Nieuwe van een b merk of tweedehands a merk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mijkeltje, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Als je dan naar de Prijstopper gaat kun je inderdaad afdingen maar verwacht niet dat het enorme bedragen zijn. Ook dit soort bedrijven zitten in een crisis waardoor ze de marges hebben moeten bij stellen. Hierdoor krijg je minder korting dan bijvoorbeeld 1 jaar geleden het geval zou zijn geweest.

Maar bij It's valt er wenig vanaf te krijgen maar hebben daarintegen wel weer een goede service.

Voordeel aan Modern.nl is dat je ipv 1 jaar, 2 jaar garantie hebt. Gratis bezorging en installatie en een hele goede service. Alleen kun je hier niet afdingen.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Wij hebben B merk Whirlpool.

Die doet het uitstekend en al vanaf 2001 zonder problemen.

Dus aan te raden. Ik zou niet voor een tweede hands gaan.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    ConsuWijzer - Infoflits: Garantie wasmachine

4. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

precies, dus geen garantie maar coulance binnen de economische levensduur. Overigens is de levensduur wettelijk vastgesteld.

Zodra een winkelier verkondigt (schriftelijk) dat de wasmachine 10 jaar meegaat valt hij dus buiten de wettelijke regels en zal jij aan moeten tonen dat de wasmachine inderdaad door de verkopende partij alszijnde 10-jarige levensduur te zijn verkocht. Maar ik kan je vertellen dat dit niet voorkomt.

alle consumenten-electronica-zaken hanteren de wettelijke bepalingen.

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nou, we zijn hier druk aan 't neuzen... Een nieuw b- of c-merk zijn we aan 't bekijken...

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Even 'n updateje voor de liefhebber: vrijdag komt onze nieuwe wasmachien! :):):)
    't Is een Indesit geworden.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Nou kan me hier niet bij aansluiten. 1x zo stom geweest om zuinig aan te doen en een indeshit machine te kopen. Kreng was na nog geen 2,5 jaar harstikke dood. Goedkoop is duurkoop

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Garantie bijkopen zou ik idd ook niet doen. Bij Kassa wordt daar ook voor gewaarschuwd.

Mijn buurvrouw had dat wel gedaan, die had 5 jaar garantie. Na 4.5 jaar ging de machine kapot en toen werd er doodleuk gezegd: Mevrouw, u bent in het 5e jaar bezig, dus geen garantie meer..... En dat terwijl de trommel compleet was afgebroken!!

9. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    It's, Prijstopper en Modern.nl zijn toch allemaal 1 pot nat?

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Rest van 't topic ook gelezen wellicht? Niet iedereen heeft 'n geldboom in de tuin staan.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    ehm pardon hoor maar zeg ik dat dan? zeg alleen dat ik niet voor een indesit zou kiezen. Als jij niet veel wilt/kunt besteden zijn er ook nog andere merken die in de goedkope categorie zijn hoor!
    En aangezien ik begreep dat je het geld zowieso gaat lenen is het wellicht een optie om iets meer te lenen voor een duurdere machine die langer meegaat. Dat is dan op termijn voordeliger dan over 4 jaar weer een andere moeten kopen.

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Euh... 'Goedkoop is duurkoop' dus ja, dat zeg je inderdaad in mijn optiek... Uberhaupt is je post een beetje mosterd na de maaltijd...

Maar ik ga daar verder geen discussie met wie dan ook over aan, ik heb daar totáál geen zin in. Ik zal 'n moderator vragen dit topic te sluiten.

De rest: bedankt voor 't meedenken. Ik ben blij dat we iig nu een nieuwe machine hebben en geen tweedehands! :)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op verzoek gesloten.
    Elmo

Deel Deze Pagina