Nieuwe vergoedingen zorgverzekeringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MenM, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Kan je dan wel overstappen op zorgzaam van Unive?

2. Niet meer actief

wannabe a mom, wat fijn dat ze voor jullie 5 pogingen vergoeden!
    Ik ben net overgestapt en krijg er dus ook maar 4, maar ben al blij met die 4e poging!

3. Ik begrijp je vraag niet helemaal. Ik ben zelf in december overgestapt van CZ naar Zorgzaam. Ik kon overstappen naar Zorgzaam, omdat mijn vriend bij defensie werkt. Vrouw/partner en evt. kinderen kunnen via hun man zich bij Zorgzaam verzekeren.

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Mijn zorgverzekeraar blijft zeggen dat het eraan ligt hoe de arts het declareert...

Naast dat ze de IVF declareren moeten ze nl. ook de fase declareren...

Wanneer de arts dus IVF fase 1 declareert wordt het niet als een volledige poging gezien... Vanaf de punctie wel...

En volgens mijn zorgverzekeraar is dit ook wettelijk geregeld!

Alleen vertellen veel zorgverzekeraars dit niet omdat zij het allang best vinden...
    Het ligt dan ook vaak aan de combinatie hoe de arts het declareert en het verzwijgen van de zorgverzekeraar.

5. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Wannabe a mom,

Ik bedoel er mee dat je bij Unive kan wisselen van premie ik heb nu de premie dat er 4 keer wordt vergoed en daar ben al heel blij mee maar als ik nog 1 keer probeer ben ik door alle vergoedingen heen en zou dan over willen stappen op Zorgzaam. Ik bel ze vandaag even.

Davalee

6. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Davalee,

Ik hoor graag het antwoord van Unive van je terug. Dat wil ik ook wel.

Liefs Nikkie

7. 2bb

2bb Niet meer actief

Vandaag vertelde mijn Gyn mij dat ze in het Elisabeth ziekenhuis in Tilburg (waar wij zitten)pas over een poging spreken als er een terugplaatsing is geweest qua declaraties en dat wij ons dus geen zorgen hoeven te maken over mislukte pogingen zonder tp en dat een verzekeraar aan de hand van de medicijnen niet kan weten of het om iui, ivf of icsi gaat. Behalve als je bij CZ verzekerd bent, dan ben je echt de sigaar zoals onze gyn dat zei want daar tellen ze vanaf het moment dat je je medicijnen ophaalt.

groetjes

Deel Deze Pagina