit naar India) en de kids krijgen dit dan automatisch. Ikzelf vind het wel fijn.

3. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Melisa, don't get me started on the HPV vaccinatie. Deze vind ik nog erger en nog kortzichtiger dan de hepatitis B prik.
    Ontzettend slecht onderzocht, ontzettend slecht onderbouwd, heel veel ontzettend zware bijwerkingen waardoor in sommige landen de prik alweer is afgeschaft of opnieuw onder de loep is genomen omdat ze er niet onder uit konden toe te geven dat door die prik veel meisjes nu gehandicapt door het leven gaan.
    Maar zal ik het nog mooier voor je maken? Er komt waarschijnlijk zelfs een soortgelijke vaccinatie voor jongens! Is dat niet fantastisch? ;)
    Ik snap gewoon niet dat zo veel mensen zo veel prikken accepteren en er zullen er de komende 10, 20 jaar zeer zeker nog meer bij gaan komen, zonder te realiseren wat dit op lange termijn met een mensenlichaam doet. Er zit nog meer in zo'n spuit dan alleen een virus/bacterie!!
    Zucht, adem in adem uit. Ik ga niet meer reageren in dit topic.

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik vind het lastig te beoordelen.

Ik las bijvoorbeeld dat de pneumokokken pas werd toegevoegd toen bleek dat de kostenefficiency bereikt was. Deze was al eerder geadviseerd maar niet overgenomen omdat het niet genoeg opbracht,.... Uhm voor mij nou niet een reden om te vaccineren. Ik dacht dat het ging om de risico's van de ziekte en het leed daarbij. Niet dus.

Dit gaat dus ook op voor het nieuwe vaccin. Dezelfde reden. Beetje nare bijsmaak vind ik.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik had een hele post getypt maar wil geen ruzie hierover.

Ik wil alleen dit kwijt: was die HPV-vaccinatie er maar eerder geweest. Dan had een van mijn beste vriendinnen misschien nog moeder kunnen worden.
    Dus inderdaad: don't get me started.

6. Bri

Bri Niet meer actief

het zit iets ingewikkelder in elkaar. Risico's van ziekte en het leed daarbij worden omgerekend naar euro's (als je wilt weten hoe, google eens op de term QALY). En zo wordt berekend of het 'uit' kan of niet. Het gaat dus niet alleen om het geld, maar alles wordt omgerekend naar geld, omdat het anders zo moeilijk is om dingen tegen elkaar af te wegen.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

#27 Sensea, 17 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2011
    om even in te haken op de discussie rond de baarmoederkanker prik. ik heb die ten volle meegemaakt met de oudste. ook dat het via
    het kind gespeeld werd. ja, je leest het goed mijn dochter kreeg brieven, eerst via school. later van het rivm zelf dat ze niet perse naar ons haar ouders hoe de te luisteren,dat ze ook best zelf stiekem mocht komen. het werd zelfs aangemoedigd en er werd ook heel erg op de man gespeeld in de media dat je een extreem slechte ouder was als je niet meteen in de rij stond met je portomonai om een paar honderd euro neer te leggen want dat had je toch voor je kind over.ook de hele discussie rondom de dame ( jawel het was 1 dames! die dit allemaal de wereld in geholpen heeft. ik heb haar hele betoog gevolgd waarom ze dit deed en voor wie. ze was ervoor in dienst genomen namelijk om dit op te kloppen en te maken tot wat het nu is. ze kreeg gewetenswroeging want ze is er erg rijk van geworden. ( ze had geldnood en 2 kindjes "how low can you go" ze kreeg dus last van haar geweten en heeft een boekje over haar rol opengedaan dus.
    affijn toen ook de gyns dit middel gingen promoten in besloten bijeenkomsten ( wat dus voor de wet niet mag) was voor mij de maat vol. vooral omdat het mijn eigen gyn was die ik altijd heel hoog achtte. ik die man ff naar benee gedonderd zeg. ik zet om meerdere redenen zeer ernstig mijn twijfels bij deze prik en ik kan alleen adviseren aan toekomstige tienermama's . lees je eerst eens goed in. ik vind oleander vaak ook te star denken, maar hierin heeft ze wel degelijk een punt.vooral het gedeelte van de "onafhankelijke commissie" is bijzonder interresant. ( ze hebben vrijwel allemaal direct of indirect iets met 1 van de 2 bedrijven te maken die vochten om dit middel op de markt en in het vacinatieprogramma te krijgen.

ik ga niet zeggen wat goed of fout is, ik ben zelf wel heel benieuwd of we nu een hele nieuwe generatie "DES kinderen" gaan krijgen over pak um 10/20 jaar.

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    De HepB prik kreeg mn zoontje sowieso al omdat mijn man - zijn vader dus - uit een risicoland komt. Zoals ik het begrepen heb (maar ik ben geen arts hoor), is hepb overdraagbaar via sperma, lichaamsvocht en bloed. En dus ook door gezamenlijk gebruik van scheermesjes of tandenborstels. Erg ranzig, maar dit is niet ongewoon in m'n mans geboorteland. En er zal maar iemand een wondje hebben en mn zoontje ook, dan is er toch een risico. En je weet inderdaad niet wat er in de toekomst allemaal gaat gebeuren, nu is hij tenminste beschermd. De kans is klein, maar hoe groot is de kans dat hij één van de andere ziekten oploopt waartegen hij gevaccineerd is?

Vandaar dat ik geen moment getwijfeld heb en gebruik heb gemaakt van de -toen nog- uitzonderingsmogelijkheid om hem gratis te laten vaccineren. En het lijkt me alleen maar goed dat het nu ook in het rijksvaccinatieprogramma is opgenomen. Maar goed, ik begrijp sowieso nooit zoveel van alle discussies omtrent vaccineren en ik heb ook niet zoveel zin om erover in discussie te gaan: ik kan je dus alleen maar aanraden om je goed te (laten) informeren en je gevoel te volgen. Uiteindelijk willen we allemaal het beste voor ons kind.

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Omg meen je niet.
    Dat vindt ik wel ronduit onbeschoft dat ze dat hebben gedaan.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Daar heb ik niks van meegekregen. Ook niet dat je je portemonnee moest trekken voor die prik.... Hij zit al een poosje in het RVP, dus hij is gratis.

Overigens vind ik het niet zo raar dat een meisje van 12 rechtstreeks wordt aangesproken over dit onderwerp (al moet dit wel met respect gebeuren, naar haar én naar haar ouders); helemaal onmondig zijn ze niet meer op die leeftijd en ik vind dat zij zelf mee mogen beslissen over wel of niet prikken. Maar dan wel op basis van feitelijke informatie, en niet van stemmingmakerij (pro noch contra).

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

#31 Sensea, 18 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2011
    hij is nu gratis bri maar in het begin van deze hype zeeeer zeker niet. koste een paar 100 euro ( toen waren ze nog aan het hakketakken of hij al dan niet in het vaccinatieprogramma kwam en welke van de 2 farmacheutische bedrijven uiteindelijk die deal zou binnen slepen.en je was een slechte ouder als je niet aansloot in de rij van het ziekenhuis. ga maar eens zoeken naar beelden er zijn nieuwsuitzendingen en actualiteiten programma's en docu's zat van. ik was zwanger van de jongste die nu 2 en half is dus, ff rekenen.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

en over je laatste stukje. ik heb mijn dochter uiteindelijk zelf de beslissing in handen gegeven.ik zou dat op haar 12e niet gedaan hebben. maar ze was 14 en uiteinlijk 15 en half toen ze gedwongen werd tot een keuze.( je leest het goed ja, 3 campagnes hebben ze ertegenaan gegooid en nu staat ze geregistreerd als weigeraar.en ze heeft een bewuste keuze gemaakt nadat we alle voors en tegens hebben afgewogen en veel programma's hebben bekeken en er veel over gepraat hebben.we hebben ook niet direct de keuze gemaakt te vacineren omdat we eerst wilde zien hoe de bijwerkingen bij de eerdere meisjes zouden verlopen aan de hand van een aantal sterfgevallen. ik heb dus niet bij voorbaat nee gezegd maar was terughoudend. mocht ze ooit van gedachte veranderen dan mag ze de prik van mij alsnog halen al zou ik dat erg betreuren. maar het is haar lichaam, ze is inmiddels 17.

13. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk er dus hetzelfde over. Dat 'ze' de 'risicogroep' moeilijk te pakken krijgen... Prachtig argument...
    Een ieder is voor zichzelf verantwoordelijk. Toen ik naar Tunesie op vakantie ging, ben ik mijn prikken gaan halen. Mijn verantwoording, geen reden om alle babies te enten.

Vraag me alleen af wat d kosten zijn voor het vaccin zonder HepB...

Deel Deze Pagina